Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mt-03, NC 700 vs vs

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnşallah birgün
    Abi bu motorlari ilk motor olarak 0 tecrübe de alan insanlar var ve bişi olmuyor ama herkes ybr cbf ile başlayın diyor nedir bunlarin sirri bende motor alicam çünkü heves ediyorum bunlarla baslamak için kafam karıştı iyice deliricem.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    cıbırlover1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2015
    Şehir
    Polonya
    Motosikleti
    CBR 125R
    Cehalet işte ...

  3. #3
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Başlamak yasak değil başlayabilirsin.
    Fıstıklı severim bu arada bende
    tiawern bunu beğendi.

  4. #4
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    direk rakıyla başlama
    önce birayla bünyeyi alıştır

  5. #5
    efeeryurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 660
    Alıntı KrosKafası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu motorlari ilk motor olarak 0 tecrübe de alan insanlar var ve bişi olmuyor ama herkes ybr cbf ile başlayın diyor nedir bunlarin sirri bende motor alicam çünkü heves ediyorum bunlarla baslamak için kafam karıştı iyice deliricem.
    Merhaba,

    Evet tecrübeli arkadaşlar, abiler yorum yapıyor ve yeni başlayanlar için düşük CC'li motor öneriyor hatta kusura bakmayın ancak at gözlüğü takıp körü körüne savunuyorlar bu tezi..
    Ancak ben, ehliyetimi aldıktan sonra eğitim ile beraber ilk motorum olan Yamaha Tenere 660 aldım.. Evet ilk motorum, hiç tecrübem yoktu.. Ve iyi ki böyle bir motorla başlamışım.. Dolayısıyla sen kendine güveniyorsan, adam akıllı şımarmadan motosiklete binerim diyorsan kararı sen vermelisin..

    Düşük CC'li bir motorla başlayıp, 1 ay sonra değiştirmek bana saçma geliyor.. Onun yerine eğitim, ekipman ve sonrasında istediğin motosikleti alabilirsin..
    Deeplord bunu beğendi.

  6. #6
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    Superduke
    300cc ve altı her motosiklet ile başlanabilir. Tavsiyem ilk motosiklet olarak duke250-z250sl gibi çıplak motosiklet almanız.

  7. #7
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Alıntı efeeryurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Evet tecrübeli arkadaşlar, abiler yorum yapıyor ve yeni başlayanlar için düşük CC'li motor öneriyor hatta kusura bakmayın ancak at gözlüğü takıp körü körüne savunuyorlar bu tezi..
    Ancak ben, ehliyetimi aldıktan sonra eğitim ile beraber ilk motorum olan Yamaha Tenere 660 aldım.. Evet ilk motorum, hiç tecrübem yoktu.. Ve iyi ki böyle bir motorla başlamışım.. Dolayısıyla sen kendine güveniyorsan, adam akıllı şımarmadan motosiklete binerim diyorsan kararı sen vermelisin..

    Düşük CC'li bir motorla başlayıp, 1 ay sonra değiştirmek bana saçma geliyor.. Onun yerine eğitim, ekipman ve sonrasında istediğin motosikleti alabilirsin..
    Hiçkimse yüksek cc ile başlarsan motoru kullanamazsın ya da kısa sürede kaza yapıp ölürsün demiyor. Bu şekilde başlayıp yıllarca da kullanabilirsiniz.
    Belli bir yaşta belli bir eğitim seviyesinde olan biri 1000cc super sportla da başlasa gaz koluna hakim olduğu müddetçe büyük kaza bela yaşamadan motosiklet serüvenini devam ettirebilir.

    Anlamak istemediğiniz şu:
    Düşük cc tavsiyesinin sebeplerinden biri ve en geçerlisi motosiklete hakim olmayı ama gerçekten hakim olmayı becerebilmek burdan geçiyor.
    660 kullanabilirsiniz ama siz mi motoru kullanıyorsunuz yoksa motor mu sizi kullanıyor ondan emin misiniz ?
    Herkes bir motosikletin gazını frenini debriyajını öğrenir. Ama yokuş yıkarı bir yolda artçınızla birlikte dar bir U dönüşü yapmanız gerektiğinde 3 manevrada bunu yapıyorsanız işte o motosiklet kullanmak değil, yüksek CC motosiklet kullanmak hiç değildir.
    İşte motora bu denli hakim olabilmek için küçük CC ve düşük ağırlıklı motorla başlamak önerilir.
    mustang53 bunu beğendi.
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  8. #8

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnşallah birgün
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçkimse yüksek cc ile başlarsan motoru kullanamazsın ya da kısa sürede kaza yapıp ölürsün demiyor. Bu şekilde başlayıp yıllarca da kullanabilirsiniz.
    Belli bir yaşta belli bir eğitim seviyesinde olan biri 1000cc super sportla da başlasa gaz koluna hakim olduğu müddetçe büyük kaza bela yaşamadan motosiklet serüvenini devam ettirebilir.

    Anlamak istemediğiniz şu:
    Düşük cc tavsiyesinin sebeplerinden biri ve en geçerlisi motosiklete hakim olmayı ama gerçekten hakim olmayı becerebilmek burdan geçiyor.
    660 kullanabilirsiniz ama siz mi motoru kullanıyorsunuz yoksa motor mu sizi kullanıyor ondan emin misiniz ?
    Herkes bir motosikletin gazını frenini debriyajını öğrenir. Ama yokuş yıkarı bir yolda artçınızla birlikte dar bir U dönüşü yapmanız gerektiğinde 3 manevrada bunu yapıyorsanız işte o motosiklet kullanmak değil, yüksek CC motosiklet kullanmak hiç değildir.
    İşte motora bu denli hakim olabilmek için küçük CC ve düşük ağırlıklı motorla başlamak önerilir.
    Sağol abi cok güzel aydinlattin suan beni
    chopperrider bunu beğendi.

  9. #9
    efeeryurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Tenere 660
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçkimse yüksek cc ile başlarsan motoru kullanamazsın ya da kısa sürede kaza yapıp ölürsün demiyor. Bu şekilde başlayıp yıllarca da kullanabilirsiniz.
    Belli bir yaşta belli bir eğitim seviyesinde olan biri 1000cc super sportla da başlasa gaz koluna hakim olduğu müddetçe büyük kaza bela yaşamadan motosiklet serüvenini devam ettirebilir.

    Anlamak istemediğiniz şu:
    Düşük cc tavsiyesinin sebeplerinden biri ve en geçerlisi motosiklete hakim olmayı ama gerçekten hakim olmayı becerebilmek burdan geçiyor.
    660 kullanabilirsiniz ama siz mi motoru kullanıyorsunuz yoksa motor mu sizi kullanıyor ondan emin misiniz ?
    Herkes bir motosikletin gazını frenini debriyajını öğrenir. Ama yokuş yıkarı bir yolda artçınızla birlikte dar bir U dönüşü yapmanız gerektiğinde 3 manevrada bunu yapıyorsanız işte o motosiklet kullanmak değil, yüksek CC motosiklet kullanmak hiç değildir.
    İşte motora bu denli hakim olabilmek için küçük CC ve düşük ağırlıklı motorla başlamak önerilir.
    Tek tek cevap verip ikili mesajlaşmak istemiyorum ancak dediklerinizi biliyorum.. Araba ile çok ciddi şehir içi ve şehirler arası tecrübem var.. Motosiklet ile ise, 4 ayda 4.000 km. tecrübem oldu.. Bunun 2.000 km.'si şehirler arası..

    Tenere ağır bir motor, boş ağırlığı 190 kg. Koruma demiri, çanta demirleri, yakıt filan derken bu ağırlık 220-230 kg.'u buluyor.. Hakimiyet dediğiniz gibi çok çok önemli ancak yukarıda yazdığım gibi iyi bir eğitim olmazsa olmaz..

    Dolayısıyla, iyi bir eğitim alarak sağlam bir ekipmanla 1000 cc. ve 300 kg. motorla bile başlanır..

    İnsan önce kendini bilmeli..

  10. #10
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cb125e-mt 03 -cbr 250-ybr125-pcx125
    1500 kmmt 3 kullanmış biri olarak söylüyorum MT 3 vs güçlü motordur şaka kaldırmaz hata affetmez benim tavsiyemde bi süre düşük cc kullanman olacaktır

  11. #11

    Üyelik
    15 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    dusuk cc ile motosikletin abc sini ogrenirsin. Yere yatirdiginda canin maddi olarak fazla acimaz vs vs. Ama amerikada avrupada buyuk cc ile basliyorlar diyenler oradaki ehliyet sistemini ve trafigin isleyisini muhtemelen bilmiyordur. Ha cbf150 ile baslamazsin da cbr250 ile baslarsin o da olumlu. Koruma takozu takmayi unutma ama 😊

  12. #12

    Üyelik
    15 Ağustos 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    İnşallah birgün
    Alıntı EmirŞengezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dusuk cc ile motosikletin abc sini ogrenirsin. Yere yatirdiginda canin maddi olarak fazla acimaz vs vs. Ama amerikada avrupada buyuk cc ile basliyorlar diyenler oradaki ehliyet sistemini ve trafigin isleyisini muhtemelen bilmiyordur. Ha cbf150 ile baslamazsin da cbr250 ile baslarsin o da olumlu. Koruma takozu takmayi unutma ama 😊
    Eyvallah abi güzel yorumun için

  13. #13
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    şunu mu alayım şunu mu diyen zaten tecrübesizdir. bi de bunlara şunu al bunu alma demek cehaletlerine ortak olmaktır. böyle konularda yazmayın arkadaşlar. daha geçen gördüm 1000rr da giden birini. eve varmışmıdır diye hala düşünüyorum, babannenizin kullandığını hayal edin işte..

  14. #14
    dtvolkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    nc 750x dct
    Meraba iyi sürüşler kardeşim. Ben ilk motor olarak nc-750x dct aldım. yaşım 35 küçük küçük az trafikli ortamda turluyorum.şimdilik motorun üstünde duruyoruz artçı felan zaten almayı aklımdan bile geçirmiyorum, trafik kurallarına uyarak hız limitlerinin içinde öyle iki araba arasından, sağından geçeyim , makasa felan durumum yok. bence 100cc likte olsa bu tip sürüş yapacaksan zaten ciddi risk alıyorsun demektir. 10yıldır araç kullanıyorum. dikkatli ve trafiği iyi okurum.yani lafın kısası burda birinci etmen kişinin kendisi yoksa altında aracın silindirinin iç hacmi çok sonra gelir . saygılarımla

  15. #15
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı KrosKafası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi bu motorlari ilk motor olarak 0 tecrübe de alan insanlar var ve bişi olmuyor ama herkes ybr cbf ile başlayın diyor nedir bunlarin sirri bende motor alicam çünkü heves ediyorum bunlarla baslamak için kafam karıştı iyice deliricem.
    Alıntı KrosKafası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar motora baslocam eğitim alıp aklımda pulsar ns 200 ve duke 200 var 10 bin verebilirim maks. Duke küçük diyorlar 18 83 tam bilmiyorum bu arada boyum vsr duke 200 altımda nasıl durur
    Alıntı KrosKafası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben şimdi başlangıç egitmi alıp 10 bin TL civarında süper moto arıyorum klx yada crf alsam supermoto jant lastik taksam nasıl olur sende klx var uzun yola falan çıkıyormusun hiç klx honda dan tek farkı artçı pegleri uygunsuzlugu ve selesiymis diğer konularda klx önde diyorlar
    Aksamdan sabaha fikrin degisiyor, her motosikleti kendine uydurmak zorunda degilsin, once ihtiyaclarini belirlersen daha kolay olur.

    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  16. #16

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Kimse alamazsın demiyor zaten. Parayı veren motoru alır. Sen trafikte aralardan geçeceğim derken, ya da düşük hızda dar manevralar yaparken her seferinde ayağını yere koyuyorsan ona motosiklet kullanmak denmez. İllaki ölmek değil mesele bir de keyif almak var.
    Parkettiğin yerden direksiyon kilit dönmek yerine geri geri çıkıyorsan o da olmaz.
    Teşbihte hata olmasın eski motorcu abilerimizin 'maymun sürüşü' diye bir tabirleri var. Motosiklet belirli bir hıza çıkınca zaten bir maymunu da oturtsan, ellerini de bıraksan gider bir şekilde.
    Saygılar

  17. #17
    evural - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara, Eryaman
    Motosikleti
    Xmax 300
    Bu forumda bu tarz konular açıp da ondan sonra yüksek cc ile başlayıp vefat eden arkadaşlarımız oldu. Özellikle Türkiye'de motosiklet kullanmak çok tehlikelidir. Kaza riskini minimuma indirmek için düşük cc'de başlayıp yavaş yavaş öğrenirsin motor kullanmayı, çünkü düşük cc hata affeder, yanlış yaptığında hayatta kalabilirsin. O nedenle bu iş tüm dünyada böyledir. 250 cc ve altı ile başlanır, istenirse yükseltilir. Ama tabi para ve hayat senin. Gidip 650 cc ile de başlayabilirsin, 1000 cc ile de. Muhtemelen de hiçbirşey olmaz, sadece kaza yapma riskin artar, muhtemelen de motoru hakkıyla kullanamazsın.

  18. #18
    mfBulut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2016
    Şehir
    Adana
    Bu konuda yakın zamanda gördüğüm ve gerçekten doğru olduğunu düşündüğüm yorumu paylaşayım:
    "Öncelik her zaman profesyonel eğitimdir. Gerçekten kaliteli bir yerden iyi bir eğitim aldıktan sonra, rastgele ya işte abi 600 cc ile başlayayım mı sorusundansa, seni eğiten ve aktif kullanım süresince seni izleyip yeteneklerini ve eksiklerini gören bir eğitmenin yorumu önemlidir. Eğitimi tamamlarsın ve hocana sorarsın. O sana hangi motorlar ile başlayabileceğini söyler."
    Bence herkes için çok farklı olabilecek bir konuda en objektif cevap bu şekilde bulunur.

  19. #19
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    700cc 220 kg 62nm torku ile ilk motorda hayatta başarılar dileriz alacak olana..

  20. #20
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Aslan ya aslan )


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)