Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Başlangıç Motoru Önerisi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    15 Mayıs 2017
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam küçük cc diyip sonra 600'lük motor almak ne kadar doğru bilmiyorum.200 kg'lik bir motor ayrıca.Bence dukelara tekrar bak derim.Çokta ucuz bir motor değil ki düşürünce aman nolacak diyesin.
    Baya bir araştırma yaptım. En sonunda kararı verdim. Mutlaka ağırlık önemli bir etkendir. Alışma süresinin uzun olmayacağını düşünüyorum. Kullanıcı mantıksız ise 250 cc de scooter da 1000 lik motor kadar tehlikelidir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı EnginUSTA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baya bir araştırma yaptım. En sonunda kararı verdim. Mutlaka ağırlık önemli bir etkendir. Alışma süresinin uzun olmayacağını düşünüyorum. Kullanıcı mantıksız ise 250 cc de scooter da 1000 lik motor kadar tehlikelidir.
    Burada sorun alışma süresi değil zaten sorun tecrübe.Viraja 200 kiloluk 600cclik bir canavarla girmek var 250cclik 100 kiloluk motorla girmek var.Bende birini tanıyorum 650 transalpla başlayan motor sürmeye motoru dik tutana kadar anası ağlamıştı.
    Ama hocam sonuçta senin kararın seni ne mutlu edecekse öyle yap.

  3. #23
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Engin abicim merhaba. Konuya daha önce mesaj yazmıştım ama tekrar yazayım. Ben 26 yaşındayım, büyüklerime akıl vermeyi sevmem ayrıca ne haddime zaten.

    Ama şunu söyleyebilirim ki, ben 15li yaşlarımdan beri motosiklet üstündeyim. 10 sene civarı, 500-600.000 km yapmışımdır.
    Öyle anlar geliyor ki, altimda ki 180 beygirlik makine kontrol edilemez hale gelebiliyor. Hepimiz insanız, hepimiz hata yapabiliriz, deniz dalgasız kul hatasız olmaz hesabı, dalgın bir aninizda daha önce motosiklet kullanip tecrübesi olmayan birisi için 70-80 beygir başa iş açar. Hatayı tolere etme olasılığı 250ccye göre çok daha düşüktür. Kimi insan onu ara motor olarak, 20bin, 30bin km küçük motosiklet kullanmasına rağmen çok geldiğini söyleyebiliyor.

    Size ölürsünüz demiyorum, 70-80 beygirlik bir motosikletten bahsediyoruz. Daha motosikletin m sini bilmeden o makinelere oturulmaz. 250cc bir motosiklet alın, onun bile size çok agresif gelecegini göreceksiniz.

    Birde eğitim alipta büyük motosiklet başlangıcı yapılır diyenler var.
    Siz daha hiç araba kullanmamış olmanıza rağmen, ehliyetinizi yeni alipta arkadaşlarınıza "ben Ferrari alacağım" deseniz gülünç olmaz mi?
    Bu işler eğitimle, onunla bununla olacak işler değil.

    düz yolda kullanırsınız ona birşey diyemem ama virajlarda patlama olasılığınız çok yüksek. Bahsettiğiniz motor hafif bir motor değil.

    Yazdıklarımı sakın yanlış anlamayın. Sadece yanlış bir karar vermek üzere olduğunuzu size anlatmaya çalışıyorum.
    Saygılar

  4. #24

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı EnginUSTA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Aranıza yeni katıldım. Biliyorum sitede bile belkide yüzlerce bu konuda tartışmalar olmuştur. En azından ben sadece 50 tanesini okudum. Fakat okudukça da kafam daha çok karıştı. Çevremde beni tanıyan motor kullanıcısı arkadaşlarıma sorduğumda sakinliğimi öne sürüp yüksek cc ile başlayabileceğimi bile öneren oldu.(mt07 den tutun xj6n gibi modellere kadar). Fakat ben bu işin bu kadar kolay olmadığını motorun tıpkı bir insanın yürümeyi öğrenme aşaması gibi düşünüyorum.Yani önce ayakta kalmayı öğrenmeliyiz ki, sonrasında yürüyelim hatta koşalım. Düşük cc den başlayıp tatmin edebileceği kadar çıkmak bence daha mantıklı.
    31 yaşında Elektrik mühendisiyim, evli ve bir çocuk babasıyım. Dolayısıyla motorun üstüne çıkıp abuk subuk gazlamak sağda solda artislik hareketler yapmak bana uygun değil. Anadolu yakasında ikamet ediyorum ve her gün iş nedeniyle kıta değiştiriyorum. Tercih sebebimin asıl nedeni trafiği bypass etmek e tabi birazda keyifle yaz günlerinde gezmek...
    Birkaç kere motosiklet kullandım fakat tam anlamıyla iyi bir kullanıcı değilim. Kendimi bildim bileli İstanbul'da trafikte araç kullanıyorum. Mutlaka araba ile motosikletin çok farklı taşıtlar olduğu aşikar, ama en azından trafik okumada sakinliğimi korumada ciddi problemler yaşamayacağımı düşünüyorum.
    Tarz olarak naked ile başlayıp ardından enduro'ya dönmek istiyorum. Başlangıç için toplam 20.000 TL bütçe ayırdım. Bu bütçenin 5.000 TL'lik olan kısmını ekipmana geri kalanını motora planlıyorum.

    Bana uygun olan motor önerilerinizi merak ediyorum. Sanırım ben bu işin içerisinden tek başıma çıkamayacağım...
    Euro3 model TNT 25'ler bitmeden al bence hem 250cc hemde bir süre sonra Euro4 modelleri gelecek ve fiyatları düşmeyecek. Bir süre kullandıktan sonra yükseltirsin.

  5. #25

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Crf 250L der kaçarım


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)