Belki çok saçma ama aklıma geldi. Yeni bir teknoloji gelişti diyelim ve motorlar önden çekişli oldu. Yatmaya yada yol tutuşa bağlı kazalar azalırmı sizce.
Belki çok saçma ama aklıma geldi. Yeni bir teknoloji gelişti diyelim ve motorlar önden çekişli oldu. Yatmaya yada yol tutuşa bağlı kazalar azalırmı sizce.
Teoride olabilir ama uygulamada tutmaz ve olmaz.
Motoru yükledin kampa gideceksin, 2 kişi bindin.
Bütün yük arka tekerde gaz verdin ön teker olduğu yerde patinaj..
Hadi kalktın diyelim rampa çıkıyorsun, vites küçültüp gazladın yine patinaj ve yerdesin.
Yağmurlu havalarda ve ıslak zeminden hiç bahsetmeyelim.
Tek çare 2×2 mi yani.
Yamaha WR450F 2-Trac vardı gerçekti hayal olmuş olabilir
Motorda ön tekerin kayması = Düşme
Ön tekerin patinaj yapması, buda bir kayma ve kaçırma demektir.
Viraj da olursa yerdesin.
Çift çekişli bile olsa yine tutmaz. Bi kazanım olmaz.
motosiklette "oversteer" durumunda kurtarırsın da, "understeer" durumunda kurtarmak pek olası görünmüyor bana? Dengeyi sağlayan tekerin tutunma gücündeki bi aksaklık seni anında yere yapıştırır.
bir firma 1200 GS in ön tekerleğine elektrikli motor adapte ediyordu (ismini anımsayamadım)
belli bir hıza kadar içten yanmalı motoru hiç çalıştırmadan sadece elektrikli motorla yani önden çekişli olarak hareket edebiliyordu sanırım..
yüksek hızlarda veya farklı yol şartlarında nasıl tepkiler vereceğini araştırmışlardır zira elektrikli otomobillerdeki teknoloji ileride motosikletlere de yansıyacaktır.
önden çekili mopet var zaten askere gidinceye kadar kullandım VELOSOLEX markası bir ara ithal edilmişti BLACK'N ROLL adıyla yağmurda rampa cıkarken motor lastiği çevirmekte zorlanıyordu onun haricinde virajda olsun iki kişi olsun bir zorluk yok
ön lastiği kalın yapmak laızm o zaman. ee viraja nasıl girecen?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)