Motorumu ilk aldığımdaki heyecanı tekrar yaşattın bana. Güle güle kullan
Motorumu ilk aldığımdaki heyecanı tekrar yaşattın bana. Güle güle kullan
50 bin km çok ciddi bir kilometre.Kazasız belasız nice 50 binler gitmenizi dilerim.Periyodik bakımlar harici bir sorunla karşılaştınmı hiç bu kilometreye çıkarken? 1750 tl çok geldi bana servisler biraz pahalı.Ben tamir,onarım işlerini çok seviyorum.Birde bende psikolojik sorun var her şeyi kendim yapmalıyım, ben yaparsam daha iyi olur gibi mantığa sahibim.Arabamı dahi kendim onarırdım ( yapamazsam mecburen ustaya ) Ama ustanın başındanda bir dakika ayrılmam herşeyi görmem gerek takıntı işte
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------
Kameram yok arkadaşım birde ben daha çok yeniyim, kameram olsa bile benimle gezmek istemezdin dakikalarca bir dolmuşun veya kamyonun plakasını izlemek sıkardı seni
abs siz olanı bir süre kullandım.
rahatsız bir makine.
sele sınıfına göre rahatsız, süspansiyonları bu memleketşn asfalt isimli dağ bayırına göre sert.
yüksek bir makine. daha spor.
parçaları pahalı.
bagajı emsallerine göre yetersiz.
şık.
çok şık.
parça sıkıntısı olacağını sanmam ama emsallerine göre pahalı.
ikinci eli çok canlı, değer kaybı emsallerine göre az.
ben kullanamadım, daha doğrusu rahatlığımı etiketine değişmedim.
güle güle kullanım, mümkünse kasko yaptırın.
bakımlarını ihmal etmeyin.
scooter farklı bir sınıftır,ayrı bir disiplindir.
önceki makinemi 82000 de sattım, saat gibiydi.
kayış genelde 12000 de değişir,
yağ ve bakımlar 3000 de.
ağır bakımlar 12000 de yapılır.
lastikler kullanıma göre 2 sene götürür.
arka çanta elzemdir. hem artçı için hem kasklar için.
bu rakamlar xmax için de aynı mıdır bilmiyorum.
Bakım dışında akü sorunu yaşadım bi anda bitti yoldaydım bide telefonum çaldı kenara çektm çalışmadı akü birde bunlarda egzoz süngerleri var içinde onlar dagıldı 3 kere egzoz aldım motor emsallerine göre güzel motor bakarsan eger tabi motorda sana bakar çogu kişiden yılda 4 kere akü sorunu yaşıyorum cogu kullanan bişeler diyo ama benim yaşadıklarım bunlar kazasız belasız hayırlı kullanışlar cümlemize
motorun bakımı benim motor kadar ucuzmuş
UZUN TUR CAMI
Merhaba sevgili arkadaşlar,
Benim gibi acemi bir xmax 250 kullanıcısının tecrübelerinin, yeni başlayacak acemi arkadaşlara, fikir oluşturmasında yardımcı olsun diye bu paylaşımıda yapmayı doğru bulduğumdan yazıyorum.Vakti zamanında bu tarz görüşleri çok araştırmıştım çünki.
Yamaha xmax 250 motosikletimi kullanırken ğöğsüme ve kaskıma çok rüzgar alıyordum.Kulak tıkacı kullanmama rağmen her gün kavacık güneşli, güneşli kavacık giderken TEM otoyolunda rahatsız oluyordum.Köprü üzerinde ( benim için en sıkıntılı nokta ) galata saray stadın o bölgede birde bayrampaşa sapağına yaklaşırken ve tekstil kentin oralarda çok sert rüzgarlara maruz kalıyorum.Rüzgar motora ayrı çarpıp, ğöğsüme ayrı çarptığında ciddi denge sorunları yaşıyordum.Sonra araştırdım,araştırdım uzun tur camı taktırmaya karar verdim.Orjinal uzun tur camı çok pahalı, taktırsam sonra beğenmeyip çıkarmak durumunda kalsam 500 küsür para boşa gidecek, muadil ürünlere baktım zeytinburnunda bir yer buldum birde sultanbeylide.Bu iki üründe çok benzer.Ama aralarında 70 tl fiyat farkı var.70 tl daha pahalı olanı alayım mutlaka kalite farkı vardır diye düşündüm bir süre nede olsa orjinal olana göre 335 tl daha ucuz dedim. Sonra tekrar fikrim değişti yahu dedim belki uzun tur camını beğenmem işe yaramayabilir 70 tl de çok para yerine göre neyse uzatmayayım sultanbeyliye gittim imalatcı firmada 130 tl ye uzun tur camını taktırdım. Fena durmadı hatta hiç fena durmadı iyikide gidip 535 tl ye orjinal camı almamışım dedim bir an içimden.Yola çıktım geri dönüşte ilk hissettiğim kaskın içindeki rüzgar uğultusu bayağı azaldı bariz şekilde.Bu durum beni bayağı memnun etti.Ama benim için önemli olan yukarda belirttiğim TEM üzerindeki noktalarda bu uzun tur camının etkisi ne şekilde olacaktı.Bir hafta belirttiğim noktalarda sabah akşam uzun tur camını test etme deneyiminden sonra yazmaya karar verdim.Sonuç olarak gayet başarılı arkadaşlar artık karşıdan gelen rüzgar tek noktadan vuruyor ve dengeyi bozmuyor inanın çok rahatlattı beni artık daha yüksek hızlarda ilerliyorum rüzgarlı havalarda ve denge sorunu olmuyor.Ama yan rüzgarlar hala çok tehlikeli benim için.Bu camlar 3 farklı boyutta ben göz hizama geleni taktırdım ( bu arada boyum 1.83 ) ilk önce camın üst kısmı tam gözüme geldiğinden çatlak gözlükten yola bakıyor gibi oldum bir ara dönüp geri en uzun olanımı taktırsam diye düşünmedim değil. Ama bir haftalık tecrübe sonucunda şu kanata vardım iyikide en uzun olanı kaskımın boyunda olanı taktırmamışım.Motoru kullanırken sürekli ileri uzağa bakmamız gerekiyor.Şimdi uzağa bakmak istemesemde çatlak gözlük camından bakıyor gibi olmamak için sürekli ileri bakarak kullanıyorum daha güvenli sürüş yapmama yardımcı oluyor bu cam Artılar ne oldu kısaca toparlarsak
1- Gögsüme ve motora ayrı ayrı rüzgar çarpmadığı için dengem iyileşti.
2- Kaskımın camı açıkta gitsem yüzüme sert rüzgar almıyorum.
3- Kaskın içindeki rüzgar sesi bariz bir şekilde azaldı.
Umarım uzun tur camı düşünenlere bir fikir vermiştir.Kazasız güvenli sürüşler dilerim.Saygılarımla.
Not: 11.08.2016 Perşembe sabah saat 04:00 da Kavacık İstanbul'dan İzmir'e yola çıkıyorum motorumla çok heyecanlıyım dönünce yaşadıklarımı yine yazarım. Sağlıcakla kalın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)