Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet sürüşünde refleks

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Eylül 2016
    Motosikleti
    .
    Yazı için çok teşekkürler.Güzel bilgiler var.Tek seferlik değil belli periyotlarda okunmalı.




    Benim henüz motosikletim yok ama otomobilden örnek vericem.

    Mesela sağ şeritte normal bir hızda giderken öndeki araç sinyal vermeden sağ ara yola dönmek için aniden yavaşlıyor.Daha doğrusu duruyor

    Öyle zamansız yapıyor ki sizinde arkanızdan aynı hızda araç geliyor çok ani fren yapmanız zincirlemeye sebep olabilir.

    Işte refleksler burada önemli.Önemi de şu,önümdeki araca çarpmıyım diye bodoslama sol şeride geçmek değil,sol şeride ayna kontrolünden sonra gelen olmadığını görüp geçebilmektir.Tabi bunlar saniyelik olaylar.
    Anlatmak istediğim,rekfeksi alışkanlık haline getirebildik mi? O önemli.Panik anında bile yüksek ihtimal bu alışkanlık, duruma soğukkanlı yaklaşmanızı sağlar.

    Benim refleksim iyidir ama refleksin de ruh haliyle bağlantısı vardır.Kalem,bardak düşmeye gönlü olan herşeyi kaparım ama bazen arabayla koca tümseği görmem
    Annem körmüsün der

    Okurken karşımda lafa dalmış konuşan kızı, kendime doğru çekip halk otobüsünün altından kurtarmışlığım vardır.Gelgelelim kız bu doğaüstü refleksimi normal karşıladı.Hayatımı kurtardın diyip boynuma atlamasını beklerdim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunca çaba, zaman, para harcayarak edinilen tecrübenin hiçbir karşılık beklemeden birilerine faydası olur umuduyla yine zaman ve emek harcanarak yazıya dökülüp paylaşılmasına yapılan yorum şöyle;

    "Bu yazı uydurma!"

    Nefesim kesildi bir an.
    Gözlerim karardı, başım döndü.
    Hafif mide bulantısıyla yazıyorum bu satırları.
    Fakat yazıya uydurma deyip devamında kendi uydurduklarını sıralaması gülümsetti arkadaşımızın burası hoştu.
    Bilim nedir bilmeden bilimsel araştırmaların bulduklarına uydurma derler ama hayatlarını saçma ve gerçekdışı olduğunu sorgulamadıkları masallara göre yaşarlar. Şaşırmadım.

  3. #23
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    motosiklet üstünde hiç refleks kullanma ihtiyacı duymadım. beklenmedik bir durum olduğunda bilinçli hareket ederim.

    200 üstü giderken şeride arabamı atladı? elciklere tutun, gövdeni kaldır, ön frene dokunmaya başla, vites küçült hepsi 1 saniyede gerçekleşen şeyler.
    birçok tehlikeden kontra ile kurtulduğumda oldu, dalgın kafayla motosiklete binip virajda bakış kaçırıp bariyerlere girecek gibi olduğumda oldu ama bu durumlardan kurtulmamı sağlayan bilinç idi. tehlike anında ne yapacağımı biliyor olmamdı.
    huduni bunu beğendi.

  4. #24
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Zafer abi öncelikle eline sağlık, okudum yararlı buldum teşekkür ederim.

    Ben asfaltta gram iddiası olmayan biriyim, buna rağmen çoğu "Pilot" arkadaştan daha iyi racing türevi motosiklet kullanacağıma eminim gerçi ama neyse kavga çıkmasın

    Günlük hayatımda da motosiklet kullanıyorum tabi, sürekli trafikteyim, ne zaman kaza atlatsam önce "Öküz oğlu öküz" der, hemen arkasından "Bende kabahat, bu öküzlerin varlığını bilip hareket etmeliyim" derim.

    Insan sınırlarını bilmeli.
    Ben kendime dur diyemeyen, artık bu sınır nokta, bundan sonrası ölüm getirir diyemeyen bir insanım mesela, 17-18 yaslarinda bunun farkına vardım.
    Motosiklet benim ecel bahanem olacaktı artık emin oldum, ve çok sağolsun bir Abimin yönlendirmesi üzerine Enduro geçtim.
    Hayatımda yaptığım nadir doğru kararlardandır
    Enduro misyonerliği yapmayacağım merak etmeyin

    Para verip eğitim almadım, parasız eğitimde almadım ama eğitim verecek kapasitede olan, hatta eğitim veren insanlarla çok sohbet edip yan yana sürdüm aynı ortamda bulundum.
    Çoğu sürüşümü takdir edip, gayet bilinçli kullandığımı belirtti.

    Arazide gazlamak şöyledir mesela;
    Yol boştur evet başka araç veya yaya olmaz (istisna dışında) ama önceden yolu kesfetmediyseniz ne çıkacağını tahmin etmeniz çok zor hatta imkansız.
    Çektiğiniz zibilyon fiziksel zorluk yanında birde ön tekerin dibini sürekli gözleyip zemine göre davranmanız, aynı zamanda şaka gibi ama ileriye bakmaniz gerekir.
    Virajı görmeden girmek kumardan farksız, çok ileri bakarsanız zemini takip edemez, olası bir çukurda gidonu göğsünüze saplarsınız, bu arada hareketli zeminde dans eden motosikleti ayakta tutmak için harcadığınız fiziksel enerjide yanında çabası.

    "Trafiği okumak" furyası aslında hepsinin özeti.


    Motosiklet sürmek zeka ister derdi sevdiğim bir arkadaşım.
    Gerçekten inanıyorum buna, aynı anda bir sürü faktöre odaklanmaniz lazım, bunu da pas geçebilirim diyebileceğiniz bir nokta yok çünkü yerdeki bir taş parçası canınıza mâl olabiliyor.

    Eğitime gitmeye karsi değilim , ama eğitime gitmek yerine adım adım deneme yanılma yöntemiyle öğrenmeyi tercih ederim.
    Evet belki daha maliyetli daha meşakatli , ama hiç bir eğitmen benim düşünce tarzımı veya agresyonumu bilemez.
    Eğitmenler bana en ortalamasını öğretebilir ama benim için en uygun olanı öğretemez.
    Kendi klasmanımdan örnek vereyim mesela;
    Kuru toprak zeminde 70-80 kilometre hızla viraja girerken benim ağırlığım benim motorumu ne kadar sektirir ? Benim ağırlığımı ne kadar taşıyabilir ?
    Gittiğim zemin toprak gaz açtığımda yağ gibi kayacak mı ?
    Zeka faktörü burda devreye giriyor.

    Ve bide konu ile alakasız gibi olacak ama ben şunu anladım.
    Motosiklet hakkında birşey anlatacağımız kişiye önce bakmalıyız motosikleti ne amaçla sürüyor ?

    Herkes motosikleti bir tutku, yaşam tarzı, bir kültür olarak görmüyor.
    Ben kaskımı güvenlik amaçlı kullanmasam bile takarım, çünkü kask benim için koruma ekipmanı olmaktan çok, bir ruhtur.

    Motosikleti flört aracı olarak kullanan insana birşey öğretemezsiniz, motosikleti modaya ayak uydurmak için kullanan, dikkat çekmek için kullanan, falancı almış bende aldım diyen insana birşey öğretemezsiniz.

    Verdiğiniz emeğe saygı duyuyorum, ama kendinizi yıpratmamanızı tavsiye ederim.

    Gece gece bir sürü düşünmem gereken teknikler ve faktörler olduğunu fark ettim, tekrar teşekkürler
    DreamTheater ve mombohunter bunu beğendiler.

  5. #25
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 üstü giderken şeride arabamı atladı? elciklere tutun, gövdeni kaldır, ön frene dokunmaya başla, vites küçült hepsi 1 saniyede gerçekleşen şeyler.
    ben işte bu sıralamayı düşünmeden kararlaştırmadan işleme koymaya refleks diyorum.

    bi ani durumda tehlikeden kurtulmak için yaptığımız kontra da refleksdir.

    viraja gireceğin hız, gireceğin nokta, motoru yatırma, gaz kontrolü virajdan çıkış...

    bunları sürekli tekrarladıkça tecrübeyle düşünmeden yapmaya başlarız. refleks haline gelir.

    yüksek süratlerde zaten yarışçıların düşünecek zamanları yoktur.

    aslında tartıştığımız "olmayan refleks" tanımlaması sorunlu. ani el kol haraketlerini refleksmiş gibi tanımlamış konuyu açan.

    Ben demedim ki ultra refleksleri kuvvetli kaleciyi motorun üstüne koysak süper sürer.

    Benim bahsettiğim sürücülük refleksleri.

    Ve halada tecrübelerime dayanarak motora geç yaşta başlamış olanların ne kadar eğitim almış olsa da genç yaşta motor kullanmaya başlayanlardan kabiliyetsiz olduğunu idda ediyorum.

  6. #26
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    "hızlı yaşa genç öl"ü anlamıştım.
    bu biraz karışıh geldi.

  7. #27

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak buna katılıyorum. Benim canım çekti katıldım eğitime. Ama verilen eğitimin kalitesiz ve ödenilen ücretin karşılığını vermediğine kanaat getirdim.

    Bu kalitede eğitimide "illaki alıcaksınız eğitim almayan motor sürmeyi bilmez ! " zaruretinde olmadığını düşünüyorum. Çünkü kağıt üzerindeki teorik bilgileri sürücünün alışkanlık kazanacak kadar benimsemesini dubalarla slalom yaparak sağlayamazsın.

    Senin göndermiş olduğun eğitim programının içeriğini bilmiyorum. ben 3000 lira verip kerizlendikten sonra artık türkiyedeki tüm motor eğitimlerine ön yargılıyım. Açar kitabı okur 5 duba kendim koyar slalom yapar rahatlarım 3000 lirada cebimde kalır.
    Açıkçası Honda'nın tüm eğitimlerini almış birinin bunları yazdığına inanmak çok güç. Şu GS4 sertifikasını görsem içim daha rahat edecek. Yoksa bir insan faydası olmadığını göre göre 4 kere Honda'ya niye gider? O kadar parayı neden verir? Honda'dan tüm eğitimleri almış birisi yol eğitimlerini nasıl ilk defa burada duyuyor olur? Hayret uyandırıcı.

    Katılıyorum dediğiniz ifade de okuyanların yanlış anlamasına müsait olmuş. Ben "canı çeken eğitim satın alır canı çekmeyen satın almaz." derken eğitim almadan da motosiklet sürmenin uygun biçimde öğrenilebileceğini kast etmedim. Eğitimli sürücüyle eğitimsiz sürücü arasındaki fark kırmızı ışıkta bekleyişinden tutalım benzinlikte motoru bir yerden bir yere götürmesinde kadar, park edişinden viraj konumlanmalarına kadar her şeyde fark eder. Temel fark elbette sürüşe bakış açısı. Örneğin doğru dürüst bir yol eğitimi almış sürücü çıkışı planlayarak motorunu park eder. Buluşma yerine gelir. Yavaş manevra tekniğini uygulayarak gidon kilit bir dönüş yaparak motorun sırtını duvara verir. Bu dar manevrayı yaparken hiç de zorlanıyor, motorla güreşiyor görüntüsü vermez, rahattır çünkü bunun pratiğini yapmıştır. Motorun arkasını duvara çevirdikten hemen sonra motorun kontağını kapatır. O sessizliğin içinde motor gürültüsüyle etrafı rahatsız etmek istemez. Motordan iner ve motorunu geri geri yerine çeker. Bunun da eğitimini tıpkı yavaş manevra için olduğu gibi hakimiyet eğitiminde almıştır.

    Eğitimsiz sürücü aynı yere gelir. Motorun burnunu duvara verir park eder. Çıkarken de motorun üstüne biner ayaklarıyla badi badi motorla güreşe güreşe geri çekmeye çalışır, herkes yola koyulmaya hazırken bunun motorunu düzeltmesini bekler. Veya buluşma yerine gelir, bakmış herkes motorun arkasını duvara vermiş. Zorlana zorlana ön freni kullanarak, motorun dengesini bozarak ve düşmesine ayaklarıyla engel olarak yapar bu manevrayı. Motor hala çalışıyor olur. Buluşma yerinde onu beklerken siz sohbetinizi keser beklersiniz çünkü motor sesinden birbirinizi duyamazsınız. Etraftaki motorcu olmayan insanlar motor sesinden rahatsız olmaya devam ederken ayaklarıyla badi badi motoru yerine almaya çalışır.

    Daha bu örneğin kırmızı ışıkta beklemesi var, konumlanması var, hız seçimleri var. Pürüzsüz bir gaz kolu kullanımı var, diğer yol kullanıcılarıyla iletişimi var. Virajları erken değerlendirme var. Var oğlu var. Yani hayır, eğitimsiz sürücü deneye yanıla eğitimli sürücü gibi süremez. Çünkü iki sürücünün sürüşü arasındaki farkı takdir etmez. Ya farkı görmez, ya gereksiz gelir.

    Eğitimsiz sürücüye her şey aniden olur. Viraj aniden çıkar, öndeki araba aniden durur, o araba aniden sıkıştırır. Eğitimli sürücü aynı yolda onun hemen arkasında gider, ona bu işler aniden gibi görünmez çünkü öncesinden görmüş planını yapmıştır. Konumunu hızını ve vitesini o durum için ayarlamıştır. Tehlikenin oluşacağı bölgede bile değildir. Viraja yaklaşırken doğru değerlendirmiştir çünkü limit noktası okumayı yol eğitimlerinde görmüştür. Eğitmeni sürüş esnasında, limit noktasının yürüyüşünü parmağıyla ona göstermiştir. Nasıl takip edeceğini biliyordur. Eğitimsiz sürücü için bin yıldır orada durmakta olan aniden keskin bir viraj olarak karşısına çıkar. O yüzden eğitimsiz sürücülerin pratikten anladığı motoru çok yatırmaktır, hızlı gitmektir, lastiğin tamamını kullanabilmektir.

    Eğitimsiz sürücü için yol tutuş ve güvenlikle ilgili bir sıkıntı yokken sol virajda en sağda konumlanmaya gerek yoktur. Her virajın çıkışında dışarı savrulmamak için motoru daha çok yatırması gerekir. Oturuş pozisyonunun ince ince işlenmesine gerek yoktur. Kendisi dikken motoru yatırır, bu da daha fazla yatırmak zorunda kalmasına yol açar. Lastiğin yol tutuş sınırlarına yaklaşarak sürüş yapar. Aynı zamanda yola çıkarsınız aynı anda varırsınız ama eğitimsiz sürücünün motorunun arka lastiğinin tamamı kullanılmıştır. Eğitimli sürücü doğru çizgiden, doğru oturuş pozisyonuyla gittiği için lastiğinin kenarında iki parmak pay kalmıştır. Eğitimsiz sürücü bunun da önemsiz olduğunu düşünür. Hatta lastiğin tamamını kullandığı için kendisinin daha iyi kullandığını sanır. İşin kötüsü tecrübe arttıkça bu inanç daha da kemikleşir.

    Eğitimli sürücü seviyesi ne olursa olsun bir gelişim sürecinde olduğunu fark eder. Sürüşünde geliştirilmesi gereken yerlerin bilincinde olur. Yol eğitimi sonunda evine ev ödevleriyle gider. Ben olmuşum hissinden çok uzaktır. Çünkü eğitmenin sürüşünü görmüş, o sürüş ile kendi sürüşü arasındaki farkları gözüyle görmüştür. Her zaman sürüşündeki eksiklikleri düzeltmeye çabalar.

    "Yol eğitimi almadım ama" dedikten sonra; yol eğitimlerinin şöyle böyle olduğuna dair fikir sahibi olmak, eğitmenlerin aslında şunu bunu yaptığına inanmak, olayın sadece trafiği okumaktan ibaret olduğuna inanmak, zilyon yıldır araba kullanan kişilerin bunları zaten bunları biliyor olduğuna inanmak ve son olarak bu konularda yazanlar hakkında para kazanmak için bunu yazdıklarına dair suçlamalarda bulunmak açıkçası çok ciddiye alınacak yaklaşımlar değil.
    Apices, mombohunter, artemis99 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28

    Üyelik
    24 Eylül 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    WR125R
    80-90 civarı giderken tam sağ viraja hazırlanıyordum , kaskımın sol tarafına at sineği öyle bir çarptı ki sanki birisi o taraftan tokat atmış gibi hissettim. Elimi oradaki kişiyi engellermişcesine kaldırdım gidondan refleks olarak. Hayatımda reflekslerime sövdüğüm tek andı herhalde. Güldüm geçtim fakat bu olay viraj içinde olsa büyük sorunlar yaratırdı benim için büyük ihtimal. Reflekslerle motosiklet her konuda anlaşamıyor maalesef
    ...garip... bunu beğendi.

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı uzay gemisi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motosiklet üstünde hiç refleks kullanma ihtiyacı duymadım. beklenmedik bir durum olduğunda bilinçli hareket ederim.
    Yeterince uyari almamissinizdir. Gercekten kotu bir durum olsaydi reflexleriniz devreye girerdi. Kontrol etmeniz mumkun degil. Bilinç varsa reflex yoktur.

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben işte bu sıralamayı düşünmeden kararlaştırmadan işleme koymaya refleks diyorum.
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Refleksin ikinci bir anlamı olarak, bir endişe ve panik haliyle değil, sadece düşünmeden yaptığımız hareketleri düşünebiliriz.
    Bunlar da reflex degil. Beyniniz devreye girdigi anda o hareket reflex olmaktan cikar. Reflex dogaldir. Kontrol disidir. Yeterince uyari oldugunda gerceklesir, engel olamazsiniz. Farkinda olmadan sicak bir seyi tuttugunuzda aninda atmaniz gibi, beklenmedik bir sekilde yere dustugunuzde dirseginizle gogsunuzu ve kafanizi korumaniz gibi, bir cisim gozunuze birden yaklastiginda gozunuzu korumaniz gibi mesela.

  10. #30

    Üyelik
    13 Mart 2017
    işte o dediğin kontrolsüz refleks işi motorda olmamalıdır, kontrollüsüde olmaz refleksin bunuda belirteyim, denilende zaten bu refleks değil, o yüzden bilinçli olmak ve her an hazır olmakla bu refleks işini ayırmak lazım, klasik refleks devreye girdiğinde kaza da devreye girer, refleks bu anlamda motor kullananda devreye girmemelidir, refleks devreye girip korkularınızla boğuşmaya başlayacak duruma düşmemek lazım, düşerseniz kaza kaçınılmazdır, refleks bu durumda kurtarmaz öldürür:

    önceden görecek tedbir alacak deneyimle işi bitireceksiniz, istemsiz refleksin devreye girmesine pozisyon yaratmayacaksınız, buna rağmen devreye girerse kaçınılmaz kaza oluşur, bu durumda ya göremediğiniz gerçek bir ani durum tedbire rağmen gerçekleşir yada siz bir hata yapmışsınızdır, bu durumda kaza olur, olacağı vardır olur bu kazaya bahane aranmaz, anlamıyla uyumlu kaçınılmaz kaza denir buna, yapacağınız birşey yoktur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    Şuda var, mesela araba kullanırken olan şeyler gibi, hadi refleks olmasında göreyim dersiniz hani.... mesela öndeki aniden frene asıldı, sizde basacaksınız ama arkadan gelen çarpacak, ani bir refleksle kaçacaksınız ama aynaya bak boşmu yol falana derken buna bakamayacaksınız belkide, aniden kıracaksınız direksiyonu geçeceksiniz, yanda araba varsa vay halinize, şimdi bundan kaçalım nasıl olacak hadi dersiniz,refleks kaçınılmaz değilmi....

    Takip mesafesine uyacaksınız bu kadar basit, izin vermiyorlarsa pozisyon değişip yine takip mesafesine uyacaksınız, baktınız olmuyor, o zaman ne eğitim ne başka şey işe yarar, ŞANSA gidersiniz, bu şekilde kaza yaparsanız bahaneye gerek yok, etraftaki herkes suçlu, ya çekip kenara duracaksınız ortalık sakinleşsin (mesela kavşaklarda) yada motor sevdasından vazgeçeceksiniz, daha güvenli arabayla gideceksiniz (tabii motor sevdalısına bunu gelde kabul ettir)

    siz tedbiri alın, alabildiğiniz kadar, olmuyorsa yapacak birşey yok, dua edeceksiniz artık, bizim memlekette işler özellikle böyle yürür, kural tanımaz cahil çıkarcı sadece kendini düşünen kültür yoksunu milletlerde rastlanan klasik durum, ne yazsak ne konuşsak boş, Allah kazadan beladan korusun hepimizi, biz kurala uyalım etraftakilere rağmen, bize baka bakaaa zamanla düzelir inşallah, ne diyim artık.
    mombohunter bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    10 Mart 2017
    https://www.youtube.com/watch?v=3LTWA0EZBYg

    Bunların hiç biri refleks değil, all calculated! :D

  12. #32
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Monty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=3LTWA0EZBYg

    Bunların hiç biri refleks değil, all calculated! :D
    refleks değil tabi.

    sürücü eğitim almış dubaların arasında çok gezmiş o yüzden yapıyo bunları. dubaların arasında gezmese patlatmıştı.

  13. #33

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Monty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=3LTWA0EZBYg

    Bunların hiç biri refleks değil, all calculated! :D
    Aslında bu çok güzel bir örnek. Ben yazıyı yazarken bu videoyu eklemeyi düşünüyordum ama bulamamıştım. Web sayfasındaki yazıya eklerim artık. Teşekkür ederim.

    Bu videodaki sığır gibi sürmek isteyenler için refleksler/intikal süresinin kısalığı çok önemli. Yol eğitimi alan sürücü bu sürüşün peşinde değil. Çok çok daha erkenden ilerisinde ne olduğunun farkında olup bu tehlikelerden uzak kalabilmenin, güvenli, tutarlı,akıcı ve pürüzsüz bir sürüşün peşinde.

    MrMud'ın aslında yazdığı gibi insanların motosiklet sürüşüne bakış açısı bu konulardaki görüşlerini de belirliyor. Bu videodaki gibi sürmeye heves edenler için, bunun iyi bir sürüş becerisi olduğunu düşünenler için ne yol eğitimleri ne de buna dair yazıları okumak uygun yatırımlar değil.
    mombohunter bunu beğendi.

  14. #34
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Farkindaysaniz video'da en son iki arabaya cok yakin geciyor. Hatta uzaklasmak istese de istemsiz olarak gidonu arabalara dogru kiramiyor, ki aksi yonde hareket edip uzaklasabilsin. Bu video'daki gibi:


  15. #35
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farkindaysaniz video'da en son iki arabaya cok yakin geciyor. Hatta uzaklasmak istese de istemsiz olarak gidonu arabalara dogru kiramiyor, ki aksi yonde hareket edip uzaklasabilsin. Bu video'daki gibi:

    http://www.youtube.com/watch?v=ZUWViatY_LA
    abi naptın sen. Kazayı banada yaşattın.

    2 replay yaptım 2 kere öldüm.

  16. #36
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Monty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=3LTWA0EZBYg

    Bunların hiç biri refleks değil, all calculated! :D
    Bu videoda refleks denilen bi mevzu yok.
    Fakat zamanında dubaların arasında yaptığı antremanın faydasını dibine kadar görmüş bir sürücü izliyorsunuz.
    Zaten ecnebi memleketinde dubaların arasında oynamayı beceremezseniz ehliyeti rüyanızda görürsünüz.
    Peki bu arkadaş eğitimli bir sürücü mü?
    Olsa bile o eğitimi alamamış ya da uygulamayan bir sürücü.
    Eğitimli bir sürücü o duruma düşmez.
    Ben günümüz müfredatının eğitimlerinin hiç birini almadığım halde en az 30 yıldır böyle kendimi aptal hissedeceğim bir duruma düşmedim.
    Üstelik öyle sakin bir sürücü de değilim.

    Bir şeyi anlamamakta yoğun bir ısrar var.
    Bunun sebebi sanıyorum yazılanları doğru dürüst okumamanız.
    Yazar başka bişey anlatıyor.
    Sakin kafayla bir daha okursanız anlayacağınızı umuyorum.

    Bunun dışında;
    Refleks dediğiniz şey kendini tekrarlamaz.
    Yolda gözünüze sinek kaçacak olursa gayri ihtiyari gözünüzü kırparsınız.
    Bu reflekstir.
    Bir kere daha kırparsanız artık bu bilinçli bir harekettir.
    Örneğin yolda giderken aniden yüzünüze doğru bir top geldiğini gördünüz.
    İstemsizce gidonu bırakıp yüzünüzü korursunuz.
    Sonra?
    Yüzünü kurtardın ama sert bir refleks yüzünden dengeni kaybedersen ne olacak.
    Ne oldu refleks işe yarayacağına seni patlattı.
    Burda refleksin iyi bişey olduğunu söyleyebilirmiyiz?
    Veya videodaki hareketleri düşünün.
    İlk hareket refleks olsun.
    İyide sonrası?
    Önünüzde bir araç aniden durursa otomatik olarak 3 şey yaparsınız.
    1. Kitlenir ve hiçbir şey yapmadan öndeki arabaya vurursunuz.
    2. Elleriniz frene gider ve sonuna kadar sıkarsınız.
    3. Frenlerin o mesafede çarpmayı önleyemeyeceğini kestirir kaçacak alana yönlenirsiniz.
    Şimdi bunların refleksle ne ilgisi vardır?
    Eğer kaçma hareketini refleks olarak yaparsanız ikinci yapmanız gereken hareketi nasıl yapacaksınız?
    O da mı refleksle?
    Hayır arkadaşlar.
    Üst üste refleks olmaz.
    Beyin illa devreye girer.
    Girmemişse başımız sağolsun.
    Artı acemisinden ustasına ani bir irkilmeyle herkes zaten aynı şeyi yapar.
    Örneğin videodaki sürücü sola kaçıyor.
    Eğer bunu refleks olarak yapsaydı;
    "Orda engel olsa ne yapacaktı?"
    Hadi şans eseri kurtardı.
    Düzeltmesi gerek yani ikinci hareketi yapmsk zorunda.
    Bu adamın hâla refleksleriyle hareket ettiğini mi iddia edeceksiniz.

    Bir konuyu daha karıştırıyorsunuz.
    Refleks ile tecrübe aynı şey değildir.
    Yukarıda yazdığım maddelerde 1 numara için şunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
    Tecrübesiz.
    2 numaralı hareket eğer boşken yapıldıysa yanlış hesap ya da motosikleti tanımamaktan bahsedebiliriz.
    Fakat 3. Şık için söyleyeceğimiz tek şey tecrübedir. Tabi bu hareketi ani nir refleksle yapmadıysa.
    Bunu nasıl ayırdedeceğiz?
    Gayet kolay.
    Bunu refleksle yaptıysa ya başka birine çarpacak ya düşecek ya da yön değiştirip devam edecektir.
    Ama tecrübe varsa daha ilk hareketi yaparken aynı anda ikinciye çoktan hazırlanmış olacak.
    Peki eğitimli olup olmadığını nasıl anlayacağız?
    O da basit.
    Eğitimli sürücü böyle videoların öznesi olmaz.
    Okan Sinan Ocan bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #37

    Üyelik
    02 Mart 2017
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Aman ya su tarz yazıları hiç ciddiye almıyorum kardesim.Hepsi pazarlama stratejisi herşeyden ekmek yemek gibi birşey herkezin reflex anlayışı farklıdır kardeşim 4 gözü acık olan bir motorcu verdiği reflexte hata yapma olasılığı minimuma düşürür ama uyuyan aynalara bakmayan yani vücut adrenalin salgılamayı durduğu bir an içinde kişinin duyduğu onu elbet ürkütür.Ben böyle anlatımlarla bir cacık olacağını düsünmüyorum her zaman en iyisi motorun üzerinde uzun yol yaparak tecrübeyle harmanlamak yok öyle eğitime git onu yap bunu yap sunu yap.Cok sacma insan hata yapmadıkca öğrenemez.Ben cok hata yaptım ama hiç düsmedim cunki canım değerli.Bunun bilincinde motor kullanırım cok kez motorun ön lastik hesapta yokken kaydı ülkemiz 4 mevsim kardesim 4 mevsim motora binersen kafatasının içinde bulunan beyincik adlı soğan her şeyi senin yerine yapmaya baslıyor..Giyin kıyafetleri her türlü mevsimsel ortamda ağır ağır kullan gerisi kendiliğinden gelir.Burda anlatılan reflex zamazingosunu istediğin kadar dinle bir apacilik yaparsan ölürsün....Önemli olan gidiceğin yere hızlı gitsen kac dakika sürecek yavas gitsen kac dakika sürecek bir de kaza yaparsan neler kaybediceğini düşüneceksin.Allahında yardımıyla hiç birşey olmaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hah şöyle yazının amacına gelelim.

    refleks yoktur eğitim vardır.

    eğitimi de en iyi biz veririz.

    ücretide bu kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:11 ----------



    arkadaşlarımın ısrarı üzerine honda güvenli sürüş eğitimlerinin hepsine katıldım. 3000 tl para verdim.

    eğitim bittikten sonra hissettiğim şey "soyuldum"

    belki bisikletten başka 2 tekerlekli araç kullanmamış olanlara faydalı olabilir.

    Ama bana bi kaç teorik bilgi dışında bişey katmadı.

    Bende bundan bahsediyorum kardesim konu seni beni düsünmek değil maksat sinekten bile yağ cıkarmak.Herkezin diline düsmüs honda sürüs eğitimi veriyomus aaaa hadi motor almadan önce hondaya gidiyim bari cok sacma ya..Herşeyi fabrikalastırmaya baslıyorlar insanları iyice aptallastırıyorlar.

    Söyle düsünün windows sun ilk serileri vardı kullanıcı herşeyi kendi yapardı yeri gelir kod yazardı yeri gelir direktifleri yönlendirirdi.Wwin 10 a bakın herşey otomatik apple mantığı insanları aptallastırmaktan ve paralarını calmaktan baska birşey değil...

    Madem bu bu kadar önemli ise 20 yıl önceki abilerimiz nasıl öğrenmiş nasıl olmus bu iş bu reflex ti suydu buydu nerdeydi o zamazingolar..

  18. #38
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu videoda refleks denilen bi mevzu yok.
    Fakat zamanında dubaların arasında yaptığı antremanın faydasını dibine kadar görmüş bir sürücü izliyorsunuz.
    Zaten ecnebi memleketinde dubaların arasında oynamayı beceremezseniz ehliyeti rüyanızda görürsünüz.
    Peki bu arkadaş eğitimli bir sürücü mü?
    Olsa bile o eğitimi alamamış ya da uygulamayan bir sürücü.
    Eğitimli bir sürücü o duruma düşmez.
    Ben günümüz müfredatının eğitimlerinin hiç birini almadığım halde en az 30 yıldır böyle kendimi aptal hissedeceğim bir duruma düşmedim.
    Üstelik öyle sakin bir sürücü de değilim.

    Bir şeyi anlamamakta yoğun bir ısrar var.
    Bunun sebebi sanıyorum yazılanları doğru dürüst okumamanız.
    Yazar başka bişey anlatıyor.
    Sakin kafayla bir daha okursanız anlayacağınızı umuyorum.

    Bunun dışında;
    Refleks dediğiniz şey kendini tekrarlamaz.
    Yolda gözünüze sinek kaçacak olursa gayri ihtiyari gözünüzü kırparsınız.
    Bu reflekstir.
    Bir kere daha kırparsanız artık bu bilinçli bir harekettir.
    Örneğin yolda giderken aniden yüzünüze doğru bir top geldiğini gördünüz.
    İstemsizce gidonu bırakıp yüzünüzü korursunuz.
    Sonra?
    Yüzünü kurtardın ama sert bir refleks yüzünden dengeni kaybedersen ne olacak.
    Ne oldu refleks işe yarayacağına seni patlattı.
    Burda refleksin iyi bişey olduğunu söyleyebilirmiyiz?
    Veya videodaki hareketleri düşünün.
    İlk hareket refleks olsun.
    İyide sonrası?
    Önünüzde bir araç aniden durursa otomatik olarak 3 şey yaparsınız.
    1. Kitlenir ve hiçbir şey yapmadan öndeki arabaya vurursunuz.
    2. Elleriniz frene gider ve sonuna kadar sıkarsınız.
    3. Frenlerin o mesafede çarpmayı önleyemeyeceğini kestirir kaçacak alana yönlenirsiniz.
    Şimdi bunların refleksle ne ilgisi vardır?
    Eğer kaçma hareketini refleks olarak yaparsanız ikinci yapmanız gereken hareketi nasıl yapacaksınız?
    O da mı refleksle?
    Hayır arkadaşlar.
    Üst üste refleks olmaz.
    Beyin illa devreye girer.
    Girmemişse başımız sağolsun.
    Artı acemisinden ustasına ani bir irkilmeyle herkes zaten aynı şeyi yapar.
    Örneğin videodaki sürücü sola kaçıyor.
    Eğer bunu refleks olarak yapsaydı;
    "Orda engel olsa ne yapacaktı?"
    Hadi şans eseri kurtardı.
    Düzeltmesi gerek yani ikinci hareketi yapmsk zorunda.
    Bu adamın hâla refleksleriyle hareket ettiğini mi iddia edeceksiniz.

    Bir konuyu daha karıştırıyorsunuz.
    Refleks ile tecrübe aynı şey değildir.
    Yukarıda yazdığım maddelerde 1 numara için şunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
    Tecrübesiz.
    2 numaralı hareket eğer boşken yapıldıysa yanlış hesap ya da motosikleti tanımamaktan bahsedebiliriz.
    Fakat 3. Şık için söyleyeceğimiz tek şey tecrübedir. Tabi bu hareketi ani nir refleksle yapmadıysa.
    Bunu nasıl ayırdedeceğiz?
    Gayet kolay.
    Bunu refleksle yaptıysa ya başka birine çarpacak ya düşecek ya da yön değiştirip devam edecektir.
    Ama tecrübe varsa daha ilk hareketi yaparken aynı anda ikinciye çoktan hazırlanmış olacak.
    Peki eğitimli olup olmadığını nasıl anlayacağız?
    O da basit.
    Eğitimli sürücü böyle videoların öznesi olmaz.
    aynı şeylerden bahsedip farklı tanımlama yaptığımız için anlaşamıyoruz.

    Sineğin göze çarpıp gözümüzü kırpmayla, motor kullanırken yaptığımız manevraların birbiriyle ne alakası var ?

    Ben düz insanım, adamın videodaki ardı ardına yaptığı 3 hayat kurtarıcı manevrayı "sürücülük refleksi" olarak tanımlıyorum. Sen duba eğitimi diyosun. Aslında hemfikiriz ama ayrıştığımız nokta şu.

    "Eğitim alan insan asla hataya düşmez. Eğitim almayan insan hep hatalı kullanır."

    Bu motor kullanma eğitimini müfredatlaştıran kişiler bu kuralları tecrübeyle sabitleyerek kurallaştırdılar.

    Allah tarafından ayetler şeklinde inmedi bu kurallar. Deneme yanılma hatalardan ders çıkarma şeklinde en doğru sürüş şeklini belirleyip insanları eğitmeye başladılar. Bazı kurallarda da bilimsel verilerden yararlandılar.

    İnsanlar dün bu gün değil ortalama 100 senedir motor kullanıyor. Hatalarından ders çıkaran sadece bu eğitimi veren insanlar değiller.

    Benim babam 60(15 yaşından beride kullanıyor) yaşında hala motor kullanıyor. Ben eğitim aldım. Babamın arkasında yolculuk ederken hala sürücülüğüne hayranım. Arkasındayken kendi kullanımımdan daha güvende hissederek yolculuk ediyorum.

    Siz bu işi gerek eğiten kısmında, gerek teorik yazı şeklinde bu işle profesyonel uğraştığınız için dünyanın en önemli şeyi olduğuna kendinizi ikna etmişsiniz. Kendinizi böyle önemli hissedip yaptığınız işe tutkuyla bağlanmanız takdir edilesi.

    Ama çok abartıyosunuz kardeşim motor bu kadar robotik, ruhsuz değil.

    Herkes aynı tarz motor kullansa motorun ruhu kalmaz. Herkes yarışlarda aynı saniye aynı dereceyi alır.

  19. #39
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Zafer ,

    Çok uzun yazıyorsun lütfen anlatımı sadeleştir. Unutma ki ne anlatığın değil ,karşındakinin ne kadarını anladığı önemlidir.

    Sevgili Matrax ,

    Bana çok uzakta değilsin tanışmayı çok isterim.

    Refleks konusunda birkaç cümle söylemeyi isterim umarım faydam dokunur.

    1-Refleksler öğrenilemezler !!! . Öğreti ile gelen hareketlere kas hafızası adı verilir.
    2-Reflekslerin şiddeti kontrol edilemez , kaslar kapasitelerinin sonuna kadar kasılarak refleksi oluşturabilirler, ancak kontrol edilemeyen kasılma asla bizim istediğimiz sonucu vermez.
    3-Refleksler kombine olamazlar . Tek seferde tek yönlü ve maksimum şiddette hareketlerdir bu nedenle kritik manevraları refleks ile yapmak mümkün değildir.

    Biz eğitmenlerin görevi doğru hareketleri doğru zamanda yapmayı öğretmektir. Bu hareketler yeterli tekrar sayısına ulaştığında en az refleksler kadar hızlı yapılabilir hale gelir ve hayat kurtarır.

    Umarım konuya bir nebze katkıda bulunabilmişimdir.

    Sevgilerimle
    matrax33, huduni ve zaferce bunu beğendiler.

  20. #40
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Zafer ,

    Çok uzun yazıyorsun lütfen anlatımı sadeleştir. Unutma ki ne anlatığın değil ,karşındakinin ne kadarını anladığı önemlidir.

    Sevgili Matrax ,

    Bana çok uzakta değilsin tanışmayı çok isterim.

    Refleks konusunda birkaç cümle söylemeyi isterim umarım faydam dokunur.

    1-Refleksler öğrenilemezler !!! . Öğreti ile gelen hareketlere kas hafızası adı verilir.
    2-Reflekslerin şiddeti kontrol edilemez , kaslar kapasitelerinin sonuna kadar kasılarak refleksi oluşturabilirler, ancak kontrol edilemeyen kasılma asla bizim istediğimiz sonucu vermez.
    3-Refleksler kombine olamazlar . Tek seferde tek yönlü ve maksimum şiddette hareketlerdir bu nedenle kritik manevraları refleks ile yapmak mümkün değildir.

    Biz eğitmenlerin görevi doğru hareketleri doğru zamanda yapmayı öğretmektir. Bu hareketler yeterli tekrar sayısına ulaştığında en az refleksler kadar hızlı yapılabilir hale gelir ve hayat kurtarır.

    Umarım konuya bir nebze katkıda bulunabilmişimdir.

    Sevgilerimle
    Teşekkür ederim çok açıklayıcı oldu.

    Artık refleks yerine kas hafızasını kullanıcam.

    Kavram kargaşasından kurtulmuş olduk.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)