Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sürücü Peglerinin Katlanır Olması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Motosikletlerin tipine ve modeline göre değişse de kimisinde tamamen kapanabilir kimisinde yaylı basamaklar kullanılıyor. Kendi motorumda yaylı basamaklar var ve kapatıldığı zaman sert bir yay vasıtasıyla tekrar açılıyor. Nedir bunun kullanım amacı ve varsa artıları?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    brk194 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2012
    Motosikleti
    Kanuni bs 125-Yamaha R25
    Düştüğü zaman kırılmasın katlansın diye ama çokta başarılı olduğu söylenemez.

  3. #3

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Titreşimi alması için.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru devirirsen ayaklık demiri yamulmasın diye katlanır yapıyorlar. Benim motorda mesela öyle bir özellik yok, her iki ayaklık da biraz havaya kalkık duruyor motoru sağa sola devirdiğim için.

  5. #5
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    yatma, kaza anında katlanarak sürücüye zarar vermiyor diye düşünüyorum.

  6. #6
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Basamak pabuçları ve Motor koruma takozları aslında hem alt motor aksamını ve grenajları korurken aynı zamandada motorun yana yatma durumunda surucunun ayaklarının motorun altında kalmasını engelliyor,katlanır ayaklar genelde racing ve supersport modellerde virajlara girerken motorun yatma durumunda hareketli olması açısından faydası oluyor zaten dikkat edilirse katlanır ayakların altında küçük bir saplama var limit dışı viraja girildiğinde yola sürtüyor.

  7. #7
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Viraja girince yatıp geri kalktığında ayağının pzisyonu bozulmasın, bileğini kırma diye

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    virajda motorun limitlerini zorlayarak peg sürtecek kadar yatırılırsa motorun dengesini bozmasın diye kapanır, eğer kapanmazsa motorun kontrolünü kaybetme riski var.
    antilop_skul bunu beğendi.

  9. #9
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajda motorun limitlerini zorlayarak peg sürtecek kadar yatırılırsa motorun dengesini bozmasın diye kapanır, eğer kapanmazsa motorun kontrolünü kaybetme riski var.
    aynen kardeşim

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Herkes güzel şeyler yazmış fakat aslında sürücü ayaklıkları kısa boylu ve acemilerin ayaklarını motora daha yakın basabilmesi ve kalkarken ayağını yerde unutanların bacağının sürücü ayaklıklarına çarpıp motora çelme takarak bacak kırılmasını engellemek amacıyla katlanır yapılırlar.Kısa boyluların ayakları ile motoru ileri-geri rahat hareket ettirebilmeleri için katlanır yapılırlar.
    SAZMAN bunu beğendi.

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar

    Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın

    Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.

    Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.
    muhahha306 ve SAZMAN bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar

    Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın

    Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.

    Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.
    Wallaha aydınlandım
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  13. #13
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar

    Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın

    Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.

    Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.
    Yok daha memeler
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  14. #14

    Üyelik
    10 Haziran 2016
    Kesinlikle dogru hatta tek cevap onceki motorum cinli cup azmi vurdu bileklerime bileklerime simdi bajaj yaylaniyo ama viraj icinolmadigi kesin

  15. #15
    Coach_k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Xciting R
    Yaylı pegler viraj yatış açısı 😊 Yaylı pegler sayesinde geri gitmek istediğin zaman rahatça geri itebiliyorsun. Peglerin altındaki demir uzantı motoru yatırdığın zaman asfalta gelmiyor... pegler yere değecek kadar yatmayı başarabilirsin ama asfalt + trafiğe açık + bariyerli yolda buna değer mi ?

  16. #16
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Husq'tada extreme'dede yaylı, ne olduğunu tam biliyormuyum ? hayır.
    Bi faydasını gördüm mü? Hayır.
    Faydasını görmüş ama fark etmemiş olabilirmiyim ? Evet.

    Kafamda deli sorular, kolayca çözemiyorum.
    -William Ortaç.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)