Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Az önce başıma gelen hadise. Kim haksız?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ocak 2017
    Şehir
    45 - 34
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS
    Şimdi iki şerit gidiş iki şerit geliş ortadan ayrılmış bir yolda. Önüm boş 60-70 ile gidiyorum. sonra ışıkları gördüm yeşil yanmasına rağmen yayalar karşıdan karşıya koşabilir diye her zaman yavaşlarım. O nedenle hızımı düşürdüm. 40 falandı. Sonra o araç öndeki kasalı yeşil ışık yanmasına rağmen hareket etmediği için bi anda benim yoluma kırdı. Bende freni ciyaklatarak durdum sonra sesimi duyup devam etmedi. Etse büyük ihtimal geçirecektim. Şimdi bu durumda hatalı kim.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Kimin haklı olduğundan çok bir temas halinde kimin zarar göreceği daha önemli.Hep olasılıkları değerlendirerek sürüşten bahsediyorlar.Ben daha işin başında acemi biri olarak nasıl olacağını bende daha bilmiyorum.Örnek sağdan kavşak var ve kavşağın başında bir araç duruyor.Şimdi denilen adamla göz temasın olsada adam seni gördü diye güvenme diyorlar.Ben o kavşakta duran aracın önünden nasıl geçeceğim.Bu bakış açısına göre aracı geçene kadar potansiyel olarak her an çıkacakmış gibi nasıl sürülür bilemiyorum.
    Mamba09, efendy06 ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    dünya trafik standartlarında ve trafik ahlaki yapısına göre otomobilin o şekilde şerit değiştirmesi hatta şeride atlaması hatalı ve olası kaza anında suçlu.
    türkiyede, 'ya kardeşim önüne baksana zaten motor kullanıyosun nası gittiğin belli değil, bak adam yürümüyoda işimiz gücümüz var çekil kenara da gidelim kaynımın bacanağını hastaneye kaldırmışlar ona yetşcem'
    geçmiş olsun.

  4. #4

    Üyelik
    22 Ocak 2017
    Şehir
    45 - 34
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimin haklı olduğundan çok bir temas halinde kimin zarar göreceği daha önemli.Hep olasılıkları değerlendirerek sürüşten bahsediyorlar.Ben daha işin başında acemi biri olarak nasıl olacağını bende daha bilmiyorum.Örnek sağdan kavşak var ve kavşağın başında bir araç duruyor.Şimdi denilen adamla göz temasın olsada adam seni gördü diye güvenme diyorlar.Ben o kavşakta duran aracın önünden nasıl geçeceğim.Bu bakış açısına göre aracı geçene kadar potansiyel olarak her an çıkacakmış gibi nasıl sürülür bilemiyorum.
    Yani zaten dediğinize katılıyorum. Ancak yinede bilmek istiyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Alıntı mehmet tufan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dünya trafik standartlarında ve trafik ahlaki yapısına göre otomobilin o şekilde şerit değiştirmesi hatta şeride atlaması hatalı ve olası kaza anında suçlu.
    türkiyede, 'ya kardeşim önüne baksana zaten motor kullanıyosun nası gittiğin belli değil, bak adam yürümüyoda işimiz gücümüz var çekil kenara da gidelim kaynımın bacanağını hastaneye kaldırmışlar ona yetşcem'
    geçmiş olsun.
    Eyvallah sağ olun bide dat dat dat korna çalıyor arkamdan. Suçlu benmişim gibi.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Siz haklısınız ama önünüze atlasa haklı ve ölü olabilirdiniz, o yüzden her zaman uyanık olmak, kurallardan çok realiteye göre davranmak iyidir. Örneğin küçük araçların geçiş önceliği olmasına rağmen realite tam tersidir vs.

  6. #6
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Turkiye dışında olsan haklı olabilirdin belki, ama üzgünüm.
    Şimdi uzat kafanı, motorunla "insan"ların hayatını tehlikeye soktugun için destekli bir şamarı hak ettin.
    Böyle bir durumda gerekirse motorunu uçuruma süreceksin, ama o osmanlı tuğralı dobloyu çizmeyeceksin.

    Haddinizi bilin apaçiler.
    Cihan53 bunu beğendi.

  7. #7
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Haklı olan sizsiniz.Ama sorulması gereken soru kimin haklı olduğu değil.Yaşadığım bu duruma bir daha düşmemek için ben ne yapmalıyım.Benim başıma gelse ben ne yapardım diye düşünüyorum.Daha mı yavaş olmak lazım.Yoksa daha sağdamı konumlanmak gerekir bilemedim.Hız olarak yavaş olsanız bile son saniyede önünüze atladığında belki bunu önceden öngördüğünüz için yavaş bir hızla çarpacaksınız.Yada bunu öngörüp manevraya başladığında aranızda belli mesafe olsun diye daha sağ tarafa konumlanacaksınız.Bu seferde arkadan gelen araba araya girecek.Sonra oradan ışık yeşil yanınca sağa dönüşte sizi sıkıştırma ihtimali doğacak.

  8. #8
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    gözümden kaçmış bir detay var, türkiyede özellikle istanbul ankara nisbeten izmir gibi büyük şehirlerde, motosiklet kullanıcıları asla ama asla şeridi ortalayarak gitmemelidir, otobanda emniyet şeridi, caddelerde gidişata ve trafiğin durumuna göre şeridin sol veya sağ yanını kullanmalıdır ki bu tip meselelerden rahat kaçabilirsinler. yani kural falan değil hayatta kalmak için ürettiğimiz bir taktikdir bu.

  9. #9

    Üyelik
    06 Ağustos 2013
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    X Treme Max 200
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turkiye dışında olsan haklı olabilirdin belki, ama üzgünüm.
    Şimdi uzat kafanı, motorunla "insan"ların hayatını tehlikeye soktugun için destekli bir şamarı hak ettin.
    Böyle bir durumda gerekirse motorunu uçuruma süreceksin, ama o osmanlı tuğralı dobloyu çizmeyeceksin.

    Haddinizi bilin apaçiler.
    "Osmanlı tuğralı doblo"

    Güzeldi
    MrMud bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Bacağı kırılacak olan, bileğine platin takılacak olan motorcudur. Dolayısıyla kendini koruması gereken de motorcudur.

    Böyle bir durum yaşadığında "Neyi yanlış yaptım?" "Bu duruma düşmemek için ne yapabilirdim?" diye sorması gereken de motorcudur. Bu sorulara kendi sürüşü, bilgiyi arayışı, öngörme eksikliği dışında bir cevap bulan motorcu -yani o arabanın suçuydu, yerler ıslaktı, yolun suçuydu, lastik kötüydü diye kendisi dışındaki faktörleri suçlu bulan motorcu- aynı şekilde kazaları tekrar yapmaya mahkumdur. Ne yapılabilir, nasıl engel olunur, gibi soruların cevapları teorik-pratik eğitimlerde ve ardından yapılacak bilinçli pratiklerde yatıyor.

    Detaylıca şuradan takip edilebilir: https://eksisozluk.com/entry/39060890

    Bu düşünce biçimiyle bakınca haklının kim olduğu önemini kaybediyor. Soru her zaman "Bu durumdan kaçınmak için ne yapılabilirdi?" oluyor. Bu soruya cevap bulunduğunda, sürüş ona göre revize edildiğinde gelişim kaydediliyor.
    espresso, efendy06 ve mombohunter bunu beğendiler.

  11. #11
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Arkadaş adamın boyu ne kilosu ne senin boyun ne kilon ne ona göre söyleyebiliriz haklıyı..Ayrıca burada ekstradan dövüş sanatı bilen birisi var mı iki tarafta bunlarda arabanın zangırdak fıngırdak ve dangalakça şerit değiştirmesinden önemli..

    Adam haksız..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Neye göre haklı belirliyorsunuz siz?

    Bak güzel kardeşim, aracın neresine çarptığına göre, bilirkişi araç dönüşünü tamamlamış mı tamamlamamış mı diye bakıyor. Eğer çarptığın nokta aracın (otomobil olduğunu var sayarsak) arka kapısından daha geride kalan bir yer ise, ne kadar anlatırsan anlat, haklı çıkmazsın. Çünkü bir araç yola çıkışını/dönüşünü tamamlamış ise, ki bu durumda tamamlamış oluyor, sen arkadan çarpmış oluyorsun. Onun için temastan önce haklı olduğun bir kazada temas yerine göre haksız duruma düşebilirsin. Senin çizdiğin resme göre araç yola çıkmış ve çarpma arkadan gerçekleşecek gibi algılıyorum ben, bu durumda sen hatalısın. Ama gidip aracın ön kısmına (ön kapı falan mesela) temas edersen, sen haklı oluyorsun.

    Kahrolası yasalar, kimin nerede ne kadar haklı olduğunu araçların birbirinin neresine çarptığına bakarak belirliyor. Aynı kazada ön kapıya çarparsan suçlu, arka kapıya çarparsan haklı olabiliyorsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------

    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaş adamın boyu ne kilosu ne senin boyun ne kilon ne ona göre söyleyebiliriz haklıyı..Ayrıca burada ekstradan dövüş sanatı bilen birisi var mı iki tarafta bunlarda arabanın zangırdak fıngırdak ve dangalakça şerit değiştirmesinden önemli..

    Adam haksız..
    Ben varım, arkadaşlar insan azmanı diyor. Hele de yeteri kadar sinirlenince duvarla bile kavga edebiliyorum. Sıkıntı şurada; çarpışmadan sonra, adamı dövecek güç olacak mı? Bence muhtemelen kafadan yapılacak bir kaza sonucu hastane yolu görünür.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yol şerit çizgileri hatalı.

    Orada düz çizgi olması lazım ki araçlar kafalarına göre şerit değiştirmesin.

  14. #14

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orada düz çizgi olması lazım ki araçlar kafalarına göre şerit değiştirmesin.
    Hiç güleceğim yoktu. Yerdeki çizginin kesikli değil de düz olmasının arabanın geçişine engel olabileceğini düşünecek kadar uzak mısın bu topraklara?
    COQ, efendy06 ve bilirkişi bunu beğendiler.

  15. #15
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    açıkçası ben ne vakit bir yola gidecek olsam illaki sağdan (emiyet şeridi bile olmayan bariyer ile şerit arasındaki yarım metrelik mesafe) gitmeye çalışırken orayı bile kapatmaya çalışan ruh hastası manyak adamlara rastlıyorum, kaldı ki böyle durumlar artık çıtır çerez ne yazık ki. diyeceğim o dur ki boşverin kuralları, hayatta kalmaya çalışın.

  16. #16
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç güleceğim yoktu. Yerdeki çizginin kesikli değil de düz olmasının arabanın geçişine engel olabileceğini düşünecek kadar uzak mısın bu topraklara?
    İnsana 5 dakka mutlu olmayı bile çok gördün ya alcaan olsun.
    Ne güzel hayal kurmuştum oysa.

  17. #17
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum senin şasi biraz yamuk gibi duruyor. ona bi baktır istersen

    şaka bir yana, arkadan gelen sen olduğun için, kurallar gereği sen dikkat etmek zorundasın. o yüzden eğer kaza olsaydı muhtemelen sen arabanın yarısının gerisinden gireceğin için, sen suçlu olacaktın takip mesafesi bırakmadığın ve şehir içi hız limitlerine uymadığın için gibi sebeplerden dolayı.

    ama sen geçerken sana arkadan yada yandan vursa o zaman o suçlu.

    her iki durumda da o sadece arabasından inecek, ama sen hayatta kalma mücadelesi vereceksin. en iyi durumda kırığım var mı acaba diye kendini yoklayacaksın.

    bu yüzden, emniyet şeridinde giderken, yada filtering yaparken, trafiğin en fazla %10 u kadar hızlı olmalıyız ki, bize bu gibi durumlarda hayatta kalma şansı verilsin.

    özellikle türkiyede lütfen sizin haricinizde tüm sürücülerin sizi öldürmeye teşebbüs eden gta oyuncuları olduğunu düşünün. değillerse mutlu olursunuz, öyleyseler de önlemini almış olarak ona göre hareket edersiniz.

    özellikle bu gibi trafik ışıklarına lütfen yavaşlayın, gerekirse durun. geçen yaz kartal sahilde dönülmez levhası olan yerde dönmeye çalışan suriyelilerin motorcu arkadaşımızı katlettiği gibi şeyler yaşamayalım artık.

  18. #18
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Siz haklısınız
    Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...

  19. #19
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Sence burada kim haklı (Uzunlar ve çakarlar açık bu arada) Ben haklıyım deyip devam etseydim neler olurdu?


  20. #20
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    hocam grafiğe göre siz haklısnız.dediklerinize de bakarsak araç sürücüsü sabırsızlığından haksız olacak..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)