çin Mali Motor Alacaklarin Dikkatine !
-
Selka adlı üyeden alıntı
O yüzden insanların kullandıkları araba ve motor maalesef Türkiyede statü göstergesi oldu ya ona yanıyorum. Adam olmak gerek. Japona binmek değil.
Bu gelir dağılımı adil olmayan tüm ülkelerde ortak bir problem ne yazıkki.
Hele bizim gibi içe kapalı, bir takım şeylerin bastırıldığı toplumlarda fertler kendilerini araba-motosiklet-cep telefonu-markalı kıyafet vb. ile tatmin ediyor, güçlü olduğunu düşünüyor..
hastalıklı bir düşünce yapısı ama gerçek bu..
---
peki konumuzla ne kadar alakalı? orası tartışılır..
Çin Malı motora hemen hepimiz gibi bende bindim. Yaklaşık 1 yıl kullandım. 6500km yol yaptım ve standart bakımları dışında hiçbir ücret ödemedim. Motorumu verdiğim arkadaşla hala görüşmekteyiz ve maşallah o da hala sorunsuz biniyor.
Bu olay birazda kullanma tarzınıza ve tercih ettiğiniz marka-modele görede değişiyor diye düşünüyorum.
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
Reklamlar
-
İbrahim tatlıses bir keresinde "urfada harvard vardıda bizmi okumadık" demişti.
İboyu pek sevdiğim söylenemez ama "paramız olduda bizmi almadık"...
Varsın çinli olsun, beyenmeyenlerin gözünde bende motorcu olmıyayım...
Aynı iboyu sevmeyen ben gibi...
Kaldıki sonmodel honda alıp acemilikle parçalayıp mındar edeceğime, beceriksizliğime onu çaldıracağıma, varsın beş para etmez çinli motorum parçalansın içim cız etmez, çalınırsa daha az parçalanır yüreğim en azından...
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
-
arkadasım bendede çin malı bir motor var ancak canavar gibi maasallah motorum suanda 8100 km de ama beni bir kez bile yolda bırakmadı.çin malı kötüdür diyorlar motora bakmazsan ve hor kullanırsan herzaman yolda kalırsın.bence buölçü bakımla ilgili değişiyor
-
Ben de bakmazsan diye bir şey olduğunu zannetmiyorum.
Bende mondial scooter vardı. 10.000 kmye kadar bir kez piston-sekman bir kez de tam motor yaptım. Kaportada ne kadar civata varsa hep kontrol ettim. Ama o civatalar kapırtayı kırıp kaporta attı.
Çin malı motorları eğer sürünmek istiyorsan alacaksın. Ama ben bisiklet gibi sakin sakin gidicem diyosan sorun yok.
Bazıları şanslı olabilir. ama genel itibari ile bu motorlar böyle... Ucuz diye alacağıma o paraya iyi bir markanın 2. elini temizini alırım arkama bakmam. Ben öyle yaptım rahatım.
-
ne zaman çinli muhabbeti açılsa yazıyorum benim de çinli var 100.000 de hala gidiyor tık demedi bir kere alternatörü yaktım iyi bir alternatör bulamadım sorun yaşadım kanuninin taktım sorun halloldu bu çinli ile trabzondan ardahana gittim 2700 rakıma çıktım 800 km yol yaptım 5 dakika mola vemedim banamısın demedi sadece 2700 de biraz tekledi e buda çinliiiiii
-
-
Tamam kalite farkeder elbet amaaa;
Adam gibi binersen, periyodik bakımını yaparsan, en dandik motor bile insanı epey bir süre idare eder.. bunu bilir bunu söylerim..
ha çin malı kalitesiz mi. olsun.. servistekilerde evlerine ekmek götürecek
çin malları olmasa adamlar aç kalır..
Onlarda bizim kardeşlerimiz yazık değil mi..
-
barisan adlı üyeden alıntı
ne zaman çinli muhabbeti açılsa yazıyorum benim de çinli var 100.000 de hala gidiyor tık demedi bir kere alternatörü yaktım iyi bir alternatör bulamadım sorun yaşadım kanuninin taktım sorun halloldu bu çinli ile trabzondan ardahana gittim 2700 rakıma çıktım 800 km yol yaptım 5 dakika mola vemedim banamısın demedi sadece 2700 de biraz tekledi e buda çinliiiiii
100.000km'de çinli?..
Eğer ciddiysen çok büyük başarı.. HELAL derim!!
Foto paylaşırmısın bizimle? Merak ettim..
~ Bütün mesele yolda olmak... ~
-
-
megadeth...gayet güzel bir yolculuk yapmışsınız gibi görünüyor... şu yolculuğun detaylarını paylaşsan ne kadar güzel olurdu...
-
çin ülkesinde Kaliteli Malda üretiliyo Bizim Türkler Gidiyo Abi En Ucuza Malet şunu Diyo çinli
Lerde öle Yapıyo çinin Ne Suçu Var Adamlar Uzaya Füze Yolladı Kendi Imkanlarıyla
-
01 Kasım 2008, 11:39
#172
kartezyenx adlı üyeden alıntı
çin ülkesinde Kaliteli Malda üretiliyo Bizim Türkler Gidiyo Abi En Ucuza Malet şunu Diyo çinli
Lerde öle Yapıyo çinin Ne Suçu Var Adamlar Uzaya Füze Yolladı Kendi Imkanlarıyla
Hay klavyenle(azınla) bin yaşa çinlinin ne suçu var.. Malı ucuz kalitesiz yaptıran bizimkiler, satıp kapatıp kaçan bizimkiler, servis parça sağlamayan bizimkiler, ne oldu çin malı işte...
Counter Strike'cilar buraya
www(dot)dostsunucu(dot)com
-
24 Kasım 2008, 12:00
#173
Arkadaslar bende Mondial 150KN vardı. İkinci el aldım.6 ay bindikten sonra da tam 250 karla sattım.Nerdeyse bütün gün motor üstündeydim.Yaklaşık 6000km civarı bir yol aldım, çoğu şehir içi olmak üzere.Tüm bakımlarını şahsen kendim yaptım.Bu zaman zarfında hiçbir sorun ve arıza yaşamadım.Tabiki bu motorla iki deneme hariç 120km üzerine bir hıza hiç çıkmadım.Üzerinde fazla tefarruat fazla olmadığı için bir kaç alet edavatla kendiniz de bazı tamirat ve değişimleri yapabiliyorsunuz. Fakat servisleri tam bir felaket.Çin malı iş yapıp japon malı fiyat istiyorlar.Sadece bir egsoz contasına 7 ytl para istediler.Bu motorun egsoz una cbf 150 contası da oluyor fiyatı 1,5 ytl
-
24 Kasım 2008, 18:26
#174
Şimdi kimse diyemez japon sorun çıkarmaz etmez,tamirci bi arkadaşım var ne zaman gitsem bikaç kawasaki yada yamaha sırada bekliyor.parçaları bi dünya para hadi parayı verdin acaba bulacak mı,bir sürü kawasaki yatıyor aylardır parça gelecek diye kaldı ki fiyatlarıda oldukça yüksek yani çook paran varsa binebilirsin.şimdi 750 lira maaş alan adam nasıl binsin?hadi bindi nasıl karşılasın o masrafları?tabiki gidecek burgman yerine çin işi 2. eli 700 liraya bi schooter alacak yada kawasakinin bi SS modeli yerine gidip Hyosug GT250r alacak.bende kawasakide kullandım 1500cc çin işi 150 cc schooter da chopper da kullandım.kawasakiye ettiğim masrafın 10 da 1ini etmedim 2 çinliyede.
özetle çin malını tercih edecekseniz evet orası burası gevşer,sürekli gaz kapatıp zorlarsanız ya kayış kopar ya motor gider ama zorlamayıp yağına dikkat eder,hava filtresi vs sine bakarsanız bakımlarını aksatmayıp bankete çukura lap diye dalmazsanız küçük şanssızlıklar dışında sorun yaşamazsınız.
şunuda belirtmek isterim ki kocaelide yaşıyorum ve ilk motorum Asya 150 t idi,arkadaşlar servis bir rezalet kesinlikle bunu göz önünde bulundurun adamlar herşeye para gözüyle bakıyorlar ve size bakım yaptırmazsanız garanti dışı bırakacaklarını söylüyorlar bu sayede bakım paralarını cebe indiriyorlar daha sonra bagaj kilidim bozuldu gittim garantiye girer ama yapmayız yenisi al dediler eksoz kendiliğinden dağaldı garantiye girer ama 110 liraya yenisini aldırcan 40 ta montaj 150 lira dediler.bağırdım çağırdım haliyle bana dönüp verdikleri cevap 'kardeşim bağırma burda git mahkemeye ver tüketici hakalrına ver,adamların 20 tane avukatı var bide senden üstüne para alırlar'' oldu. yani gölcükteki asya bayii salman motorun satış politikası budur. ikinci çin motorumda jinlun oldu ve kocaelideki jinlun bayiine 150 lik 2el jinlun almaya gittiğimde bana 3.000 kmde bir motora 3.400 ylt istedi ve tanıdık oldugum için 2750 ye verebileceğini söyledi halbuki o sıra sıfırı 3.450 idi şuan ise 3.000 ytl. daha sonra ben başka bir vatandaştan 2.250 ye deri çantalı aldım aynı motoru ve hacizli çıktı aynı bayiiye gittim motoru değerlendirebilirmiyiz diye sordum ve verdiği cevap şu oldu '' kerdeşim o motorun caddede yürüyeni 1 milyar etmez ki'' yani arkadaşlar çin japon rus yada moldovyalı farketmez önemli olan alıcının ne istediğini bilmesi ve ürünü aldıktan sonra neler yaşayacağını bilmesi.burda yaşayanlar yazsın tecrübelerini onlarda alsın yada almasın işerline gelirse..ben tekrar vurguluyorum çin mallarında benim görüğüm kadarı ile servis size vampir gibi yapışıyor 1 ytl ye aldıgı parçayı 100 ytl ye satmaya çalışıyor,garanti lafıyla göz boyayıp yağ değişimi vs den fahiş ücretler alıyor.Motoru götürdüğünüzde ''baltası değişmesi gerekiyor,diski değiştirsek iyi olur bak kayışıda değiştir aaa bak marşa basarken ses geldi duydun mu??arkada bi parça war onu başka malzemede olanla değiştirelim bi ömür sorun çıkarmaz 70 lira'' gibi yalan dolanlarla sizden para sızdırmak istemelerine hazırlıklı olun.
Arkadaşlar servisler için yazdıklarıma alınganlık göstermeyin lütfen aranızda çin malı motorların servisi olanlarda muhakkak olacaktır,işini Allah korkusu ve iş ahlakı ile yapanlara sözüm yok ben size benim SAHİP OLDUĞUM 2 adet çin markasının ve bunların yaşadığım yerde gittiğim servisleriyle birebir yaşadığım olayları yazdım.ben 15 bin km yaptım çin motorla tık demedi ama servisede 3 kere soktum sonra insanı sağmaya çalıştıklarını anlayınca sadece kendi ustama götürdüm (Yamaha servisi)
bukadar uzattığım için özür dilereyerek son sözlerim;Çin motorunuzu bildiğiniz güvendiğiniz ustaya götürmeniz,eğer anlıyorsanız(çok basit bir iş) yağını siz değiştirin,hava filtresini siz değiştirin ve ona özen gösterin demektir bnm tavsiyem,saygılar..
-
25 Kasım 2008, 01:02
#175
bütün motor forumlarında böyle onlarda konu var benim arkadaşımda shadow var keeway adam sadece uzun yol yapdı daha en ufak bir arızası yok motorun 20 bini geçdi motor çinlininde iyisi var kötüsü var kendini ispat etmişi var kendini rezil etmişi var bunlarıda biraz nette gezinen okuması yazması olan biri ayırt eder
millet yapıyor işde 50 bin yapanda var 30 bin yapanda var 100 bini devirende ar yapdımı yapıyor alet
biri kötü bir çin malı alıyor bütün çinliler kötü biri iyi bir çinli alıyor bütün çinliler iyi hayır ikiside değil iyisi var kötüsü var ayırt ettinmi böyle topiklerede gerek kalmıycak ilerde
-
25 Kasım 2008, 16:36
#176
Bu tür uyarı ya da karşılaştırma topiklerinin sonu genelde hüsran oluyor. Bir marka, modeli kullanan-sempati duyanlarla tersini düşünenler çabucak gruplaşıyor ve biz onlar ayrımına giren birçok kişi normalde yazacağından daha abartılı yazılar yazmaya başlıyor.
Bu nedenle yeni bir motor almayı düşünenlere, özellikle de ilk kez motor alacaklara önerim, düşündüğünüz modellerin topiklerine bakıp üşenmeden ilk otuz-kırk sayfayı okumanız. Bir modelin özelliklerini, sorunlarını, huyunu suyunu en iyi o motorun kullanıcıları biliyor ve modellerinin topikleri altında kendilerini dost bir ortamda hissettikleri için tüm sorunları, memnuniyet-memnuniyetsizliklerini bir bir ortaya döküyorlar. Yalnız ilk üç beş sayfayı okumakla kalmayın, çünkü bu ilk sayfalarda yeni bir motora kavuşmanın heyecanıyla övgüler ağırlıktadır. Yeni motor alanın birkaç bin kilometreden sonraki mesajlarını okuduğunuzdaysa artık çok daha nesnel olduğunu farkedersiniz.
Bu şekilde düşündüğünüz motorları en sağlam kaynaktan fiyat, performans, yedek parça, servis, kullanım konforu, arıza sıklığı ve kronik sorunları yönünden karşılaştırıp sağlıklı bir karar alabilirsiniz.
-
25 Kasım 2008, 16:50
#177
voyagerx adlı üyeden alıntı
Bu tür uyarı ya da karşılaştırma topiklerinin sonu genelde hüsran oluyor. Bir marka, modeli kullanan-sempati duyanlarla tersini düşünenler çabucak gruplaşıyor ve biz onlar ayrımına giren birçok kişi normalde yazacağından daha abartılı yazılar yazmaya başlıyor.
Bu nedenle yeni bir motor almayı düşünenlere, özellikle de ilk kez motor alacaklara önerim, düşündüğünüz modellerin topiklerine bakıp üşenmeden ilk otuz-kırk sayfayı okumanız. Bir modelin özelliklerini, sorunlarını, huyunu suyunu en iyi o motorun kullanıcıları biliyor ve modellerinin topikleri altında kendilerini dost bir ortamda hissettikleri için tüm sorunları, memnuniyet-memnuniyetsizliklerini bir bir ortaya döküyorlar. Yalnız ilk üç beş sayfayı okumakla kalmayın, çünkü bu ilk sayfalarda yeni bir motora kavuşmanın heyecanıyla övgüler ağırlıktadır. Yeni motor alanın birkaç bin kilometreden sonraki mesajlarını okuduğunuzdaysa artık çok daha nesnel olduğunu farkedersiniz.
Bu şekilde düşündüğünüz motorları en sağlam kaynaktan fiyat, performans, yedek parça, servis, kullanım konforu, arıza sıklığı ve kronik sorunları yönünden karşılaştırıp sağlıklı bir karar alabilirsiniz.
evet arkadaşım bende bunu diyorum zaten
mesela artık regal dedinmi çin malıdır ama kimse kötü diyemez kaliteli iyi motordur sorunsuzdur en azından az dır sorunu dorado dedinmi kazıkdır fahişdir dökülen sorunlu bir motor
şimdi biri çıksa regal berbat dese diğeri çıksa dorado harika dese artık bunlar boş yazı olur kimse bu insanlara inanmaz artık markalar modeller belli çin mallarında da iyi kötü belli oldu şekillendi..
-
27 Kasım 2008, 13:27
#178
3 hafta önce paşalar gibi 5.500 ytl para verip Keeway Cruiser 250 cc aldım. Almadan önce çok araştırdım. Harley Davidson'un Türkiye distribitörü Efsane Motor, aynı zamanda bir Çin yapımı olan Keeway'in de distribitörlüğünü aldı. Bahsedildiği gibi Çin mallarının hepsi dandik ise Efsane Motor, şirketinin güvenirliğini çöpe atmış demektir. Bu da mantıksız olduğu için sonuç ortada...
-
27 Kasım 2008, 13:49
#179
Herkes motor için bir bütçe ayırır ve ona göre hareket eder bazı arkadaşların dediği gibi kullanmadan kullanmaya ve bakımlarını aksatmamaya da bağlıdır bu işler. Ben 2006 yılında OMI Bülbül 150 motor aldım geçen ay 10000 km.de mahalleden bir genç arkadaşımız çok istediği için sattım. İki sene içinde neler oldu; gaz teli bir kere koptu rölantiyi yükselterek eve döndüm iki kere (birincisinde kopmadan gerekli değişikliği yaptırdım ikincisinde Kefken'e denize gidiyordum Kandıra'ya gelmeden yolda kaldım) kayış değiştirdim bir keresindede Kartepe'ye çıkıyordum statör yandı tamirciye itekliyerek götürdüm. Bunların haricinde yağını hava filtresini değiştir çok gezdim o kadarda olur dedim.
-
27 Kasım 2008, 14:24
#180
Piyasada artık bi kavram oluştu "çin malı" adı altında.
Ama göz ardı edilen birşey var.Çin pazarı biraz küçümseniyor bu kavram altında.
Çin teknolojisi hiçte küçümsenecek bir teknoloji değildir.Hemde biz hiç küçümsemeliyiz bence.Uzaya araç ve astronot gönderen bir ülkenin teknolojisini biz nasıl küçümseyebiliriz sizce ?
Bu tamamen arz talep meselesi.Çinlilerde ürünlerini talebe göre hazırlayıp piyasaya sürüyor.İsterseniz en sağlamınıda yapacaklardır ama ona görede fiyat olacaktır.Bu yüzden kalıp düşünceleri kat-i olarak algılamamak ürünü detaylı incelemek gerektiği düşüncesindeyim.
[FONT="Times New Roman"][B][COLOR="DarkOrchid"]KULLANMADIĞINI KAYBEDERSİN[SIZE="4"][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler