Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha YBR125 ile yokuş nasıl çıkılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Digrito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2016
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha YBR125
    Öncelikle hepinize selamun aleyküm.
    Konu başlığında da belirttiğim gibi arkadaşlar,daha yeni ehliyet aldım 2-3 hafta oluyor ardından da sürekli kafamda şartladığım motorum olan Yamaha YBR125 ESD'yi aldım.Ancak sürekli düz yollarda kullandığım için yokuşta ne yapmam gerektiğini fazla bilmiyorum,bazı dostlarım bana en iyisi vitesi 1'e alıp çıkmaktır dedi ancak motordan motora değişebilir diye düşünüyorum bu yargıyı bana bu konuda yardımcı olacak varmı? dik yokuşlarda vs. kaçıncı vitese alıp yol katetmeliyim? şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Doğru söylemişler ybr'nin eti ne budu ne.Küçümsemek olarak anlama sonuçta 125 cc sende bunu bilerek aldın bu makinayı.1de çık hem kafan rahat olur hemde yokuşun ortasında stop ettirmezsin.Panik olmazsın düşmezsin kalmazsın.

  3. #3
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Yokuşun dikliğine ve motorun durumuna göre vites farketmeksizin deviri 6 binin altına düşürmedikten sonra rahatlıkla çıkabilirsiniz.

  4. #4
    Digrito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2016
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha YBR125
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru söylemişler ybr'nin eti ne budu ne.Küçümsemek olarak anlama sonuçta 125 cc sende bunu bilerek aldın bu makinayı.1de çık hem kafan rahat olur hemde yokuşun ortasında stop ettirmezsin.Panik olmazsın düşmezsin kalmazsın.
    Gerçekten teşekkür ederim önümde gitmem gereken bir yol var ve biraz fazla yokuş var,bende nereden tavsiye,bilgi alabilirim dedim burayı seçtim doğruda etmişim sağolasın!

  5. #5
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Yüksek devri veren vitesle. Bu 3 de olabilir 1 de. Yokuşa, hıza, ağırlığa göre değişir.

  6. #6
    Digrito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2016
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Yamaha YBR125
    Çok sağolun arkadaşlar

  7. #7
    impish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2008
    Şehir
    Yunanistan
    Motosikleti
    Yok
    "S" cizerek de gidebilirsin. Ortam musait ise. Yanlis yonlendirmek istemem. Ben oyle yapiyorum. Hangi vitesi yiyorsa onla git. Olur da 2'inci vitesi yemezse ve vites dusurmen gerekirse, bire aldiktan sonra debriyaji yavas birak, kafa kaldiriyo yoksa. Basima gelmisligi var Cikmak kadar inmek de onemli. Viteste olsa da devir 7bini geciyor, cok bagiriyor makine. Debriyaja basinca duramiyorsun zaten 😀

  8. #8
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Digrito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten teşekkür ederim önümde gitmem gereken bir yol var ve biraz fazla yokuş var,bende nereden tavsiye,bilgi alabilirim dedim burayı seçtim doğruda etmişim sağolasın!
    Ne demek sizler için buradayız.🙌👏

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Ybr %18'lik yokuşta bile 40'ın altına düşmeden çıkabilir.

    Ölçü şudur,motosiklet gaz yemiyor,boğulursa vites düşürülür,bağırıyorsa vites yükseltilir.
    neobirzenci bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 Esd-Pulsar 200 NS(<3)
    1 le çıkmak utanılacak bi şey değil .
    1 sadece kalkış vitesidir saniyesinde 2 ye al diyenlere pek kulak asma.
    Hızın 20-25 olsun sonra 2 ye atarsın vitesini

  11. #11

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Honda Activa S 125
    Trafiğin ve etrafta insanların olmadığı bir yerde (tabi ki rampa) devamlı pratik yapsan iyi olur. Hatta yokuşun ortasında durmak ve kalmak gibi çalışmalar da yap.

  12. #12
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Digrito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hepinize selamun aleyküm.
    Konu başlığında da belirttiğim gibi arkadaşlar,daha yeni ehliyet aldım 2-3 hafta oluyor ardından da sürekli kafamda şartladığım motorum olan Yamaha YBR125 ESD'yi aldım.Ancak sürekli düz yollarda kullandığım için yokuşta ne yapmam gerektiğini fazla bilmiyorum,bazı dostlarım bana en iyisi vitesi 1'e alıp çıkmaktır dedi ancak motordan motora değişebilir diye düşünüyorum bu yargıyı bana bu konuda yardımcı olacak varmı? dik yokuşlarda vs. kaçıncı vitese alıp yol katetmeliyim? şimdiden teşekkürler.
    Bak dostum bu iş tamamen alışma meselesi. Şu an gözünde çok büyüyor ama inan ki sandığın kadar zor bir iş değil. Ne olursa olsun boş bir yolda önce yavaş yavaş dene.

    Yok düşer miyim, yok geriye kaçar mı yok şaha kalkar mı falan diye düşünme. Tak bire aynı arabadaki gibi yavaşça debriyajı bırak zaten motor hafif hafif öne gidecek. Gaz vermene bile gerek yok. Debriyajı milim milim bırakacaksın birden bırakırsan stop eder.

    Yok eğer hala yokuştan çok çekiniyorsan düz yolda bolca vites alıştırması yap, iyicene alıştıktan sonra daha kolay yaparsın:

    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ


    Bu adamın dediğini aynı şekilde arabada da uygulayabilirsin. Bir de daha kolay olsun diye frene dokunma kısmını yapmayabilirsin.

    Yani debriyaj, vitese tak, hafif bir gaz (vınn şeklinde) yavaaaaş yavaaş debriyajı bırak. Debriyajı bırakana kadar devir çok düşüyorsa vın vın şeklinde de gaz verebilirsin tabii alışana kadar.

    https://www.youtube.com/watch?v=9Vs1k19lROc


    https://www.youtube.com/watch?v=QkN8UKViDMU
    DoLPHiN2306 bunu beğendi.

  13. #13
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Motosikleti çeken vites hangisi ise onunla çıkın.
    Bunu 1-2 kullandıktan sonra keşfedeceksiniz.
    Canınızı bu kadar sıkıp stress yapmayın.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Mayıs 2018

  15. #15
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Valla ben benim motorla 4 vitese kadar atıp çıktığımı biliyorum yokuşu sürücüye de bağlı o olay açıkçası.

    Ha en garantisi 1 e at bağırırsa 2 ye at devam et yavaşlayınca vites düşür panik olma yeter.

  16. #16
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Alıntı Digrito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle hepinize selamun aleyküm.
    Konu başlığında da belirttiğim gibi arkadaşlar,daha yeni ehliyet aldım 2-3 hafta oluyor ardından da sürekli kafamda şartladığım motorum olan Yamaha YBR125 ESD'yi aldım.Ancak sürekli düz yollarda kullandığım için yokuşta ne yapmam gerektiğini fazla bilmiyorum,bazı dostlarım bana en iyisi vitesi 1'e alıp çıkmaktır dedi ancak motordan motora değişebilir diye düşünüyorum bu yargıyı bana bu konuda yardımcı olacak varmı? dik yokuşlarda vs. kaçıncı vitese alıp yol katetmeliyim? şimdiden teşekkürler.
    Nerede var öyle dik yokuş :D en fazla bodrum marmaris yaparsın onda da öyle büyütülecek yokuşlar değil 3. vites ile şahane çıkılan yokuşlar.Aha yokuş gördüm vites düşüreyim deme motorun devirinin sabit kaldığı yada devirin hızlandığı vitesi kullan.

  17. #17
    Rakaful - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2018
    Şehir
    Ankara
    Bu, motoru ve kendini tanımakla alakalı bir durum. Önce bunları halledince yokuşta, düzde, asfaltta, toprakta nasıl gideceğini biliyorsun. Alt viteslerden ve devirlerden başlayarak deneyebilir, motosikletinin sınırlarını öğrenebilirsin. Bol bol alıştırma yap.

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    dik bir yokuş konusunda bende fransızım, giriş hızıma bağlı olarak vitesi -1 yaparak çıkıyorum simdilik. ama motor zorlanıyor gibi geliyor.

    1. viteste denediğimde motor redline a gelmiyor ancak birisi beni öldürsün diye çığlık atıyor
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  19. #19
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    vitesi yokuş ve motorun gücü belirliycek burdan yorum yapmak doğru değil,kaba tabirle baktın 1. viteste motorun rahat çıkıyor devir yükseliyor at 2. vitese olay bu baktın yemiyor düş 1. vitese yokuşta vites değişirken seri bi şekilde değiştir gaz kesmemeye çalış

  20. #20
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Korkum stop ettirme olayı, yokuşta fren + gaz + debriaj 3lüsünü yaparken biraz zorlanıyorum


    gerci motoru aldığım ilk hafta maşallah her 3 kırmızı ışıkta stop ettiriyordum şimdi düz yolda stop etme olayım 0


    bakmayın daha 100 km yol yaptım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)