Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Vites Düşürme Sorunum ve Gaz Kolu Boşluğu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Cbr 250 yeni kasa
    merhaba ben kısmen acemi bir sürücüyüm ve vites düşürür iken yaptığım uygulamaların sırasının doğru olup olmadığını merak ediyorum.

    Vites kolunu aşağı indirdikten sonra mı ara gaz vermeliyiz önce mi?

    Örnek olarak

    1-Debriyaj sıkılır
    2-Vites düşürülür
    3-Ara gaz verilir
    4-Debriyaj bırakılır

    Şeklinde mi yoksa

    1-Debriyaj sıkılır
    2-Ara gaz verilir
    3-Vites düşürülür
    4-Debriyaj bırakılır

    Şeklinde mi?

    Bir de Gaz kolum sağa ve sola 1-2 santim oynamakta
    ayrıca 13-15 km/h gibi hızlarda stabil bir şekilde gidemiyorum. Motorum vahşi bir at gibi ileri geri atılıyor gaz kolunun ayarsızlığından mıdır acaba?

    Motorum cbr 250 2009


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    Şehir
    Bursa/Mudanya
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Superboy
    Ben vites düşürüp aragaz verilir diye biliyorum

  3. #3

    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6N 2014 - HONDA CRF250L 2013
    1-Debriyaj sıkılır
    2-Ara gaz verilir
    3-Vites düşürülür
    4-Debriyaj bırakılır

    sıralaması doğrudur. Yalnız ara gaz ile vitesi düşürmek arasında çok beklemeyin. Neredeyse eş zamanlı gibi olacak ardı ardına çok hızlı. Çok beklerseniz devir yine çok düşer ara gaz işe yaramaz. AEA'dan anlatım da var.
    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

    Şurada da 15. saniyeye dikkat:
    https://www.youtube.com/watch?v=BCd0bwqfEUo
    yulis ve Lazasker bunu beğendiler.

  4. #4
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    merhaba

    alışkanlık olduğundan net cevap vermek adına ben bi tur atıp geldim bahane olsun maksat

    ara gaz bir hazırlık evresidir motoru geçecek olan vites için hazırlar debriyajı sıkar hafif bir ara gaz verilir ve diğer vitese geçilir

    ilk başta ayarlamakta zorlanabilirsiniz ama sonraları istemsiz bir hal alacak yani sürüş alışkanlığına dönüşecektir

    boşluk ise gaz kütüğünün altında lastik bir korumanın içinde ayar vidasından ayarlanabilir çok ufak bir boşluk bırakabilirsiniz

    bulamazsanız yerini foto paylaşabilirim

  5. #5
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    debriyajı sıktık aragaz verirken vitesi düşürüyoruz ve vitesi düşürdükten aragazı verdikten 1 sn sonra debiyajı salıyoruz

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Cevap B şıkkı kardeşim, yalnız bu olay bazen, hızına, vitesine, motoruna göre 1 saniyeden daha az bir zamanda cereyan etmeli. Debriyaja asıldın,ilk kavrama başladı, o arada gaz ve hemen vites. Ben gençlikten alışkanlık , bazen ani kalkışlarda vites yükseltirken de yaparım aragazı. Ama bunun ayarını özellikle torku yüksek makinalarda yapamazsan ya öndeki aracın bagaja yapışır ya da ön tekeri kafanda bulursun.

  7. #7

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Cbr 250 yeni kasa
    cevaplarınız için teşekkürler. o zaman debriyajı çektikten sonra neredeyse aynı anda gaz verip vites düşüreceğiz anladığım kadarıyla.

    Bu gaz kolu boşluğunu kendim ayarlayabilir miyim yoksa ustaya götürmek daha mı mantıklı olur?

  8. #8
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    -Önemli olan debriyajdan elini çektiğin esnada gazın verilmiş olması yani devrini yükseltmiş olman..
    -Gaz kolunda sıkıntı yok, uygun bi zaman servise göster,telle ve gazla ilgisi yok nasılsa, olur öyle.

  9. #9
    Ali Bircan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Nisan 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    motor mu, ne motoru ? motor ne arar la ögrencide
    Sizin ikinci dediğiniz olay hani şu yavaş gidememe olayı klasik bir hatadır olabilir böyle şeyler siz büyük ihtimal yavaş giderken kaçla gidiyorum diye sürekli göstergeye veya tam önünüze bakmışsınızdır biraz ileri doğru bakarsanız sorununuz ortadan kalkacaktır
    Kes traşı, ver kontra'yı!

  10. #10

    Üyelik
    10 Temmuz 2017
    Şehir
    Bursa
    Ön firene de basılır diyorlar ama ben korkuyorum çok basarsam diye

  11. #11
    Dr. Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2015
    Motosikleti
    R 25
    Uygulayan kaç kişi var, hiç işim olmadı bu ara gaz muhabbetiyle..

  12. #12
    yulis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2017
    Motosikleti
    Apache RTR150 --> RTR180-->CBF1000FA
    Alıntı katilsincap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cevaplarınız için teşekkürler. o zaman debriyajı çektikten sonra neredeyse aynı anda gaz verip vites düşüreceğiz anladığım kadarıyla.

    Bu gaz kolu boşluğunu kendim ayarlayabilir miyim yoksa ustaya götürmek daha mı mantıklı olur?
    hemen hemen hepsinde bu şekildedir kolay gelsin

    not: hiç tecrübeniz yoksa tamirciye gidin tahminen bir ücret almazlar

    https://youtu.be/gZMrHlFXKeg

  13. #13

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    Aynı boşluk benim cbr125 de de var çok sorun değilse ben o boşluğu kapatıp o şekilde gaz veriyorum kullanıyorum ve boşluk olduğunu unutuyorum bazen
    Ha vitesi şöyle yap

    Debriyaj sık
    Ara gaz ver 2 kere at vitesi bitti
    Ara gaz ve vites doğru orantılı şekilde yapılır yani 2.saniyede gaz veriyorsan 2.5 saniyede vitesi değiştirmiş ol

    10-15kmh de rolantin fazla geliyor ayarı kaçmış olabilir haftada 1kere ayarlamayinca gaz vermeden otomatik debriyaj bırakınca 20-40kmh de gidiyor .d

  14. #14

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Şimdi 4 viteste gidiyosun yokuştasın devir düşmeye başladı ,
    debriyaj sıkılır aynı anda ara gazı verilerek vites küçültülüp debriyaj bırakılır ve gazlanıp tekrar güç sağlanır.
    3.4 viteste yokuş aşşağı iniyosun vites küçültmen gerekti , sağ ayakla ve elle hafif fren yapılır , debriyaj sıkılıp aynı anda ara gazı verilir , vites küçültülür ve gaz kolu 3/1 oranda açılıp devam edilir

  15. #15
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Daha basiti yüksek devirde kullanmıyorsanız bu gaz vermeli vites düşürmeye gerek yok, yüksekte olsa düşükte olsa arka lastik kitlemesin diye gaz kolu devirde yani az açık çeyrek tutulup vites değişir vitese geçince gaz kesilir.

  16. #16
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygulayan kaç kişi var, hiç işim olmadı bu ara gaz muhabbetiyle..
    AEA 'mı izlediğim günden bu yana uygularım

  17. #17
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Dr. Fatih adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uygulayan kaç kişi var, hiç işim olmadı bu ara gaz muhabbetiyle..
    İhtiyaç duymadım şimdiye kadar. Arabada hep uygularım ama.

  18. #18
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Önce bi sürmeyi öğren de ara gazı sonra verirsin. Adam motoru kontrol edemezken barkını izleyip ara gazla vites küçültüyor. Türkiyede ki bu bilgi eksikliğinden barkın otorite yerine koyuldu. Hocam sen motoru daha iyi kullanmaya odaklan bence

  19. #19
    scorpions_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2009
    Şehir
    tekirdağ
    Motosikleti
    racer 200_discovery150_cbf 150_cbr 250_
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İhtiyaç duymadım şimdiye kadar. Arabada hep uygularım ama.
    Sebebi nedir?
    Motosikleti rahatlatmiyor arabayı rahatlatiyorsa biraz saçma oluyor.

  20. #20
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı scorpions_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sebebi nedir?
    Motosikleti rahatlatmiyor arabayı rahatlatiyorsa biraz saçma oluyor.
    Çok düşünmedim açıkçası. Bazı motosikletlerde ihtiyaç olabilir. Sürekli yüksek devirde çalışan motosikletlerde belki. Tam bilemiyorum.

    Araba ağır olduğu için devri ayarlamadan vites atınca ciddi yük biniyor yürüyen aksama, araç ta sarsılıyor. Motosiklet daha hafif. Zaten genelde hafif, yüksek hacimli ve on bin devri geçmeyen naked'lar kullandım çoğunlukla. Genelde de 4000-6000 civarında seyrediyorum. Geçtiğimde de yürüyen aksama binen yükten ziyade ne yöne gittiğime odaklanmış oluyorum.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)