Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yaptığın Puta Tapmak, Honda ve Master of Puppets

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Böyle bir başlık seçtim. Çünkü motosiklet camiasının bazı şeyleri tartışmadığını ve sadece ona inandığını düşünüyorum. İnanılan şey bazı markaların büyüklüğüdür. Örneğin Honda. Honda iyi motosikletler üreten bir motosiklet üreticisidir. Motosikletleri kalitelidir. Fakat diğer markalarla arasında uçurumlar yoktur. Türkiye de Hondayı honda yapan, yani çok satmasını sağlayan bizim ona teveccühümüzdür. Bu teveccüh ise yaygın servis ağı ve artık eskilerde kalan ucuz yedek parça satışıdır. Artık yeteri kadar büyüdüğü için honda yedek parça fiyatlarında oldukça pahalı hale gelmiştir. Yaygın servis ağına gelirsek. Bunun hızla gelişmesini bizler sağladık. Biz servislere bol para kazandırdık ve büyüdüler. Her yerde oldular. Sonra da onların bu büyüklüğüne tapınmaya başladık. Yani kendi yarattığımız puta tapıyoruz. Nasıl mı? Örneğin Nc 750 modelini düşünelim. Tüm dünyada nc 750 modeli 12.000 km de bir bakıma girer. Çünkü mühendisler bunu böyle geliştirmiştir. Her bir ülkenin de el kitabında bunu yazarlar. Fakat Türkiye için honda bunu 6.000 km de bir olarak belirlemiştir. Neden? Türkiye'nin yol şartları, toz toprağı Rusya dan daha mı kötüdür? Hayır? Ingiltereden daha mı çok yağmur yağıyor? Hayır. Finlandiya dan daha mı soğuk bir havamız var? hayır. Sebep :Servisleri zengin etmemiz gerekiyor. Çünkü honda nın büyük marka olmasını sağlamamız lazım. Bunu niye yapalım ki? Diyeceksiniz. Sebep nedir? Sebep garantiden çıkma korkusudur. Garantiden çıkarsam beni kurtlar kapar korkusu yüzünden her 6.000de bir tıpış tıpış Honda ya gidilir. Honda servislerinin avanta aldığı Ipone veya Motul yağı kullanılır. Bir bakımın 15 dakikada bitmesine rağmen servis için bir veya iki saatlik işçilik süreleri ödenir. Neden? Çünkü honda bizim sayemizde daha da büyüme stratejisini garantiden yoksun bırakma sopasıyla kurmuştur. Biz putumuzu elimizle yapıp tapıyoruz. Biz yoldan gönüllü çıktık. İsyan etmeyin. İtaat edin. Şimdi de tüm honda severler için Metallica dan Master of Puppets çalıyoruz. "Your life burns bastards, obey your Masters!"

    Not : Meraklısına nc 750 nin ülke bazında bakım talimatları paylaşılır.
    mhmtesk, bursalıali, f3rh4t ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Ekim 2016
    Şehir
    İzmir kınık
    Motosikleti
    Kanuni breton 125
    Çok doğru yazmışsıniz elinize sağlık ama elimizden ne gelebilir nasıl dur diyebiliriz (bi hondam yok ama yakında alacağım inşallah)

  3. #3

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Haleluya bro , aydınlanmışsın birazdan tavan yarilacak ve melekut aleminden müsafirlerin gelecek (gri renkli , tüysüz , kel/fodul olabilirler ürkmeyesin)

  4. #4
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    araya bi iki paragraf koysaydın keşke.

  5. #5

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    KTM'nin Antalya'da bir servisi vardı. Ismi olimpiyat motor'du. Sanayinin biraz dışında, bisikletçiden bozma bir yerdi.
    KTM motorlarına 7500 km'de bir bakıma girecek derken, buradaki usta kafasına göre 5 bin diyordu. Bakımda repsol yağ kullanıyordu. Motul vs hayal tabi. Yapılan işlemleri vs sisteme işledim deyip hiç bir şey yapmazdı. Oturacak yer yoktu, etraf pislik içindeydi. KTM 'den hariç bir dünya motor vardı tamir edilen. Fatura bile kesmiyordu.
    Birde Honda servisi vardı. Bayinin kendine ait bir plazanin en alt katı servisti. Ustaları biraz gevşekti, biraz samimiyet kurunca hemen senli benli olurlardı. Ama ben orada sırf önden zırıltı geliyor dediğim için, pcx'in kafa bölümünü komple söküp, çift taraflı bant vs atmışlardı. Beş kuruşta para almadılar.
    Şimdi yamaha servisine gidiyorum, ismi yamaha istanbul. Araba servisi gibi iş yapıyorlar, kamerayla izliyorsun. Sabah erken gittim, çay, çorba, kahvaltı ne isterseniz getirelim dediler. Ilgi alaka gayet iyi.
    Şimdi siz olsanız böyle servisleri mi zengin etmek istersiniz, yoksa olimpiyat motoru mu?
    Honda, yamaha veya x firması. Isini adam gibi yapsın canımı yesin. Gerekirse bakıma 3 binde girerim sorun değil.
    mhmtesk, hasmet, bursalıali ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Alıntı МОТОRCU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir başlık seçtim. Çünkü motosiklet camiasının bazı şeyleri tartışmadığını ve sadece ona inandığını düşünüyorum. İnanılan şey bazı markaların büyüklüğüdür. Örneğin Honda. Honda iyi motosikletler üreten bir motosiklet üreticisidir. Motosikletleri kalitelidir. Fakat diğer markalarla arasında uçurumlar yoktur. Türkiye de Hondayı honda yapan, yani çok satmasını sağlayan bizim ona teveccühümüzdür. Bu teveccüh ise yaygın servis ağı ve artık eskilerde kalan ucuz yedek parça satışıdır. Artık yeteri kadar büyüdüğü için honda yedek parça fiyatlarında oldukça pahalı hale gelmiştir. Yaygın servis ağına gelirsek. Bunun hızla gelişmesini bizler sağladık. Biz servislere bol para kazandırdık ve büyüdüler. Her yerde oldular. Sonra da onların bu büyüklüğüne tapınmaya başladık. Yani kendi yarattığımız puta tapıyoruz. Nasıl mı? Örneğin Nc 750 modelini düşünelim. Tüm dünyada nc 750 modeli 12.000 km de bir bakıma girer. Çünkü mühendisler bunu böyle geliştirmiştir. Her bir ülkenin de el kitabında bunu yazarlar. Fakat Türkiye için honda bunu 6.000 km de bir olarak belirlemiştir. Neden? Türkiye'nin yol şartları, toz toprağı Rusya dan daha mı kötüdür? Hayır? Ingiltereden daha mı çok yağmur yağıyor? Hayır. Finlandiya dan daha mı soğuk bir havamız var? hayır. Sebep :Servisleri zengin etmemiz gerekiyor. Çünkü honda nın büyük marka olmasını sağlamamız lazım. Bunu niye yapalım ki? Diyeceksiniz. Sebep nedir? Sebep garantiden çıkma korkusudur. Garantiden çıkarsam beni kurtlar kapar korkusu yüzünden her 6.000de bir tıpış tıpış Honda ya gidilir. Honda servislerinin avanta aldığı Ipone veya Motul yağı kullanılır. Bir bakımın 15 dakikada bitmesine rağmen servis için bir veya iki saatlik işçilik süreleri ödenir. Neden? Çünkü honda bizim sayemizde daha da büyüme stratejisini garantiden yoksun bırakma sopasıyla kurmuştur. Biz putumuzu elimizle yapıp tapıyoruz. Biz yoldan gönüllü çıktık. İsyan etmeyin. İtaat edin. Şimdi de tüm honda severler için Metallica dan Master of Puppets çalıyoruz. "Your life burns bastards, obey your Masters!"

    Not : Meraklısına nc 750 nin ülke bazında bakım talimatları paylaşılır.
    Bakım aralıkları hakkında çok haklısın,

    Honda servisleri Repsol yağı kullanır başka yağ kullanmaz.

    Ya birazda ilgi alakaya bağlı şeler bunlar, memnuniyet varsa herşey var.

    Yanlız yabancıların büyük problemler dışında servise gittiklerini hiç görmedim.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #7
    Erky Perky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2016
    Şehir
    Orgrimmar
    Motosikleti
    Mekgineer's Chopper
    Your lifes burns faster*
    Obey your master
    tealcollar ve espresso bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    konya-ankara
    Hocam size kesinlikle katılıyorum. Günlerdir birçok yazı okuyorum honda servisleri servis kilometrelerini düşürdükçe düşürüyor gibi görünüyor.
    E adama demezler mi arkadaş o kadar sık bakıma çinliyi hintliyi de soksan o da honda kadar gider zaten diye?
    Bide o bakımlar hondanın yarı fiyatına olur diye.
    Bide sınırını alırken çok çok daha uygun fiyata alıyorsun diye?

  9. #9
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    honda'nın bu yönünü bilmiyordum.gelirimize göre uçuk fiyatlarda olan yedek parça fiyatları yüzünden garantiye muhtaç kalınıyor. "hız göstergesi vs bozuldu hop ver 1 milyar" dememek için 6 binde bir bakıma razı ediliyor emek insanlar.

  10. #10

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr esd 125-x max 250
    Aslına bakarsanız mesele Honda veya başka birşey değil .mesele biz açız ve doymuyoruz.piyasada bı tezgah kurulmuş markalaşmış veya eliniz mahkum gideceğiniz her sektörde durum farklı değil.ahlaki bir tavır yok .çünkü ahlak kavrami yok.yamahaya git bı çantaya demiri kilidi çantası 1600-1700 para istiyor toplamda.. aga bunun maliyeti ne ki ?..avrupayla hemen hemen aynı ama adam 1500 euro aliyor buradaki 1500 TL maaş.
    Hyundai ucuz araba vs vs git servislerine ne ahlaki görürsün ..adam kamyona koyacağı yağı dizel arabama koydu merkezi aradım pardon yanlış yazmış arkadaşlar ama gelin biz yine de değiştirelim dediler ..ahlak kavrami olsa adam onu yapmaz ..git kayısı al bı kutu en üstü büyük altı küçüktür .
    Karpuz al bıçakla üstten bı yerden çıkartır kötü çıkmaz
    Dürümcüye git et helal kesim mı vs de tabi abi bizde sıkıntı yok der
    Bu liste uzar gider ...
    Global kapitalist yaklasimla bizim ahlaksiz halimiz birleşince muhteşem bir manzara çıkıyor ortaya
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #11
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı mhmtesk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakım aralıkları hakkında çok haklısın,

    Honda servisleri Repsol yağı kullanır başka yağ kullanmaz.

    Ya birazda ilgi alakaya bağlı şeler bunlar, memnuniyet varsa herşey var.

    Yanlız yabancıların büyük problemler dışında servise gittiklerini hiç görmedim.
    Genellemek yanlış olur, izmirdeki serviste motul 5100-7100-300v görmüştüm. Başka marka varsa hatırlamıyorum, dikkat etmemişim
    Az silindir, çok iş

  12. #12

    Üyelik
    10 Şubat 2016
    Motosikleti
    Lifan Tay100, Honda CBF150
    Bursa'daki servis Honda markalı yağ koyuyor. Honda kendi mi üretiyor yada bir firmadan alıp üzerine ismini mi basıyor bu konu hakkında bilgim yok. Garanti muhabbetine el mahkum mecburen alıyoruz.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Kamix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bursa'daki servis Honda markalı yağ koyuyor. Honda kendi mi üretiyor yada bir firmadan alıp üzerine ismini mi basıyor bu konu hakkında bilgim yok. Garanti muhabbetine el mahkum mecburen alıyoruz.
    Muhtemelen baskasina urettiriyordur, ama formulasyon vs. konusunda kendi direktifleri gecerlidir. Sonucta uzerine markasini basiyor. Amerika'da bazi orijinal Honda yag filtrelerini FRAM uretiyor mesela. Ama standart FRAM filtre ile Honda filtresinin yapisi belli noktalarda farkli. Bazi modellerin filtrelerini ise direk Japonya'da baska bir sirket uretiyor.

    Bu arada yazilan negatif gorusler diger tum markalar icin de gecerli degil mi?

  14. #14
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Acaba Honda; lan olm bu Türkler 12 bin km de değil 5000 km de motorun ... , biz bunlara 6000 km bakım aralığı verelim sonra adımız çıkar gibi bir izlenime mi sahipler

    Şaka bir yana bende merak ettim doğrusu

  15. #15

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    honda pcx
    O bu degil de isini durust ve duzenli yapan insanlarin hakkina girmeyi tercih etmeyen , kac tane otomobil veya motor ustasi bulursunuz ? Baslarda iyi bir usta bulabilirsiniz ama para kazandikca yavas yavas bir taraflari kalkmaya basliyor oyle bir hale geliyor ki hic birsey yapmadigi ise dunya bir para aliyorlar.

  16. #16
    Hubalahubhub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2016
    Şehir
    istanbul/bingol
    Motosikleti
    Caponord 1200 adv
    Katiliyorum, fosillesmjs cbf ve ybr bunun en buyuk kaniti gram oynama olmaksizin surekli fiyat arttiriyorlar. Mesela samsungu ele alalim Turkiyeye amiral gemisi diye lanse edip getirdikleri her cihaz en yuksek fiyattan gelmesine ragmen islemcileri düşük modellerdir fakat biz hala bagnazca gidip almaktayiz. S8 mesela bize sadece exynos islemci ile geliyor ama diger ulkelerde opsiyonel olarak snapdragonlu model satiliyor. Biz kendimiz yapiyoruz ben sahsen kendim basta olarak cevremi bu hususta uyariyorum elimden geldigince bir iki demeden engel oluyorum olmaya da devam edecegim.

  17. #17

    Üyelik
    02 Mart 2017
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Valla basindan sonuna kadar haklisin 1. Nedeni bizim toplu halde cahil olmamiz
    2. Nedeni ise servislerin ve firma taseronlarinin ac gozlulugu baska bisey degil.Birimiz kalkip bir firmayi elestirdiginde yardakcilari o insani yerin dibine sokuyor.Afedersiniz kraldan cok kralci olmakta buna denir.Her zaman elestirin.Baskasi sizden ayni sartlarda daha iyisini aliyorsa sizde isteyin ki bunlarda yerini bilsin.

  18. #18
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    bu tamamen kullanici profiliyle alakali dostum.

    eline anahtar almiyorsan bu cekilen muameleye mecbursun.

    98 honda cmx 250 rebel konjektor orjinal 4 haftada teslim orjinal parca fiyati 800 tl.

    mondial mct 250 konjektor fiyati 30 tl

    3 sariyi ayni yere, yesili yesile, kirmizi ve siyahi birlestirip siyaha baglamak bunu arastirmak ve koltugu sokmek bedava.

    on arka disli + zincir hondadan alacaksan 1600 tl. mct2 250 on disli 25 tl. arka disli 50 tl. taktirmasi actirmisken rulmanlari da degistirmesi de 50 tl. zincir (imes ten aldim o ringsiz 2 mt 64 tl -birkac dis fazlasi vardi eğe ve bir adet beton civisiyle 108 bakla yapmak biraz ugrastirdi keske direk 108 bakla ver deseydim) 189 tl.

    simdi sen bilirsen, arastirirsan, ben yapicam dersen onunde kimse duramaz ve bunu cok uyguna yaparsin.

    ama benim isim olmaz elim yaglanmasin tirnaklarimin arasina yag girmesin diyorsan onun ucreti de bu kimse de kusura kalmayacak.

    demem o ki bir yag degistirmek icin sahip olunmasi gereken tek sey 17 yildiz anahtar. bunu yapamiyorsan yada yapmak istemiyorsan o zaman 35 liraya yag degistirmek yerine 150 lira yag degisim ucreti odemen gerekkyor.

    bu tercih meselesi yineliyorum. ben yapicam dersen motor yaran arkadaslar var. silindirini krankini kendi degistiren.

    ne kadar para o kadar kofte hesabi dostum. hondasi yamahasi mondiali kubasi kawasakisi degil yani.
    sailor33, Bashwarp ve kdiner bunu beğendiler.

  19. #19
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Mondial rx3i evo Tr'de bakım aralığı 2000 km diyor. Birebir aynı motor Usa Csc motor rx3i evo bakım
    aralığı 2000 miles yani 3300 km yaklaşık. Hangisine inanalım? Sizler benden daha iyi biliyorsunuz kime
    itimat etmeniz gerektiğini. Selamlar.

  20. #20
    Bashwarp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tamamen kullanici profiliyle alakali dostum.

    eline anahtar almiyorsan bu cekilen muameleye mecbursun.

    98 honda cmx 250 rebel konjektor orjinal 4 haftada teslim orjinal parca fiyati 800 tl.

    mondial mct 250 konjektor fiyati 30 tl

    3 sariyi ayni yere, yesili yesile, kirmizi ve siyahi birlestirip siyaha baglamak bunu arastirmak ve koltugu sokmek bedava.

    on arka disli + zincir hondadan alacaksan 1600 tl. mct2 250 on disli 25 tl. arka disli 50 tl. taktirmasi actirmisken rulmanlari da degistirmesi de 50 tl. zincir (imes ten aldim o ringsiz 2 mt 64 tl -birkac dis fazlasi vardi eğe ve bir adet beton civisiyle 108 bakla yapmak biraz ugrastirdi keske direk 108 bakla ver deseydim) 189 tl.

    simdi sen bilirsen, arastirirsan, ben yapicam dersen onunde kimse duramaz ve bunu cok uyguna yaparsin.

    ama benim isim olmaz elim yaglanmasin tirnaklarimin arasina yag girmesin diyorsan onun ucreti de bu kimse de kusura kalmayacak.

    demem o ki bir yag degistirmek icin sahip olunmasi gereken tek sey 17 yildiz anahtar. bunu yapamiyorsan yada yapmak istemiyorsan o zaman 35 liraya yag degistirmek yerine 150 lira yag degisim ucreti odemen gerekkyor.

    bu tercih meselesi yineliyorum. ben yapicam dersen motor yaran arkadaslar var. silindirini krankini kendi degistiren.

    ne kadar para o kadar kofte hesabi dostum. hondasi yamahasi mondiali kubasi kawasakisi degil yani.
    İşte bu. Çok iyi anlatmış arkadaş.
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler