Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Başkalarının kazaları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosiklet kazalarının videolarını izlemeyi bir eğitim etkinliği olarak görenler var. Adam motosiklet kazaları videolarını açıp izliyor. Sanıyorum ki sonra da motorun üzerine çıktığında daha usturuplu sürüyor. Kaza videosu görünce kazanın biçimine göre farklı düşünceler, duygular yaşıyoruz. Bazı sürücüler kazayı kendi davranışlarından bağımsız, sürüş becerilerinden apayrı bir olgu olarak ele alıp, tamamen şansa bağlarlar. Adam der ki “Ben ne kadar iyi sürersem süreyim. Araba süren aptal bunu yaparsa ben ne yapabilirim?” Oysa ki sürüş becerisi dediğimiz şeyin içinde diğer sürücülerin oluşturması muhtemel riskleri öngörmek ve onlardan uzakta kalmayı becermek de vardır. Neyse, bu adamlarda kafa rahattır. Cehalet mutluluktur sözünün en sevimli örneğini yaşarlar. Tekerine daş değdirmesin duası ve güsul abdesti tamamsa olayın gerisi tevekküle kalmıştır.

    Bu adamlar dışındaki her sürücü başkalarının kazalarıyla arasına zihinsel bir mesafe bırakmak ister. Ölüm gibi. Kanser gibi. Ölen kişi yaşlı ise bize uzaktır. Gırtlak kanseri, akciğer kanseri olan kişi sigara içiyorsa bize uzaktır. İnsan psikolojisinde Irvin Yalom’un Varoluşsal Psikoterapi kitabında açıkladığı 4 önemli dinamiğin en önemlisidir ölüm anksiyetesi. Hem deli gibi sonsuza kadar yaşamak, hayattan haz almaya devam etmek isteriz, hem de ölümün kaçınılmaz olduğunu biliriz. Bu iki zıt güç bizi gerer. Bu gerilimden kurtulmanın, ölümsüzlük planlarının çeşitleri vardır. Çocuk yapmak, kendinden bir parçanın senden sonra yaşamaya devam ediyor olması, eser bırakmak, öldükten sonraki yaşama, reenkarnasyona inanmak hep bu ölüm anksiyetesi dinamiğinin bir ürünüdür. Ölümlü ve yaralanmalı bir kaza gördüğümüzde motorcu değilsek zaten arada mesafe vardır. O ölüm bize kendi ölümümüzü hatırlatmaz. Ama motorcuysak, bir başka motorcunun ağır yaralandığı bir kazayı gördüğümüzde kendimizi güvende hissetmek, o kazanın bizim başımıza gelmesi olasılığının hayli az olduğunu düşünmek isteriz.

    Kaza haberi veya videosu gördüğümde sanırım ilk baktığım şey ekipman oluyor. Kazazede tam ekipmanlı mıydı? Kaskını uygun şekilde bağlamış mıydı? Ayağında bağcıklı bir ayakkabıyla motor üstünde miydi? Motosiklet çizmesi var mıydı? Eğer sürücünün üzerinde ekipmanı eksik ise asfalt o ekipmandaki eksiği bulur, orayı deler. Kaskın adam gibi bağlı değilse (kaskın bağı ile çenen arasında yumruk giriyorsa mesela) ilk hamlede o kask kafandan uçar, ikinci darbeyi doğrudan kafatasına alırsın. Normal ayakkabı yere değer değmez ayağından fırlar. Sonraki sürüklenmede çıplak etin sürüklenmeye devam eder. O nedenle bazı ekipmanları eksik adamların yaşadıkları yaralanmalar ile aramızda zihinsel bir mesafe koyabiliyor, kendimizi güvende hissedebiliyoruz. Tam ekipmanlı olmak bizi elbette ölümsüz yapmıyor ama diğer duruma kıyasla daha korunaklı kılıyor.

    Bir başka konu kazayı yapan sürücünün sürüşü. Yol sanatı kafasındaki sürücülerin yapmaya çalıştığı sürüşe benzemeyen saçma sapan bir sürüş sergileniyorsa videoyu izlediğimizde o kaza ile aramıza daha kolay mesafe koyabiliyoruz. Videoyu izlerken “Bak bu saniyede ben bu konumda olmazdım. Bilgiyi daha iyi alırdım.” diyebiliyorsak o kazanın aynısını yaşama olasılığımızın diğer sürücülere göre daha az olduğunu biliyoruz. Olasılık bir kesinlik sağlamıyor elbette. Ama zihnimizi rahatlatmaya ve motor sürmeye devam etmeye karar vermemize yetiyor. Uğur Ertekin’in alt yazılı açıklamalarla sunduğu bir kaza görüntüleri derlemesi var. O videodaki yazıları incelerseniz yol sanatı kafasındaki bir sürücünün bu türden kazalar ile arasında zihinsel bir mesafeyi nasıl koyabildiğini daha net göreceksiniz.

    Peki, sürücü yol sanatı kafasındaki bir sürücü gibi sürüyorsa? O zaman işler biraz sevimsiz bir hal alıyor. Önüne köpek çıktığı için kaza yapan eğitimli sürücü (Benim eğitimli dediğim yol eğitimi olayı. Yoksa pistteki CSS eğitimi veya kapalı alandaki Honda eğitimi ile yolda gazlayanları kast etmiyorum burada), Amerika’da MSF’nin önemli isimlerinden birinin geyiğe çarparak ölmesi, sağ virajda karşıdan gelen arabanın yolun ters şeridini neredeyse tamamen kapatması sonucu kaza yapan eğitimli sürücü… Bunlar hep araya mesafe koymakta zorlandığımız. Arkadaş bu kazayı ben de yapardım dediğimiz sevimsiz durumlar. Nasıl da kırılgan olduğumuzu, olasılığın az olmasının hadisenin vuku bulmasını kesin olarak engelleyemeyişini hatırlatan durumlar. Bir ihtimal elde video yoksa diyebiliriz ki “Arkadaş adam eğitimlidir ama sürüş mentalitesini o sürüşte takp etmemiştir. O sürüşünde apaçi gibi saçmalamıştır.” Ama elde video varsa ve izlediğimizde –araba devrildikten sonra koltuğundan yol gösteren sevimsiz adamlar gibi değil– gerçekten tarafsız bir gözle, kendimize ders çıkarmak için izlediğimizde ben de bu kazayı yapardım dediğimiz kazalar için elden bir şey gelmiyor.

    Sonuç olarak, yapılan işin belli bir riski var. Ekipman ve yol sanatı sistemini uygulamaya çalışan güvenli, sistematik, pürüzsüz ve çabuk bir sürüş, kazaya karışıp yaralanma ve ölüm olasılığını kabul edilebilir düzeylere indirmeye yarıyor. Ancak sıfırlamıyor. Bu riski göze alıyor muyuz? Kendimize sorduğumuz bu soruya çok dürüst cevap vermemiz lazım.
    ...garip..., eko29, YasinC ve 13 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Kendimden çok şey bulduğum nadir yazılardan,eline sağlık
    zaferce bunu beğendi.

  3. #3
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    çok güzel bir yazı.
    motora ilk başladığım zaman Amerika'dan vir video izlemiştim.
    Sürücü şeridinde gayet mantıklı bir süratte seyrediyor. Yol güzel, hava açık, görüş sınırsız herşey kontrol altında. Sürücünün sağ şeridinde gayet rahat bir tempoda seyreden otomobilin sağ ön lastiği patlıyor ve spin atmaya başlayıp motosiklet sürücüsünün bir kaç metre önünde şeride giriyor.
    Çarpışma kaçınılmaz ve gerçekleşiyor.

    Bu videoyu izledim ve bu iş ne kadar riskli dedim.
    Gerçekten de öyle.
    Eğitimin önemini kesinlikle yadsımıyorum, riskleri aza indirmek için en önemli şey yol eğitimi. Ama yukarıda anlattığım kaza olasılığını hiçbir eğitim engelleyemez. Bu tür şanssızlık önrnekleri arttırılabilir. Yolunuzda giderken yandan alçak uçan bir kuş da kaskınıza çarpabilir.
    180 derece etrafını gözlerinle taraman lazımdı yapmadığın için kuşu göremedin diye bir açıklama sanırım yapılamaz.

    Bu tür bahtsız bedevilik ihtimalleri her zaman var. Ama sadece motosilklette değil.
    Otobüs durağında beklerken 10 metre ötenizde hakimiyetini kaybeden bir aracın altında kalmak da böyle bir ihtimal.
    Bu durumda yayaya, gözünü açsaydın tetikte olsaydın kontra verip kaçsaydın mı denecek ??

    Uzun lafın kısası iş bir noktadan sonra tamamen gusül abdestine kalıyor.
    ferhatkars bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Ocak 2016
    "Motorcycle Crash Compilation" başlığı olan videoları izledikten sonra, videonun içindekilere benzer bir çok kazayı canlı görme imkanım oldu. Bir veya birkaçını ise kılpayı atlattım. Videosunu izlediğiniz şeyi canlı yaşayınca durum çok farklı oluyor ve/fakat yara almadıysanız, en azından hayattaysanız size çok şey öğretiyor. Size tavsiyem, her şeyi deneme yanılma yoluyla öğrenmeyin. Bakın orda onu yaşamış birisi var. Kazanın oluşumunu ve sürüş durumunu kafamızda sentezleyip ders çıkartmamız gerekiyor.

    Açıkça söylemem gerekirse bugüne kadar yaptığım kazaların sadece 1 tanesinde %100 suçsuzdum. Sola dönmek için yolun boşalmasını beklerken karşıdan taksinin biri gelip çarptı. Geri kalan hepsinde ya agresif sürüş, ya dikkatsizlik ya da trafiğe odaklanmamak kaza yapmama zemin hazırladı. Videolarda öğrendiklerimizi, gerçek hayatta gözümüzün önüne getirebilmek içinde sakin kafayla sürüş yapmak gerekiyor. Neyse yine çook konuştum. Keyifli, kazasız sürüşler..
    AEA bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Nmax 125
    Öncelikle elinize sağlık çok güzel bir yazı olmuş. Bende bu son günlerde sürekli bu olayı düşünüyorum. Allah rahmet eylesin tiyatro sanatçısı İsrafil dostumuzun olayı ve 2 gün önce yaşanan AEA kazası. Sürekli bir paranoya oluşuyor ister istemez. Benimde bir çocuğum var sürekli bir şey olurmu diye düşünüyorum. Kendime bırakacağım diyorum ama gene bir şekilde kendimi ikna etmeyi başarıyorum çünkü motosiklete binmeyi gerçekten sizlerinde çok sevdiği gibi çok seviyorum.

    Rasyonel düşünüyorum gelecek tehlikeleri önceden görmeye ve trafikte ona göre kullanmaya çalışıyorum. Bunun tersine bazende duygusal düşünüyorum kendi kendime manyakmısın ne işin var motorun üstünde diyorum. Örnek vermek gerekirse 2 sene önce küçükyalı sahil yolunda ışıkta bekleyen bir kişiye karşıdan virajı alamayan bir araç kaldırımdan fırlayarak motosiklet sürücünün üzerine düştü ve vefat etti tekrar Allah rahmet eylesin geride kalanlara sabır versin. Bu olayda siz hiç bir şey yapamazsınız o yolu biliyorum oradan hızlı araba geldiğini ışıklardan görmek ve kestirmek imkansız. Bunun gibi bir sürü kaza örneği var kişinin tahmin edemiyeceği sizin verdiğiniz örnekler gibi. Burada inanç konusuna girmek istemiyorum ama kader inancı meselesi giriyor işin içine.

    Tabii bu sadece motosiklette bu olmuyor hatırlarsanız bir kadın (anne) yolun diğer tarafındaki kamyonun tekerleği fırlayarak karşı şeritteki kadın sürücüye geliyor ve vefat ediyor yada sizin verdiğiniz örnekte durakta beklerken otobüsün durağa girmesi. Bunun dışında motosiklet kaza haberi okuyoruz dedğiniz gibi kişi racing motoru ile kaza yapıyor 50 mt. sürüklendi demekki 120 km kaza yaptı hemen kendime ben bu kadar hızlı sürmüyorum diye telkin ederek olayı kendimce mesafa bırakıyorum sizinde dediğiniz gibi.

    Bu paradoks sürekli devam ediyor. Nasıl bu paradoksun içinden de çıkarım çok bilmiyorum.

  6. #6
    bindiregandi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2015
    çok özür dileyerek arkadaşlardan özet rica ediyorum.

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı bindiregandi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok özür dileyerek arkadaşlardan özet rica ediyorum.
    Konuda yazılanlar zaten özet.
    Detayları bildiğimiz varsayılarak yazılmış ya da göndermeler yapılmış.

  8. #8
    hattoi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir
    Bu sorunun cevabını kendisine dürüstçe verebilen, bu cevap doğrultusunda motosiklet binmeli ya da binmemeli. Yoksa çok pişman olabilir (her iki tersinir durumda da).

    Binmemesi gerekip binen, kendini bilmeyenler, sonradan ters bir durumda ölmezse antipati katalizörü görevi görüyor malesef.

  9. #9

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Yine bugünlerde eğitimli, bilinçli, eğitmen yardımcısı/adayı konumunda üst düzey bir sürücünün vefat haberi geldi. Bu tür insanların kazaları, insanı olumsuz düşünceye, umutsuzluğa sevk ediyor.

  10. #10
    Emreköktürk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    VFR 800 X
    Bilgi, konum, hız, vites, ivme buraya kadar güzel ama , ilave olarak yollardaki katil sürücülerde eklenmeli,belki bilgi başlığı bunları fark etmeyi kapsıyor olabilir ...

  11. #11

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine bugünlerde eğitimli, bilinçli, eğitmen yardımcısı/adayı konumunda üst düzey bir sürücünün vefat haberi geldi. Bu tür insanların kazaları, insanı olumsuz düşünceye, umutsuzluğa sevk ediyor.
    Vefatın konusunu açan şahsen benim. Konuyu açmamdaki sebep taziye bölümünde kalması,içimden geldi diyelim. Çünkü hikayesi beni çok üzdü. Günde o kadar motosiklet kazası oluyorki birçoğundan haberimiz yok.

    Kaza videoları konusuna gelicek olursak, toplum olarak yapımızda var bu. Ders almak için video izler birçoğumuz ama kimse ders çalışmak istemez. Açıp iki satır bilgi amaçlı bişeyler okumaz. Ben bilgiye aç biriyim,bu ayıp değil ki. Kaza videolarını izleyip etkilenen varsa o kişinin sürüşünden şüphelenirim.

  12. #12

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    OMM'nin eposta grubunda eğitimli sürücülerin ölümlü, yaralanmalı kazalara karışması yeniden konu edildi. Eğitimi kimden almış, hangi düzeyde eğitimliymiş, sistemli sürüşü ne kadar benimsemiş, o sürüş anında sistemli sürüş mü yapıyormuş gibi sorgulamalar insanların aklına geliyor. Oradaki mesajları okuyunca aklıma bu yazı geldi. Bu nedenle, yazıyı bugün şöyle bir elden geçirdim, güncelleyip bloga aktardım.
    Alonedark93, simurgg ve erenedip bunu beğendiler.

  13. #13
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    muazzam güzel bir yazı! özellikle ölüm anksiyetesi benim de dikkatimi çekmiştir hep. toplumda bulunan birçok zıtlaşmanın bu sebeple olduğunu düşünüyorum temelde. Mesela alkollu araç sürücüsü öldüğünde, veya bir genç kız gece dışarı çıkınca cinayete kurban gidince birileri "su testisi su yolunda" hesabı yaparlar. bunun temeli bile bu gibi geliyor. Çünkü Beyni onun gibi masum bir insanın, inandığı dinde ve inançlar dünyasında sebepsizce ölmesini reddediyor, kendisiyle bağdaştırmakta kaçarcasına bu şekilde bir çıkarım yapıyor. Dediğiniz gibi eğitimli sürücüler de ölebilir. Dünyada hiçbirşeyin garantisi yok. Biz yine olabildiğince riskleri azaltacağız fakat; bir yere kadar engel olabileceğiz bu doğal dengede...

  14. #14

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Ben de kaza videosu izleme tutkunuyum.

    Hatta onlarca kez geri alır,stoplar,tekrar izlerim.Problemi bulmaya çalışırım.

    Bağımlılık yapıyor.Ben yararlı olduğunu düşünüyorum.Kolay etkilenmem meslekten dolayı göz alışlanlığım var.

    Motosikleti bir şekil hayatına alan bir insan,hayatını kaybetmeyi,engelli olmayı,yoğun bakımda kalmayı göze alandır.

    Profesyonellerin kaza yapmasıda normal,neyin garantisi var ki?



    Şairin dediği gibi

    Intihar etmeyi düşünmek gibiydi, herkesin aklına gelen ama kimsenin cesaret edemediği=Aşk=Motosiklet...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)