50 bin tl verdiğin 1000RR, 500 bin tllik arabaları deliyor. En güzeli bu bence
Herşeye rağmen motosiklet güzel bee yalnız kimseye tavsiye etmiyorum bulaşmasınlar cebini hortumluyor hele birde aile baskısı vs zamanla çekilmiyor ara verdim dayanabildigim kadar artık
Mal dolu olunca vuran cok olur
Elmayla armut toplanmaz hocam.
1. si benzinli motorla benzinli aracı kıyaslarsın.
2. si dizel motorlar 1.3 multijet de olsa hiçbir zaman ortalama 4/100km yakmaz. Hele hele şehir içinde. Anlık olarak o değeri görürsün, sabit hızla uzun yolda giderken de görürsün ama ortalama o kadar olmuyor. Ve ayrıca bu dizel motorlar turbolu yani çok daha verimli motosiklet turbosuz.
3. sü güç/ağırlık oranı benzer olanları kıyaslarsın. Örneğin ybr 100kg sen de 75kg'sın eder 175kg. motor da 8 beygir desen 8/175=45/1000 otomobil desen 75 beygir/1400kg = 54/1000 gibi bundan sonra tüketimleri kıyaslarsın.
Basta otv olmak uzere, vergiler ciddi kazik. O kisma cok girmeyelim tamam ama ederi 80 - 90bin olan araclara 200bin bayilip, hic bir sorun yokmus gibi takilan araba kullanicilarina hastayim.
Ben sinirden o arabayi yerim la, kabullenemem, paslanana kadar kullanip yerinden kalkmaz olunca catir cutur kemiririm direksiyonu.
Benim de icinde buldugum alt direk orta direk sinifina gelirsek. Arabalardan hic mi hic anlamam, hangisinin ne ozelligi var hic bilmem. Ama bu fiat ve renault grubunun gariban ve cok populer modelleri, (clio,palio,punto vs)o kadar parayi verecegime, gider mis gibi Kawasaki,Suzuki`nin efsane ve rustunu ispatlamis motor bloklariyla donatilmis (sv 650, Versys 650 gibi) makineleri alirim.
Ecnebi memleketlerde baslangic motoru, commuter (gunluk kullanilan motorlar) olarak gecen motosikletleri satin alabilmek icin verdigimiz emege cok yazik, paramizin bu kadar degersiz olmasina cok uzuluyorum.
Motosiklet ve masraflari bence kisiden kisiye degisir. Ekipman ve guvenlik (kilit,kasko,otopark) para ediyor evet ama her sezona farkli motorla giren adam tabi ki zarar eder.
alıcak tabi 2 katını, biz böyle gelişiyoruz çok fazlada dillendirmeyin, insanları devlete kanunlarına karşı kışkırtıyorsunuz, ülkeyi bölmek istiyorsunuz derler, aklınızı alırlar, düşünün ama sessiz düşün, fazla göze batmayın, mazallah terorist bile ilan edilebilirsiniz.. ))
Bizden geçti.
Düşünebilen, sorgulayan, hakkını arayan çocuklar yetiştirin.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Ülkemiz de ihtiyaç olan her şey pahalı. iyi bir peynir 25-35 TL olmuş. İyi bir zeytin 15-20 TL aralığında satılıyor. Süt 2,5 TL, et 40 TL, dandik evler bir milyon tl'den satılırken tabi ki motosiklet ve arabalar da pahalıya satılacak. Özellikle maaşlı çalışan iseniz zaten yanmışsınız, zira alım gücümüz her geçen ay düşüyor, maaşlara gelen zam ile fiyat artışlarını yakalayamıyoruz, bizler de giderlerimizi kısmak için uğraşıyoruz.
Giderleri kısmanın ilk yolu, fiyatı daha uygun, daha az yakan araç ve motor almaktan geçiyor.
Geçen ay hem arabanın, hem motorun sigortası, kaskosu, motorun muayenesi, muayene sayfası dolmuş yenilemesi ve yıllık bakımlarının yapılması gibi acı bir tablo ile karşı karşıya kaldım. Ödediğim para 4.000 TL.
Böl 12 aya, aylık 340 TL masraf. Bunlara yakıt giderleri dahil değil. Onları da hesaplayınca biz mi araba ve motora biniyoruz, onlar mı bize biniyor aklım almıyor.
En iyisi küçük bir köye gidip yerleşmek. Yoksa çalışıp kazanıp, kazandıklarımızı bu giderlere veriyoruz, adına da yaşamak diyoruz. Bulunduğumuz yerde debelenip duruyoruz.
Yerleşmek için köy tekliflerine açığım )
Elmayla armutu kıyaslamıyorum. Ortadaki konu, benim yazdığım bir yerden bir yere ulaşım sağlamanın en uygun, en optimum yolu... Dizel motorlarla benzinli motorların verimi değil yani. İster elektrikliyle karşılaştırırım, ister at arabasıya karşılaştırırım ister bisikletle karşılaştırırım.
Ha sen ne yazmışsın benzinliyle benzinliyi kıyasla demişsin, yine aynı nanenin laciverti. Motosiklet motorları verimsizdir, işin doğasında vardır bu. Az yakan benzinli bir araba ortalama 110km/h ile ki benim dizel araçta elde ettiğim yakıt değer ortalaması(4lt) da bu hız için verilmiştir, 6lt/100km civarı yakar. Pek başarılı olmayan bir benzinli motorun 7lt/100km yakması muhtemeldir.
2. maddeye gelirsek, şehir içi diye bir şeyden bahsetmedim. Memlekete giderken dedim, sence neresi olursa olsun benim bahsettiğim 250km mesafede olan memleketime şehir içinden gitme gibi bir durum olabilir mi? Piyasada dolaşan yeni nesil 2.0lt dizel motorlar dahil %90'ı 4lt/100km ortalamayı çok rahat tutturabilir. Tutturamayanın kendi beceriksizliğidir, yahut rakım farkı çok olan tek şerit bozuk bir yolda veya aşırı yüklüyken sürüyordur aracı. Ortalama derken elbette yine memleketime gidip gelmekten bahsettiğim için uzun yol ortalamasından bahsetmiştim. İyi okuyup, anlamakta fayda var. 1.3 Multijet, 1.9 PD TDI 130PS ve yeni ve eski nesil PSA dizele sahip araçları uzun süre kullandığım ve ciddi yol yaptığım için rahatlıkla arkasında olduğumu söyleyebilirim yazdıklarımın. 1.3 Mjet 90HP 6 ileri Grande Puntom Denizli-İzmir arası 80-85 gitmek kaydıyla 3.3-3.4lt/100km motorin yakardı. Ortalama hızın 75km/h civarı olurdu yol bilgisayarında, yakıt değeri bizzat pompa değeridir. 1.6 PSA dizeller de buna benzer yakıt tüketimine sahipti. 1.9 TDI eski nesil PD teknolojisine sahip çok da verimli olmayan bir motordu. 6 ileriydi o da ortalama 110 ile seyredip yol bilgisayarında 100km/h ortalama ile 4.5lt civarı yakardı. Mjet şehir içi 5.5, PSA 6lt, TDI 6.2-6.3lt/100km yakardı.
Turbo ile verimin doğrudan alakası yok, aksine turbo besleme yakıt sarfiyatı konusunda dezavantaja sahiptir. Aynı şeyi SC için de söyleyebiliriz. Senin verimli zannettiğin turbo meselesi Downsizing denilen akımdan kaynaklı 1.6 gücünde 1.2-1.0lt motorların turbo desteğiyle üretilmesinden kaynaklanıyor. Azalan hacim turbonun yaratacağı ekstra yakıt sarfiyatından daha etkili biçimde yakıtı düşürdüğü için verimli gibi geliyor sana. Atmosferik olsa, aracın çok ağır olmadığını farz edersek turbolu olandan daha az yakar, elbette daha güçsüz olacaktır lakin...
3. madde için de benzer şeyleri söyleyebilirim, memleketime en uygun ve en optimum şartlarda gitmek istiyorum gittikten sonra ha motosikletle gitmişim ha arabayla gitmişim. Kaldı ki yine gaflete düştüğün bir nokta var, ağırlık meselesine girdin mi motosikleti yerden yere vurabilirim. 1.2lt 250-270kg bir enduro 1.2 1100kg araçla aynı yakıtı yakıyor. Kaldı ki arada silindir sayısı farkı, aktarma kayıpları, ek donanımın yakıta etkisi, sürtünme kaynaklı kayıplar(Rüzgar-Dört Lastik vs.)ek kök bir dünya dezavantajı var otomobillerin. Motosikletin ağırlığına göre de fazla yaktığı aşikardır.
Motosikletin yakıtta s.çmasının sebebi bellidir. Her şeyden önce motosikletlerin motor teknolojisi otomobillere göre çok çok geridedir. Neyse bu çok aşırı etki eden bir fark değil... Küçük hacimden yükü taşıyacak bir güç çıkarmak için devirli bir motor yapmak durumunda kalıyorlar, haliyle fazla yakıyor. Eğer otomobiller gibi devirsiz motorlar üretebilirlerse ki şimdi yönelim o yönde, yine otomobiller kadar olmasada az yakan aletler üretebilirler. Mesela Nacilerin motoru 700cc olanlar Honda Jazz'ın 1.4 atmosferik motorundan devşirme. Gayet az yakan bir motosiklet ama araba gibi devir çeviriyor tabi... Enduro için ideal...
Dostum yazdıklarında veriler doğru ama biraz elma ile armutu kıyaslıyorsun kısmı haksız sayılmaz.
1.3 multijet araç ile 80-85 km hızla giderken 3.5 litre mazot yakıyor demişsin. multijet motorlu 75 hp 0-100 km hızlanması 15 sn olup kalkışta cbr 125 ten dayak yiyecek bir araba bu. Enjeksiyonlu cbr 125 85 km sabit hız ki bunu dönüş yolunda izmir- istanbul arası denedim 2.0 litre(yanlış duymadın) yaktım. Zaten MT-125 ve R125 yamahalarda yol bilgisayarı olduğu için 1.8 litre gibi rakamları 80-90 lı hızlarda görüyorsun
16.500 devir çeviren 0-100 ü bastıgında 3.2 sn olan 0-200 km de ve çeyrek mil yarışında 10 yıl sonraki teknoloji ile üretilen 600 beygirlik F458 speciale yi bile gecbilecek bi motor bırakta sabit hızda 5-6 litre yaksın. Çünkü vites oranları yarış pistine ve maksimum hızlanmaya göre ayarlı.
ayrıca istanbul trafiğinde bu azyakan dizel araçlar 6-8 litre arası yakarken pcx 150 li arkadaşlar 2.6 litre şle sehir içi takılıyorlar. buyur burdan yak
Yav tamam işte konu motosiklet ne kadar para tuzağı, benim alt konum da memleketime en uygun en optimum şartlarda gidebilmek. Zevk için bindikten sonra yakıtını sorgulamıyorum zaten. Sadece ulaşım için de binmek istiyorum ama düşük cc motosikletle uzun yol yapmam, yoksa 125-150'liklerle 2lt tutturmak mümkün bahsettiğin gibi. Bu durumda hele evliysen ve arabaya ihtiyacın varsa hem araba hem motosiklet gerekiyor. Bu sebeple motosiklet bu kadar para tuzağı. Görünüşe göre bende bir zevk makinesine ek, şehir içi kısa mesafe git-gel için ufak bir scooter olacak bir de araba olacak. Arabayı hatuna veririz zaten, bende motosikletlerle takılırım. Arabası olan bir hatun bulmak da mantıklı Hatta ve hatta hem arabası hem motosikleti olan bir hatun
Bitiş çizgisinde elimizde üç motosiklet bir araba oldu...
Abi doğru söylemişsiniz de; ben şubat mart aylarında hyundai getz gibi bir motor aradım ve maalesef yok... Şöyle yok, biraz hacmi olup da araba gibi hızlanan (0-100ü 12 13 saniye olan); ve 100 ile giderken 2700 devir çevirebilecek bir motor yok...
1500cc araba 2 tane pcx150 yakıtı yakıyorsa, motosiklet az akıyor denilemez...
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
250 cc iyidir iyi ver 110 tl vergisini en fazla 3-5 litre yakarsın 100km. de eh 130-170 km.sa. arası değişen süratler de ülke şartlarında yeterli birde kapalı garajın varsa değme gitsin
NC750 100 km hızla giderken 3100 devir çeviriyor. 3.5 litreden az yakıyor. Ama 31 bin tl sıfırı 22 bin 5 yaşındakileri. 31 bine 54 beygir motor almışssın az yaksa ne yazar. Buna ragmen Honda türkiye nc750 serisinden çok satıyor. Memleketimiz insanının matematiği iyi değil tıpkı kıçı kırık jettanın dizeline +17500 tl verip 90 bine manuel c segmenti halk arabasına binmek gibi. o paraya o mal kötü veya o mala o para fazla baba lar XXL şemsiye
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)