Sürücü Peglerinin Katlanır Olması
-
Motosikletlerin tipine ve modeline göre değişse de kimisinde tamamen kapanabilir kimisinde yaylı basamaklar kullanılıyor. Kendi motorumda yaylı basamaklar var ve kapatıldığı zaman sert bir yay vasıtasıyla tekrar açılıyor. Nedir bunun kullanım amacı ve varsa artıları?
Reklamlar
-
Düştüğü zaman kırılmasın katlansın diye ama çokta başarılı olduğu söylenemez.
-
-
Motoru devirirsen ayaklık demiri yamulmasın diye katlanır yapıyorlar. Benim motorda mesela öyle bir özellik yok, her iki ayaklık da biraz havaya kalkık duruyor motoru sağa sola devirdiğim için.
-
yatma, kaza anında katlanarak sürücüye zarar vermiyor diye düşünüyorum.
-
Basamak pabuçları ve Motor koruma takozları aslında hem alt motor aksamını ve grenajları korurken aynı zamandada motorun yana yatma durumunda surucunun ayaklarının motorun altında kalmasını engelliyor,katlanır ayaklar genelde racing ve supersport modellerde virajlara girerken motorun yatma durumunda hareketli olması açısından faydası oluyor zaten dikkat edilirse katlanır ayakların altında küçük bir saplama var limit dışı viraja girildiğinde yola sürtüyor.
-
Viraja girince yatıp geri kalktığında ayağının pzisyonu bozulmasın, bileğini kırma diye
-
virajda motorun limitlerini zorlayarak peg sürtecek kadar yatırılırsa motorun dengesini bozmasın diye kapanır, eğer kapanmazsa motorun kontrolünü kaybetme riski var.
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
virajda motorun limitlerini zorlayarak peg sürtecek kadar yatırılırsa motorun dengesini bozmasın diye kapanır, eğer kapanmazsa motorun kontrolünü kaybetme riski var.
aynen kardeşim
-
17 Aralık 2016, 08:55
#10
Herkes güzel şeyler yazmış fakat aslında sürücü ayaklıkları kısa boylu ve acemilerin ayaklarını motora daha yakın basabilmesi ve kalkarken ayağını yerde unutanların bacağının sürücü ayaklıklarına çarpıp motora çelme takarak bacak kırılmasını engellemek amacıyla katlanır yapılırlar.Kısa boyluların ayakları ile motoru ileri-geri rahat hareket ettirebilmeleri için katlanır yapılırlar.
-
17 Aralık 2016, 09:05
#11
Süper Moderatör
Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar
Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın
Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.
Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
17 Aralık 2016, 09:23
#12
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar
Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın
Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.
Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.
Wallaha aydınlandım
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
17 Aralık 2016, 11:51
#13
Olcay Avşar adlı üyeden alıntı
Ohoo ne virajlar ne limitler ne yatışlar
Motor durduğunda üstünden inmeden motoru geri geri itmek için ayaklarını kullandığında, o peglerin geri katlanarak ayağını daha fazla geri atmana ve motoru geri itmene yardımcı olduğunu fark ettiğinde bir aydınlanma yaşayacaksın
Racingler kadar yatmayan/yatamayan motorlar var, racing kadar yatan (derece olarak) ama yüksekliğinden dolayı peglerin asfalt ile alakası olmadığı bir sürü motosiklet tipi var. Hepsinde de sürücü pegleri yaylıdır.
Yaşı yetenler 90 lı yıllardaki MZ ve Jawa gibi sabit pegli motorlar ile geri geri gitmenin ne kadar zor olduğunu bilirler.
Yok daha memeler
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
17 Aralık 2016, 11:56
#14
Kesinlikle dogru hatta tek cevap onceki motorum cinli cup azmi vurdu bileklerime bileklerime simdi bajaj yaylaniyo ama viraj icinolmadigi kesin
-
17 Aralık 2016, 14:46
#15
Yaylı pegler viraj yatış açısı 😊 Yaylı pegler sayesinde geri gitmek istediğin zaman rahatça geri itebiliyorsun. Peglerin altındaki demir uzantı motoru yatırdığın zaman asfalta gelmiyor... pegler yere değecek kadar yatmayı başarabilirsin ama asfalt + trafiğe açık + bariyerli yolda buna değer mi ?
-
17 Aralık 2016, 15:24
#16
Husq'tada extreme'dede yaylı, ne olduğunu tam biliyormuyum ? hayır.
Bi faydasını gördüm mü? Hayır.
Faydasını görmüş ama fark etmemiş olabilirmiyim ? Evet.
Kafamda deli sorular, kolayca çözemiyorum.
-William Ortaç.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)