Şambrel lastik patlaması durumunda tamiri nasıl yapılır?
-
09 Haziran 2017, 01:38
#1
Motorum malesef iç lastikli yakında bir uzun yola çıkacağım ve lastiğin patlamasından yana korkum var. Lastikler yeni alındı daha ama iç lastiği değiştirmedim patlak vardı yama yaptık. Uzun yolda patlaması durumunda bu spreyler işe yaramıyor sanırım? Yarıyor diyenler yaramıyor diyenler tam net bir bilgi edinemedim. Onun dışında pompa fitil ikisi dışında tamir yönetemi mümkün mü?
Reklamlar
-
09 Haziran 2017, 01:40
#2
-
09 Haziran 2017, 01:50
#3
Sprey işe yaramaz.. Maalesef motorcu bulacaksın ya da yedek iç lastik ve takım alıp kendin değiştireceksin..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
09 Haziran 2017, 01:58
#4
yedek iç lastik ve bir pompa yanındaysa yolda kalmazsın
-
09 Haziran 2017, 03:25
#5
Süper Moderatör
Fitil şambelde işe yaramaz, yanında pompa ve soğuk yama taşı. Her zaman için yedek şambel de taşımak gerekli.
Tabiki tekeri söküp lastiği canttan ayırabilecek ekipmanların da olmalı.
-
09 Haziran 2017, 06:33
#6
Motosiklet konusunda bir tecrübem yok sadece soruyorum;
Bisiklette kullandığımız yöntemlerden basit olarak eski iç lastiği, lastik ile kullanılan iç lastik arasına koymak (diken vs batmasında iç lastiğe ulaşmasını engelleme amaçlı)
İkinci olarakta slime denilen lastik içine doldurulan bir sıvı var (burda ucuzundan alırsanız iç lastiğe yada tubelesslarda dış lastiğe zarar verir. En azından bisiklette öyle). Bu sıvı çivi-diken-cam girip çıktığında hava nereye gitmeye başladıysa sıvıyı taşıyıp deliğe tıkıyor. Hiç olmazsa lastikçiye gidene kadar idare edebilir diye düşünüyorum.
Sizce?
-
09 Haziran 2017, 09:01
#7
İriKıyım adlı üyeden alıntı
Motosiklet konusunda bir tecrübem yok sadece soruyorum;
Bisiklette kullandığımız yöntemlerden basit olarak eski iç lastiği, lastik ile kullanılan iç lastik arasına koymak (diken vs batmasında iç lastiğe ulaşmasını engelleme amaçlı)
İkinci olarakta slime denilen lastik içine doldurulan bir sıvı var (burda ucuzundan alırsanız iç lastiğe yada tubelesslarda dış lastiğe zarar verir. En azından bisiklette öyle). Bu sıvı çivi-diken-cam girip çıktığında hava nereye gitmeye başladıysa sıvıyı taşıyıp deliğe tıkıyor. Hiç olmazsa lastikçiye gidene kadar idare edebilir diye düşünüyorum.
Sizce?
ben arasına iç lastik koyma olayını denedim ama başarılı olmadım.
lastiği yerleştirip havayı bastım ama içinde kayma yaptı ve sürüş esnasında yalpalamaya başladı
3 kere denedim hiç oturmadı.belki lastikte sorun vardı
-
09 Haziran 2017, 09:02
#8
Bunu yaşadım, genelde en olmaması gereken zamanlarda olur böyle şeyler.
Bir gece geç saatte, artçı eşim ile evime 20km kala motosikleti bırakamayacağım, sağda emniyet şeridi olmayan ve uzunca bir mesafe kesintisiz bariyer olan bir yerde yaşamıştım.
Şamrelli olduğunu bildiğim halde bir umut (ilk kez başıma geliyordu) bir arkadaşımı arayıp sprey istedim. Getirdi. Spreyi sıktık eve kadar sorunsuz götürdü ancak sabah tekrar inmişti.
Lastikçiler (oto lastik) motor jantını sök/tak işlemini bilmiyorlar. Motosiklet servislerinin (çoğunda) lastik işi yapılmıyor. Motor lastikçisi bulmak yada atölyesinde motor lastiği de onaran bir motor tamircisi bulmak gerekiyor.
Bunun ardından ya motoru yada jantı oraya götürmek gerekiyor. Tam bir eziyet. Kamyonet tutmak vs vs.
Ben ne yapmıştım, ertesi gece bir motosiklet lastikçisine rica ederek olduğu yerde onarmasını sağlamıştım. (buradan buz moto yasin ustaya selamlar)
Uzun yola çıkılacaksa rota üzerindeki (belirli aralıklarla) motosiklet tamircilerini (tercihen motosiklet lastikçilerini) not etmek gerekli. Hatta fazla titiz davranmak gerekirse yol üzerinde (gerektiği durumlarda motoru taşıtmak için) bulunan nakliyecilerin ve konaklamak gerekirse otel/pansiyon gibi işletmelerin de iletişim bilgilerini not etmek gerekli.
Zaman ve bütçe planlanırken (bunun gibi) olası sorunlara pay bırakılırsa, sorun olmayacaktır.
Kişisel önerim ise: "Korkmayın bir şey olmaz"
-
09 Haziran 2017, 09:54
#9
snappy x adlı üyeden alıntı
ben arasına iç lastik koyma olayını denedim ama başarılı olmadım.
lastiği yerleştirip havayı bastım ama içinde kayma yaptı ve sürüş esnasında yalpalamaya başladı
3 kere denedim hiç oturmadı.belki lastikte sorun vardı
Bisiklette düşük hızda yalpalama yapmıyor anca motosiklette hem tekere binen yük bisikletin 10 katı, hem de çıktığı hızlar ortalama olarak 8-10 katı. Doğrudur.
Ancak slime yada şu köpüğümsüler işe yarayabilir. Arabada köpük gibi olanı kullanmıştım, yarılmadığı sürece iş görüyor ama çok çok acil değilse tavsiye etmem. Köpük çöpe attırıyor
-
09 Haziran 2017, 10:22
#10
Sprey yada kopuk ise yaramaz diyorlar fakat ben bunu bizzat tecrübe ettim.İse yariyor, sonra tekrar iniyor fakat 1 2 saat süre tanıdı bana.Gebzeden Beşiktaşa bu şekilde gittim.
İlk etapta bütün havası sonmuşken basın köpüğü daha sonra ideal hava basıncına getirin ve hiç durmadan yola çıkın.Lastik içinde sıkılan kopuk acele bir şekilde dağılmalı.Bu şekilde sizi bir süre idare edecektir..
-
09 Haziran 2017, 11:09
#11
Oturup tamir falan edemezsin. Bu iş forumda bir kısım insanın fantazisi, hayali olsa da gerçekte yapabilecek kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Elinde gerekli ekipmanın olsa bile iç lastiği çıkarmak çok zor bir iştir. Yanında bir sürü alet edavat ve pompa taşıman gerekir. Bana göre uğraşılacak iş değil. En güzeli köpükle halletmek veya lastiği anahtarla söküp motoru bırakıp lastikçi aramaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)