Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Sertleşmiş lastik 28 Yaş üzeri ilgilendiriyor ergenler konu sizle alakalı degil.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    badem yağı yumuşatacağı için daha faydalı olur. zeytinyağı akar gider
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı doghouse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tozdan kastım gözle görülür bir yüzey değil. Örneğin kaydıköy boğanın oralar moda tarafı falan. Çok fazla kamyon ve inşaat olayları döndüğü için böyle düşünüyorum.

    Sende "evet şu sıralar böyle bir durumun farkındayım" diyebilirdin. Onun dışında düşmediğim sürece sorun yok, gayet eğlenceli.
    öyle bi durumun farkında değilim arkadaşım, ne bileyim ben istanbul'u. rast gelirsen toz performansı iyi bi lastiğe, haber ediver dedim, ben de tozdan korkup viraj dönemiyorum.
    doghouse bunu beğendi.

  3. #23
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ süre süre on senedir aynı lastiği kullanıyorum. Lastiğin kuruyup çatlaması tamamen lastik üreticilerinin bir komplosu. Lastiği bilerek bozulacak şekilde üretiyorlar, türünden bir komplo teorisi ortaya atacak yok mu? Onu da mı ben yapayım?
    alay edilecek veriyi ortaya sürmekte aceleci davranıyorsun,
    onu başkası yapacak, sen dalga geçeceksin.
    alaycı biri sabırlı da olmalı.

    kuvvetmira laylonculuk hububat ithalat ihracat istihza ltd. şti.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı doghouse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tozdan kastım gözle görülür bir yüzey değil. Örneğin kaydıköy boğanın oralar moda tarafı falan. Çok fazla kamyon ve inşaat olayları döndüğü için böyle düşünüyorum.

    Sende "evet şu sıralar böyle bir durumun farkındayım" diyebilirdin. Onun dışında düşmediğim sürece sorun yok, gayet eğlenceli.
    Türkiye'de hem asfalt kalitesi çok kötü, hem de yolların temizlik seviyesi çok kötü.

  5. #25
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Ben el kremi öneriyorum. Daha yumuşak olur

  6. #26
    alasehirli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Şehir
    Manisa Alaşehir - Denizli
    Motosikleti
    ARORA AR-125/43
    Vazelin de iş görür sayın +28 bey
    TOTEMONS, Kızıl pars ve burakreads bunu beğendiler.

  7. #27
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    o lastiği eski haline üreticisi bile getiremez... kimyasal tepkime , yoğun basınç ve ısılarla üretilen bi icat çünkü.

    öyle evde sabunladım, yağladım mümkün değil.

    bu arada ben protein öneriyorum uzun vadede de olsa yağdan daha iyi sonuç verecektir

  8. #28

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Eskiden birlikte çalıştıgım Müh pireliden TR den gelmişti öglen aradım rica ettim ,arkadaşları ile görüşmesi için Eski şefini aradı ,emilim sağlıya bilir ise yar saglıyacagını ama emilin sağlayamacagını düşündügü belirtmiş ,emilim saglasa bile çok yüzeysel bir emilim saglayıp iç tabakalara nufuz etmeyecegini çok kısa bir süre yarar saglıyacağını belirtmiş.

    Lastik de-ki mumsu tabaka (rodajda atmaya çalışılan) zaten içerinde ki bazı maddelerin dışa çıkmaması için konuluyor..

    Sonuç: iki üç hafta sonra fırsat bulursam deneyecegim neticeyi paylaşırım..

    Sonuç :2
    Daha önce başka bir arkadaş bir şeyler denemiş abuk subuk cevaplar ile muhatab kalmıştır. İnsanlar ders alsaydı tarih tekerür edermiydi hiç demişler.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...llanimi-7.html


    Ayrıca lastigin yapısı sert falan denmiş ,onun ile alakalı oldugunu düşünmüyorum ,eşdeger ağırlıkta iki motor ,aralarında 10-15 Kg binici farkı far, latik üretim tarihleri aynı ,motor güçleri aynı ,aynı rotayı beraber aldıgımız arkdaşın lastigi ısındı benim kulandıgım araç ısınmadı , dönüşte motorları değiştik sonuç yine aynı, Lastigi ısınnan motorun lastik kulanımı 21.bin kmde ısınmayan 13,5bin km de.

  9. #29
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    dunloplar sert hamurlu zaten, pek verim alabileceğini sanmıyorum.

  10. #30
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Lastiği kullanıp kullanıp ısıtamıyorsun,
    Sonra lastiğe zeytinyağı enjektr etmeyi düşünüyorsun
    İyiymiş...

  11. #31
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    Lastikte hesap kitap yapılmaz,
    Evdeki yağlama, çarşıya uymaz.
    Sizi yola bağlayan tek şey lastiktir,hayatınızı tehlikeye atmayın,yumuşadı nasılsa diye güvenipte o lastik yola çıkılmaz.
    Lastik yüzünden yapılan bir kaza ile belki motorunuza 7-8 çift lastik parası masraf çıkar,
    Hele birde yolunuz hastaneye düşerse bir o kadarda orda gider.
    Motor ile kaza yapıp işinden ayrılmak zorunda kalan çok insan vardır(uzun iyileşme süresi)
    Motorun değer kaybı gibi hesaplarda vardır.
    Artan trafik sigortası primleride eklenebilir.
    Bu kötü örnek olacak bir konu,
    28 yaşın altı belki cevap yazamıyor ama konuyu okuyor.

  12. #32

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Tereyağ sür yada wd40 herşeyi çözer

  13. #33

    Üyelik
    18 Ağustos 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    (Şuan Motorsuz)
    Bursa da zeytincilikte çalışan tanıdıklarım var eğer gelirsen lastiğini Yağların dolduğu tanka atalım kazana düşmüş olur hem belki ömür boyu kullanırsın teklifimi iyi düşün sadece 5.99 tl =)

  14. #34

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Ne kadar mantıkla yada bilimsel bir konu açarsan aç, genç arkadaşlara yaklaşım tarzın yanlış, Nick ismine " abi " yazman, seni daha olgun yada bilgili yapmaz.
    Bazı arkadaşlar biraz sertde olsa tepkilerini vermişler, bence o yorumları dikkate al.
    Her yaşta insan saçmalayabilir yada mantıklı konuşabilir. Ergen olmak yaratıcı fikirler sunmak için engel değil.

  15. #35

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    hacı abi selamlar... araştırma nedir bilmeyen ergenlere ben de kızıyorum ama sen de fazla araştırma yapmadan bişeyler yazmışsın haberin olsun...

    şimdi lastik üretimi ile ilgili olarak dilim döndüğünce ve tabii ki bilgim dahilinde bir iki bişey yazayım da internet çöplüğünü biraz da ben şişireyim...

    öncelikle araç lastikleri ayçiçek yağı, kanola yapı, zeytin yağı, susam yağı v.b. bitkisel yağlardan üretilmezler... yağlardan biyodizel üretilir olayları karıştırmayın... lastik üretiminde kullanılan yağlar ise sadece katkı olarak kullanılır ve petrol bazlı değişik yağlardır... ayrıca neredeyse bütün bitkisel yağlar asidiktir...

    kauçuk nedir buna bakmamız lazım... burada beyin yakıcı bilgiler mevcut...

    - Kauçuk sentetik ve doğal olmak üzere ikiye ayrılan bir malzeme çeşididir... doğal olanlar bildiğiniz gibi ağaç gövdesinden toplanır ve çeşitli kimyasal süreçler sonunda çeşitli şekiller verilerek kullanılabilir... sentetik kauçuk ise petrol bazlı ürünlerden üretilen termoset bir plastik çeşididir... yani ısıtılıp eritilip şekillendirilip sonra tekrar ısıtılıp eritilemez... bir kere şekil verirsiniz ve malzeme ömrünü o şekilde tamamlar... termoplastikler ise tam tersidir... yani defalarca ısıtılıp eritilip şekillendirilebilir... örnek vermek gerekirse termoplastik bir malzemeden üretilmiş bir şampuan kutusunu eritip tekrar şampuan kutusu yapmak mümkün iken bir PVC pencereyi, bakalit bir tencere sapını ya da araba lastiğini eritip tekrar şekillendirmek mümkün değildir... bunun en önemli sebebi termoset malzemelerin pek çoğu moleküller arsında çapraz bağ içerir... şekil olarak bir balık ağını düşününüz... balık ağı kadar düzenli değil tabii ki... neyse termoplastik malzemeleri eritmek için ısı verdiğinizde bu çapraz bağlar kopmadan malzeme eriyik hale geçemez... çapraz bağlar koptuğunda ise çoktan bozunma başlamıştır... yani artık malzemeniz o eski malzeme değildir...

    burada yağlayarak yumuşatmakla ilgili yorum var...

    - plastik malzemelerin yumuşatılması için ısıtılması ya da çözücü tatbiki yapılması gerekir ki ısıtılmanın lastikte bir işe yaramayacağını anlattık... çözücü olayı ise o balık ağı mevzusundan ötürü pek işe yaramaz...

    neyse fazla uzattık... işin özet kısmı şu sentetik kauçuk dediğimiz madde ile vulkanizasyon yöntemi kullanılarak üretilen bir motosiklet lastiği yüksek oranda çapraz bağ içermektedir... bu nedenle siz istediğiniz kadar kremle sıvazlayın o lastikte kalıcı bir yumuşaklık olmaz... senin o pirellici abinin de dediği gibi belki yüzeysel bir emilim sağlanır ama o da bana göre faydalı olmaz... çünkü bitkisel yağ da olsa vazelin de olsa kimyasal bir malzeme olduğu için bu malzeme ile çapraz bağların kopmasına ve lastiğin mekanik dayanıklılığının azalmasına yol açarsın... icat çıkarma...
    kurubuz ve Metehan48 bunu beğendiler.

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Zeytin yağı sürün +28 bey

  17. #37
    Eski_kasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660 / tvs apache 150
    canını emanet ettiğin malzemeye yağ vazelin vb sürersen allah korusun adamın naaşına ne sürerler sen söyle sebastiyan ?

  18. #38
    blacktulip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2008
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    az kaçar,çok yakar.
    hele şu havalara,triplere bak.

    yok ergenler,yok 28 yaşlar falan.

    bi de abi'li nickler falan.

    sen önce biraz tevazu sahibi ol,ondan sonra insanlara birşeyler aktarmaya çalış.

    kibrine tükürdüğüm.

  19. #39

    Üyelik
    31 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr esd 125-x max 250
    Bende pirelli var ybr de 2012 de taktım 13 binde lastiğin 10 yıl raf ömrü var sanırım arastirmistim bu raf ömrüyle ilgili değil..degistirecektim özellikle ıslak zemin performansı berbat baktım geneli öyle yarislardaki lastiklerin kauçuk oranı vs bakmak lazım bu adamlar nasıl yapıyor bu işi

  20. #40

    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kırşehir
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    Demekki 28 yaşında da ergen olunabiliyormuş. Sen gel buraya konu aç 28 yaşından küçükler konuya girmesin de. Hayırdır sen kimsin ki buna karar verebiliyorsun.

    Böyle bir başlığı ergen birisi açsa eminim bukadar saçmalamazdı... Okadar para veriyoruz motor alıyoruz birsürü şey alıyoruz ama bizi hayata bağlayan şeye 1000tl veremiyoruz. İki ihtimal var ya olur ya olmaz.. ama sence olmama ihtimali varken bunu riske etmeye değer mi ? yarın birgün bu sebepten dolayı başına bir kaza gelse otur ağla dur. Yaaaa ama benim lastiklerim yağlıydı deyip durursun artık. lastik okadar süreçten geçtikten sonra tekrar o yağı emebilmesi neredeyse imkansız.

    Lastik kısmı bir yana, kendinizi çok zeki, büyük görmekten vazgeçin. Yaşı sizden küçük olup sizden daha iyi fikir üretebilen birçok genç var. Her insanın fikrini önemseyin hatta ufak bir çocuğun fikrini bile dinleyin. Uygulayın demiyorum dinleyin belki sizin fikrinizden daha iyidir. Kendini büyük görme,başkalarını yerme ve ötekileştirme size bu hayatta hiçbir şey katmaz. Buda benim fikrim kaideye alırsınız yada almazsınız..

    Bu arada yaşım 23. yaşım sizden küçük diye hiç okumadan da geçebilirsiniz.
    Tekeriniz düz bassın


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)