Alıcağım motorda kararsızlık var yardım
-
Öncellikle herkeze merhaba , Daha önce 1 yıl pcx sürdüm sonra belli bir süre 250 cc cruiser kullandım ,motor almayı düşünüyorum aklımda
Ninja 300 2016-2015
Pulsar rs 200 2017 yenisi ikinci el olarak almayı planlıyorum
rc 250 abs oda 2016
pulsar dominar 400
Yukarda yazdığım 4 motor arasında kaldım , benim için önemli olan şehir içi rahat süreyim ve beni çok yormayan bir motor olsun ama kozmetik olarak beğendiğim bu 4 ü var . Bu 4 ünden isteğime en yakın olanı sizce hangisidir ? bunlardan en az 2 tanesini sürmüş olup karşılaştırmasını söylecek birisi var mı ? Sizce hangisi pratik ve zevkli bir sürüş sunar
Reklamlar
-
kawasaki varsa başka düşünme bence
-
MotorcuMetoG adlı üyeden alıntı
Öncellikle herkeze merhaba , Daha önce 1 yıl pcx sürdüm sonra belli bir süre 250 cc cruiser kullandım ,motor almayı düşünüyorum aklımda
Ninja 300 2016-2015
Pulsar rs 200 2017 yenisi ikinci el olarak almayı planlıyorum
rc 250 abs oda 2016
pulsar dominar 400
Yukarda yazdığım 4 motor arasında kaldım , benim için önemli olan şehir içi rahat süreyim ve beni çok yormayan bir motor olsun ama kozmetik olarak beğendiğim bu 4 ü var . Bu 4 ünden isteğime en yakın olanı sizce hangisidir ? bunlardan en az 2 tanesini sürmüş olup karşılaştırmasını söylecek birisi var mı ? Sizce hangisi pratik ve zevkli bir sürüş sunar
Şeçeneklerin içinde ninja 300 derim
Fakat ninja 300 yedek parçası aşırı pahallı
Sadece kmh göstergesi 3 bin küsür lira
Yerinde olsam ikinci el mt07 alırdım ninja 300 e vereceğim para yerine
-
Pistonlar adlı üyeden alıntı
Şeçeneklerin içinde ninja 300 derim
Fakat ninja 300 yedek parçası aşırı pahallı
Sadece kmh göstergesi 3 bin küsür lira
Yerinde olsam ikinci el mt07 alırdım ninja 300 e vereceğim para yerine
ninja 300 ler daha ucuz mt 07 ye oranla , mt07 parçaları nasıl
-
MotorcuMetoG adlı üyeden alıntı
ninja 300 ler daha ucuz mt 07 ye oranla , mt07 parçaları nasıl
Yamaha'nın parçası kawasaki'ye göre ucuzdur. Eğer bajaj ve kawasaki arasındaysan ben kawasaki öneririm. Ama başka önerilere de açıksan, MT07 olabilir, ille grenajlı olsun dersen CBR500R olur. Kawasaki Ninja 300 ile kaza yapan bir arkadaşım komple grenaj değişimi için 7 bin lira ödemişti servise. Allah'tan kaskoluydu. O paraya misalen bir mt07'yi ya da CBR500R'yi 3 kere giydirirsin
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Valla sırf yedek parça bulunurluğu ve fiyatı yüzünden pulsar aldım yoksa aklımda inazuma ile sym Wolf vardı. Bir şey olduğu taktirde parça fiyatları adamı cidden üzer göz önünde bulundur mutlaka bu hususları.
-
ninja 300 güzel makina agresif ve sofistike ama amortisörleri sert diyorlar ne kadar doğru bilemem
-
Butce el veriyorsa ninja 300 tercih ederdim ama satin almasida isletmesi de pahali bir makine. 300cc oldugu icin vergi dilimi de yuksek. Buyik ihtimal gecis motosikleti olarak kullanacaksinizdir yani 1 yada 2 sezon bineceksiniz, 250cc sinifina cok para baglamak pek mantikli degil ama ben uzun vadeli kullanacagim diyorsaniz o zaman durum biraz daha farkli
-
Norton772 adlı üyeden alıntı
Valla sırf yedek parça bulunurluğu ve fiyatı yüzünden pulsar aldım yoksa aklımda inazuma ile sym Wolf vardı. Bir şey olduğu taktirde parça fiyatları adamı cidden üzer göz önünde bulundur mutlaka bu hususları.
Üstadım esasen durum şu, piyasada bulunan motorun parçası da bulunuyor. Mesela ben SYM Wolf çok düşündüm, ama tamircim "gaz telinin bile orjinalini bulamayız onun" dedi, almadım
Ama inanın bajajın parçası ucuz falan değil. Örnek vereyim hemen; pulsarın orjinal zincir bende 10 bin km'de bozulmuştu. Dişliler sağlam, zincir bozuldu, hatamı da biliyorum, aşırı yağladım, sündü zincir. Servise gittim, zincir taktılar yeni. ,
Fiyatı sadece parça için (işçiliği her motorda ödeyeceğiz, onu saymıyorum) 120 TL. Kaliteli de değil. CBR250 için de 140 lira dediler zincire, ama did olsun vs olsun, kaliteli olsun diyorsak ikisinin de zinciri aynı para sayılır.
Yani rutin bakım parçaları ile, sarf malzemelerde (zincir, fren balatası gibi) çok büyük farklar yok.
Ama kaza yaparsan, Pulsarın ön amortisörlerin çifti 310 tl. CBR'de ise, tanesi 500 lira dolaylarında.
Tabi kazayı baz alıp hesap yaparsak, hiçbirimiz suzuki'ye, bmw'ye, kawasaki'ye falan binemeyiz. Bence mühim olan sarf tükettiğimiz parçalardır.
Çünkü kaza esnasında aynı şiddette darbe aldığında CBR ne kadar hasar alacak, pulsar ne kadar hasar alacak, bmw ne kadar hasar alacak bilmiyoruz. Hasarın aynı olduğunu varsayıyoruz hep. Ama pulsarın komple ön düzen dağıttığı bir kazada belki de bmw sadece furş takımı ile kurtulacak.
Hep şu örneği veriyorum buna; bende bir focus var 2006 mk2. Aracın arka tamponu boyası dahil 700 lira. Bir şahin alsak 100-150 liraya boyar takarlar. Ama arkadaş, belediye evin karşısına çöp varili koymuş, en az 10 defa çarpıp devirdim o varili. Arka tampon ısrarla sağlam kaldı. Şahinim varken geri geri şu yere monteli plastik dubalar var ya, onlardan birine çarpmıştım, tampon kırılmıştı
Yani focusun 700 liralık tamponunu 1 kere kırana kadar 10 tane şahin tamponu kırarım, arkadan çarpma esnasında focusun tamponunun kırıldığı şiddette bir kaza olduğunda, şahinin bagajı bükülür, çamurluklar bile hasar görür. (test edildi, onaylandı, ben durdum, arkamdan gelen bmw duramadı, yaklaşık 40 km/h ile vurdu, tampon kırıldı focusun sadece)
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
Hocam ernihayetinde olay maddiyatta biraz. Paran çoksa binersin japona bakarsın dalgana ama azsa düşünürsün. Olay sadece sarf malzemesi değil ki. Olduğu yerde motorun devrildi diyelim grenaj kırıldı kaça alacaksın suzuki'ninkini? Yada tur camı, çanta demiri, motor koruma demiri kaç para? Pulsar da motor koruma standart üstünde mesela. İnazuma konusuna girerseniz bazılarının özellikle bu konuda uyarıları var.
-
Norton772 adlı üyeden alıntı
Hocam ernihayetinde olay maddiyatta biraz. Paran çoksa binersin japona bakarsın dalgana ama azsa düşünürsün. Olay sadece sarf malzemesi değil ki. Olduğu yerde motorun devrildi diyelim grenaj kırıldı kaça alacaksın suzuki'ninkini? Yada tur camı, çanta demiri, motor koruma demiri kaç para? Pulsar da motor koruma standart üstünde mesela. İnazuma konusuna girerseniz bazılarının özellikle bu konuda uyarıları var.
Hocam inazumanın parçası falan pahalı ziyadesi ile. Ona lafım yok. Ama IRF güzel koruma demirleri yapıyor. Biraz pahalı ama işlevsel.
Pulsar kullandım, pulsar kullanan arkadaşların ilk uyarısı, motor düştüğünde ilk kırılan parçanın "koruma demiri" olduğu yönündeydi. Hatta titreşimden vidası kırılıp, yolda koruma demiri sallanmaya başlayan pulsar kullanıcısı arkadaşım var bu forumdan. Fiilen de tanışıyoruz, evine gittim misafir olarak, motorun başında anlattı vidaların aşırı kasılı olduğunu, kendi kendine bile kırılabildiğini.
Tur camı olayına ben farklı bakıyorum. Kaliteli tur camı iyi para. Her motor için gp gibi orta halli markalar mevcut.
Ama suzuki'nin grenaj fiyatları ile yüz yüze gelmek istemezdim.
Ama pulsar ile mesela CBR veya R25 kıyaslamak hata olur. RS200 ile kıyaslarsak, mesela CBR'nin grenajlarının (düz renkerde) daha bile ucuz olabileceğini görebiliriz. Ama mesela repsolün grenaj fiyatı ile de arada belirgin fiyat farkı yok.
Am ön takımda iş değişiyor. Çünkü RS200'ün iki amortisörünün fiyatına CBR'nin ya da R25'in bir amortisörünü bile vermiyorlar
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
kesenin ağzını bu modeller uğruna çok fazla açmışın değmez. alınacak motorda yok orası da ayrı konu
-
cxe adlı üyeden alıntı
Butce el veriyorsa ninja 300 tercih ederdim ama satin almasida isletmesi de pahali bir makine. 300cc oldugu icin vergi dilimi de yuksek. Buyik ihtimal gecis motosikleti olarak kullanacaksinizdir yani 1 yada 2 sezon bineceksiniz, 250cc sinifina cok para baglamak pek mantikli degil ama ben uzun vadeli kullanacagim diyorsaniz o zaman durum biraz daha farkli
Uzun vade düşünüyorum büyük cc de gözüm yok çok yakıyor birde şehir içi gereksiz gibi geliyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
DKN adlı üyeden alıntı
kesenin ağzını bu modeller uğruna çok fazla açmışın değmez. alınacak motorda yok orası da ayrı konu
Ne önerirsiniz ?
-
MotorcuMetoG adlı üyeden alıntı
Uzun vade düşünüyorum büyük cc de gözüm yok çok yakıyor birde şehir içi gereksiz gibi geliyor[COLOR="Silver"]
O zaman oncelikle tarza karar vermelisiniz, racing mi naked mi?
-
Honda cb500f.cbr500r.yada xmax 250.honda ve yamaha daha yaygin ve mantikli geliyor.kawsakiyle kaza yaparsan yandim anam diyebiirsin.
-
cxe adlı üyeden alıntı
O zaman oncelikle tarza karar vermelisiniz, racing mi naked mi?
Tarz olarak racing daha çok hoşuma gidiyo ama önemli olan rahat sürüş şehir içi kolay kullanım
-
Kutsal cümleyi göremedim ama benden olsun bu sefer.
Az daha koy Ybr al :D
Şaka bi yana. Ns ya da Rs yerine Dominar düşünülür ama ilk parti alınır mı orasını bilemeyecem. Eski hatalardan ders çıkarıp bunu güzel yaparlar umarım
-
Ninja 300'un oturus pozisyonunu bilmiyorum ama RS 200'un gidonu yuksek o nedenle sehir ici kullanimi gayet rahat
-
MotorcuMetoG adlı üyeden alıntı
Ne önerirsiniz ?
önerebileceğim birşeyde yok malesef. önerilecek olanlarda uzun sürmez iki ay'a satılık. bu işten anlayan adama göre motosiklet yok
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)