İlk düşüş , kafamda deli sorular ?
-
Merhabalar ,
Motoru yeni aldım aldıktan 2 gün sonrada bayır aşağı sağdan sağdan giderken bayırın sonuna geldiğimde hafif bir su akıntısı vardı bende küçük küçük hem elimle hemde ayağımla eş zamanlı fren yapıyordum fakat suya önce ön teker girdi o arada da hafifçe yine frena basmıştım ana yola çıkacaktım soldan araba geliyordu duracaktım ama çok küçük dokunuşlar yaptım frene , fakat suyla temas ettiği anda frene yaptığım küçük dokunuş ön tekeri kaydırdı düşeceğimi anladım fakat toplayamadım neyseki kontrollü gittiğim için minimum hızda olduğum içinde bir yerimize bir şey olmadan kalkıp yolumuza devam ettik. Motosikletim Mondial MR Vulture 150. Freni eş zamanlı küçük küçük dokundum hızımda minumumdaydı. soracağım şey her suyu gördüğünde frene küçük bir dokunmada düşecekmiyim yada sebebi nedir benim anlayamadığım olay ? Motosiklet hiç mi suda gitmez yada suya girip çıkmaz? Tekerlekler yeni ve dişlidir. Düşüncelerini yazanları sıkılmadan okuyacağım.
İyi forumlar.
Reklamlar
-
Zaten gaza basmıyor yokuştan ufak ufak iniyorsun,birde suyu farketmişsin..Böyle durumlarda az az ikisini kullanmak yerine sadece arkayı kullan.Alıştıktan sonra ıslak zeminde hızında düşükse kafana göre kullanırsın zaten.
-
10 kmh ile bile freni az hızlı sıkar ve motoru dengesiz tutarsan düşersin (özellikle ön)
bu hususta motosiklet ve lastik kalitesi önemli olsa da motorunu tanıdıkça ıslak zeminde bile hızlı giderken freni kademeli ezerek düşmemeyi öğreneceksin
bu işin mekaniği, zihninde zamanla oluşacak, pratiğe bakar
güvenli yerlerde pratik yapsan daha iyi
-
Düşüşünüzün nedeni frenleme olmayabilir.
Lastiklerinize bir bakın bakalım üstlerinde "Nylon" mu yazıyor.
Eğer öyle ise acilen kaliteli bir çift lastik alın derim.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
Ön freni gidon 10 derece dönükken bile sıkınca motorun tepkisi o yöne yatmak olur. Arkadaşların da dediği gibi boş bir alanda ön ve arka panik fren çalış, canını sıkma geçmiş olsun.
-
Yokuş aşağı frenle inerken ön teker kolay kolay kaymaz muhtemelen motor yattıkken ve teker hareketinin eksenine düz değilken fren yaptın. O zaman ıslak yolda kayabilirsin çünkü teker sağa veya sola dönük fakat motosikletin hareketli kütlesi(momentumu) ileri doğru ittiriyor. Nylon lastiklerin de ıslak yolda yanal sürtünmesi pek iyi olmadığından kayarsın. Limitlerini bildikten sonra nylon lastiklerle de ıslakta gidersin.
-
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Ön freni gidon 10 derece dönükken bile sıkınca motorun tepkisi o yöne yatmak olur. Arkadaşların da dediği gibi boş bir alanda ön ve arka panik fren çalış, canını sıkma geçmiş olsun.
Eger on tekeri kitlemeyecek kadar basarsan tam tersine motor dikelir yani yattigin tarafin tersine dogru hareket eder
-
Bu abilerine haksızlık etme
şakası bir yana geçmiş olsun başına gelen olayın bir çok nedeni olabilir
1 dandik lastik
2 motor dik konumda değilken frenlme
3 o su birikintisinde muhtemel çukur vardır ve o yüzden su birikir sen frenleme yaparak girdiğinde gidonda oluşan darbe sonucu freni kitlemiş olabilirsin
zamanla alışır öğrenir üstesinden gelirsin geçmiş olsun tekrardan..
-
mondial motora tutupta michelin lastik takacak hali yok,,üstündeki kesin naylon lastiktir,hemen değiştir lastiklerini,,naylon lastikle normal kauçuk lastik arasında yere tutunma bakımından 3 kat fark var
-
ayzek adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=AxoOKzihtnM
Bu abilerine haksızlık etme
şakası bir yana geçmiş olsun başına gelen olayın bir çok nedeni olabilir
1 dandik lastik
2 motor dik konumda değilken frenlme
3 o su birikintisinde muhtemel çukur vardır ve o yüzden su birikir sen frenleme yaparak girdiğinde gidonda oluşan darbe sonucu freni kitlemiş olabilirsin
zamanla alışır öğrenir üstesinden gelirsin geçmiş olsun tekrardan..
Adam resmen duş almış o nasıl birşey öyle
Düşüşün nedeni bencede NYLON her ne kadar sıfır lastikte olsa hatta abartarak yazayım kış lastiği bile olsa NYLON olduğu sürece düşmeye mahkumuz
-
video çok iyiymiş yanlız o hızla o kadar birikintili suya girmesi ve devam etmesi tecrübe işi
-
Teşekkür ederim hepsini okudum dedikleriniz doğru , lastiklere bakamadım ama muhtemelen dediğiniz gibidir. Direksiyon da açı vardı frene o şekilde bastım direk kaydı. Çok sağolun herkese teşekkür ederim tek tek alıntı yapamıyorum telefondan yazıyorum kusura kalmayın.
-
bide lastik basınçlarını kontrol eder misin honda kitapcıgında cbf için Ön:25 Arka:29 Yolcu varsa Ön:25 Arka:33 diye yazıyor
-
Egitim al guzel dostum. Burada herkes yalan yalnis bir suru seyler soyleyecek. Yeni baslarken de bunlarin hepsine inaniriz.
Inanma. Egitim al
-
frene nazik ama istekli davran, kücük dokunuş nedir yav..
hafif bas frene, hisset frenin devrede oldugunu ve birakma, gerektiginde nazikce sıkılaştır veya hafiflet ama bırakma sürtsün fren.
abs yoksa acil fren durumunda bile frene bilhassa ön frene asla birden asilmamali..
olay su; fren ön amortisörlerin kapanmasi saglayacak sekilde yapilmali, bunun sayesinde lastigi iyice asfalta bastirmis oluyorsun ve amortisör boslugundan faydalanaip hoplayip kitlenip kaymasina firsat vermemis oluyorsun.. tabir vardir, limon sikar gibi fren yapmalisin.
-
Benim de yorumum nylon lastik yüzünden düştüğün yönünde.
İmkanın varsa hemen iyi bir lastik ile değiştir.
-
kardeşim geçmiş olsun. yeni başlayanlar icin en tedirgin oldukları nokta ıslak sulu zeminler bu cok normal. arkadaşlar lastikten frenden bahsetmişler evet bunlar düşmene sebep olabilir. ama bence düşmenin nedeni bu degil. düşmenin asıl nedeni rampa aşagı giderken sürekli olarak o suya odaklanman bakışın düşmüş ileriye degil yere bakmışsın. hani derlerya cenende bir göz olsun o nereye bakarsa oraya gidersin diye işte öyle sen suya baktın tedirgin oldun ve kendini kastın bu nedenlede suyun icine düştün. boş asfalt bir alan bulup ( pazar yeri acık otopark alanları) biraz frenleme ve bakış calışması yapmaya calış. imkanın varsada mutlaka bir egitim al.
-
Düşük hızlarda gidonu sabit tutmak zaten daha zor; bir de üstüne ön fren yapınca düşmek an meselesi...
Dur kalk trafikte 0-10 km/h'da yere yapıştım. Kalktım devam ettim. Ön fren arka fren görev dağılımını daha iyi anlamış oldum.
Arka fren yavaşlamak içindir. Ön fren durdurmak içindir. Ön frene gidon düz değilken dokunursanız yere yapışırsınız.
İleri sürüş aşamasına geçmiş sürücüler elbette istedikleri gibi motosikletle güreşe çıkıp el ense çekebilirler; sözüm, başlangıç-orta düzey sürücüler içindir...
Özetle, ön fren kullanırken gidonun düz olduğundan emin olunuz; değilse, düzeltip öyle ön frene basınız...
Arka freni kullanarak vakitlice yavaşlamayı çalışınız.
-
motoru dik tutun böyle durumlarda ve arka tekerin kaymasından fazla çekinmeyin. ben 70 km ve altı hızda çabuk durmak istediğim zamanlar önü sağlam sıkıp arkayı da kitliyorum ve arka çok fazla yana kayarsa bırakıp bir daha kitliyorum.
arka kayması sorun değil, ama şunu da kabullenmen gerekir; eğer dönmen gerekiyor ve ıslak yolda gözün kesmedi dönmeye ve yavaşlaman gerek işte o zaman olabildiğince düz devam edip yavaşlayacaksın çünkü dönemeyeceğin kesin ama belki dümdüz giderken yeterince yavaşlayabilirsen virajı alma şansın yükselir.
zaten videolarda görmüşsündür adamlar virajı alamayıp çarpıyor, işte adam tekerin kayacağının farkında olduğu için daha fazla fren yapmıyor ve yatırmıyor motoru.
eğitim alman iyi olur ama ona para verene kadar lastik al derim. kendi kendini eğit. ben 2014 ağustos ayından bugüne hiç düşmedim yolda. durduğum yerde denemeler yapıp iki sefer motoru yatırdım ve bir seferde ayağım çukura geldi ve yere basamayınca devrildik motorla.
ama bu üç şey dışında trafikte kaza yapmadım ve düşmedim, yani eğitimi illede gidip parayla alman şart değil. güvenli sürüş videoları izle.
bu arada karın üstünde kaya kaya motor sürmüşlüğüm var. yaz kış sürerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
ayzek adlı üyeden alıntı
https://www.youtube.com/watch?v=AxoOKzihtnM
Bu abilerine haksızlık etme
şakası bir yana geçmiş olsun başına gelen olayın bir çok nedeni olabilir
1 dandik lastik
2 motor dik konumda değilken frenlme
3 o su birikintisinde muhtemel çukur vardır ve o yüzden su birikir sen frenleme yaparak girdiğinde gidonda oluşan darbe sonucu freni kitlemiş olabilirsin
zamanla alışır öğrenir üstesinden gelirsin geçmiş olsun tekrardan..
biraz daha devam etse hava filtresinden içeri su kaçma riski vardı. var mıydı?
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
motoru dik tutun böyle durumlarda ve arka tekerin kaymasından fazla çekinmeyin. ben 70 km ve altı hızda çabuk durmak istediğim zamanlar önü sağlam sıkıp arkayı da kitliyorum ve arka çok fazla yana kayarsa bırakıp bir daha kitliyorum.
arka kayması sorun değil, ama şunu da kabullenmen gerekir; eğer dönmen gerekiyor ve ıslak yolda gözün kesmedi dönmeye ve yavaşlaman gerek işte o zaman olabildiğince düz devam edip yavaşlayacaksın çünkü dönemeyeceğin kesin ama belki dümdüz giderken yeterince yavaşlayabilirsen virajı alma şansın yükselir.
zaten videolarda görmüşsündür adamlar virajı alamayıp çarpıyor, işte adam tekerin kayacağının farkında olduğu için daha fazla fren yapmıyor ve yatırmıyor motoru.
eğitim alman iyi olur ama ona para verene kadar lastik al derim. kendi kendini eğit. ben 2014 ağustos ayından bugüne hiç düşmedim yolda. durduğum yerde denemeler yapıp iki sefer motoru yatırdım ve bir seferde ayağım çukura geldi ve yere basamayınca devrildik motorla.
ama bu üç şey dışında trafikte kaza yapmadım ve düşmedim, yani eğitimi illede gidip parayla alman şart değil. güvenli sürüş videoları izle.
bu arada karın üstünde kaya kaya motor sürmüşlüğüm var. yaz kış sürerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:06 ----------
biraz daha devam etse hava filtresinden içeri su kaçma riski vardı. var mıydı?
arka tekeri kitlemen seni daha erken durdurmaz max frenleme tekerin kitlenmesinden hemen önceki evrede gerçekleşir istersen boş alanda deneyebilirsin arka teker kitlendiğinde fren mesafen her zaman uzar
Motora bitşey olmuşmudur bilmiyorum ama bana göre gösterge falan bir süre sonra bozulmuştur motor sağlam olmasa işi biraz zorlaşırdı ama youtubede bi dünya böyle video mevcut ayrıca kafama takılan bir soru daha var hanı motor sıcakken yıkamayın blok çatlar vs diye bi laf var ortalıkta kışın motor socakken bi dünya buz gibi su geliyor onuda geçtim adam sıcak motorla böyle suya giriyor çatlama işi niye bu durumlarda olmuyor peki şehir efsanesimidir acaba o olay
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)