Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosiklet hayalimi gerçekleştirdim, 3. günümde kaza yaptım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2016
    İyi geceler arkadaşlar, daha öncede bir konu açmıştım bu forumda motosiklet alacağımla ilgili. Herkes japon almamı önermişti bende başlangıç için cb125e aldım koruma demiri, fren ve debriyaj önü korumaları, selesiyle beraber 6300e patladı bana. Ekipmanımıda eksiksiz almıştım ancak sitenin içinde alışma amaçlı turladığımdan giymiyordum. 2 gün boyunca saatlerce dolaştım gaz tepkimelerine dur kalklara dönüşlere alıştım vücudum gibi kullanmaya başladım motoru, 3. gün dümdüz yolumda giderken kara cahilin teki arabasıyla sağına soluna bakmadan aniden önüme çıktı ara yoldan. Panikle ön frenle debriyajı aynı anda dibine kadar sıktım arka fren aklıma bile gelmedi. Motor beni fırlatıp ayağıma düştü ayağım ezildi (yürüyüşüm eski haline döndü sadece yarası kaldı birşeyim yok).

    Şimdi size 2 sorum var;
    Motorun fırlatmaması için böyle durumlarda arka freni mi sıkmam gerekiyor? Ve orda debriyaja basmam hata mıydı?
    Motorumda oluşan hasarlar : Ön far çatlak, gaz şeysi 1 cm kadar boş dönüyor ondan sonra gaz vermeye başlıyor, ayak koyma yeri 1-2 cm kadar arkaya kaydı yamuldu, direksiyonu çevirirken teker gıcırdıyor. Serviste ne kadar masraf çıkar ortalama?
    Okuyan ilgilenen herkese şimdiden teşekkür ederim, lütfen acemi olduğumu 3 günlük motorcu olduğumu göz önüne alarak yorum yapın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------

    Fırlatmak yazmışım kaymaması için olacaktı pardon*


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    rks rk 125
    abi valla ben ilk aldığım akşam bayırda basamadım arka frene yapıştık yere ilk günden debriyaj maneti kırdık

  3. #3

    Üyelik
    10 Nisan 2016
    Alıntı Selim Aydın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi valla ben ilk aldığım akşam bayırda basamadım arka frene yapıştık yere ilk günden debriyaj maneti kırdık
    Arka freni sıksam kaymaz mıydı yani?

  4. #4
    nat675 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar NS 200
    http://www.motosiklet.net/forum/alpaslan-kuzucan/29411-motosiklet-fren-teknigi.html

  5. #5

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Arka ve önü kombinleyip ikisini de kullanacaksın her zaman ve gidonu düz bi şekilde sıkıca tutmaya özen göstermelisiniz, yanlışım var ise üstadlar bilgilendirsin...

  6. #6

    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Motosikleti
    Ramzey Karaca 100
    Dostum geçmiş olsun, şimdi araçla aradaki mesafe vb birçok kriter var .On arka birlikte kullanman( genel anlamda) iyi olurdu.Yavas hızlarda fren çalış sonra hızı yavaş yavaş artırıp çalış.Asla araçlara güvenme seni görmezler ve umursamazlar.

  7. #7

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul/Artvin
    Motosikleti
    Pulsar 200NS-Yamaha R25-Xmax 250-Fz6 Fazer
    Gidonu çok sıkmak yanlış olur döndüremezsin farkında olmazsın gidon dönmüyor gibi gelir. Motora iyice trafiksiz alanda alışın , daha sonra duruş kalkış tepkilerine bakın , arka freni motoru yavaşlatmak için , ön freni durdurmak için kullanın. Arka zaten isteseniz de motoru durdurmaz . Frenleri kombine ederek kullanmaya çalışın . Düz asfaltı iyi yolda hızlanıp iki frenide kombine ederek , arkayı ve önü kitlemeyecek kadar sert , fren mesafesinide uzatmayacak kadar yumuşak sıkın fren manetlerini ve en güvenli duruşunuza alıştırın kendinizi. Yeni başlayınca panikle ön freni garç diye dip sıkınca ön teker kitliyor ve ön teker kitledimi oyun bitiyor malesef.

    Küçük cc ile başlayın denilmesinin sebebi trafiği daha iyi okumaktır. Hangi araç ne yapacak önüme ne çıkacak hepsini iyice anlayabilmek için küçük cc motor tavsiye ediliyor . Büyük geçmiş olsun allah beterinden korusun masraflar halledilir size birşey olmasın Benim motorda en sevdiğim özellik kombine fren sistemi olması , yani arkayı sıktığımda ön frenide kendi sıkıyor daha güvenli duruş sağlıyor ))

  8. #8

    Üyelik
    06 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul Fatih
    Motosikleti
    Pulsar 150NS>CBR125R>PULSAR RS200>CBF150>CB125F
    Masraf bişey çıkmaz kardeşim 150 200 lira bişey çıkar taş çatlasın. Önemli olan alıştırma yaparken de ekipmanını giy. Zaten burada gerekli ekipman acemisin düşme ihtimalin daha yüksek
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Süleymantnz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Masraf bişey çıkmaz kardeşim 150 200 lira bişey çıkar taş çatlasın. Önemli olan alıştırma yaparken de ekipmanını giy. Zaten burada gerekli ekipman acemisin düşme ihtimalin daha yüksek
    Cb125e sadece ayna seti 120 lira.Yan sanayi malzeme kullanırsan uygun fiyata halledersin.Saydıklarını düşününce orjinal parçalarla 400,500 bandında yada biraz daha fazla bir fiyat çıkması muhtemel.

  10. #10

    Üyelik
    06 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul Fatih
    Motosikleti
    Pulsar 150NS>CBR125R>PULSAR RS200>CBF150>CB125F
    ama söylediği sadece far kırık önemli gözüken

  11. #11
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Ayni kasayi ben yaptim ama frene basmak dahi mumkun olmadi zaten adam vurdu bana da far kirik,sag sol manetler vs derken 2000 tl hasar var serviste sadece far siperlik,kafaya 1100 tl cikardilar ybr 2014 model gecmis olsun

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Kendi kendine ogrenmeye israr etme egitime git bisiklete benzemez motor...
    mombohunter, Salurbey, zaferce ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #13

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Geçmiş olsun.

  14. #14
    tlgknbs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 Naked
    Ben bir önceki açtığın konuyuda okumuştum cbr 250 alacak parayı yedim falan yazmıştın. o motoru almamakla iyi yapmışsın anladığım kadarıyla arabada kullanmadın ve trafik tecruben yok.
    Yaptığın kaza sana tecrubeyi kazandırdı bile sen farkında değilsin artık kavşaklara aralara istemsizce çok daha fazla dikkat edersin. Ve büyük ihtimalle motoruna bindiğinde hızın bir müddet daha düşük olur her yerden araba veya yaya önüne atlıcakmış gibi hissedersin.
    Birçok motorcu bunları küçük kazalarla tecrube ediyor. Bunları hiç dert etme ufak atlatmış ve tecrubeni edinmişsin

    Soru içinde önüme fırladı dediğin araba ile aranızdaki mesafeyi yazmamışsın bide arabaya çarptınmı, Düştüğün halde çarpmadıysan demekki mesafe yeterliymiş maximum ön fren lastik yerden kesilmeyecek şekilde ve tekrar kaymıcak kadar arka frenle yavaşlayıp olabildiğince geç debriyaja basmış olmalıydın ,debriyaja panik mesafesi sebebiyle ani bastığın için motor kompresörede girmedi ve motor kuvvetiyle hızın düşmedi gerisinde sonuç belli zaten. Bunlarda zamanla kazanılacak tecrubelerle oluyor bu sebeple kaza kaçınılmazmış geçmiş olsun
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Peki kazaya sebep olan araç söförü masraflari uslenmedimi yoksa kendini hakli mi çikardi

  16. #16
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    vücudum gibi kullanmaya başladım motoru
    kendini kandırdın sonuç bu oldu. şu an motosiklet kullanmayı bilmiyorsun. kendin de öğrenememişsin demek ki düşmüşsün. o yüzden bir bilenden eğitim alman gerekiyor.
    bazı insanlar yeteneklidir bazıları zekidir bazıları ise eğitim alması gerekir. 3. günde kaza yapman 3. günde kaza yapacak kadar risk alarak sürdüğün anlamına gelir.
    bunun da temelde 2 sebebi olabilir. ya risk algısında problem var , cahillikten ötürü.
    ya da risklerin farkında olup kendine gereksiz güven var , cahil cesareti.

    sonuç: kendin becerememişsin eğitim al.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  17. #17
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Adventure 390
    Sadece Arka Fren : Yavaşlatır
    Arka ve Ön Fren Birlikte: Durdurur
    Sadece Ön Fren : Takla Attırır

  18. #18
    Honda 1000RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2017
    Motor sürmek tecrübe ister ön fren takla attırma olasılığı vardır dikkat etmelisin honda gibi yerlerden eğitim alabilirsin geçmiş olsun.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    10 Haziran 2017
    böyle dene yanıl sistem olmazki eğitim şart geçmiş olsun...

  20. #20

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Hiçbir yerden aniden araba çıkamaz. Araba çıkabilecek yer öngörülememiştir. Veya yanlış yere bakılıyordur.

    Hiçbir motosiklet üzerinden adam fırlatmaz. Yanlış bir hareket yapılmıştır.

    Ön ve arka fren her daim aynı anda kullanılmalıdır. Belki abs olmayan motorlarda, yokuş inişlerde arkaya daha az basılabilir ama yine arka da kullanılır.

    Motorunuzda 1.000 TL kadar hasar çıkabilir.

    Hayatta en pahalı şey tecrübedir. 300-400 lira verip o da olmadı, bedavaya eğitim veren Touring den eğitim almanız iyi olacaktır.
    Kızıl pars ve bpak bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)