Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Torklu motorlar yağmurda nasıl kullanılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    Mt 07-09 Ktm duke honda nc serisi Harley gibi alt devirleri de güçlü motorlara kötü yol koşullarında hükmetmek zor oluyor mu? Ani gaz açışlarında patinaj yanlama gibi riskleri olur mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Mart 2017
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Bu nasıl bir soru

  3. #3
    Romedon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX-636,Bajaj PULSAR 200 RS
    Torklu makinrlerde illa gazı yağmurda açmana gerek yok kurudada ani gazda kafana geçer
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    örneğin kalkış yapıcaksın ve kaygan bir zemin üzerindesin,yağmurdan dolayı iyice kayganlaşmış bir zeminde,debriyajla kalkarak gaz vermeden ilk hareketi yaparsın,sonra yedire yedire gazı verirsin.Yolda kullanırkende hareket halinde,ekstra daha hassas ve normale göre daha yüksek vites ve düşük devirde sürebilirsin.
    espresso ve simoncelli bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    gaz koluna hassas davranırsın, bir üst viteste gidersin desek sayılır mı? yenilerinde zaten çekiş kontrolü var, yağmur modu var...
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ben sahsen "yagmur modu"na aliyorum, 100 beygirle kisitliyor gucu...

    ABS ve MTC acik oldugu muddetce tekerlegin kaymasi soz konusu degil zaten. Yola aktaramayacagi gucu vermiyor motosiklet.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Kaydıra kaydıra git tadı orada.

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    olmaz mı he bende 7 lik 9 luk makina olmamasına rağmen, dün akşam eve dönerken, yeni başlayan yağmur yüzünden buzlanmadan daha fazla kayganlaşmış yolda kaya kaya gittim. gaz açarken arka tekerin pati çektiğini hissetmek, sağa sinyalsiz dönen araca çarpmamak için verilen inanılmaz mücadele, köprü üzerinde o muhteşem rüzgar saltosu, anadolu yakasında yağmurun artması ve yağmura koşmak.

    anlatılmaz

    şaka bir yana çok dikkatli olmak gerekiyor. özellikle ani fren gerektiren durumlar hoş değil. dikkatli olmak lazım. sakin sakin gitmek lazım.

    kolay gelsin.

  9. #9
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Drag kalkmıyorsan yağmur yağmasının pek önemi yok. Tabi sadece düz gitmek şeklinde düşünmemek lazım. Gereksiz ani hızlanmalardan kaçınacaksın. Bunu yapsan yeterli. Zaten motor sana "kayacam, kaydım, yanlıyorum" şeklinde his veriyor.

  10. #10
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Ben bu durumu çok seviyorum kontrol bende, evet bende, evet hala... Ha siii , heh oldu hehh sakin ol olum şşşş

  11. #11

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Güzel soru.
    Sıkıntılı bi durum,şakası yok.
    Hele mt-07 of of of, aman he..
    İşte tecrübe tecrübe diye bundan yırtınıyor eğitmenler.
    Nerde nasıl gideceğini bilmen gerekiyor, asfaltın taze bayat olmasını bile hesaplaman gerekiyor.

    İşi bildikten sonra yağmurda depoya otur, ayakları önden sal yanlaya yanlaya git no problem.
    espresso ve sdt bunu beğendiler.

  12. #12
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    aslına bakarsanız tam yerinde bir soru

    makinayı olabildiğince alt devirlerde kullanırsın tokun yeterli olacağı minimum düzeyde


    ama şöyle bir durumda var.
    benim gibi minimal güç değerlerinde kullanarakta düşebiliyorsun
    ben 90km/h ile düştüm 6.vites 4bin devir bandında.
    nasıl mı oldu düzleşen asfalt ( güneşte tam anlamıyla ayna ) yağmurunda etkisi ile buz pistinden farksız oluyor
    yanına güzel bir rüzgarıda eklersen arka tekerlek kontrolünü yitiriyorsun. tam 6 senedir bir fiil kullandığım 600f'te rüzgardan düşeceğimi hiç tahmin bile etmezdim üstelik. bir 350 400m'lik toparlamaya çalışma macerasından sonra motor iyice toparlanamyacak kadar yanlamaya başlayınca zıplayıp bırakmıştım motoru altımdan.
    sonuç sol grenajda bolca çizik ve full ekipman ile neredeyse ekipmanların bile çizilmediği ( yağmur etkisi ile uzunca sürüklenme oluyor ama ) bir hasar tablosu.

    tabi motorda ve bende ağır hasar olmamasının en büyük şans nedeni gece saat 03:00 sularında olması ve yolda tek bir aracın bile olmaması.


    edit:

    bu arada traction control ani çarpma etkisi yaratan bir rüzgar ve asfalt bileşiminde hiç bir işe yaramıyor
    aynısını 1200gs adventure ile abim yaşadı aynı yol üzerinde. çarpma etkisi olan bir rügar anaforunda tekerlek slide vermeye başladıysa çekiş veya itiş komple boşa düştüğünden traction control gazı kapatma esaslı çalıştığından gazı baya bir kapatıyor. bu durum arka tekerleği kilitleyerek fren yapmaktan farksız.
    önemli nokta kuru asfaltta arka tekerleğinizi kilitleyerek bile çok rahat düşmeden durabilirsiniz ( yeterki tekniğini bilin ) ama ıslak bir yolda buzun üstünde gibi olabiliyorsunuz kontra ile toparlama şansınız olmuyor
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 07-09 Ktm duke honda nc serisi Harley gibi alt devirleri de güçlü motorlara kötü yol koşullarında hükmetmek zor oluyor mu? Ani gaz açışlarında patinaj yanlama gibi riskleri olur mu?
    Mt 07 için konuşmam gerekirse kuru zeminde de ani gaz verdiğinde yanlayan/patinaj yapan bir alet ama olay tamamen gaz koluna dolayısıyla sana bağlı. Yumuşak gaz verildiğinde gayet mülayim bir şekilde yol almak mümkün.

    Bileğine hakim olamayan biri zaten kuru havada da kullanamaz yüksek cc bir motoru.

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Korkutmayı beni. Önümüzdeki cumartesi ehliyet eğitiminde MT7 kullanacağım.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    benim motorda 13 nm tork var ama yine yanlıyor meret :D

    dün göbeği dönerken iyice yavaşladı motorum ve hafiften gaz vereyim de arkamda arabayı yavaşlatmayayım dedim ama ben gaza bastıkça motor yanladı.

    bir sefer daha denedim yine yanladı. sonra korkudan sağa çektim hiç gaza falan basmadım. tekeri falan kontrol ettik sonra yola baktım sonra buz üstünde gider gibi 30 km hızla 18 kilometre civarı uzaklıktaki evin yolunu tuttuk. teker fena kayıyor ve rüzgarda olduğu için korkudan hız yapamadım.

    öyle gittik işte eve birde sucuk gibi olduk, mekanizmam bile ıslandı dün var ya :D soğuktan bacağımla depoyu sımsıkı tutmuşum ve ortası göl olmuş. bacaklarım açtım göletten kurtulduk sonra ama buz tuttu yani.

    düşün işte torksuz güçsüz bir makinem var ama yanlıyoruz yine. 14 beygir 13 nm tor ama yine yanladık.

  16. #16
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı bilirkişi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt 07-09 Ktm duke honda nc serisi Harley gibi alt devirleri de güçlü motorlara kötü yol koşullarında hükmetmek zor oluyor mu? Ani gaz açışlarında patinaj yanlama gibi riskleri olur mu?
    İşte olay orada, ani gaz açılmaz Her şey ağııır çekimde yapılır ve lastiklerin suyu tahliye edebileceğinden daha hızlı gitmemek gerekir.
    Ama en tehlikelisi, botların içine giren ne olduğu belirsiz su...
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    olayı baya büyütmüş konu sahibi.

    yaa arkadaş torklu motor diyorsunuz ama gazı fazla açmayınca motor düşük tork ile çekiyor yani sorun yok ki.

  18. #18
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı baya büyütmüş konu sahibi.

    yaa arkadaş torklu motor diyorsunuz ama gazı fazla açmayınca motor düşük tork ile çekiyor yani sorun yok ki.
    sen olayı yanlış anlamışsın
    mesela 600f ile veya 600rr ile mt07'nin 4bin devirde ürettikleri tork değerleri çok farklıdır
    mt çift silindir bir makina ve tork için stroke daha uzundur sıralı 4lere göre. silindir çapınıda işin içine koyduğunda fark çıkıyor.
    sıralı 4 silindir makina ile 3bin devire kadar kalkış yapamazsın neredeyse. mtde 2bin devirle bile çok rahat kalkarsın ama


    ayrıca motosikletlerdeki dişli oranlarıda çok önemlidir.
    tork düşük ama dişli oranlarıda ufaksa arka tekerlekteki kuvvet yine fazla olacaktır karşılaştırılan modele göre veya tahmine göre diyelim daha doğru olur
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  19. #19
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen olayı yanlış anlamışsın
    mesela 600f ile veya 600rr ile mt07'nin 4bin devirde ürettikleri tork değerleri çok farklıdır
    mt çift silindir bir makina ve tork için stroke daha uzundur sıralı 4lere göre. silindir çapınıda işin içine koyduğunda fark çıkıyor.
    sıralı 4 silindir makina ile 3bin devire kadar kalkış yapamazsın neredeyse. mtde 2bin devirle bile çok rahat kalkarsın ama


    ayrıca motosikletlerdeki dişli oranlarıda çok önemlidir.
    tork düşük ama dişli oranlarıda ufaksa arka tekerlekteki kuvvet yine fazla olacaktır karşılaştırılan modele göre veya tahmine göre diyelim daha doğru olur
    o yağmurlu havada 4 bin devirde nabıyon sen yaa :D 5. vites 4 bin devir ise tamam ama ilk 3 viteste o devir tehlikeli. gerçi bu motordan motora değişir.

    her motorun max tork değeri hangi devirdeyse o devirin altında olmak lazım.

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    2. viteste kalkarsın olur biter o kadar dert edilecek bir şey degil..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)