Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şambrel lastik patlaması durumunda tamiri nasıl yapılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Motorum malesef iç lastikli yakında bir uzun yola çıkacağım ve lastiğin patlamasından yana korkum var. Lastikler yeni alındı daha ama iç lastiği değiştirmedim patlak vardı yama yaptık. Uzun yolda patlaması durumunda bu spreyler işe yaramıyor sanırım? Yarıyor diyenler yaramıyor diyenler tam net bir bilgi edinemedim. Onun dışında pompa fitil ikisi dışında tamir yönetemi mümkün mü?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    patlamaz devam et.

  3. #3
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Sprey işe yaramaz.. Maalesef motorcu bulacaksın ya da yedek iç lastik ve takım alıp kendin değiştireceksin..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  4. #4
    kovboy03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    AFYON
    Motosikleti
    Minsk125 Tiger250 MCT250 Süperlight150 YBR
    yedek iç lastik ve bir pompa yanındaysa yolda kalmazsın

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Fitil şambelde işe yaramaz, yanında pompa ve soğuk yama taşı. Her zaman için yedek şambel de taşımak gerekli.

    Tabiki tekeri söküp lastiği canttan ayırabilecek ekipmanların da olmalı.

  6. #6

    Üyelik
    05 Haziran 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bakalım bu kararsızlıkla ne alcaz :D
    Motosiklet konusunda bir tecrübem yok sadece soruyorum;
    Bisiklette kullandığımız yöntemlerden basit olarak eski iç lastiği, lastik ile kullanılan iç lastik arasına koymak (diken vs batmasında iç lastiğe ulaşmasını engelleme amaçlı)
    İkinci olarakta slime denilen lastik içine doldurulan bir sıvı var (burda ucuzundan alırsanız iç lastiğe yada tubelesslarda dış lastiğe zarar verir. En azından bisiklette öyle). Bu sıvı çivi-diken-cam girip çıktığında hava nereye gitmeye başladıysa sıvıyı taşıyıp deliğe tıkıyor. Hiç olmazsa lastikçiye gidene kadar idare edebilir diye düşünüyorum.
    Sizce?

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı İriKıyım adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet konusunda bir tecrübem yok sadece soruyorum;
    Bisiklette kullandığımız yöntemlerden basit olarak eski iç lastiği, lastik ile kullanılan iç lastik arasına koymak (diken vs batmasında iç lastiğe ulaşmasını engelleme amaçlı)
    İkinci olarakta slime denilen lastik içine doldurulan bir sıvı var (burda ucuzundan alırsanız iç lastiğe yada tubelesslarda dış lastiğe zarar verir. En azından bisiklette öyle). Bu sıvı çivi-diken-cam girip çıktığında hava nereye gitmeye başladıysa sıvıyı taşıyıp deliğe tıkıyor. Hiç olmazsa lastikçiye gidene kadar idare edebilir diye düşünüyorum.
    Sizce?
    ben arasına iç lastik koyma olayını denedim ama başarılı olmadım.
    lastiği yerleştirip havayı bastım ama içinde kayma yaptı ve sürüş esnasında yalpalamaya başladı
    3 kere denedim hiç oturmadı.belki lastikte sorun vardı

  8. #8

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    HD Sportster 883R
    Bunu yaşadım, genelde en olmaması gereken zamanlarda olur böyle şeyler.

    Bir gece geç saatte, artçı eşim ile evime 20km kala motosikleti bırakamayacağım, sağda emniyet şeridi olmayan ve uzunca bir mesafe kesintisiz bariyer olan bir yerde yaşamıştım.

    Şamrelli olduğunu bildiğim halde bir umut (ilk kez başıma geliyordu) bir arkadaşımı arayıp sprey istedim. Getirdi. Spreyi sıktık eve kadar sorunsuz götürdü ancak sabah tekrar inmişti.

    Lastikçiler (oto lastik) motor jantını sök/tak işlemini bilmiyorlar. Motosiklet servislerinin (çoğunda) lastik işi yapılmıyor. Motor lastikçisi bulmak yada atölyesinde motor lastiği de onaran bir motor tamircisi bulmak gerekiyor.

    Bunun ardından ya motoru yada jantı oraya götürmek gerekiyor. Tam bir eziyet. Kamyonet tutmak vs vs.

    Ben ne yapmıştım, ertesi gece bir motosiklet lastikçisine rica ederek olduğu yerde onarmasını sağlamıştım. (buradan buz moto yasin ustaya selamlar)

    Uzun yola çıkılacaksa rota üzerindeki (belirli aralıklarla) motosiklet tamircilerini (tercihen motosiklet lastikçilerini) not etmek gerekli. Hatta fazla titiz davranmak gerekirse yol üzerinde (gerektiği durumlarda motoru taşıtmak için) bulunan nakliyecilerin ve konaklamak gerekirse otel/pansiyon gibi işletmelerin de iletişim bilgilerini not etmek gerekli.

    Zaman ve bütçe planlanırken (bunun gibi) olası sorunlara pay bırakılırsa, sorun olmayacaktır.

    Kişisel önerim ise: "Korkmayın bir şey olmaz"
    Karabulut bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    05 Haziran 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bakalım bu kararsızlıkla ne alcaz :D
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben arasına iç lastik koyma olayını denedim ama başarılı olmadım.
    lastiği yerleştirip havayı bastım ama içinde kayma yaptı ve sürüş esnasında yalpalamaya başladı
    3 kere denedim hiç oturmadı.belki lastikte sorun vardı
    Bisiklette düşük hızda yalpalama yapmıyor anca motosiklette hem tekere binen yük bisikletin 10 katı, hem de çıktığı hızlar ortalama olarak 8-10 katı. Doğrudur.
    Ancak slime yada şu köpüğümsüler işe yarayabilir. Arabada köpük gibi olanı kullanmıştım, yarılmadığı sürece iş görüyor ama çok çok acil değilse tavsiye etmem. Köpük çöpe attırıyor

  10. #10
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Sprey yada kopuk ise yaramaz diyorlar fakat ben bunu bizzat tecrübe ettim.İse yariyor, sonra tekrar iniyor fakat 1 2 saat süre tanıdı bana.Gebzeden Beşiktaşa bu şekilde gittim.

    İlk etapta bütün havası sonmuşken basın köpüğü daha sonra ideal hava basıncına getirin ve hiç durmadan yola çıkın.Lastik içinde sıkılan kopuk acele bir şekilde dağılmalı.Bu şekilde sizi bir süre idare edecektir..
    selsa bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Oturup tamir falan edemezsin. Bu iş forumda bir kısım insanın fantazisi, hayali olsa da gerçekte yapabilecek kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Elinde gerekli ekipmanın olsa bile iç lastiği çıkarmak çok zor bir iştir. Yanında bir sürü alet edavat ve pompa taşıman gerekir. Bana göre uğraşılacak iş değil. En güzeli köpükle halletmek veya lastiği anahtarla söküp motoru bırakıp lastikçi aramaktır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)