Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ön fren kullanımında ne yapılmalı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Merhaba abilerim kardeşlerim, bu konuyu sürüşümü daha güvenli hale getirmek için açtım.

    Sorum şu:

    Motosikletimiz de gidonu serbest bırakıyoruz sıkmıyoruz ya hani. Peki ön freni sıkacağımız yada sıktığımız zaman gidonu sıkmalı hareket ettirmemeye mi çalışmalıyız ön teker kaymasın sağa sola diye yoksa yine rahat bırakıp gidonu motorun kendi hareketini kendisinin yapmasına izin mi vermeliyiz ?


    Şimdiye kadar ben ön fren kullanırken hep gidonu rahat bıraktım. Tıpkı normal gündelik kullanımım da bıraktığım gibi. Şansıma mıdır yoksa doğru bir şey yaptığıma mıdır bilemiyorum başıma ön frenden kaynaklı bir kaza vb bir durum gelmedi. Bunun en büyük sebebi güvenli yada defeasif bir şekilde motosiklet kullandığım içindir.

    Örnek veriyorum solda taliye yol var ben soldan değilde sağdan gidiyorum veya önümdeki araç baktım yavaşlıyor sinyal filan da vermiyor ben "haklıyım ama sakatım" konumuna düşmemek için hızımı azaltıp ne yapacağını kestirmeye çalışıyorum ve riskleri olabildiğince aza indiriyorum. Böyle böyle derken bir şekilde canım ülkemde hayatta ve motosiklet üstünde kalmaya devam ediyorum. Başımdan bir kaç tane ani fren yaptığım ve saçmaladığım anlık panik ile düşmeye motoru kaydırmaya kaza yapmaya çok yaklaştığım durumlar oldu ancak bunlar düşük süratin ve doğru konumlanmam sayesinde bir şekilde kazasız belasız atlattık. Şimdi soruma gelelim tekrardan evet nedir doğru olan nasıl yapmamız lazım ön fren kullanacağız gidonu rahat mı bırakalım yoksa teker kaymasın diye sert tutalım hareket ettirmemeye mi çalışalım ?
    huduni ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Rahat bırakmalısın ki, motosiklet senin yaptığın hatayı tolore edebilsin.
    Kaskatı tutman, motosikletin kendini düzeltememesi demektir.
    Sadece sürerken değil, fren yaparken de gidon serbest olmalıdır.
    Highside ile motordan düşen sürücüler görüyoruz, ama motosikletler devrilmeden devam edebiliyor.
    Her zaman bu örnek akla getirilebilir. Sen bir hata yaparsın, o seni üzerinden atar,
    ama kendisi yola devam edebilir.

    Bir başka örnek daha vereyim,

    Hiç offroad veya mıcır bir yolda uzun sürmek zorunda kaldın mı bilmiyorum,
    fakat bu tarz zemine girdiğinde, eğer sen gidonu sıkıp, motorun kendini
    düzeltmesine engel olursan, daha ilk kmlerde düşersin, ama gidonu serbest
    bırakır, ve ona kendini düzeltme şansı verirsen, o yolun korktuğun kadar
    problem yaratmayacağını hemen hisseder ve parkuru tamamlarsın.
    barismanco, espresso ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  3. #3
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Ön teker kayınca gidonu sabit tutabilecek gücün varsa bile o durumda stopie ye geleceğini düşünüyorum.
    Gidonu rahat tutup artan baskı ile fren yapın, amortisörler kapanıp lastiklere yük binsin. bi anda maneti sıkmayın daha rahat kitler. teker kitlediği anda maneti bırakmaya hazır olun.
    barismanco bunu beğendi.

  4. #4
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rahat bırakmalısın ki, motosiklet senin yaptığın hatayı tolore edebilsin.
    Kaskatı tutman, motosikletin kendini düzeltememesi demektir.
    Sadece sürerken değil, fren yaparken de gidon serbest olmalıdır.
    Highside ile motordan düşen sürücüler görüyoruz, ama motosikletler devrilmeden devam edebiliyor.
    Her zaman bu örnek akla getirilebilir. Sen bir hata yaparsın, o seni üzerinden atar,
    ama kendisi yola devam edebilir.

    Bir başka örnek daha vereyim,

    Hiç offroad veya mıcır bir yolda uzun sürmek zorunda kaldın mı bilmiyorum,
    fakat bu tarz zemine girdiğinde, eğer sen gidonu sıkıp, motorun kendini
    düzeltmesine engel olursan, daha ilk kmlerde düşersin, ama gidonu serbest
    bırakır, ve ona kendini düzeltme şansı verirsen, o yolun korktuğun kadar
    problem yaratmayacağını hemen hisseder ve parkuru tamamlarsın.
    Evet bahsettiğiniz highside olayı hemen kafamda canlandı izlediğim motogp yarışlarından Teşekkür ederim hocam bilgilendirmeniz için.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  5. #5
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    sert frende dizlerinle depoyu iyice sıkarsan gidona aktarılan ağırlığın azalır,

    ayrıca iki parmak sürekli fren manetinde kullanmaya alışırsan hem freni çok daha çabuk hemde limon sıkar gibi denilen şekilde sıkabilirsin..

    çok yüksek süratlerde iki parmak yeterli olmayabilir ama belli bir hızdan sonra dört parmak frene asılmak yerine kaçış koridoruna konsantre olmak bana daha emniyetli geliyor.
    Kızıl pars ve barismanco bunu beğendiler.

  6. #6

  7. #7
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sert frende dizlerinle depoyu iyice sıkarsan gidona aktarılan ağırlığın azalır,

    ayrıca iki parmak sürekli fren manetinde kullanmaya alışırsan hem freni çok daha çabuk hemde limon sıkar gibi denilen şekilde sıkabilirsin..

    çok yüksek süratlerde iki parmak yeterli olmayabilir ama belli bir hızdan sonra dört parmak frene asılmak yerine kaçış koridoruna konsantre olmak bana daha emniyetli geliyor.
    Eğer iki parmak ile sıkmaya alıştırırsan kendini bir kazada da ölmeden az önce o iki parmakla sıkarsın..
    espresso bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  8. #8
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer iki parmak ile sıkmaya alıştırırsan kendini bir kazada da ölmeden az önce o iki parmakla sıkarsın..
    tamam anladım..

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Parmak olayı biraz fren kaliperine, hortumlarına ve abs durumlarına da bağlı sanki. 4parmakla yaptığın freni tek parmakla yapabilen motosikletler var, o değişir
    Gidona yük vermek? Hayır dostum, hayır.
    Herhangi bir ön tekerin kilitlenmesi durumunda da, gidona yük vererek lastiğin sağa-sola dönmesini kimse istemez

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    gidonu fren yaparken de sıkmamalısın.

  11. #11

    Üyelik
    13 Eylül 2016
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidonu fren yaparken de sıkmamalısın.
    kollar gevşek

  12. #12

    Üyelik
    12 Şubat 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CB500F
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer iki parmak ile sıkmaya alıştırırsan kendini bir kazada da ölmeden az önce o iki parmakla sıkarsın..
    bu mantıkla gidersek 4 parmakla sıkmaya alıştığımızda da ölmeden önce o 4 parmakla sıkarız

  13. #13
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı mimarafi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu mantıkla gidersek 4 parmakla sıkmaya alıştığımızda da ölmeden önce o 4 parmakla sıkarız
    Yavas hızlarda iki parmak yüksek hızlar dört parmak diye bir şey yok, var da yok, senin ön görebildiğin , senin isteğinle yapacağın frenlerde evet var, ancak cok ani gelişen bir olayda devreye kas hafızan girer, en çok nasıl alışmışsan o şekilde tepki verirsin, iki parmak alılmışşsan iki ile sıkar kaliperlere o kadar güç iletirsin, ama sürekli dört parmak kullanıyorsan maneti tam güç çekebilirsin bu da yaşamla ölüm arasındaki ince bir çizgidir.

    İki parmak şehir içinde hızlı tepki verdirdiği doğrudur hatta ön tekerin kilitlenmesinden korkan sürücüler bunu çok tercih eder lakin gözden kaçırdıkları şey periferik yani ileri alan taraması yapan, 3 sn kuralını uygulayan uzman bir sürücü işini reflekse ve şansa bırakmaz, fren yapmak için hep vakti vardır.
    barismanco ve espresso bunu beğendiler.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  14. #14
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Normal frenden ayrı şekilde Abs olmayan motorda fren yaparken gidonu düz tutmalısın, ister sık ister sıkma.Gidonu serbest bırakırsan, basit şekilde Lowside yersin.Motor ya sağa yatar ya sola.Onun için Fren aparken gidonu düz tutuyoruz..

  15. #15

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    4 parmak fren daha anlaşılır,hissedilir oluyor,yoksa hidrolik frende güç meselesi değil. 2 parmak sürekli frende gitmek bana göre saçma.
    Ayrıca konuyu açan arkadaş ön freni deli gibi sıkarsın düzgün bir zeminde hiç bişey olmaz,bazende yağışta vs minicik dokunma bile kitleyebiliyor bu seferde freni bırakma refleksine ihtiyaç duyabilirsin.

  16. #16
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Bu arada arka frensiz ön freni tartışmak yanlış olur, ön tekere yük transferini sağlayacak güç arka frenden gelir, yani ön tekeri boş bir teneke olarak düşünün yerde sürüklemek çok kolaydır ama önce arka freni sıkarsanız o teneke kum ile dolmaya başlar, ön fren de dozlu sıkılmaya basladığında o teneke ağzına kadar kum ile dolmuş olur ve değil sürüklemek yerinden bile oynatamazsınız.
    barismanco bunu beğendi.

  17. #17
    Dublebas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Alaska
    Motosikleti
    Pulsar NS150
    Parmak var parmak var arkadaş benim parmak kaslarım güçlü napacaz :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)