Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Virajda Yatarken Uyuya Kaldık (Destek) 🙏🏼

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Şehir
    Kocaeli izmit
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 150 nS
    Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar bir hafta önce 50 ile giderken virajda çok yatırmam yüzünden motor bir yana artçım ve ben bir yana sürüklendik neyseki ufak tefek çiziklerle kurtulduk motorumuda koruma demirleri korudu çok şükür . Sıkıntım şu ki artık viraja girmeye korkuyorum ve sürüş performansım çok düşüyor hiç rahat olamıyorum virajlarda bakışımı kaçırıyorum diğer şeride giriyorum vb. Problemler .. bu korkumu yenmem için tecrübelerinizle yardımcı olmaya çalışırsanız çok sevinirim 😊


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Zemini düzgün boş bir alanda pratik yapmanızı öneririm. Boş pazar yeri veya otopark gibi yerlerde motorun yatma açı ve tepkilerini yarım saat bile deneseniz Emin'im faydası olacaktır. Tekrardan asıl limitleri görürsünüz ve trafikte hiçbir zaman limitin tamamını kullanmama prensibinden dolayı ona uygun bir sürüş yaparsınız

    Geçmiş olsun. Umarım son kazanız olur

  3. #3

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    Hızını düşür, bakış çalış zamanla düzelir.

  4. #4
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Anladığım kadarıyla arkadaşınla beraber lowside olmuşsunuz geçmiş olsun.

    viraja yüksek viteste girme. Düşük vites yüksek devir olsun. viraja biraz geç gir. Yani kontrayı son anda verip geç girerek şeridin dışına çıkmamış olursun. birde kontrayı verip viraja girdiğin anda gaz açmaya başla 7000-8000 bağırt motoru.
    Totonu motogp edasıyla sağa sola hareket ettirip çok yatırmaya çalışma. Diz değdirmeden de dönüyor bu aletler

    korkuyu ancak üzerine giderek yenersin. ama önce lastiğe güvenmen lazım. lastikmi güven vermiyor? Lastik olarak ne kullanıyorsun?

  5. #5
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Benim gibi acemi sürücüler bakışı kaçırınca gaz açmayı, kontra vermeyi, gidonu sıkmamayı hepten unuturlar. Virajda yapılması gerekenleri yapmak için doğru yere bakmak en önemli kural. Birilerine ders verecek kadar iyi sürdüğümü düşünmüyorum. Sadece kendimde gördüğüm hataları size söyleyip tavsiyede bulunabilirim. Ben pazar günü virajlı bir yola giderken bir karar vermeliyim. Bu virajlı yolun hakkını vererek, limitlerimi zorlayarak heyecan mı yaşamalıyım yoksa yolu kendime anlatarak, yavaş giderek, motoru az yatırıp doğru yere bakarak, hatalarımı görerek mi gitmeliyim? Bunu yaptığım zamanlarda daha az korkuyorum(adrenalin) ama daha çok şey öğreniyorum.
    kdiner bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Yavaş sür. Bence en önemli öneri budur.

    Ne kadar teknik, teori bilsen de trafikte bir işe yaramıyor.

    Twist of the Wrist'leri, AEA'yı, bilimum sürüş tekniği videolarını izlemişim. Yolda da ara sıra pratiğini yapıyorum. 8000 km olmuş(hala acemiyim biliyorum), lastikler Rosso 2. Buna rağmen 30 40'la giderken arka lastik kaydı, lowside oldum.
    Ya asfalt çok dandikti ya da yolda yağ vardı. Hala tam olarak bilmiyorum nedenini.

    Bir virajda yağ olur, diğerinde mazot, diğerinde çukur, diğerinde asfalt ayna gibi olur, başka birinde de arabanın teki ani fren yapar.
    Dolayısıyla hiç gerek yok sınırları zorlamaya, daha hızlı dönmeye çalışmaya.
    mombohunter bunu beğendi.

  7. #7
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı musicefe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese hayırlı ramazanlar bir hafta önce 50 ile giderken virajda çok yatırmam yüzünden motor bir yana artçım ve ben bir yana sürüklendik neyseki ufak tefek çiziklerle kurtulduk motorumuda koruma demirleri korudu çok şükür . Sıkıntım şu ki artık viraja girmeye korkuyorum ve sürüş performansım çok düşüyor hiç rahat olamıyorum virajlarda bakışımı kaçırıyorum diğer şeride giriyorum vb. Problemler .. bu korkumu yenmem için tecrübelerinizle yardımcı olmaya çalışırsanız çok sevinirim ��
    ben sana faydalı bir tavsiye vereyim,

    iyi bir yerden eğitim almalısın,
    sonrada o eğitimde gorduklerini tecrübe etmelisin,
    birde intenette virajın incili gibi bir video var bulmaya çalışırım, onuda izle 1 saat gibi uzun ama çok faydalı bir video..

    buldum http://www.youtube.com/watch?v=rC2Gb3JJD2Y

    Viraja girilememesinin en büyük sebebi içimizdeki korkudur.. doğruyu bilmemek korkuyu getirir, korku yanlışı ve kazayı..
    DusenAdam bunu beğendi.
    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  8. #8
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Öncelikle kaliteli bir lastik lazım bu iş için.Sürüş sırasında motorunda kendininde lastiğininde sınırlarını bilip ona göre hareket edersen çokta sıkıntı çekmezsin.
    VECİHİ bunu beğendi.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla arkadaşınla beraber lowside olmuşsunuz geçmiş olsun.

    viraja yüksek viteste girme. Düşük vites yüksek devir olsun. viraja biraz geç gir. Yani kontrayı son anda verip geç girerek şeridin dışına çıkmamış olursun. birde kontrayı verip viraja girdiğin anda gaz açmaya başla 7000-8000 bağırt motoru.
    Totonu motogp edasıyla sağa sola hareket ettirip çok yatırmaya çalışma. Diz değdirmeden de dönüyor bu aletler

    korkuyu ancak üzerine giderek yenersin. ama önce lastiğe güvenmen lazım. lastikmi güven vermiyor? Lastik olarak ne kullanıyorsun?
    Neden viraja son anda giriyoruz, yarışıyor muyuz?
    Neden yüksek viteste viraja girmiyoruz?
    Neden motoru virajda bağırttırıyoruz?
    Ve neden viraja girer girmez gaz veriyoruz?
    Bu soruların cevaplarını verirseniz yanlış bildiklerimizi düzeltebiliriz
    Az silindir, çok iş

  10. #10
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden viraja son anda giriyoruz, yarışıyor muyuz?
    Neden yüksek viteste viraja girmiyoruz?
    Neden motoru virajda bağırttırıyoruz?
    Ve neden viraja girer girmez gaz veriyoruz?
    Bu soruların cevaplarını verirseniz yanlış bildiklerimizi düzeltebiliriz
    Ben kendi kullandığım motosiklet ve sürüş tarzıma göre öneride bulunmuştum biraz pist hastası olduğum, aynı zamanda yaşadığım yerde pist bulunmadığı için virajlı yollarda pistte yarışıyormuş kafası yaşarım. herkesin doğru bildikleri vardır, sürüş tarzı vardir. sizin bildikleriniz de eminim yanlış değildir.

  11. #11

    Üyelik
    13 Mart 2017
    viraja son anda girmek değilde dönüşe geç başlamak diyelim ki doğrusu budur

    yüksek viteste girersin ama sakin sürüşte, hızın virajı rahatça dönecek seviyede ise yüksek vites girersin, çünki rahatça azıcık güç uygulayarak dönebilecek durumdasındır, ama biraz hızlı olayım atraksiyon olsun dersen vitesi düşüp aletin gaza basınca daha kuvvetli yüklenebilmesi için düşük vitesle girersin

    motoru bağırtmak, yok öyle birşey, sürüş hızına viraja ve sana göre değişir, hızlı gireyim dersen düşük vites yüksek devirde girersin mesela, çünki apex i geçince güce ihtiyacın olacaktır, yola viraja göre sana göre değişir bu durum, hep bağırtarak girilir diye birşey yok, smooth sürüşte zaten gaza abanmazsın bile, yağ gibi döner gidersin

    viraja girerken gaz verilmez, apex noktasına yani virajın ortasına gelince, ilerisini görünce gaz verip dikleşmeye başlayarak dönüşü tamamlarız, yada sabit gazda yumuşak şekilde döneriz, nasıl gideceğine sen karar ver, viraja girerken gaz verilir olayı yanlıştır ama...

    şeklinde biliyorum, seçimler motoru kullanan kişiye göre değişebilir yalnız, genel kaideleri zaten hepimiz biliyoruz farzediyorum artık...

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi kullandığım motosiklet ve sürüş tarzıma göre öneride bulunmuştum biraz pist hastası olduğum, aynı zamanda yaşadığım yerde pist bulunmadığı için virajlı yollarda pistte yarışıyormuş kafası yaşarım. herkesin doğru bildikleri vardır, sürüş tarzı vardir. sizin bildikleriniz de eminim yanlış değildir.
    Elbette spesifik durumlarda farklı doğrular vardır, tek ve net bir doğru yok.
    Fakat konu içeriğinde; motosikleti fazla yatırdığı(asfalt kalitesizliği olabilir) veya daha doğrusu -bunu öngermek gerektiği için- viraja hızlı girdiği için düşen bir kişi var.
    7-8 bin devir kimi motosikletlerde yarı devire denk gelirken kimi motosikletlerde redline başlangıcı olabiliyor. Herkesin aynı sürüş tarzına, benzer yetenek ve algıya sahip olmadığını düşünürsek kişileri tehlikeli durumlara, istemeden de olsa sokabilirz. İlk mesajımımın yazılış amacı budur.

    Bu yüzden ben her zaman yol sürüşlerinde ''yol sürüşü için'' geçerli doğrulardan bahsedilmesi gerektiğine, ''eksik veya karanlıkta'' bölgeler bırakılmamasına, diğer sürüş teorilerinin kişinin kendini geliştirmesi, araştırmasına veya sadece o konuyla ilgili eğitim veren yerlerden eğitimle kendini geliştirmesi gerektiğine inanıyorum.

    Bu arada sorumluluğu sizde olmak koşuluyla pist kullanımında virajın apex noktasında gaz açıldığını söylemek isterim.Öncesine kadar frenle veya biraz hız arttırımıyla gelinebilir. Viraja girer girmez gaz açabiliyorsak frenin viraj içine taşınmadığını ve sınır açılara gelene kadar yavaş kalındığını söyleyebiliriz

    Konu sahibi arkadaşa da şu öneride bulunabilirim; koruma demirini tak, ekipmanını giy. asfaltı güzel olan bi yerde düşmeye göze alarak dön. En kısa fakat acılı olabilen çözüm budur
    DreamTheater bunu beğendi.

  13. #13
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    @BatuhanK
    Yazı uzun olduğu için alıntı yapıp sayfayı kaplamak istemedim.

    Biraz acele şekilde detaysiz yazmıştım. Virajda motosiklet dönmeye başladığı an çok çok az gaz açılıp sabit tutulur ve apex noktasında köklenir.

    Hayatımda ilk defa İstanbul'da piste girdiğimde orada TMF yarışlarına katılan yarışçı arkadaşlardan aldığım bir tavsiyedir.

  14. #14

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Artçına selam söyle ve de'ki : Co2 yalvarıyor , 20.000 km tecrübe olmadan bidaha ardıma binmeni istemiyor , bu süre zarfında eğitim/kitab antrenman deneyim geliştirin tabii motorun durumu lastikler hava/yol/yüzey şartları hakkında bilgilenin.

  15. #15

    Üyelik
    31 Aralık 2016
    Şehir
    Bursa/Mudanya
    Motosikleti
    Mondial 100 MG Superboy
    Şayet ciddi psikolojik yada denge probleminiz yoksa yatırma korkunuzu yenmek; slalom ve dairesel hareketlerle motorun pedallarını yere sürtünceye ve bunu başarıncaya kadar çalışmakla olacaktır. Aslında trafiğe çıkmaya kalkan her sürücü buna yakın bir ustalığı elde etmiş olmalıdır. Aksi takdirde hem kendinizin hemde başkalarının hayatını tehlikeye atmış olursunuz.

    ALINTI

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @BatuhanK
    Yazı uzun olduğu için alıntı yapıp sayfayı kaplamak istemedim.

    Biraz acele şekilde detaysiz yazmıştım. Virajda motosiklet dönmeye başladığı an çok çok az gaz açılıp sabit tutulur ve apex noktasında köklenir.

    Hayatımda ilk defa İstanbul'da piste girdiğimde orada TMF yarışlarına katılan yarışçı arkadaşlardan aldığım bir tavsiyedir.
    Peki gaz kapalı viraja girersek ne olur

  16. #16
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı hayabusaxs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şayet ciddi psikolojik yada denge probleminiz yoksa yatırma korkunuzu yenmek; slalom ve dairesel hareketlerle motorun pedallarını yere sürtünceye ve bunu başarıncaya kadar çalışmakla olacaktır. Aslında trafiğe çıkmaya kalkan her sürücü buna yakın bir ustalığı elde etmiş olmalıdır. Aksi takdirde hem kendinizin hemde başkalarının hayatını tehlikeye atmış olursunuz.

    ALINTI

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------



    Peki gaz kapalı viraja girersek ne olur
    Önce şeritten, gaz vermemeye devam edersenizde yoldan çıkarsınız yada yoldan çıkmamak için fazla yatırıp lowside' a yakalanıp düşersiniz. gaz vermek belli bir çizgide dümdüz ilerlemenizi sağlar. gaz vermezseniz çizginin dışına çıkarak istemsizce istemediğiniz yerlere gidebilirsiniz

  17. #17
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artçına selam söyle ve de'ki : Co2 yalvarıyor , 20.000 km tecrübe olmadan bidaha ardıma binmeni istemiyor , bu süre zarfında eğitim/kitab antrenman deneyim geliştirin tabii motorun durumu lastikler hava/yol/yüzey şartları hakkında bilgilenin.
    20 bin mi vur dedik öldürdün be dostum.Sen onu ufalt ufalt arkadaş yabancı değil.Daha bu teker sormaya gelecek, şunun kolu bacağı kopacak, kaza yaptık sigorta dava para diye gelecekler.Yani daha çok gelecekler sen o hesabı küçült küçült.

  18. #18

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 bin mi vur dedik öldürdün be dostum.Sen onu ufalt ufalt arkadaş yabancı değil.Daha bu teker sormaya gelecek, şunun kolu bacağı kopacak, kaza yaptık sigorta dava para diye gelecekler.Yani daha çok gelecekler sen o hesabı küçült küçült.
    Sabit fikirli / bağnaz ve ön yargılıyım , teşhisi koydum gitti , pazarlığa kapalıdır sözkonusu dahi olamaz 20.000 km'den sonra başka birisinin yükümlülüğünü omuzlasın.

  19. #19
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    @hayabusaxs Hangi açıdan sordunuz tam anlayamadım ama genel hatlarıyla,
    Rake açısı dikleşir, motosiklet daha hızlı yönlenir, yük önde olur.
    ** sru bana değilmiş, alıntıda ismimi görünce bana sandım.
    Evet hızı koruyacak kadar sabit gaz verilir doğru, "destek gazı" idi sanırım karşılığı

  20. #20
    alasehirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Şehir
    Manisa Alaşehir - Denizli
    Motosikleti
    ARORA AR-125/43
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kendi kullandığım motosiklet ve sürüş tarzıma göre öneride bulunmuştum biraz pist hastası olduğum, aynı zamanda yaşadığım yerde pist bulunmadığı için virajlı yollarda pistte yarışıyormuş kafası yaşarım. herkesin doğru bildikleri vardır, sürüş tarzı vardir. sizin bildikleriniz de eminim yanlış değildir.
    Aynı ben ilçede oturuyorum evde canım sıkılınca alıpyorum motoru dağa çıkıp pistte sürüyormuş edasıyla virajlarda yatmaya çalışıyorum falan moda giriyorum


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)