YENİ BUJİ TAKTIM STOP ETMEYE BAŞLADI
-
01 Haziran 2017, 21:41
#1
Herkese merhaba motosikletimin üzerindeki 4 yıllık Bujisini çıkarmak için yetkili servisini aradım ngk D8EA modeli bujinin uygun oldugunu söylediler ben de internetten sipariş ettim ve taktım ama giderken gazı kestiğimde yada rolanti de stop ediyor.
Çıkardığım buji ile değerleri tutuyor normalde ama çıkardığım buji ile yan yana getirdiğimde eski bujinin tırnak açıklığı çok daha fazla. Acaba ngk buji ayarsız gelmiş olabilir mi? Yani tırnak açıklığı 0.7 olması gerekirken 0.4 gelmiş olabilir mi?
Yada bujinin de bir alışma süreci mi var daha takalı 10 km falan gittim.
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
01 Haziran 2017, 21:47
#2
Bujinin üzerindeki yazı siyahsa sahtedir.Mavi ise orjinaldir
-
01 Haziran 2017, 22:01
#3
Vay arkadaş ya ulan bu servisler 3-5 bin km sonra bize buji değişecek diye itelerler, adam 4 yıllık buji kullanmış, soyulduğumuzun resmidir..
-
01 Haziran 2017, 22:06
#4
asuvara adlı üyeden alıntı
Bujinin üzerindeki yazı siyahsa sahtedir.Mavi ise orjinaldir
Orijinal hocam o konuda şüphem yok
Tam sıkmamış olabilir miyim diye düşünüyorum ondan olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Vay arkadaş ya ulan bu servisler 3-5 bin km sonra bize buji değişecek diye itelerler, adam 4 yıllık buji kullanmış, soyulduğumuzun resmidir..
Hocam bir buji ile 70 bin km gidip hiç sıkıntı çekmeyenler var
-
01 Haziran 2017, 22:17
#5
buji ayarlı gelmez , sizin motordaki değeri 0,70 mm ise bir filer çakısı ile ayarlamalısın..
-
01 Haziran 2017, 22:24
#6
Selamlar, eski bujiyi takıp deneme imkanınız varsa bence öyle yapın. Sıkma miktarınıda yine diğeriyle aynı yapın, zaten bu işin bir toek değeri var malum ama torklu sıkmanız olmadığını düşünüyorum. Bujiler zaten yüksek torklu sıkılmaz. Gevşemeyecek kadar zorlamak kafi gelir. Tırnak aralığı fbrikasyondur motora göre yapılması diye bir durum söz konusu değildir hernekadar bazı ustalar öyle uygulasada. Tırnak kısmında koruyucu rulo kağıt varmıydı kutusunu açtığınızda eğer yok idiyse darbe sonucu tırnak cökmüş olabikir. Ben her aldığım motora alışkanlık oldu, hep iridyum buji takarım netten muadiline bakarak hiç sorun yaşamadım. Tırnak ayarı hiç yapmadım. Bujinin alışma evresi yok. Bence siz netten eski bujinin numarasını girip muasikini arastırın cidden servisin dediği doğrumu onu anlayın.
-
01 Haziran 2017, 22:31
#7
aymer19 adlı üyeden alıntı
.....Tırnak aralığı fabrikasyondur motora göre yapılması diye bir durum söz konusu değildir.......
yanlış bilgi veriyorsunuz..
aynı buji birçok farklı motorda kullanılabilir..
bir motorda 0,90 mm ile diğerinde 0,60 mm tırnak açıklığı ile kullanılabilir..
-
01 Haziran 2017, 22:33
#8
aymer19 adlı üyeden alıntı
Selamlar, eski bujiyi takıp deneme imkanınız varsa bence öyle yapın. Sıkma miktarınıda yine diğeriyle aynı yapın, zaten bu işin bir toek değeri var malum ama torklu sıkmanız olmadığını düşünüyorum. Bujiler zaten yüksek torklu sıkılmaz. Gevşemeyecek kadar zorlamak kafi gelir. Tırnak aralığı fbrikasyondur motora göre yapılması diye bir durum söz konusu değildir hernekadar bazı ustalar öyle uygulasada. Tırnak kısmında koruyucu rulo kağıt varmıydı kutusunu açtığınızda eğer yok idiyse darbe sonucu tırnak cökmüş olabikir. Ben her aldığım motora alışkanlık oldu, hep iridyum buji takarım netten muadiline bakarak hiç sorun yaşamadım. Tırnak ayarı hiç yapmadım. Bujinin alışma evresi yok. Bence siz netten eski bujinin numarasını girip muasikini arastırın cidden servisin dediği doğrumu onu anlayın.
Hocam motor kanuni gt 170 zaten cg sınıfı yani. bu buji de ona uygun hem uygun olmasa hiç çalışmazdı diye düşünüyorum yanlış mıyım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
yanlış bilgi veriyorsunuz..
aynı buji birçok farklı motorda kullanılabilir..
bir motorda 0,90 mm ile diğerinde 0,60 mm tırnak açıklığı ile kullanılabilir..
hocam çakıdan başka ayarlama yolu yok mudur bunun ?
-
01 Haziran 2017, 22:50
#9
can arslan adlı üyeden alıntı
.....çakıdan başka ayarlama yolu yok mudur bunun ?.....
senin motorda tavsiye edilen değer 0,70 mm ise bu kalınlıkta cetvel benzeri bir cisimde kullanabilirsin..
etrafında hiç tamirhane yok mu ? bujiyi sök orada kontrol edebilirsin 10 sn lik çok basit bir iş..
-
01 Haziran 2017, 22:50
#10
Nikkfurie bu şekilde biliyorum, tırnak ayarı sadece zamanla çalışmaktan bir miktar erimiş ya da sıcağa maruz kaldığı icin aralıği bozulmuş bujilere yapılır diye biliyorum. Ama siz eminseniz bilemiyorum.bir v8 eskiamerikan araç için buji getirtmiştik ustaya sorduğumda da aynen yakmamız gerektiğini ifade etmişti ve öyle yapmıştı. Rav4 vardı bujiler direk değişti asla ayar yapılmamıştı. Ama belki muadil uygulamalarda yapılıyor olabilir belki. Yani tam orjinal olmadığında. Ben dediğim gibi büyük cc li motorlarda da hep değişim yoluna gittim iridyumla ve hiç tırnak aralığı değiştirmedim. Sorunda yaşamadım. Netten araştırmalı.
-
01 Haziran 2017, 22:54
#11
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
senin motorda tavsiye edilen değer 0,70 mm ise bu kalınlıkta cetvel benzeri bir cisimde kullanabilirsin..
etrafında hiç tamirhane yok mu ? bujiyi sök orada kontrol edebilirsin 10 sn lik çok basit bir iş..
hocam 07 kalem ucu da 0.70 mm çapında onunla ölçsem olur değil mi ?
-
01 Haziran 2017, 23:02
#12
Can arslan, çalışır. Hiç alakasız bir bujiyle bile zar zorda olsa çalışabilir sonuçta ateşliyor. Ha ne yapmaz, düzenli çalışmaz . Maksimum değerlere ulaşmaz, vuruntulu patirtili titreşimli çalışır. Bazen ısıñınca soğuken ki problemler kalmayabilir bile. Eskiden r12 lere millet bulduğu bujiyi takıp çalıştırıyordu bir şekilde. Ha uzun paso kısa paso olayı illaki tutacak en azından. Aslında bu şartlarda bile yimede çalısabilir.
-
01 Haziran 2017, 23:12
#13
aymer19 adlı üyeden alıntı
Nikkfurie bu şekilde biliyorum, tırnak ayarı sadece zamanla çalışmaktan bir miktar erimiş ya da sıcağa maruz kaldığı icin aralıği bozulmuş bujilere yapılır diye biliyorum. Ama siz eminseniz bilemiyorum.bir v8 eskiamerikan araç için buji getirtmiştik ustaya sorduğumda da aynen yakmamız gerektiğini ifade etmişti ve öyle yapmıştı. Rav4 vardı bujiler direk değişti asla ayar yapılmamıştı. Ama belki muadil uygulamalarda yapılıyor olabilir belki. Yani tam orjinal olmadığında. Ben dediğim gibi büyük cc li motorlarda da hep değişim yoluna gittim iridyumla ve hiç tırnak aralığı değiştirmedim. Sorunda yaşamadım. Netten araştırmalı.
dediğiniz gibi olsaydı nasıl olsa tüm motorlarda aynı olacağı için kataloglarda buji tırnak açıklığı değerleri açıklanmazdı,
satın alınan her buji mutlaka kontrol edilmeli,sizde yazmışsınız nakliye sırasında küçük bir darbede tırnak mesafesi değişebilir..
izolasyon sağlayan porselende de minicik bir çatlak oluşmuş sa düzensiz çalışma ve stop etme şeklinde sorunlara sebep olabilir..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)