Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ağırlığın yol tutuşuna etkisi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Şehir
    Edirne
    Technicalf1explained.blogspot.com.tr/2012/10/f1-tirespart-2.html

    Çeviri: Yapılan deneye göre ağırlık arttıkça lastiğin sürtünme katsayısı düşüyor. Sürtünme kuvvetine basitçe sürtünme kuvvetine dik olan kuvvet ve sürtünme katsayısının çarpımı dersek (Fs=k.Fn) kuvvetin artışı(Fn) sürtünme katsayısının(k) düşmesinden fazla olduğundan genel çarpım(Fs) artmış oluyor bu da yol tutuşunu arttırıyor.
    Mt üyelerinin bu konu hakkında düşüncesi nedir?
    ||| 500Px.com/Arranger ||| Flickr.com/photos/132925453@N03 ||| Youtube.com/channel/UCpMYGwzlf5cTevF5uVbXWeg |||


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Arranger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Technicalf1explained.blogspot.com.tr/2012/10/f1-tirespart-2.html



    Mt üyelerinin bu konu hakkında düşüncesi nedir?
    Ağırlık yol tutuşunu arttırır cümlesi bilimsel bir cümle değil, ağırlık sürtünmeyi arttırı. Yol tutuş biraz daha karmaşık bi konu. düz bir fizikle evet,
    Sürtünmeyi arttırır diyebiliriz. (motosiklet için,motoaiklet dik olduğunda)
    Fakat dikken meydana gelen bu sürtünme artışının bize bir faydası olur mu?
    Sürtünme artıyor, ağırlık artıyor yakıtartıyor. Frenleme anına gelirsek basit bir fizikle motosikletin taşıdığı kinetik enerji daha yüksek. Yani birim hız düşüşü için daha çok enerjiye ihtiyaç var.
    Statik sürtünme katsayısı ve kinetik sürtünme katsayısı farklıdır. sürtünme katsayısı düşüyor. Ağırlık artıyor ve sürtünme kuvvetini buluyoruz. Diğer yandan taşınan enerji daha büyük oranda artıyor. Bu da demektir ki aynı şartlar altında 100 kilo motosiklet değil, 90 kilo motosiklet daha önce durur.

    Bir diğer konu, frenleme ve dönüşlerde lastik belli bir noktaya kadar kaymadan işini yapmaya devam edebiliyor.lastiğin de bir kapasitesi var. Motosiklet yatıkken aüırlıkla artan sürtünmeye karşın, diğer yandan bu ağırlık lastiğe daha çok yanal kuvvet uygulanmasına neden olur. Yani lastiğin kayması kolaylaşır(muhtemelen, fizikçileri formüle davet ediyorum)
    Yol tutuş için (acayip yükek süratlere çıkmak gerekmiyor ise)ağırlık dezavantaj oluyor.
    Linle baktığımda ise f1 araçları var. İnanılmaz güçlü motor, çok hafif araçlar. Fakat buradaki ağırlık olayını kuru ağırlık ekleyerek değil de yük dengesini değiştirerek veya rüzgardan faydalanarak yaptıklarını düşünüyorum.
    Spor arabalarda da karşılaştığımız spoiler ı, kuru ağırlıktan ayırmak gerek
    sdirer, zealous ve efendy06 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Bak burada şöyle bir durum var ve aslında bütün hikaye burada: Yerle olan sürtünme (aracın ağırlığı + yere basma kuvveti x sürtünme katsayısı . Ama virajda döndürülen, fren de durdurulan ağırlık sadece arabanın ağırlığı. hızlanma konusunda ise motor kuvvetinin(itki) diğer sürtünmeleri (yol-rüzgar-aktarma) yenmesi gerek ve hızlanılabilinen yol uzunluğu önemli faktör. Pek çoğunuz hatırlamazsınız F1'de Hokınhaym'ın (Hockenheim) ve Monzanın eski hallerinde 350-360 km/sa hızlara ulaşırlardı. Sonra şikanları koyup hızlanabilinen yolu kısalttılar.
    Bu yüzdendir 80-90 bg'lik arabalar 180 yapabiliyorken 170 bg'lik arabalar ancak 220 yapabiliyor. Ya da 450-500 bg'lik arabalar 300 yapabiliyorken 320 için 600bg gerekiyor. 400'ü görmek için 1000bg gerekiyor. Hava sürtünmesi bulunulan hıza bağlı olarak üstel olarak artar.
    Yani hızın2/ hızın3 / hız üzeri4-5

    Motosikletler arabalr gibi değil. Biz temelde viraja karşı merkez-iç ( merkez kaç değil) bir kuvveti oluşturarak dönüyoruz. O yüzden motorlarımız dönerken yatıyor. Hem içeri doğru bir ağırlık transferi oluyor hem de fark ettiyseniz lastiklerimizin tabanı düz değil oval... İşte o ovallik fiziksel bir etki yaratıp bizi döndürüyor. Çevresi en geniş yer ortası yanlara gidildikçe çevre küçülüyor.

    Motosiklet fiziği arabalardan çok uçaklara benzer.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------

    Düzeltme: Yerle olan sürtünme (aracın ağırlığı + yere basma kuvveti) x sürtünme katsayısı olacaktı. Parantezi kapatmamışım, düzeltirim.

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    Alakası yok belki ama,

    Ağır motosikletlerin konforlu olduğu kanısındayım.

  5. #5
    emrekulahli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2012
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    honda spacy 110
    motosiklette çok değişken bir durum bence.lastiğin yol tutuşu bir yere kadar ağırlıkla daha iyi olabilir.bunu bir grafik olarak düşünürsek bir noktaya kadar ağırlık yol tutuşunu arttırırken zirve noktasından sonra ağırlığın artması yol tutuşunu düşürecektir.ağırlığın etki ettiği yere,motosikletin tipine ve en önemlisi lastiğin basıncı ve kalitesine göre değişkenlik gösterecektir.

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Adamın yazısının başlığı F1 tires ve orada yazanların ne motosikletle ne de buradan anlatılanlarla bir alakası yok.
    emrekulahli ve bursalıali bunu beğendiler.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Slip angle'ın ne oldugunu anlayanlar elini kaldırsın....
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adamın yazısının başlığı F1 tires ve orada yazanların ne motosikletle ne de buradan anlatılanlarla bir alakası yok.
    Ben de öyle tahmin etmiştim ama motosiklet lastikleri için de geçerliymiş.
    bursalıali ve jimi_hendrix bunu beğendiler.

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slip angle'ın ne oldugunu anlayanlar elini kaldırsın....

    Ben de öyle tahmin etmiştim ama motosiklet lastikleri için de geçerliymiş.
    Ben anladım. Şimdi biz arabada direksiyon ile lastiği 20 derece çeviriyoruz fakat lastik biraz kayıyor ve araç 15 derece açı ile dönüyor. İşte bu aradaki 5 derecelik fark slip anglemış.

    Arkadaş makalenin son paragrafını yanlış anlamış. O paragraf ağırlık artışından bahsetmiyor arka kanadın aşağı bastırma etkisinden bahsediyor. Diyor ki arka kanadın aşağı uyguladığı kuvvet sürtünme katsayısını düşürmesine rağmen yok tutuşunu arttırır.

    Yani özetle arabanızın arkasına spoiler takarsanız yol tutuşu artar. Fakat bagaja halter takımı koyarsanız yol tutuşu azalır.
    Ali Bircan bunu beğendi.

  9. #9
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı mhmtesk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alakası yok belki ama,

    Ağır motosikletlerin konforlu olduğu kanısındayım.
    alakası vardır, mesela rüzgardan fazla etkilenmedikleri için daha sabit olurlar. benim motor 136 kg ıslak ağırlık ve rüzgar esince bir oraya bir buraya

  10. #10
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alakası vardır, mesela rüzgardan fazla etkilenmedikleri için daha sabit olurlar. benim motor 136 kg ıslak ağırlık ve rüzgar esince bir oraya bir buraya
    vaay fatih naber ? epeydir görünmüyodun nerelerdeydin

  11. #11
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben anladım. Şimdi biz arabada direksiyon ile lastiği 20 derece çeviriyoruz fakat lastik biraz kayıyor ve araç 15 derece açı ile dönüyor. İşte bu aradaki 5 derecelik fark slip anglemış.

    Arkadaş makalenin son paragrafını yanlış anlamış. O paragraf ağırlık artışından bahsetmiyor arka kanadın aşağı bastırma etkisinden bahsediyor. Diyor ki arka kanadın aşağı uyguladığı kuvvet sürtünme katsayısını düşürmesine rağmen yok tutuşunu arttırır.

    Yani özetle arabanızın arkasına spoiler takarsanız yol tutuşu artar. Fakat bagaja halter takımı koyarsanız yol tutuşu azalır.
    Tam degil. Slip angle, tekerlek yolda kaymasa bile her zaman pozitif.

    On tekeri 20 derece cevirdiginizde arabanin donmesi icin hem on hem de arka lastik yuzeyinin 10 derece deforme olmasi gerekiyor. iste o 10 derece aci "Slip angle" denen sey.

  12. #12
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vaay fatih naber ? epeydir görünmüyodun nerelerdeydin
    teşekkür ederim başım sıkışık son günlerde.

    bugün varız yarın yokuz. şu dünyada neyi paylaşamıyoruz anlayamıyorum. bazen çok sinirleniyorum, zengin komşularımızı görüyorum ama sokak hayvanlarına yada etraftaki komşulara hiç bir iyilikleri yok.

    ben eli açık birisiyimdir ve olması gereken bu, iki gün önce kedi maması aldım buradaki kediler için ve bir tane abi var oda haftada bir 1 çuval köpek maması bırakıyor mahalleye. allah razı olsun ondan.

    şu cimri insanlar zıkkımın kökünü yesin, çok kızıyorum. gelen misafire, komşulara, çevredeki hayvanlara karşı sorumluluklarımız var. bu kanunda yazılı bir kural değil ama insan gibi insan bunları dört dörtlük uygulayandır.

    allah bu dünyada zalime ceza vermiyor ve bende yanlarına kar kaldığı için dayanamıyorum. aşırı kızıyorum.

    kime kimin malıyla hava atıyorsun sen! mülk sahibi allahtır. kullandığın beden bile senin değil emanettir bu yüzden ona işgence etmek günahtır.

    kişilik sahibi olmak çok önemli, bizi değerli kılan şeyin özgür irademizin yanı sıra aklımız olduğunu hatırlayıp onu kullanmayı denemeliyiz.

    selam vermeden böbürlenerek yanından geçtiğin kişi senin yanında çok büyük insandır ama sen bunu idrak edecek haysiyete sahip değilsin.

    @DKN: naber demeseydin içimi dökmeyecektim konu dışı oldu biraz ama suçlusu ben değilim tek

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    konuyu tam okumaddım ama lastik burkulma kat sayısını da göz önünde bulundurmak lazım. ağırlıkla beraber fren mesafesinin de uzaması gerekir. yol tutuşunda da lastiğin ömründen daha fazla gittiği gibi tutuş azalır. hafif ve aerodinamik tasarım mühimdir

  14. #14
    MoRFy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2016
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    HONDA CBF 600 - BMW R25/3

  15. #15

    Üyelik
    26 Nisan 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial - Sentor 150
    Zaten formül belli sürtünme sabit ağırlık artıyor sürtünme kuvveti artıyor. Ancak durma işlemi için kinetik enerji yani ilerleyen ağırlık arttıkça durmak için yine daha fazla sürtünme kuvvetine ihtiyaç olacak, yani eşitliğin iki tarafında da ağırlıklar birbirini götürür. Bir tarafta hız diğer tarafta sürtünme kat sayısı kalır bilmem anlatabildim mi.

  16. #16
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı isomancan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten formül belli sürtünme sabit ağırlık artıyor sürtünme kuvveti artıyor. Ancak durma işlemi için kinetik enerji yani ilerleyen ağırlık arttıkça durmak için yine daha fazla sürtünme kuvvetine ihtiyaç olacak, yani eşitliğin iki tarafında da ağırlıklar birbirini götürür. Bir tarafta hız diğer tarafta sürtünme kat sayısı kalır bilmem anlatabildim mi.
    anladım, ağır olması daha iyi ama durmak için çok önceden plan yapmak şartıyla.

  17. #17
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim başım sıkışık son günlerde.

    bugün varız yarın yokuz. şu dünyada neyi paylaşamıyoruz anlayamıyorum. bazen çok sinirleniyorum, zengin komşularımızı görüyorum ama sokak hayvanlarına yada etraftaki komşulara hiç bir iyilikleri yok.

    ben eli açık birisiyimdir ve olması gereken bu, iki gün önce kedi maması aldım buradaki kediler için ve bir tane abi var oda haftada bir 1 çuval köpek maması bırakıyor mahalleye. allah razı olsun ondan.

    şu cimri insanlar zıkkımın kökünü yesin, çok kızıyorum. gelen misafire, komşulara, çevredeki hayvanlara karşı sorumluluklarımız var. bu kanunda yazılı bir kural değil ama insan gibi insan bunları dört dörtlük uygulayandır.

    allah bu dünyada zalime ceza vermiyor ve bende yanlarına kar kaldığı için dayanamıyorum. aşırı kızıyorum.

    kime kimin malıyla hava atıyorsun sen! mülk sahibi allahtır. kullandığın beden bile senin değil emanettir bu yüzden ona işgence etmek günahtır.

    kişilik sahibi olmak çok önemli, bizi değerli kılan şeyin özgür irademizin yanı sıra aklımız olduğunu hatırlayıp onu kullanmayı denemeliyiz.

    selam vermeden böbürlenerek yanından geçtiğin kişi senin yanında çok büyük insandır ama sen bunu idrak edecek haysiyete sahip değilsin.

    @DKN: naber demeseydin içimi dökmeyecektim konu dışı oldu biraz ama suçlusu ben değilim tek
    fatih kardeşim,gecmiş zamanda yazmistim,sen bozulmamis sayili

    kardeşlerimizden birisin,yazdigin yorumlar onerilerin vs.bunlar bir

    kistas degil,insani olgu;egitimle,parayla,tecrubeyle,alinmaz,kimseye

    aldirma motivasyonunu kaybetme,maya saglamsa sikinti yok..geç olur

    ama mutlaka insanlik ve durustluk kazanir..yolun açik olsun aslan kardesim..
    fatih.met bunu beğendi.

  18. #18
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anladım, ağır olması daha iyi ama durmak için çok önceden plan yapmak şartıyla.
    Hayııııır, itirazım var katıldığın mesaja �� ağırlıkla sürtünme artıyor evet fakat taşınan enerji daha büyük vir oranda artıyor. Sürtünme sayesinde(tamamen düz mantık gidiyorum) elde edilen kazanç, kazanılan ekstra enerjiden dolayı FAZLASIYLA kayıba dönüşüyor.

    Ağırlıkların birbirini götürmesi için sürtünme formülünün enerji formülüne eşit olması gerek, ki öyle bişi yok

  19. #19

    Üyelik
    10 Mart 2017
    Alıntı Arranger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Technicalf1explained.blogspot.com.tr/2012/10/f1-tirespart-2.html



    Mt üyelerinin bu konu hakkında düşüncesi nedir?

    "Yapılan deneye göre ağırlık arttıkça lastiğin sürtünme katsayısı düşüyor."

    Şaka di mi bu? :D

  20. #20
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayııııır, itirazım var katıldığın mesaja �� ağırlıkla sürtünme artıyor evet fakat taşınan enerji daha büyük vir oranda artıyor. Sürtünme sayesinde(tamamen düz mantık gidiyorum) elde edilen kazanç, kazanılan ekstra enerjiden dolayı FAZLASIYLA kayıba dönüşüyor.

    Ağırlıkların birbirini götürmesi için sürtünme formülünün enerji formülüne eşit olması gerek, ki öyle bişi yok
    ağır olunca daha konforlu olacağını düşünüyorum sadece. gerçi burada beylikdüzünde bu kış rüzgar arabaları savuruyordu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)