Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Bilinçli Olarak Medyada Halkı Motorsikletlere Karşı Soğutma Çabası...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksine Türkiye verilerine göre otomobil ve motosiklet kaza oranı eşit.
    Bununla ilgili istatistikleri içeren bir başlık açmıştım.
    %15 e %16 gibi bir oran aklımda kalmış.
    AB verilerini bilemiyorum fakat Fransa'da da motosiklet lehine.

    Yine Tuik verilerine göre ölümlü kaza oranı da otomobilde %2-3 gibi bir seviyede. Motosiklette de hemen hemen aynı gibi.
    Yalnız yüzdeleri salladım . Otomobilde. Yüzbin civarı ölümlü kaza olmuş ve ölü sayısı 3 bin civarı.
    Motosiklet kaza sayısi 30 bin civarında ve ölü sayısı yaklaşık 800

    Tam rakamlar açtığım topicte var.
    Motosiklet toplu taşıma araçlarından daha güvenli bizim memlekette.
    Istatistigin dogru kullanilmasi lazim. O mu bilmiyorum ama daha once bir arkadas istatistik paylasmisti. Tabii ki yanlis istatistikler, cunku ya sadece kaza orani veriyor, ya da kazalari kayitli motosiklet ve araba sayisina oranliyor. Bu rakamlardan dogal olarak yanlis sonuclar cikiyor, cunku 50 bin km kullanilan arabanin 2 kaza yapmasi, 5 bin km kullanilan bir motosikletin 1 kaza yapmasindan daha kotu degildir. Daha once belirttigim AB ve ABD verileri katedilen km basina hesapliyor riski, ki zaten boyle olmali. Atil bekleyen aracin ne kaza riski olabilir?

    Istatistik, katedilen km basina olmali. Yoksa motosiklet avantajli bile cikar. Hatta o istatistikte dolmus taksi ve otobus cok kotu cikmisti dogal olarak, cunku surekli kullanildigi gercegini dikkate almadigi icin. Sizin paylastiginiz istatistikler kaza sayisini kullanim saat veya mesafesine oranliyor mu, yoksa sadece salt rakam mi? Ya da sadece olusan kaza sayisi uzerinden kacinin olumlu oldugunu mu hesapliyor? Eger oyleyse kullanim birim mesafedeki kaza riski hesaba katiliyor mu?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben istatistiklere öyle bakmıyorum.
    Çünkü trafik yaşayan bir mevzu.
    Her an her şey olur ve değişir.
    Benim bakış açım şudur.
    Bir salonda bir grup kişiyiz.
    Ve hepimiz bir yere gideceğiz.
    Dışarıda bizi bekleyen araçlar var.
    Türkiyede ki sayılara göre araçlar şöyle.
    200 otomobil var.
    20 motosiklet
    10 otobüs ve minibüs.

    Bize diyorlarki bu araçlarla veya yaya olarak gideceksiniz.
    İçinizden otomobil seçen 30 kişi ölecek.
    Motosiklet seçen 3 kişi ölecek
    Otobüs veya minibüs seçen 60 kişi ölecek.
    Yaya gidenlerden de 150 kişi ölecek.

    Hangisini tercih edersin?

    Artık burada kimin kaç km yaptığının falan hiç bir önemi yoktur.
    O an için gerçek olan tek şey ölecek olanların seçimi.
    Salonda kaç kişi olduğunun da bir önemi yoktur.

    Bu sayılar, istatistik olarak tabi ki bir şeyler belirler.
    Ama kişilerin seçimine bir etkisi yoktur.

    Otobüs istediği kadar çok km yapsın.
    Hatta km başına ölen sayısı az olsun.
    Bugün o kitleden 60 kişi öleceği gerçeğini değiştirmez.

    Dolayısıyla yukarıdaki denkleme maruz kalan birey gideceği yere otomobil veya motosikletle giderse yaşama şansı daha fazladır.

    Benim bakış açım budur.
    Hangi aracın günde kaç km yol yaptığının bir önemi yok.
    Bugün 300 kişi ölecek ise bunların hangi araçta öldüğü önemli.

    Bugün uçak kazasında 100 kişi ölecek deseler,
    uçaklar çok km yapıyor mu dersiniz, yoksa biletinizi derhal iptal mi edersiniz?
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #23
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben istatistiklere öyle bakmıyorum.
    Çünkü trafik yaşayan bir mevzu.
    Her an her şey olur ve değişir.
    Benim bakış açım şudur.
    Bir salonda bir grup kişiyiz.
    Ve hepimiz bir yere gideceğiz.
    Dışarıda bizi bekleyen araçlar var.
    Türkiyede ki sayılara göre araçlar şöyle.
    200 otomobil var.
    20 motosiklet
    10 otobüs ve minibüs.

    Bize diyorlarki bu araçlarla veya yaya olarak gideceksiniz.
    İçinizden otomobil seçen 30 kişi ölecek.
    Motosiklet seçen 3 kişi ölecek
    Otobüs veya minibüs seçen 60 kişi ölecek.
    Yaya gidenlerden de 150 kişi ölecek.

    Hangisini tercih edersin?

    Artık burada kimin kaç km yaptığının falan hiç bir önemi yoktur.
    O an için gerçek olan tek şey ölecek olanların seçimi.
    Salonda kaç kişi olduğunun da bir önemi yoktur.

    Bu sayılar, istatistik olarak tabi ki bir şeyler belirler.
    Ama kişilerin seçimine bir etkisi yoktur.

    Otobüs istediği kadar çok km yapsın.
    Hatta km başına ölen sayısı az olsun.
    Bugün o kitleden 60 kişi öleceği gerçeğini değiştirmez.

    Dolayısıyla yukarıdaki denkleme maruz kalan birey gideceği yere otomobil veya motosikletle giderse yaşama şansı daha fazladır.

    Benim bakış açım budur.
    Hangi aracın günde kaç km yol yaptığının bir önemi yok.
    Bugün 300 kişi ölecek ise bunların hangi araçta öldüğü önemli.

    Bugün uçak kazasında 100 kişi ölecek deseler,
    uçaklar çok km yapıyor mu dersiniz, yoksa biletinizi derhal iptal mi edersiniz?
    Olur mu hic oyle sey... Ben istatistiklere öyle bakmıyorum deme luksunuz yok ki. Bakis aciniz dogrudur veya degildir.

    Asil sormaniz gereken soru bu: Buradan 60 km otede bir semte asagidaki sekillerde gidebilirim:

    (a) Motosikletle
    (b) Arabayla
    (c) Toplu tasim kullanarak

    Hangisini tercih edersem ölme riskim daha fazladir? Araci kullandiginiz mesafe arttikca kaza riskiniz de dogrusal olarak artar. Sizin bakis acisinizin bariz hatasi da bu. Sizin orneginiz uzerinden gidelim:

    İçinizden otomobil seçenlerden 30 kişi ölecek.
    Motosiklet seçen 3 kişi ölecek


    Olamaz araba kullananlar cok riskte... Tamam, peki secen kisi sayisina oranlayalim bir de:

    İçinizden otomobil seçenlerin ölüm riski 30/200.
    Motosiklet seçenlerin ölüm riski 3/20.


    E peki bir de gunde ortalama bir otomobilin kattettigi mesafe ile ortalama bir motosikletin katettigi mesafeyi yazalim. Varsayalim ortalama otomobil, ortalama motosikletten 10 kat daha uzun yol gidiyor:

    İçinizden otomobil seçenlerin katettigi km basina ölüm riski 30/200/10.
    Motosiklet seçenlerin katettigi km basina ölüm riski 3/20/1.


    Allah Allah, simdi motosiklet 10 kat tehlikeli cikti! Tabii ki de. Apartmanin onunde bekleyen motosikletin sizi ölümlü kazaya karistirma riski sifirdir. Siz bunu goze almazsaniz yazdiginiz yaniltici sonuclari elde edersiniz...

  4. #24
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Anlatamadım.
    Aslında kendi yazdıklarımı okuyunca neden anlatamadığımı anladım.istatistiklere itiraz etmiyorum.
    Ama yapılan km beni ilgilendirmiyor.
    Otobüs ister 10 km yol yapsın ister 10 milyon.
    Benim yaptığım yol günde 100 km
    Hani ben hep 20 liralık alıyorumcular varya!
    Ben A noktasından B noktasına gideceğim.
    Otobüsle gidersem 60 kişi ölecek
    Motorla gidersem 3
    Niye otobüse binip riski arttırayım?

    Kaç kmde bir kaza yapıyor meselesi şoförün problemi benim değil.

    Yazının başında trafik yaşayan bir nane demiştim.
    Yani canlı.
    İstatistikler bize bunların kaç kmde bir kaza yaptığını söylüyor evet.
    Ama kaçıncı kmde yaptıklarını söylemiyor.
    Bu istatistiğin bana denk gelme ihtimali nedir?

    Daha açık yazmak gerekirse.
    Diyelim ki otobüsler her 1 milyon kmde bir
    Motosikletler ise her 1000 kmde bir kaza yapıyor olsun.
    Bunun bana denk gelme ihtimali nedir?
    Bunu hesaplayamazsın.
    Ama bugün 300 kişi trafikte ölecek bunun 60 tanesi otobüste dediğin anda ölenlerden bir tanesinin ben olmam ihtimali artıyor.

    Neye göre seçeceğiz?
    Bu otobüs dün kaza yaptı istatistiklere göre 1 milyon km rahatız diyebiliyormuyuz?
    Yani km istatistikleri maddi hasar falan hesaplarken işe yarıyordur tabi ama söz konusu benim canım olunca işler değişiyor.

    Ölü sayısı ve araç sayısını oranladığında motosikletin gayet güvenli olduğu ortada.

    Efendim motosiklet sayısı otomobil kadar olsaydı daha çok kaza yapardı.
    Doğrudur.
    Efendim motosikletler otobüs kadar km yapsaydı daha çok kaza yapardı.
    O da doğru.

    Ama ne sayısı fazla ne otobüs kadar km yapıyor.
    Elle tutulur tek bilgi motosiklet üzerinde daha az insan ölüyor.

    Ha ilerde artarsa o zaman başka alternatifler düşünürüz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  5. #25
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    @COQ, gayet net yazdığımı düşünüyorum ama neden anlatamadım bilemiyorum. Son kez deneyeyim

    Doğru karşılaştırmayı, ancak karşılaştırdığınız faktör dışındaki diğer tüm değişkenleri sabitlediğinizde yapabilirsiniz...

    Kaza yapan araba ve motosiklet oranı aynı olsun. Ancak o istatistiğe giren veri içinde, köylerde ve yazlıklardaki atıl motosikletler de var, milletin hergün trafikte işe gidip geldiği arabalar da. Hataniz, kendi tercihinizde bunları aynı kefeye koymuş koymanız.

    "Benim yaptığım yol günde 100 km" yazdınız ya, işte o gün o yolu siz araba yerine motosiklet ile gitmeyi tercih ettiginizde riskinizi en az 25 kat arttırmış oluyorsunuz.

    Neden mi? Çünkü karar aşamasına sizi güvende hissettiren kaza yapmayan motosikletler kimsenin olmadığı yazlıklarda garajda bekliyorlar... Onun için kaza yapma şansları yok. Ancak yine aynı istatistikteki kaza yapmayan arabalar trafikte o esnada yanınızdalar.

    Gitmeyen motosikletin kaza riski tabii ki giden arabadan azdır. Ancak giden siz olunca, yol belli olunca, mesafe belli olunca, yani ekstra tüm faktörler eşitlendiğinde, motosikletin arabaya karşı olan aşırı risk devanataji ortaya çıkar.

    Bilmem anlatabiliyor muyum?

    Zaten doğru olan bu olduğu için AB ve Amerika'daki araştırmalar hesaplarını böyle yapmışlar, teknik raporları da bağımsız komite tarafından incelenip yayınlanmış.

    Evet, işe giderken araba yerine motosikleti tercih ettiğim gün, yani yağış olmayan hemen hemen her gün, bu riski aldığımı bilerek biniyorum motosiklete.

  6. #26
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    o0) istatistik üzerine bilinçli olarak medya halkı motosikletlere karşı soğutma çabası yorumlarınızı okurken hiç bir şey anlamadığımı ve konuya bağdaştırma çabalarımın sonuçsuz kaldığını üzülerek belirtirim. Ben sabah mahmurluğuyla anlamamışımdır belki de, diğer arkadaşlar başardıysa tebrik ediyorum

  7. #27
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Haşmet'i fena korkutmuşlar.

    Türkiye'de yaklaşık 20 miyon araç var ve yılda 1 milyondan fazla kaza oluyor.
    Yani istatistik bilimine göre araçların kaza oranı %5 civarı.

    Bu araçların 2.5 milyon adedi motosiklet.
    Motosiklet Türkiye ortalamasına uysa yılda 125 bin kaza yapması gerek.
    Oysa 30 bin kaza yapıyorlar.
    Yani oran %2 bile değil.
    Bu durumda motosiklet nasıl diğer araçlardan 20-30 kat riskli oluyor benim kafam basmadı.

    Fakat şu gerçeğe de gözümüzü kapatamayız.
    Motosiklet kaza sayısı ve oranı düşük ama kaza yaparsanız ölüm oranı yüksek.

    Uçak gibi düşünün.
    Az kaza yapıyor ama ölüm oranı hayli yüksek.
    Fakat kaza oranı çok düşük olduğu için en güvenli yolculuk şekli.

    Tabi gevezelik ederken Haşmet'in dikkat çektiği bir gerçekte arada güme gitmesin.
    Trafikte olduğunuz her saniye kaza yapma ihtimaliniz yükseliyor.
    Şoförlük yapan biriyle sadece işe gidip gelen birinin kaza riski aynı değil.
    Fakat bunun doğru ölçüsü yapılan kmden ziyade trafikte geçen süre.
    İkisi bir birine paralel ama aynı şey değil.

    Parlak ve uyanık bir zihinle, yorgun ve dalgın bir şekilde yaptığınız km,
    yine sarhoşken yaptığınız ile ayık kafayla yaptığınız km aynı riski taşımıyor.

    2 saatte bir mola vererek günde 1000 km yapan sürücüyle, durmadan 1000 km yol yapan sürücünün aldığı risk kıyas bile kabul etmez.

    Bir noktaya daha dikkat çekmek istiyorum.
    Önceki yıl motosiklet kazalarında 800'den fazla insanımız ölmüş.
    Bu ölenlerin 700'den fazlası kask takıyormuş.
    Yani kask takmakla iş bitmiyor.
    Tabi her kazanın detaylı incelemesinin yapılıp öyle yorum yapmak lazım ama bizde devletin trafiğe bakışı bir gelir kaynağından ibaret olduğu için bu tür bilimsel araştırmalardan yoksunuz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #28

    Üyelik
    07 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr250R -> Yamaha MT-07
    İnsan bilmediğinden korkar misali uzak oldukları konularda sadece kulaktan duyma bilgilerle uzman olduğunu sanan insanlar işte. Kime motor aldım desem herkes dikkatli ol şöyle böyle bir sürü kaza falan deyip duruyor. Hemen hemen her gün otomobil kazası duyuyoruz ama araba aldığımda kimse böyle şeyler söylemiyordu.

  9. #29
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    @COQ korkutulmadim, ama eğitim aldım, bilimsel makale okuyabiliyorum ve istatistikten anlıyorum Velhasıl gerçeklerin istediğimiz gibi olmaması gerçek olduklarını değiştirmiyor.

    Trafikte geçen süre de önemli, ancak bekleyen trafikte, ya da çok düşük hızda akan trafikte ölümlü kaza riski de ciddi oranda azalıyor. Mesafe yine de zamana göre daha iyi bir metrik olmalı ki onu kullanmışlar.

    Ölümlü kaza da kask takma oranı ilginçmiş. Ya kazalar çok şiddetli oluyor, ya da kasklar standarda uygun değil veya doğru takılmıyor olmalı...

  10. #30
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haşmet'i fena korkutmuşlar.

    Bu araçların 2.5 milyon adedi motosiklet.
    Motosiklet Türkiye ortalamasına uysa yılda 125 bin kaza yapması gerek.
    Oysa 30 bin kaza yapıyorlar.
    Yani oran %2 bile değil.
    Bu durumda motosiklet nasıl diğer araçlardan 20-30 kat riskli oluyor benim kafam basmadı.
    Haşmet'i kim neden korkutur (belki doların düşmesi ) bilemiyorum ama bu konuda haklı görüyorum.

    Bizim sitede yoğun takılan, motor sevdalılarını saymazsak tatlı su motorcusu çoğunluktadır. Yani yere damla düşüp havalar serinlediğinde motoruyla vedalaşıp demir kafese girenleri diyorum. Kışın kuryeler, paketçiler ve bizim gibi delilerle kalıyoruz yollarda. Artı üstüne birde uzun yolda tercih edilmeyen demir atları katarsan...

    Şimdi ben hergün kullanıyorum, demir kafesimde yok, benim gibiler %2 nin üstündeyiz. Velhasıl km önemlidir diyorum Horozcum, ama tabi psikolojik olarak biz her zaman daha iyiyiz! ;)
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  11. #31
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Habere daha ne yazsam diye sasirmis haberci.. haberi uzatmak icin resmen zorlamis..
    Hells angels sanmis sanirim turkiyedeki motor gruplarini..
    Hangi havayi soluyosa soyleyinde bizde o havayi cekelim...
    Keşke hells angels gibi olsak, en azından her araba içinde olan dayılanmaya kalkmaz.
    something123 bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  12. #32
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke hells angels gibi olsak, en azından her araba içinde olan dayılanmaya kalkmaz.
    Hells Angles vs Taksi şoförü

    Hımm. Bence taksi şoförü alır maçı. Arkadaşı haydarla tanıştırıp, önce façasını, sonra da "bu deri yelek güzelmiş" deyip onu alıp gider valla...

  13. #33
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hells Angles vs Taksi şoförü

    Hımm. Bence taksi şoförü alır maçı. Arkadaşı haydarla tanıştırıp, önce façasını, sonra da "bu deri yelek güzelmiş" deyip onu alıp gider valla...
    valla abi benim demir sopam var, çanta sabitlemekte kullanıyordum uzun yola gittiğim zaman. Bir defa faydasını da gördüm, şu 3 kişinin saldırdığı arkadaş gibileri denk geldi, sopayı çıkarınca arabadan inmeden uzaklaştılar.
    Şimdi o sopanın yerinde pompalı tüfek olduğunu düşünün...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)