Başlangıç Motoru Önerisi?
-
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım. Biliyorum sitede bile belkide yüzlerce bu konuda tartışmalar olmuştur. En azından ben sadece 50 tanesini okudum. Fakat okudukça da kafam daha çok karıştı. Çevremde beni tanıyan motor kullanıcısı arkadaşlarıma sorduğumda sakinliğimi öne sürüp yüksek cc ile başlayabileceğimi bile öneren oldu.(mt07 den tutun xj6n gibi modellere kadar). Fakat ben bu işin bu kadar kolay olmadığını motorun tıpkı bir insanın yürümeyi öğrenme aşaması gibi düşünüyorum.Yani önce ayakta kalmayı öğrenmeliyiz ki, sonrasında yürüyelim hatta koşalım. Düşük cc den başlayıp tatmin edebileceği kadar çıkmak bence daha mantıklı.
31 yaşında Elektrik mühendisiyim, evli ve bir çocuk babasıyım. Dolayısıyla motorun üstüne çıkıp abuk subuk gazlamak sağda solda artislik hareketler yapmak bana uygun değil. Anadolu yakasında ikamet ediyorum ve her gün iş nedeniyle kıta değiştiriyorum. Tercih sebebimin asıl nedeni trafiği bypass etmek e tabi birazda keyifle yaz günlerinde gezmek...
Birkaç kere motosiklet kullandım fakat tam anlamıyla iyi bir kullanıcı değilim. Kendimi bildim bileli İstanbul'da trafikte araç kullanıyorum. Mutlaka araba ile motosikletin çok farklı taşıtlar olduğu aşikar, ama en azından trafik okumada sakinliğimi korumada ciddi problemler yaşamayacağımı düşünüyorum.
Tarz olarak naked ile başlayıp ardından enduro'ya dönmek istiyorum. Başlangıç için toplam 20.000 TL bütçe ayırdım. Bu bütçenin 5.000 TL'lik olan kısmını ekipmana geri kalanını motora planlıyorum.
Bana uygun olan motor önerilerinizi merak ediyorum. Sanırım ben bu işin içerisinden tek başıma çıkamayacağım...
Reklamlar
-
2017 Model Bajaj 200 NS işinizi fazlasıyla görür.
-
EnginUSTA adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım. Biliyorum sitede bile belkide yüzlerce bu konuda tartışmalar olmuştur. En azından ben sadece 50 tanesini okudum. Fakat okudukça da kafam daha çok karıştı. Çevremde beni tanıyan motor kullanıcısı arkadaşlarıma sorduğumda sakinliğimi öne sürüp yüksek cc ile başlayabileceğimi bile öneren oldu.(mt07 den tutun xj6n gibi modellere kadar). Fakat ben bu işin bu kadar kolay olmadığını motorun tıpkı bir insanın yürümeyi öğrenme aşaması gibi düşünüyorum.Yani önce ayakta kalmayı öğrenmeliyiz ki, sonrasında yürüyelim hatta koşalım. Düşük cc den başlayıp tatmin edebileceği kadar çıkmak bence daha mantıklı.
31 yaşında Elektrik mühendisiyim, evli ve bir çocuk babasıyım. Dolayısıyla motorun üstüne çıkıp abuk subuk gazlamak sağda solda artislik hareketler yapmak bana uygun değil. Anadolu yakasında ikamet ediyorum ve her gün iş nedeniyle kıta değiştiriyorum. Tercih sebebimin asıl nedeni trafiği bypass etmek e tabi birazda keyifle yaz günlerinde gezmek...
Birkaç kere motosiklet kullandım fakat tam anlamıyla iyi bir kullanıcı değilim. Kendimi bildim bileli İstanbul'da trafikte araç kullanıyorum. Mutlaka araba ile motosikletin çok farklı taşıtlar olduğu aşikar, ama en azından trafik okumada sakinliğimi korumada ciddi problemler yaşamayacağımı düşünüyorum.
Tarz olarak naked ile başlayıp ardından enduro'ya dönmek istiyorum. Başlangıç için toplam 20.000 TL bütçe ayırdım. Bu bütçenin 5.000 TL'lik olan kısmını ekipmana geri kalanını motora planlıyorum.
Bana uygun olan motor önerilerinizi merak ediyorum. Sanırım ben bu işin içerisinden tek başıma çıkamayacağım...
kafanızda belirlediğiniz bir tarz varmı?
eğer yoksa ve öncelik rahatlık vs ise scooter bakmanızı öneririm. en olmadı maxiscooter. alacağınız motor en fazla 250 cc olsun. zaten istanbul içi daha büyük bir alete ihtiyacınız olmayacak. zaten mühendissiniz ve aldığınız eğitimden dolayı analitik düşünce yapısına sahip olduğunuzdan dolayı size gidecek optimum motosiklet gücü 250 cc civarı olacaktır daha düşüğüde iş görür.
-
Ben de sizin gibiyim yaşım 41. İstanbulda vitesli olmuyor bana ben bunu anladım. Yağmuru var çamuru var, dur kalkı var, kask koyacak yer yok. Çanta denge bozuyor. Ardcı rahatsız oluyor. Alışveriş poşetlerini nereye takacağım ? Rüzgar yiyorum, yağmur yiyorum. zincir pantolonu vites ayakkabıyı mahvediyor. ÇAmur sırtıma sıçrıyor. Benim aracım scooter idi. Güç sorununu da yüksek cc torklu bir maxiscooter ile çözdüm. Sanırım şu an 22. motoruma biniyorum, tecrübemle söyleyeyim. Scooter çooooooook büyük rahatlık. Dün Via porta gittim, çift kask alan bagajıma herşeyi tıktım. Anahtarı boynuma astım 2 adet pantolon aldım paçasını ütüsünü yaptırdım koltuğun altına yatırdım, eve geldiğimde ütüsü bile bozulmamıştı. Tavsiyem Maxiscooter dir.
Sevgiler.
-
Uygun bütçeli motorlar almanız ilk başlarda sizin için iyi olacaktır. Pahalı motor alıp düşürdüğünüzde yatırdığınızda içiniz acıyabilir. Bajaj Pulsar AS veya NS 150 gibi,CBF YBR gibi, TVS gibi motorlarla başlamanız güzel olacaktır. Parçaları ucuz olur ve az yakarlar. Yeni başlayanlar için de ideal motorlar olur. Yamaha MT125 veya MT25 de var ama parçası bu saydıklarıma göre pahalı veya CBR YZF gibi motorlar.
En azından kırıp dökerken içiniz acımasın motora. Ulan düşürdüm ama şu hatamdan dolayı düşürdüm tüh karenaj kırıldı tüh burası çizildi diye düşünmeniz daha az olur.
-
Degerlendirmeye alacağım motosikletlerden bir tanesi teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
korkmazunal adlı üyeden alıntı
Uygun bütçeli motorlar almanız ilk başlarda sizin için iyi olacaktır. Pahalı motor alıp düşürdüğünüzde yatırdığınızda içiniz acıyabilir. Bajaj Pulsar AS veya NS 150 gibi,CBF YBR gibi, TVS gibi motorlarla başlamanız güzel olacaktır. Parçaları ucuz olur ve az yakarlar. Yeni başlayanlar için de ideal motorlar olur. Yamaha MT125 veya MT25 de var ama parçası bu saydıklarıma göre pahalı veya CBR YZF gibi motorlar.
En azından kırıp dökerken içiniz acımasın motora. Ulan düşürdüm ama şu hatamdan dolayı düşürdüm tüh karenaj kırıldı tüh burası çizildi diye düşünmeniz daha az olur.
Bütçeden ziyade çabuk sıkılmak istemediğim bir motor tercih etmeliyim diye düşünüyorum. Zaten fiyatı ne kadar ki parçası ne kadar pahalıdır ? Ben düştükten sonra motorun önemi pek yok... yaşadıkça daha iyilerini alabilirim ama yaşadıkça...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------
nines adlı üyeden alıntı
kafanızda belirlediğiniz bir tarz varmı?
eğer yoksa ve öncelik rahatlık vs ise scooter bakmanızı öneririm. en olmadı maxiscooter. alacağınız motor en fazla 250 cc olsun. zaten istanbul içi daha büyük bir alete ihtiyacınız olmayacak. zaten mühendissiniz ve aldığınız eğitimden dolayı analitik düşünce yapısına sahip olduğunuzdan dolayı size gidecek optimum motosiklet gücü 250 cc civarı olacaktır daha düşüğüde iş görür.
Enduro düşünüyorum sonrasında dolayısıyla scooter tipi bir motosiklet bana ilerisi için avantaj sağlamaz kanısındayım. Bence acemilik sürecini vitesli bir motorla geçirmek daha doğru olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Ben de sizin gibiyim yaşım 41. İstanbulda vitesli olmuyor bana ben bunu anladım. Yağmuru var çamuru var, dur kalkı var, kask koyacak yer yok. Çanta denge bozuyor. Ardcı rahatsız oluyor. Alışveriş poşetlerini nereye takacağım ? Rüzgar yiyorum, yağmur yiyorum. zincir pantolonu vites ayakkabıyı mahvediyor. ÇAmur sırtıma sıçrıyor. Benim aracım scooter idi. Güç sorununu da yüksek cc torklu bir maxiscooter ile çözdüm. Sanırım şu an 22. motoruma biniyorum, tecrübemle söyleyeyim. Scooter çooooooook büyük rahatlık. Dün Via porta gittim, çift kask alan bagajıma herşeyi tıktım. Anahtarı boynuma astım 2 adet pantolon aldım paçasını ütüsünü yaptırdım koltuğun altına yatırdım, eve geldiğimde ütüsü bile bozulmamıştı. Tavsiyem Maxiscooter dir.
Sevgiler.
Merhaba, yorum için teşekkür ederim. Öncelikle çok yakın bir arkadaşım tabiri caizse scooter delisi. Neredeyse tüm marka modelleri sanırım denedi. En son ismini hatırlamadığım sanırım bir italyan markası 800 cc scooteri vardı. Söyleminiz onun da tavsiyesini hatırlattı. Ben kaskı elde taşımam koyarım bagaja deyip gülüyordu. Ben ilk aşamada vitesliyi tam anlamında öğrenip ardından maxi scooter yada otomatik enduro deneyebilirim diye düşünüyorum. Her ne kadar teori de motosikleti kavrasam da bir o kadar da uygulamada eksiğim zoru öğrenmek kolayı daha da kolaylaştırır
-
Ben de Allah izin verirse Ağustos gibi ilk motosikletimi alacağım. Kafamdaki modeller . Ninja Z250SL , Z300 , TNT250
-
Şehir içimi maxscooter gerisi yalan
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
skuterden zevk alanları hayatım boyunca hiç anlayamadım hiçbir hissiyatı yok sadece gaz veriyorsun.
başlangıç olarak bajajlara bakabilirsiniz. Fiyatlar uçtu 15 bin liraya sıfır japon bulmak zorlaştı artık.
çabuk sıkılmak istemediğinizi söylemişsiniz, o yüzden 200cc altı almamaya çalışın.
cbf 150 alırsınız 3500-4000 km sonra oyuncak gibi gelmeye başlar, bu gitmiyo yaaee demeye başlatır.
Sizin yeriniz de olsam naked olarak ilk bakacağım motosikletler ikinci el mt-25 ve z300 olurdu. birde pulsar 200ler filan var ama pek sıcak bakmıyorum.
-
EnginUSTA adlı üyeden alıntı
Degerlendirmeye alacağım motosikletlerden bir tanesi teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------
Bütçeden ziyade çabuk sıkılmak istemediğim bir motor tercih etmeliyim diye düşünüyorum. Zaten fiyatı ne kadar ki parçası ne kadar pahalıdır ? Ben düştükten sonra motorun önemi pek yok... yaşadıkça daha iyilerini alabilirim ama yaşadıkça...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------
Enduro düşünüyorum sonrasında dolayısıyla scooter tipi bir motosiklet bana ilerisi için avantaj sağlamaz kanısındayım. Bence acemilik sürecini vitesli bir motorla geçirmek daha doğru olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:29 ----------
Merhaba, yorum için teşekkür ederim. Öncelikle çok yakın bir arkadaşım tabiri caizse scooter delisi. Neredeyse tüm marka modelleri sanırım denedi. En son ismini hatırlamadığım sanırım bir italyan markası 800 cc scooteri vardı. Söyleminiz onun da tavsiyesini hatırlattı. Ben kaskı elde taşımam koyarım bagaja deyip gülüyordu. Ben ilk aşamada vitesliyi tam anlamında öğrenip ardından maxi scooter yada otomatik enduro deneyebilirim diye düşünüyorum. Her ne kadar teori de motosikleti kavrasam da bir o kadar da uygulamada eksiğim
zoru öğrenmek kolayı daha da kolaylaştırır
Demek istediğim siz üstündeyken düşme değil. Rüzgardan düşer. Sığırın birisi itekler. Motora binerken dengenizi kaybedersiniz düşer. Ayaklık tam açılmamış olur motor düşer. Bu düşüşlerden bahsediyorum ben.
Yavaş yaşa yaşlı öl
-
Hocam nakeddan ziyaede scooter ile başlarsanız bence daha iyi olur hem rahat hemde arkaya eşinizi çocuğunuzu alabilirsiniz.
Çok uçmanızada gerek yok yamaha-honda scooterları var abs li olanları da var hem arkaya çantada yaptırırsanız oo tadından yenmez
İlla naked diyorsanız size uygun olurmu bilmiyorum da ktm duke 200 abs öneririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------
İlk motosiklet için ağır modeller hocam önermem.
-
s1000rr yada r1 almayacaksanız doğru tercih maxi scooter
-
DKN adlı üyeden alıntı
s1000rr yada r1 almayacaksanız doğru tercih maxi scooter
belki ilerde ama ss sevmiyorum. Oturuş pozisyonu rahatsız gibi, aslında hiç kullanmadım hep arkadaydım da olsun kullananlar da rahatsız olduğunu belirtiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:27 ----------
frankestayn1 adlı üyeden alıntı
Hocam nakeddan ziyaede scooter ile başlarsanız bence daha iyi olur hem rahat hemde arkaya eşinizi çocuğunuzu alabilirsiniz.
Çok uçmanızada gerek yok yamaha-honda scooterları var abs li olanları da var hem arkaya çantada yaptırırsanız oo tadından yenmez
İlla naked diyorsanız size uygun olurmu bilmiyorum da ktm duke 200 abs öneririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------
İlk motosiklet için ağır modeller hocam önermem.
Özellikle 200 cc kategoride Duke, İnazuma ve Mt-25 çok tereddütte bırakıyor. Bir yandan pulsar ile başla diyenler oluyor. Sanırım Naked türünde fazlasıyla seçenek olduğundan bu denli kafa karıştırıyor.
-
ben size 150 cc motor alın derim. önce motosiklet sahibi olmayı ve trafikte yer tutmayı öğrenin. fırsatınız varsa eğitim alın (ki hayatidir kesinlikle ısrarlaa tavsiye ederim). zaten hakimiyet ve güven hissiniz arttıkça yeni ve daha güçlü bir motor isteyeceksiniz. bu durumda da cbf 150 gibi bir motosiklet size 3 ayda binseniz zarar ettirmeyecektir. satar istediğiniz motosikleti alırsınız. ama size tavsiyem 15-20 bin km 250 cc yi geçmeyin.
-
Hocam ne alırsanız alın ABSli alın diyorum. En azından acemiliğinizi çıkarana kadar fren hatalarınızı örtbas eder Güvenli ve keyifli sürüşler
Daha önce başka bir arkadaşa da attım ABS videosunu buraya da atıyorum
https://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA
-
ozzzzz80 adlı üyeden alıntı
ben size 150 cc motor alın derim. önce motosiklet sahibi olmayı ve trafikte yer tutmayı öğrenin. fırsatınız varsa eğitim alın (ki hayatidir kesinlikle ısrarlaa tavsiye ederim). zaten hakimiyet ve güven hissiniz arttıkça yeni ve daha güçlü bir motor isteyeceksiniz. bu durumda da cbf 150 gibi bir motosiklet size 3 ayda binseniz zarar ettirmeyecektir. satar istediğiniz motosikleti alırsınız. ama size tavsiyem 15-20 bin km 250 cc yi geçmeyin.
Eğitimi mutlaka alacağım. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------
UzunMühendis adlı üyeden alıntı
Hocam ne alırsanız alın ABSli alın diyorum. En azından acemiliğinizi çıkarana kadar fren hatalarınızı örtbas eder
Güvenli ve keyifli sürüşler
Daha önce başka bir arkadaşa da attım ABS videosunu buraya da atıyorum
https://www.youtube.com/watch?v=dJ_UkAFW6cA
Video'dan sonra ABS'nin önemi gerçekten daha net anlaşıldı.
-
Hocam 200-250 cc bir naked alabilirsiniz. Abs önemli ve bu bağlamda sıfır pulsar 200ns yada ikinci el duke 200-250 abs, kawa z250sl gibi motorla başlayın bence çünkü daha düşük cc çabuk sıkıyor insanı. Üstelik istanbul'da işe gidip gelirken kıta değiştiricem diyorsunuz yani biraz Mesafe yapacaksınız. Yada arkadaşların dediği gibi bir Scooter da olabilir. Diğer motorları çanta ile kullanmanız lazım. dizlik, buff,eldiven, kask, kilit falan koymak için lazım çanta.
-
Norton772 adlı üyeden alıntı
Hocam 200-250 cc bir naked alabilirsiniz. Abs önemli ve bu bağlamda sıfır pulsar 200ns yada ikinci el duke 200-250 abs, kawa z250sl gibi motorla başlayın bence çünkü daha düşük cc çabuk sıkıyor insanı. Üstelik istanbul'da işe gidip gelirken kıta değiştiricem diyorsunuz yani biraz Mesafe yapacaksınız. Yada arkadaşların dediği gibi bir Scooter da olabilir. Diğer motorları çanta ile kullanmanız lazım. dizlik, buff,eldiven, kask, kilit falan koymak için lazım çanta.
Sanırım Duke 250 alacağım...
-
08 Haziran 2017, 13:14
#19
Arkadaşlar yeniden merhaba,
Sanırım biraz marjinal bir karar alarak tercihimi yaptım. Yamaha xj6n modeli ile başlıyorum. Daha öncesinden kullanan arkadaşlarımdan bilgi almak isterim.
İlginize teşekkür ederim.
-
08 Haziran 2017, 13:27
#20
EnginUSTA adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yeniden merhaba,
Sanırım biraz marjinal bir karar alarak tercihimi yaptım. Yamaha xj6n modeli ile başlıyorum. Daha öncesinden kullanan arkadaşlarımdan bilgi almak isterim.
İlginize teşekkür ederim.
Hocam küçük cc diyip sonra 600'lük motor almak ne kadar doğru bilmiyorum.200 kg'lik bir motor ayrıca.Bence dukelara tekrar bak derim.Çokta ucuz bir motor değil ki düşürünce aman nolacak diyesin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)