Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

250 CC de Silindir Konusu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Bashwarp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    250CC bir motosiklette silindir sayısı, yüksek cc motosikletlere göre ne kadar fark ettirir?

    Şöyle ki,

    KTM Duke 250 (tek silindir) / Yamaha MT 25(çift silindir)
    yada
    Ninja 250SL (tek silindir) / Yamaha R25 (çift silindir)

    Bu örnekler üzerinden şunu sormak istiyorum: 250 cc sınıfında silindir farkı, ne kadar fark ettirir?

    Klasik olarak tek silindir / çift silindir farkını sormuyorum. Düşük CC de durumlar nasıl, ne fark ettiriyor, bunu merak ediyorum.

    Buna göre bir tercih de bulunacağım. Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Daha önce 250 ve/veya çok silindir kullanmamış arkadaşlar hep merak ediyor, 3-5 km farkı veya 1-2 saniye farkları gozlerinde dağ yapıp, her motosikletin baaambaşka güçlerde olduklarını düşünüyorlar. Şimdi verileri veriyorum.

    250 cc bir motosiklet ile, 110-120 hp dizel veya benzinli bir arabayla ancak 80-100 km hızlara kadar baş edebilirsiniz. Daha sonra o da gaza basar siz de basarsanız muhtemelen 140-150 den sonra aradaki farkı kapatıp yanınızdan geçip giderler. Bu 250 cc bir motosikletün gücüdür. Bu kadar kısıtşı bi güç aralığındaki motosikletlerin arasında ne kadar fark olabilir? Kimi daha iyi gider kimi alt devirde torkludur, kimi hafiftir.
    Her konuda daha iyi veya en iyi diye bir durum da yok.
    Daha başka bi anlatımla, çift silindir 250cc bir motosiklet ile aynısının tek silindirlisi arasında şöyle bir fark var... Biri içi doluca bir yatım ekmel arası tavuk döner. Diğeri 3/4 ekmek tavuk döner. (çift için diyelim)
    Yarım ekmekte 100 gram döner varsa, 3/4 ekmekte 150 gram et yok. 120 gram et var. Neticede daha çok doyuyosun, ama ısırıkların arası boş. Isırıkları sıklaştırmak ister
    Bu yuzden bütçenizin el verdiği,tasarımını ve servisi yakınlarda bulunabilen bi motosikleti alın geçin. Düşünmeyle geçirdiğiniz zamanı motoaikletle geçirin. Beğenmezseniz değiştirin gitsin.
    GezeGeze, zabuzaretta ve abeciMotoru bunu beğendiler.

  3. #3
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    egsoz sesi ile tork eğrisi fark ediyor; başka da bi farkı yok.
    GezeGeze bunu beğendi.

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    tek 250 cc 1 adet pistonla iş yapar. 250 cc çift silindir motorda 125 cc lik 2 adet piston vardır. sıralı çalışırlar.

    burada geçenlerde de konuşuldu.

    yanma oranı genelde 1 e 8 dir. yani 1 birim benzin ile 8 birim hava karışıp yakılır piston içerisinde.

    1 silindir 1 patlamada 1 tur attırdığında kranka, 2 silindir aynı işi 2 patlamada yapar. yakıt artar (1 e 2 oranda olmasa da yine yüksek olur) ama aynı işi 2 işçinin yapması gibi daha az yorulurlar.

    bir de titreşim konusu var. bir çok arkadaş tek silindirlerin hiç titremediğini iddaa ediyor. haklıdır dünyadaki tüm tek silindir makinaları sürmedim. ama şöyle anlatabilirim fizik kuralı çerçecesinde;

    bir kolunu dirseğinden kanat çırpar gibi yukarı aşağı hareket ettirirsen vücudun da hareket eder. eylemsizlik + momentum sebebi ile. ama aynı hareketi 2 kolunla biri yukarıda biri aşağıda olacak şekilde yaparsan daha stabil olursun. momentumu dengeleyebilirsin. yine vücudun sallanır ama tek kol kadar değil.

    sanırım en basit anlatımıyla tek silindir ve çift silindir böyle anlatılabilir. yanlışım varsa düzeltebilirsiniz dostlarım bilmemek değil yanlış bildiğinin düzeltilmesine kızmak ayıptır
    ...garip..., zabuzaretta ve GezeGeze bunu beğendiler.

  5. #5
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Silindir sayısı arttıkça kol kısalır buda devir sayısını arttırır dolayısı ile alt devirlerde ile güç düşer, üst devirlere tırmanınca da yakıt artar.
    Devirli dönen her şeyin bakımı çabuk gelir, sarf malzemesi çabuk tükenir.

    Düşük cc lerde tek silindir çift silindir sadece yakıtı ve masrafı etkiler.
    Güçte aman aman bir değişim olmaz.
    GezeGeze, jimi_hendrix ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  6. #6
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Alıntı Bashwarp adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [U]Klasik olarak tek silindir / çift silindir farkını sormuyorum.
    derken ne demek istedin.Olan bir bilgi dışında neyi öğrenmek isteyebilirsin.

  7. #7

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İşin güçle ve son süratle ilgili olan kısmını geçiyorum çünkü apaçi muhabbetinden başka bir şey değil. Aralarındaki en büyük birinci fark tek silindirlinin maksimum torkunu daha düşük devirde vermesidir. Bu sayede vitesle fazla oynamadan alt devirlerde gidilebilir ve tork erken geldiğinden bir noktaya kadar iki silindirliden daha çabuk hızlanabilir. Ayrıca düşük güç bölgesinde yüksek tork alındığından, normal kullanımda yakıt tüketimi de düşük olur. Diğer fark ise tek silindirlinin titreşiminin daha fazla olmasıdır. Mesela sorduğun motorlarda Duke 250'nin titreşimi bana göre kabul edilemeyecek seviyededir. Bu arada, ben yukarıda sıraladığın motorların hiçbirisini almam. Her biri için farklı bir sebebim var.
    GezeGeze bunu beğendi.

  8. #8
    Bashwarp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı whitedeamon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    derken ne demek istedin.Olan bir bilgi dışında neyi öğrenmek isteyebilirsin.
    Silindir konusu açıldığı zaman hep yüksek cc motosikletler üzerinden örnekler veriyorlar ve burada devasa farklar oluyor. Aynı şey küçük cc aletlerde geçerli midir? Soru bu

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşin güçle ve son süratle ilgili olan kısmını geçiyorum çünkü apaçi muhabbetinden başka bir şey değil. Aralarındaki en büyük birinci fark tek silindirlinin maksimum torkunu daha düşük devirde vermesidir. Bu sayede vitesle fazla oynamadan alt devirlerde gidilebilir ve tork erken geldiğinden bir noktaya kadar iki silindirliden daha çabuk hızlanabilir. Ayrıca düşük güç bölgesinde yüksek tork alındığından, normal kullanımda yakıt tüketimi de düşük olur. Diğer fark ise tek silindirlinin titreşiminin daha fazla olmasıdır. Mesela sorduğun motorlarda Duke 250'nin titreşimi bana göre kabul edilemeyecek seviyededir. Bu arada, ben yukarıda sıraladığın motorların hiçbirisini almam. Her biri için farklı bir sebebim var.
    Son sürat belki de gücün "apaçi" muhabbeti olduğuna pek katılmıyorum.

    Neden yukarıdaki motosikletlerin hiç birini almazsınız? Tek silindirliler için sorun titreşim mi?

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    tek silindir daha çok titrer ve maksimum beygiri düşük devirde verir, bu yüzden şehir içi sürüşlerinde ve ve manevralarda rahat edersin, çift silindire göre daha az yakar.

    çift silindir motor tek silindire göre daha az titrer ve yüksek devirde güç üretir. ancak çift silindir olduğundan alt devirlerdede ihtiyacını karşılayacak gücü bulabilirsin.

    karşılaştırmayı 250 cc motoruları düşünerek yaptım
    GezeGeze bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Bu cc konusunu anlamaya çalışıyorum; anladığımı anlatmaya çalışayım.

    Somut örnek üzerinde gideyim: Kawasaki Z300 ABS ile Kawasaki Z250 SL ABS modelleri arasında silindir farkı var; 300 çift silindir; 250 tek silindir.

    Ama aradaki cc farkı çok yüksek değil... düşük cc'li motosikletler... öyle 600'lük 1000'lik değiller...

    Son hız derdinde olmayan birisi için aradaki 50 cc'nin çok bi önemi olmayacaktır. Biri 140-160 km/h'larda kalırken, diğeri belki 180 km/h yapacaktır...

    Titreşim tek silindirde çift silindire göre daha çok olacaktır, anladığım kadarıyla. Ama sonuçta marka/modele göre değişmekle birlikte, 1/5 fiyata alınabilen Kuba CR1 tek silindirin rahatsız etmeyen titreşiminden daha kötü de olmayacaktır tek silindirli bir 250 cc'lik Kawa...

    Geriye ne kaldı? Çift silindirde daha çok benzin tüketimi...

    Daha önceki okuduklarım ve yukarıdaki değerli arkadaşların yazdıklarından da anladığım kadarıyla:
    daha çok şehir içi ani hızlanmalara önem veriyorsanız, yani 0-90 km/h bandında ve
    otobanda azami hızınızın 140-160 km/h olması sizin için yeterliyse ve aynı zamanda
    ekonomik de olsun diyorsanız, benzin olarak, bakım olarak,

    tek silindirli işinizi hayli hayli görecektir...

    Anladığım bu ...

  11. #11

    Üyelik
    02 Haziran 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    2018 Street Triple R
    Bende şöyle bir yorum yapayım r25/mt25 çift silindir ve diğer tek silindir 250cc lere göre sesi çok daha güzel.

  12. #12
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    düşük veya yüksek cc bir farkı yok ki aynı doğru orantı şeklinde aynı farklar mevcut...
    yukarıda yazan bütün özelliklerin aynıları 690 cc , 660 cc tek silindirdede böyle , 700 cc çift silindirdede. kısaca bir fark yok 250 de

  13. #13

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı Bashwarp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir konusu açıldığı zaman hep yüksek cc motosikletler üzerinden örnekler veriyorlar ve burada devasa farklar oluyor. Aynı şey küçük cc aletlerde geçerli midir? Soru bu



    Son sürat belki de gücün "apaçi" muhabbeti olduğuna pek katılmıyorum.

    Neden yukarıdaki motosikletlerin hiç birini almazsınız? Tek silindirliler için sorun titreşim mi?
    Duke 250'yi (ayrıca 200 ve 390'ı da) titreşimleri ve son derece rahatsız oturuş pozisyonları nedeniyle almam. O motorlarda bana göre ciddi ergonomi sorunu var. Acaba yanılıyor muyum diye 4 - 5 kere test ettim hep alamam deyip indim, inince "oh be" dedim. MT-25 ve R25'i anormal yüksek devirlerde çalıştıkları için almam. Bunlar maksimum torklarını 10 bin devirde veriyorlar. İnsanı sürekli yüksek devirde gitmeye zorlayıp çok yaktıracaklardır. Ama R25 bu sebepten bana göre kendi sınıfında gerçek bir SS motordur. Ninja ise resmen oyuncak gibi küçük bir motor. Bayide üzerine binmemle inmem bir oldu. Kaç para olursa olsun asla almam. Bunlara gelene kadar başta Inazuma var, TNT250 var, TNT25 var (ki benim muhtemelen bir sonraki motorum olacak), Bajaj Dominar 400 var (fiyatına bağlı). 2017'de TNT302 Tornado da gelecek sanırım. Yeni yılda Duke'ların kasalarını yenilerlerse tekrar bakarım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)