Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastik Balansı Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    herkese iyi akşamlar arkadaşlar, başka bir lastik konusu içinde maruzatımı dile getirmiştim fakat cevap veren olmadığı için konu açma gereği duydum önceki konulara baktığımda da aradım cevabı bulamadığım için yeni konu açma gereği duydum sadede gelecek olursam bu kışın ortasında bir çift metzeler me22 lastik aldım henüz takmadım ama bildiğim kadarıyla lastikleri takarken lastiğin üzerinde kırmızı yada sarı nokta ile belirtilmiş bir kısım oluyor ve bu kısım jantta en ağır olarak nitelendirilen sibop kısmına denk getiriliyor ki balans mevzusunu en aza indirsin ama benim aldığım lastiklerde böyle bir işaret beliti vs yok peki ben şimdi bu lastikleri takarken neyi esas alarak takmalıyım ki bu balans muhabbeti olmasın? şimdiden teşekkürler herkese..

    not: (bulunduğum yerde motosiklet lastiğine balans yapan bir yer yok )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    o işaretler üretim sonrası fabrikadaki ölçümde boya ile belirleniyor , depolama şartlarına göre boya silinmiş olabilir.. otomobil rot balans servislerinden rica edersen lastikler motora takılı iken üzerinde balans yapabilenler var , kimisi uğraşmak istemez..

  3. #3

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    burada iki oto tamirci var sadece birinde balans makinası var oda motosiklet lastiğine yapamam dedi zaten, nasıl halledicem bilmiyorum açıkçası veya bu durumu bu kadar dert etmeli miyim acaba..

  4. #4

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o işaretler üretim sonrası fabrikadaki ölçümde boya ile belirleniyor , depolama şartlarına göre boya silinmiş olabilir.. otomobil rot balans servislerinden rica edersen lastikler motora takılı iken üzerinde balans yapabilenler var , kimisi uğraşmak istemez..
    Merak ettiğim için soruyorum, çünkü bir dönem baya araştırmış ama sonuç elde edememiştim. Lastik motorda takılı iken nasıl balans yapabiliyorlar ki? Hani neticede makinalar hesaplıyor, lastikçiler sadece kurşun ekliyor ekranın gösterdiği yere.
    Daha önce sormuştum, bizim lastikler standart balans makinalarına olmuyor jant göbeği sebebiyle. Yapamayız demişlerdi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  5. #5
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Evet, o noktalar var veya vardı. Noktayı koyan artık koymuyormuş, bile. Neyse, dediğin doğru. Öyle sarı veya kırmızı bir nokta var ise lastiğin üzerinde, ozaman o noktayı subaba denk gelecek şekilde monta etmek gerek. Ama tekerin balansı tam olması temek değil. Nokta olsada olmasada, lastik monta edildikten sonra, tekeri rahat dönebilecek bir mil üzerinde bırakıp, tekerdeki en ağır noktası aşağı gelmesi. Sonra tam karşı noktaya, 3-5 gram balans ağırlıkları yapıştırarak, tekeri balans ayarı yapmak gerek. Balanssız teker hız arttıkca sarsar, buda rulmanlara kadar hasar verebilir. Tabi belli bir miktarda balans ağırlığı geçmemek gerek. Saygılar.

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettiğim için soruyorum, çünkü bir dönem baya araştırmış ama sonuç elde edememiştim. Lastik motorda takılı iken nasıl balans yapabiliyorlar ki? Hani neticede makinalar hesaplıyor, lastikçiler sadece kurşun ekliyor ekranın gösterdiği yere.
    Daha önce sormuştum, bizim lastikler standart balans makinalarına olmuyor jant göbeği sebebiyle. Yapamayız demişlerdi.
    farklı bir seyyar balans makinası var , lastiğe sürtünen volantı ile hız kazandırır ve ölçüm yapar , aslında üzerinde yapılan balans daha iyi sonuç verir zira lastikle beraber dönen tüm komponentlerde ağırlık dengesine dahil olur..
    efendy06 ve hasmet bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    evet bende o noktalar ayarlandıktan sonra da balans makinasına girmesi lazım diye biliyorum fakat dediğim gibi ne motorsiklet lastiğine balans yapacak bir yer var nede lastiğin üzerinde en azından bu duruma azaltmak için nasıl takılması gerektiğini gösteren bir işaret, bu duruma göre bunu anlamanın başka bir yolu tekniği var mıdır yoksa ne yap et bir yerde balans yaptır bu lastiğe mi diyorsunuz, veya lastiği tak sarsıntı yoksa devam et mi? hepi topu 110-115 yapıyoruz zaten totalde o süratler de balansı hissetmek aşırı değilse pek mümkün değil diye biliyorum..

  8. #8
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Şöyle birçok videolarda verimli şekikde balas yapanlar var.
    Basit bir aletle.

    https://youtu.be/CnkFgjI9Cxo

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    farklı bir seyyar balans makinası var , lastiğe sürtünen volantı ile hız kazandırır ve ölçüm yapar , aslında üzerinde yapılan balans daha iyi sonuç verir zira lastikle beraber dönen tüm komponentlerde ağırlık dengesine dahil olur..
    Mantıklıymış gerçekten. Dediğin gibi, daha da iyi sonuç verecektir.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  10. #10

    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    Sivas,İmranlı
    Motosikleti
    Mz 251 ETZ, Mondial 150 MH Drift BAJAJ DOMİNAR 40
    Seyyar muayene aracını ayda bir görüyorum arkadaşlar, seyyar balans makinesini hak getire.. 😄

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı süleyman5808 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seyyar muayene aracını ayda bir görüyorum arkadaşlar, seyyar balans makinesini hak getire.. ��
    seyyar yazınca yanlış anladınız ��

    servisin içinde aracın yanına getirilen küçük tekerlekli bir ünite , takılı lastiği kendisi çevirir ve ölçüm yapar..şöyle birşey https://urun.makinaturkiye.com/seyya...l-2000-p-85918

  12. #12

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Motoru götürdüğüm ustama lastiği değiştirirsek balansı nasıl yaparız diye sordum. Dalga geçer gibi motosiklet lastiği balansı falan entel işleri bunlar dedi. O yüzden Türkiye'de servislere bile güvenemiyorum maalesef.

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Burada luks spor arabalara balansi arabanin uzerinde, tekerlegi yuksek hizla cevirerek yapiyorlar. Rot ayarini da surucu koltuktayken yapiyorlar. Tam entel dantel işi
    tuttacromata bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)