Ön fren kullanımında ne yapılmalı ?
-
Merhaba abilerim kardeşlerim, bu konuyu sürüşümü daha güvenli hale getirmek için açtım.
Sorum şu:
Motosikletimiz de gidonu serbest bırakıyoruz sıkmıyoruz ya hani. Peki ön freni sıkacağımız yada sıktığımız zaman gidonu sıkmalı hareket ettirmemeye mi çalışmalıyız ön teker kaymasın sağa sola diye yoksa yine rahat bırakıp gidonu motorun kendi hareketini kendisinin yapmasına izin mi vermeliyiz ?
Şimdiye kadar ben ön fren kullanırken hep gidonu rahat bıraktım. Tıpkı normal gündelik kullanımım da bıraktığım gibi. Şansıma mıdır yoksa doğru bir şey yaptığıma mıdır bilemiyorum başıma ön frenden kaynaklı bir kaza vb bir durum gelmedi. Bunun en büyük sebebi güvenli yada defeasif bir şekilde motosiklet kullandığım içindir.
Örnek veriyorum solda taliye yol var ben soldan değilde sağdan gidiyorum veya önümdeki araç baktım yavaşlıyor sinyal filan da vermiyor ben "haklıyım ama sakatım" konumuna düşmemek için hızımı azaltıp ne yapacağını kestirmeye çalışıyorum ve riskleri olabildiğince aza indiriyorum. Böyle böyle derken bir şekilde canım ülkemde hayatta ve motosiklet üstünde kalmaya devam ediyorum. Başımdan bir kaç tane ani fren yaptığım ve saçmaladığım anlık panik ile düşmeye motoru kaydırmaya kaza yapmaya çok yaklaştığım durumlar oldu ancak bunlar düşük süratin ve doğru konumlanmam sayesinde bir şekilde kazasız belasız atlattık. Şimdi soruma gelelim tekrardan evet nedir doğru olan nasıl yapmamız lazım ön fren kullanacağız gidonu rahat mı bırakalım yoksa teker kaymasın diye sert tutalım hareket ettirmemeye mi çalışalım ?
Reklamlar
-
Moderatör
Rahat bırakmalısın ki, motosiklet senin yaptığın hatayı tolore edebilsin.
Kaskatı tutman, motosikletin kendini düzeltememesi demektir.
Sadece sürerken değil, fren yaparken de gidon serbest olmalıdır.
Highside ile motordan düşen sürücüler görüyoruz, ama motosikletler devrilmeden devam edebiliyor.
Her zaman bu örnek akla getirilebilir. Sen bir hata yaparsın, o seni üzerinden atar,
ama kendisi yola devam edebilir.
Bir başka örnek daha vereyim,
Hiç offroad veya mıcır bir yolda uzun sürmek zorunda kaldın mı bilmiyorum,
fakat bu tarz zemine girdiğinde, eğer sen gidonu sıkıp, motorun kendini
düzeltmesine engel olursan, daha ilk kmlerde düşersin, ama gidonu serbest
bırakır, ve ona kendini düzeltme şansı verirsen, o yolun korktuğun kadar
problem yaratmayacağını hemen hisseder ve parkuru tamamlarsın.
-
Ön teker kayınca gidonu sabit tutabilecek gücün varsa bile o durumda stopie ye geleceğini düşünüyorum.
Gidonu rahat tutup artan baskı ile fren yapın, amortisörler kapanıp lastiklere yük binsin. bi anda maneti sıkmayın daha rahat kitler. teker kitlediği anda maneti bırakmaya hazır olun.
-
Levent Gocmen adlı üyeden alıntı
Rahat bırakmalısın ki, motosiklet senin yaptığın hatayı tolore edebilsin.
Kaskatı tutman, motosikletin kendini düzeltememesi demektir.
Sadece sürerken değil, fren yaparken de gidon serbest olmalıdır.
Highside ile motordan düşen sürücüler görüyoruz, ama motosikletler devrilmeden devam edebiliyor.
Her zaman bu örnek akla getirilebilir. Sen bir hata yaparsın, o seni üzerinden atar,
ama kendisi yola devam edebilir.
Bir başka örnek daha vereyim,
Hiç offroad veya mıcır bir yolda uzun sürmek zorunda kaldın mı bilmiyorum,
fakat bu tarz zemine girdiğinde, eğer sen gidonu sıkıp, motorun kendini
düzeltmesine engel olursan, daha ilk kmlerde düşersin, ama gidonu serbest
bırakır, ve ona kendini düzeltme şansı verirsen, o yolun korktuğun kadar
problem yaratmayacağını hemen hisseder ve parkuru tamamlarsın.
Evet bahsettiğiniz highside olayı hemen kafamda canlandı izlediğim motogp yarışlarından Teşekkür ederim hocam bilgilendirmeniz için.
Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.
-
sert frende dizlerinle depoyu iyice sıkarsan gidona aktarılan ağırlığın azalır,
ayrıca iki parmak sürekli fren manetinde kullanmaya alışırsan hem freni çok daha çabuk hemde limon sıkar gibi denilen şekilde sıkabilirsin..
çok yüksek süratlerde iki parmak yeterli olmayabilir ama belli bir hızdan sonra dört parmak frene asılmak yerine kaçış koridoruna konsantre olmak bana daha emniyetli geliyor.
-
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
sert frende dizlerinle depoyu iyice sıkarsan gidona aktarılan ağırlığın azalır,
ayrıca iki parmak sürekli fren manetinde kullanmaya alışırsan hem freni çok daha çabuk hemde limon sıkar gibi denilen şekilde sıkabilirsin..
çok yüksek süratlerde iki parmak yeterli olmayabilir ama belli bir hızdan sonra dört parmak frene asılmak yerine kaçış koridoruna konsantre olmak bana daha emniyetli geliyor.
Eğer iki parmak ile sıkmaya alıştırırsan kendini bir kazada da ölmeden az önce o iki parmakla sıkarsın..
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Eğer iki parmak ile sıkmaya alıştırırsan kendini bir kazada da ölmeden az önce o iki parmakla sıkarsın..
tamam anladım..
-
Parmak olayı biraz fren kaliperine, hortumlarına ve abs durumlarına da bağlı sanki. 4parmakla yaptığın freni tek parmakla yapabilen motosikletler var, o değişir
Gidona yük vermek? Hayır dostum, hayır.
Herhangi bir ön tekerin kilitlenmesi durumunda da, gidona yük vererek lastiğin sağa-sola dönmesini kimse istemez
-
09 Aralık 2016, 23:59
#10
gidonu fren yaparken de sıkmamalısın.
-
10 Aralık 2016, 00:05
#11
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
gidonu fren yaparken de sıkmamalısın.
kollar gevşek
-
10 Aralık 2016, 00:14
#12
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Eğer iki parmak ile sıkmaya alıştırırsan kendini bir kazada da ölmeden az önce o iki parmakla sıkarsın..
bu mantıkla gidersek 4 parmakla sıkmaya alıştığımızda da ölmeden önce o 4 parmakla sıkarız
-
10 Aralık 2016, 08:19
#13
mimarafi adlı üyeden alıntı
bu mantıkla gidersek 4 parmakla sıkmaya alıştığımızda da ölmeden önce o 4 parmakla sıkarız
Yavas hızlarda iki parmak yüksek hızlar dört parmak diye bir şey yok, var da yok, senin ön görebildiğin , senin isteğinle yapacağın frenlerde evet var, ancak cok ani gelişen bir olayda devreye kas hafızan girer, en çok nasıl alışmışsan o şekilde tepki verirsin, iki parmak alılmışşsan iki ile sıkar kaliperlere o kadar güç iletirsin, ama sürekli dört parmak kullanıyorsan maneti tam güç çekebilirsin bu da yaşamla ölüm arasındaki ince bir çizgidir.
İki parmak şehir içinde hızlı tepki verdirdiği doğrudur hatta ön tekerin kilitlenmesinden korkan sürücüler bunu çok tercih eder lakin gözden kaçırdıkları şey periferik yani ileri alan taraması yapan, 3 sn kuralını uygulayan uzman bir sürücü işini reflekse ve şansa bırakmaz, fren yapmak için hep vakti vardır.
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
10 Aralık 2016, 09:14
#14
Normal frenden ayrı şekilde Abs olmayan motorda fren yaparken gidonu düz tutmalısın, ister sık ister sıkma.Gidonu serbest bırakırsan, basit şekilde Lowside yersin.Motor ya sağa yatar ya sola.Onun için Fren aparken gidonu düz tutuyoruz..
-
10 Aralık 2016, 10:09
#15
4 parmak fren daha anlaşılır,hissedilir oluyor,yoksa hidrolik frende güç meselesi değil. 2 parmak sürekli frende gitmek bana göre saçma.
Ayrıca konuyu açan arkadaş ön freni deli gibi sıkarsın düzgün bir zeminde hiç bişey olmaz,bazende yağışta vs minicik dokunma bile kitleyebiliyor bu seferde freni bırakma refleksine ihtiyaç duyabilirsin.
-
10 Aralık 2016, 12:14
#16
Bu arada arka frensiz ön freni tartışmak yanlış olur, ön tekere yük transferini sağlayacak güç arka frenden gelir, yani ön tekeri boş bir teneke olarak düşünün yerde sürüklemek çok kolaydır ama önce arka freni sıkarsanız o teneke kum ile dolmaya başlar, ön fren de dozlu sıkılmaya basladığında o teneke ağzına kadar kum ile dolmuş olur ve değil sürüklemek yerinden bile oynatamazsınız.
-
10 Aralık 2016, 12:31
#17
Parmak var parmak var arkadaş benim parmak kaslarım güçlü napacaz :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)