Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

CC ve HIZ iLişkisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı HOPALI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin gibiLer haLen daha var mı diye merak ediyodum varmış saoL
    Tmm cnm , ndn kzyrsn snd sgL.
    kanucan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Cc buyudukce benzinciye nekadar hizli gittigini anlarsin.

  3. #23
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    biliyorum teknik açıdan bilgilidir arkadaşlar fakat olayı makaraya vurmak istedik ailecek cevap basittir efendim; hız yükseldikçe motora çarpan rüzgarın şiddeti arttığından dolayı hızlanmak gittikçe zorlaşır.

    10 beygir ile 100 yaparsın ama rüzgarlı havada yapamazsın buda bir gerçek ve aynı zamanda arkadan esen rüzgarla 100 km yi geçer 10 hp motosiklet. 20 beygir ile 140 yaparsın, beygir katlandıkça motorun hızlanması artar fakat beygire oranla daha az artmaya başlar. yüksek hızlarda motorun ayro dinamik yapısıda büyük etkendir. 10 beygir ile 100 yaparsın ama 140 için 20 gerekir, 170 için 37 gerekir, 200 için 80 beygir.......... 400 için 320 beygir gerekir falan.....

    rüzgar sıyırması çok önemli cart curt yeterli olmuştur sanırım........

    bir çok yorum bana bu reklamı çağrıştırdı,


  4. #24
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende bu milletteki hız merak ı nedir çözemedim
    hızlı gitse ne olacak yani
    pazar günü ordu da deniz kenarında yatıyorum bi amca geldi 60 yaşında var delikanlı bu motor kaç basıyor dedi (660 tenere)
    dayı bu yarış motoru mu dedim
    yoo dedi
    ee o zaman neden hız soruyorsun dedim
    aq 60 yaşında adam bile motor görünce aklına ilk hız geliyırsa gençlere de fazla kızmamak lazım
    egemen0zturk bunu beğendi.

  5. #25
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Şimdi bir şeyler biliyormuşum gibi yapmicam ama en azından mantık şu şekilde en azından benim için.

    1300cc motor=100x biriminde güç.
    Mühendisler bu 100x Gücü motorun tipi,ağırlığı,segmenti gibi konuları göz önüne alip.
    100x'in 70 ini torka 30 unu beygire veriyor. Ağır bir Crusier için.

    600cc motor=80x güç.
    80x'in 65'ini beygire 15'ini torka veriyor.Hafif bir süpersport için.

    Fazla cağilce olabilir.Sadece fikrimi beyan ettim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:45 ----------

    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tmm cnm , ndn kzyrsn snd sgL.
    Güldürdün beni abi sağol

  6. #26
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Rüzgar direnci artan hızla aynı oranda artmıyor. En önemli nedeni bu. Mesela hızımızı iki katına çıkardığımızda bize etki eden rüzgar direnci belkide 5 kaltına çıkıyor. Bu arada son hıza etki eden şeylerden birisi de beygir gücüdür. CC dediğimiz şey ise sadece motorun hacmidir. Yani Naim Süleymanoğlu ile aynı boy ve kilodaki bir insan onunla aynı güçte değildir. Aynı cc deki araçlarında güçleri farklı olabilir.
    Mesela şuda var; 1000 beygirlik 1000 kg bir otomobil ile 180 beygirlik 180 kg bir motor aynı ağırlık güç oranına sahip olsada aynı son sürati yapamazlar. Motosiklet 300 civarı görürken otomobil 400 ün üstüne çıkabilir. Bunun en büyük nedeni; belli bir hızdan sonra beygir gücünün başetmesi gereken en büyük belanın rüzgar direnci olmasıdır. Ağırlık ikinci planda kalır. Otomobilin rüzgara karşı koyabileceği tam 1000 beygiri varken motosikletin 180 beygiri bir yerden sonra rüzgara boyun eğer. İş ağırlıkta olsaydı iki aracında kg başına birer beygir güçleri olduğundan aynı top speed'i görürlerdi.

  7. #27
    KYorulmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2014
    Şehir
    Essen
    Motosikleti
    CBR 250r 2014(satıldı)
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorla tapa gaz gittim ama 800 basamadım. Arızalı mı acaba ? Hangi servise götürsem, acil yardım...
    Cruiser kullandığınız için bir de yokuş aşağı denemenizi tavsiye ediyorum.
    Bir deneyin, motosikletinizin sorunsuz ve rahatlıkla 800 bastığını göreceksiniz.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)