Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Gebze deki Motosiklet Kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    özgürgenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    honda
    Motosiklet sürücüsü arkadaşımız hiç yara almadan kurtuldu [IMG] [/IMG]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Nisan 2017
    kötü olmuş motor 2 ye bölünmüş bebede bişey yoktur inşallah diyecem ama zor yani makina pert olmuş allah yardımcısı olsun

  3. #3
    özgürgenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    honda
    Kazadan hiç yara almadan kurtuldu hemde kask yokmuş

  4. #4
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı özgürgenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazadan hiç yara almadan kurtuldu hemde kask yokmuş
    Gebzedemisin? Gelirim yanına bir ara

    İyi yara almadan kurtuldu ise çok geçmiş olsun..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  5. #5

    Üyelik
    07 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr250R -> Yamaha MT-07
    Allah korumuş. Geçmiş olsun.

  6. #6
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    Sevap veya sadaka hanesi bayağı kabarıkmış demek ki kasksız şu motordan sağ indiyse

  7. #7
    özgürgenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    honda
    Tanıdığım birisi devamlı tekere gelmeyi seviyor her gün kaza yapıyordu sonunda motosikletin içine etti kendisi de şaşırmış nasıl bir şey olmadı diye

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gebzedemisin? Gelirim yanına bir ara

    İyi yara almadan kurtuldu ise çok geçmiş olsun..
    Her zaman bekleriz buyur gel

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Şu motorun üstünde pulsar yazsaydı burada günlerce yaygara yapılırdı jant kırıyor diye.
    Lucas, efendy06 ve murat 60 bunu beğendiler.

  9. #9
    özgürgenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    honda
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu motorun üstünde pulsar yazsaydı burada günlerce yaygara yapılırdı jant kırıyor diye.
    Jant olayı bana da tuhaf geldi böyle olması normal mi

  10. #10
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı özgürgenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jant olayı bana da tuhaf geldi böyle olması normal mi
    Bence değil. jant kırılması normal, fakat bu şekilde kırılması hoş değil, jantın dairesl çapı bozulmayacak bir darbe almış, ama iç kısım gitmiş. Hintliler demekki bu döküm işini çözememişler.

  11. #11
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı özgürgenc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jant olayı bana da tuhaf geldi böyle olması normal mi
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence değil. jant kırılması normal, fakat bu şekilde kırılması hoş değil, jantın dairesl çapı bozulmayacak bir darbe almış, ama iç kısım gitmiş. Hintliler demekki bu döküm işini çözememişler.
    Jantın bu şekilde kırılması normal. Tamamen malzemenin sünekliliği ile alakalı bir durum. Dökümün kötü olması ile alakası yok ne kadar mükemmel döküm yaparsanız yapın sünek olmayan malzeme yamulmak yerine kırılır. Jant yamulmak yerine kırıldı diye dayanıksız olduğunu söyleyemeyiz belki yumuşak jantlardan çok daha dayanıklıdır.

    Şöyle bir örnekle açıklayayım;
    2 tane sandalye yaptık birisi alaşımsız yumuşak karbon çeliğinden, diğeri yüksek alaşımlı dayanımı yüksek çelikten. Bu iki sandalyeye aşırı yük uygulayarak test yapıyoruz.
    Yumuşak çelikten yapılan sandalye üzerine 60 kiloluk biri oturunca zar zor dayanıyor 70 kiloluk biri oturunca yamularak yere yapışıyor.
    Alaşımlı çelikten yapılan sandalye ise 70 kiloluk adamda hiçbir zorlanma göstermiyor. 100 kiloluk biri oturunca biraz esniyor. 140 kiloluk biri oturunca çatlayarak kırılıyor.
    Şimdi hangi sandalye daha sağlamdır?

  12. #12
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jantın bu şekilde kırılması normal. Tamamen malzemenin sünekliliği ile alakalı bir durum. Dökümün kötü olması ile alakası yok ne kadar mükemmel döküm yaparsanız yapın sünek olmayan malzeme yamulmak yerine kırılır. Jant yamulmak yerine kırıldı diye dayanıksız olduğunu söyleyemeyiz belki yumuşak jantlardan çok daha dayanıklıdır.

    Şöyle bir örnekle açıklayayım;
    2 tane sandalye yaptık birisi alaşımsız yumuşak karbon çeliğinden, diğeri yüksek alaşımlı dayanımı yüksek çelikten. Bu iki sandalyeye aşırı yük uygulayarak test yapıyoruz.
    Yumuşak çelikten yapılan sandalye üzerine 60 kiloluk biri oturunca zar zor dayanıyor 70 kiloluk biri oturunca yamularak yere yapışıyor.
    Alaşımlı çelikten yapılan sandalye ise 70 kiloluk adamda hiçbir zorlanma göstermiyor. 100 kiloluk biri oturunca biraz esniyor. 140 kiloluk biri oturunca çatlayarak kırılıyor.
    Şimdi hangi sandalye daha sağlamdır?
    Ben yanlış anlatıyorum herhalde, çünkü daha önce bajaj ve ktm konularında da baya bi tartıştık bu konuyu.
    Mesele neden yamulmamış ta kırılmış değil, jantın dış çeperinin şekli bozulmayacak derecede bir darbede içinin komple kırılması. Buna amortisor boruları da dahil.

  13. #13

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Ne önemi var ki? Üstündeki sürücüyü koruyucu bir fonksiyon mu? Sürüş sırasında görevini düzgün yapıyorsa tamamdır.

  14. #14
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yanlış anlatıyorum herhalde, çünkü daha önce bajaj ve ktm konularında da baya bi tartıştık bu konuyu.
    Mesele neden yamulmamış ta kırılmış değil, jantın dış çeperinin şekli bozulmayacak derecede bir darbede içinin komple kırılması. Buna amortisor boruları da dahil.
    Sünek olmayan bütün motosiklet jantları bu şekilde kırılıyor zaten. Günümüz teknolojisinde elimizdeki malzemelerle yapılabilen en hafif ve en dayanıklı jant bu şekilde önce kollarından başlayarak kırılıyor. Bu durum bütün markalardada neredeyse aynı. Tabii bende isterdim önce dışı yamulsun ondan sonra içi kırılsın diye ama hafif olması için mecburen böyle yapılıyor. Aşağıda aynen bu şekide kırılmış jant örneklerini ve simulasyon görüntüsünü koyuyorum. Simulasyon görüntüsü her şeyi açıklıyor zaten.






    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)