Son Dönemde SS görünümlü 250cc'lerdeki Kaza Oranlarındaki Artış Sebepleri Nelerdir?
-
Yazılanlarda katıldığım ve katılmadığım yerler var. Öncelikle r25 e süper spor motor dememek bana çok yanlış geliyor. 185+km hıza çıkan çok atak ve seri olan dizayni ve şasi geometrisi bna uygun olarak tasarlanan ve yamahanin günlük kullanıma uygun süper spor motoru olarak özelliklerinin bir kısmı r1 ve r6 dan aldık dedikleri bir motor nasıl ss makina olmuyor hayret. Kazalara gelince muhakkak donanım etkisi büyüktür fakat olay pilotajda bitiyor. Motoru teknik limitleri üzerinde ve pilotun kendi sürüş kabiliyetleri üzerinde kullanmasi kazalara sebebiyet veriyor. R25 ölçülerine diger 600cc ss lerle teknik veriler üzerinden kıyaslayin bakin boyut farki var mi. Hatta milimetre bazında kiminden uzun veya genis 1mm 2mm hepsinin detaytlari var bulmak cok kolay. Ağırlık olarak 25 ila 35 kilo arası daha hafif bir motor,600 cc ler 185 190 kg iken r25 166 167 kg. Şimdi yeni başlayan genç arkadaşlar, r25 büyük ve kuvvetli bir motor, egitim almadan motora alismadan ilk defa alınmasını tavsiye etmediğim bir motor. Peki bu motoru kim almalı, yaşı genç olsa bile bilinçli kendini kontrol edebilen arkadaşlar veya yaşı ilerlemiş motor işine girmek isteyen yine bilinçli arkadaşlara tavsiye ederim. Kazalar ybr125 ile olmaz mı? Tabiki olur fakat kullanıcıyı daha az heyecanlandiran ve hatayı affedebilirlik oranın daha yuksek olması ve kontrol edilebilir gücü daha dusuk bir motor olmasi sanirim kazalarınin oranını azaltacaktir.
Reklamlar
-
Ülkemizdeki şehir içi kullanım alanlarının çok berbat oluşu ve ss lerde düşük hızlarda virajın daha zorlu alınmasından kaynaklanan bir durum olduğunu düşünüyorum. Tek tek değerlendirmeyin . İki durumu aynı çerçeveye alın. Hem düşük hızdasın dönüşün zor, hem tecrübesizsin motor ağır, hemde trafik koşulları berbat. Soldan araba fırlıyor sağındaki kapı açıyor önünde kocaman çukur arkanda araba kıçına girmiş frene bassan bindiricek falan filan daha saymakla bitmez...
-
Şekil olayım , şukul olayım , millet gözünü benden alamasın , yeni Kenan ben olayım , dizliklerim yerlerde kıvılcım çıkartsın aslında kıvılcım çıkartcam olan kafandaki kask. Bide lastiği 180'lik taktırsam olur mu abi ?
-
Fiyat ve vergi politikaları nedeni ile ilk motor olarak alınmalı.
İş yerinde arkadaşın kardeşi aldı ilk gün birisine vermiş kaza yaptılar , tamir sonrası şimdi çocuk kullanıyor açıkçası ben korkuyorum kaza yapacak diye.
-
Genç arkadaşlarımın 125 alsam nasıl olsa yetmeyecek diyerek ilk tercihi olan motordur r25
-
Emremash adlı üyeden alıntı
Ülkemizdeki şehir içi kullanım alanlarının çok berbat oluşu ve ss lerde düşük hızlarda virajın daha zorlu alınmasından kaynaklanan bir durum olduğunu düşünüyorum. Tek tek değerlendirmeyin . İki durumu aynı çerçeveye alın. Hem düşük hızdasın dönüşün zor, hem tecrübesizsin motor ağır, hemde trafik koşulları berbat. Soldan araba fırlıyor sağındaki kapı açıyor önünde kocaman çukur arkanda araba kıçına girmiş frene bassan bindiricek falan filan daha saymakla bitmez...
Bu gibi durumda kaldığımızda frene abanıp arkadaki elemanın bize bindirmesini sağlamamız gerekiyor. Bırak bindirsin yahu. Takip mesafesini korumuyorsa bu onun suçudur, bizim değil.
İlk bakışta aşık oldun oldun adamım, yoksa ikinci bakışta kimin ne mal olduğunu anlarsın.
- BOB MARLEY
-
Aquaium adlı üyeden alıntı
Bu gibi durumda kaldığımızda frene abanıp arkadaki elemanın bize bindirmesini sağlamamız gerekiyor. Bırak bindirsin yahu. Takip mesafesini korumuyorsa bu onun suçudur, bizim değil.
Kalıcı bir hasar varsa vücutta yada ölüm kimin suçu olduğu fark ediyor mu
-
Şekil ve az da hız olsun mantığı ile 250 cc ile ilk deneyimlerini yapanlar genelde kaza yapanlar..
Şimdiye kadar tecrübeli bir R25 sürücüsüne rastlamadım..
Vardır tabi..
Ama çoğunluk tecrübesiz...
Haliyle kaza oranı yüksek gözüküyor...
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Kalıcı bir hasar varsa vücutta yada ölüm kimin suçu olduğu fark ediyor mu
Sen zaten iki tekerleğin üzerine bu riskleri alarak binmişsin ve sana trafik kuralları diyor ki sana arkadan vuran suçludur arkadaşım.
İlk bakışta aşık oldun oldun adamım, yoksa ikinci bakışta kimin ne mal olduğunu anlarsın.
- BOB MARLEY
-
-
Ss in açılımı supersportur. 250cc nin neresi süper de ss diyosunuz. Olsa olsa s olur o 😂😂
-
telike adlı üyeden alıntı
Ss in açılımı supersportur. 250cc nin neresi süper de ss diyosunuz. Olsa olsa s olur o
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
Bazı arkadaşlarda r25 e karşı olan bu ss olamaz vs gibi yaklaşımlarıni gerçekten komik buluyorum. Üreticilerinden mühendislerinden daha iyi biliyorlar bu işi. Aslında ürün sınıflandırma gorevini yamaha onlara vermeli.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
600cc dem aşağı olduğu zaman maltepe sahilde büfe nin oraya park etmek yasak. SS hacim ile alakalı bir durum lütfen ortalığı bulandırmayalım.
-
alp_tunay adlı üyeden alıntı
Şekil ve az da hız olsun mantığı ile 250 cc ile ilk deneyimlerini yapanlar genelde kaza yapanlar..
Şimdiye kadar tecrübeli bir R25 sürücüsüne rastlamadım..
Vardır tabi..
Ama çoğunluk tecrübesiz...
Haliyle kaza oranı yüksek gözüküyor...
bir arkadaşım ilk motoru olarak r25 aldı, sürüş eğitimi vs almış ama sonuçta o senin ilk motorun , bence yanlış yaptı.
-
U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı
600cc dem aşağı olduğu zaman maltepe sahilde büfe nin oraya park etmek yasak.
SS hacim ile alakalı bir durum lütfen ortalığı bulandırmayalım.
Doğru tespit bütün büyük şirketler kategori ayrımı kararını verirken maltepe önündeki cafe ye park edenler ve edemeyenler olarak ayırıyormuş mühendislik bilim teknoloji hak getire����
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
tmsn adlı üyeden alıntı
bir arkadaşım ilk motoru olarak r25 aldı, sürüş eğitimi vs almış ama sonuçta o senin ilk motorun , bence yanlış yaptı.
R25 i başlangıç motoru için herkeze tavsiye edemem ama bilinçli kullanıcı profili için gayet uygun. Benim ilk motorum , hiçbir sorun yaşatmadi 11 bin km sonunda. Bu konuyla ilgili yazı yazdım. Size bir ornek bilinçli kullanıcı tanımı için, ışıklarda duruyorum full koruma var üzerimde (deri yerine kevlar kot) yanıma bir ninja geldi gömlek kot pantalon kaski kolunda. Hadi yarışalım dedi yok dedim ben yaşlıyim saol, hadi fln derken yeşil yandı çocuğun bir gidişi var inanamazsıniz aslinda ben trafikte kafasında kaski olmayan motor kullanıcılarına selam dahi vermiyorum o gün cok zorladı arkadas. Bu tarz biri benim için bilinçsiz kullanıcıdir. Bu arkadas kawasaki 300 almış, onun yerine r25 de almış olabilirdi , bu arkadaşın kaza yapma ihtimali ve sonunda ölme ihtimali yüksek yani süpriz olmaz yaşanacak acı sonuç.
-
Salurbey adlı üyeden alıntı
http://i.hizliresim.com/lEQygE.png
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:06 ----------
Bazı arkadaşlarda r25 e karşı olan bu ss olamaz vs gibi yaklaşımlarıni gerçekten komik buluyorum. Üreticilerinden mühendislerinden daha iyi biliyorlar bu işi. Aslında ürün sınıflandırma gorevini yamaha onlara vermeli.
Üretciye göre bak diyince sıkıntı yok. Ben pazarlamacıya göre bak diyince auuv. Onlara supersport demezse kimsenin kanıma giremez. Kandıramaz.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
ben yazmıştım sebebini. daha mı devam ediyo konu
-
DKN adlı üyeden alıntı
ben yazmıştım sebebini. daha mı devam ediyo konu
Bizde dedik, dedik dinletemedik.
Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)