Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sürüşümü güvenli şekilde nasıl hızlandırırım?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Salvation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosiklet ile belli bir seviyeye gelmiş herkesin kendi kendine sorduğu bir sorudur diye tahmin ediyorum.Grupla beraber virajlı bir yola geldiğimizde bazı arkadaşlar şiir gibi stabil bir şekilde uzar, "nasıl ya?" veya "ya sen hayırdır" dediğimiz olur .Bendeki problem nedir?Lastik mi kötü?Motor mu gitmiyor? gibi sorular sorar adam kendi kendine. Cevaplar için desteğinizi bekliyorum.Doğru bulduğunuz beğendiğiniz cevapları like etmeden geçmeyin.

    Not:Lütfen herkes tek madde yazsın...

    Sürüşümü güvenli şekilde nasıl hızlandırırım?

    - Daha ileri ve daha doğru bakarak.Yol işaretlerini ve çevresel koşulları süzüp yorumlayarak.Kısaca bakış diyelim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Seviyenize uygun temel/ileri sürüş eğitimlerini yetkili ve ehil kurum ve kişilerden alarak...
    Salvation ve Okan Sinan Ocan bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Zaferce hocanın paylaşımlarını okuyup uygulama geçirebilirsiniz direk çözüm.
    Salvation ve zaferce bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    grup sürüşünde tek mi artçılı mı sürüyorsunuz? tek başıma akıcı bi şekilde yol alırken artçılı sürüşte virajlardan sonra gruptan kopmalar yaşıyorum düzde hızlanıp farkı kapatıyorum mecburen haliyle riskli oluyor.

  5. #5
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı Olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Seviyenize uygun temel/ileri sürüş eğitimlerini yetkili ve ehil kurum ve kişilerden alarak...
    16 nisandan beri nerdeydin sayın moderator, bir anda kırmızı kırmızı yazıosun..
    senn hayırdır?
    kimsin nesin in misin cin misin..
    bizim için super moderator olcaydır.. alışkanlıklarımızı bozmayınız,
    alıcılarımızla oynamayınız..

    Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..

  6. #6

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Salvation adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha ileri ve daha doğru bakarak. Yol işaretlerini ve çevresel koşulları süzüp yorumlayarak.Kısaca bakış diyelim.
    Bakıştan başka ne olabilir ki? Daha fazla bilgiyi, daha ileriden bilgiyi daha erken, daha efektif alan bir bir sürücü daha iyi planlama yapar. Doğru konuma daha erken geçer, daha erken gaz kapatır, daha erken gaz açar. Böylece hem daha güvenli, daha pürüzsüz (smooth) hem de daha hızlı olur.

    Ama eğer sen tahmin ettiğim kişiysen (MT09 Tracer?) eşimden duyduğum kadarıyla hızın zaten Serap'tan da benden de yüksek. Senin önünde kim uzadı öyle? Erkoşan değil herhalde? Dolayısıyla Alonedark93'ın teveccühü haklı değil, benim yazdıklarından öğrenecek bir şeyin yok hocam senin. Senin seviyendeki bir sürücü için süper bir smooth'luk belki amaç olabilir... Anlamlı geliyorsa, IAM/RoSPA testleri gibi hedefler belki...
    Salvation bunu beğendi.

  7. #7
    Salvation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    @zaferce Hız konusunda iddialı değilim abi.Ben böyle adam gördüğümde gözükara diye yorumluyorum.Kendimde kusur aramıyorum.İnsan doğası böyle sanırım. En son kendinde arar sorunu.geliştirmemiz geteken taraflarımız var hepimizin hem de...

  8. #8
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakıştan başka ne olabilir ki? Daha fazla bilgiyi, daha ileriden bilgiyi daha erken, daha efektif alan bir bir sürücü daha iyi planlama yapar. Doğru konuma daha erken geçer, daha erken gaz kapatır, daha erken gaz açar. Böylece hem daha güvenli, daha pürüzsüz (smooth) hem de daha hızlı olur.

    Ama eğer sen tahmin ettiğim kişiysen (MT09 Tracer?) eşimden duyduğum kadarıyla hızın zaten Serap'tan da benden de yüksek. Senin önünde kim uzadı öyle? Erkoşan değil herhalde? Dolayısıyla Alonedark93'ın teveccühü haklı değil, benim yazdıklarından öğrenecek bir şeyin yok hocam senin. Senin seviyendeki bir sürücü için süper bir smooth'luk belki amaç olabilir... Anlamlı geliyorsa, IAM/RoSPA testleri gibi hedefler belki...
    Eğer bu adam tahmin ettiğim kişiyse , klasik hondalara ilgisi vardır diye düşünmekteyim.Doğru tahmin ediyorsam Ankarada MT09 Tracer ın hakkını verdiğini gördüğüm tek adamdır. Lucius Severus senmisin evladım ?

  9. #9
    Salvation - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Ankara
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer bu adam tahmin ettiğim kişiyse , klasik hondalara ilgisi vardır diye düşünmekteyim.Doğru tahmin ediyorsam Ankarada MT09 Tracer ın hakkını verdiğini gördüğüm tek adamdır. Lucius Severus senmisin evladım ?
    Abi dediğiniz adam ben değilim o kesin

  10. #10

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Kaliforniya Süperbayk Sukuul?
    zaferce bunu beğendi.
    Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner

  11. #11

    Üyelik
    08 Mart 2016
    Şehir
    İzmir-Nazilli
    Motosikleti
    Benelli tnt25
    Konuyu gece okudum,bir de şimdi. Anlamadım

  12. #12
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Forum'a böyle bir mesajı yıllar önce bende atmıştım bilir kişiler ve abilerimiz sağolsun yardımcı olduğu bende bildiğim kadarını aktarayım boynumuzun borcudur:

    -Öncelikle motora binmeden çalıştırıp ısınmasını beklerken sağını solunu iyice kontrol et.
    -Yola çıktığında frenlerini yokla.
    -Yol ve hava şartlarının durumunu göz önünde bulundur.
    -Sürerken yolu oku baktığın açı geniş olsun ve ufuk çizgisini gör.
    -Sağında ki ve solunda ki olası tehlikeli analiz et. Mesela sağda yola atlaması muhtemel bir yaya veya araç var, onu yola atlayacakmış gibi düşün.
    -Sinyal ve aynaları kullanmayı ihmal etme.
    -Biliyorsun ki her araç sahibi senin gibi değil araba içine binince vatandaşlarımızın birer canavara dönüştüğünü unutma Sollarken veyahut aralardan geçerken diğer araçlar manevralarını hesap et.
    -Kontra çalış viraja giriş ve çıkışları ayarlamayı bil.
    -Bilek dansını yap bilek hassasiyetin güzel olsun gazı ayarlamayı bil.

    Yukarıda ki sıraladıklarımı yaparsan kontrollü hız yapmayı öğrenirsin, eksiğim varsa eklemekten çekinmeyin. Tekeriniz düz bassın
    huduni bunu beğendi.

  13. #13
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Daha çok sürerek...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler