Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Turbo R25

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Motosikleti
    R25
    Evet beyler kulağa hoş geliyor gibi. R25 ime turbo takmak istesem parçaları nerden temin edebilirim ? nasıl olur bu işler bi fikri olan varmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    R6 alarak çözebilirsiniz. 250cc nin egzoz basıncı doğum günü pastasindaki mumu sondurur ancak.
    sey_47 ve nexus7 bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Motosikleti
    R25
    Evet r6 güzel çözüm ama piyasaki temiz r6 lar 30.000 tl den başlıyor

  4. #4
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    parçayı bilmem de işçilik uğraştırır. türbin kısmının egzozdan basması kompresoun da hava borusundan basması lazım hava girişinin olduğu boruya intercooler takmak lazım. turbo dediğin o ufak pervane sistemi dakikada yaklaşık 100 bin devir çeviren bir sistem. Onu çok iyi yağlamak lazım. o yağlamayı sağlaması için yağ pompasından bir hortum çekmen lazım.
    Kısacası zahmetli iş öyle ha deyince yapılacak bi sistem değil motorun yağ hava ve egzoz haritalarıyla uğraşacaksın. Ki ayrıca turbo sistemleri yüksek devirlerde motorun çekişini arttırmaz AZALTIR.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

    onun yerine bir tane süperşarj al, bir tane de krank mili
    MazhaRR bunu beğendi.

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    parçayı bilmem de işçilik uğraştırır. türbin kısmının egzozdan basması kompresoun da hava borusundan basması lazım hava girişinin olduğu boruya intercooler takmak lazım. turbo dediğin o ufak pervane sistemi dakikada yaklaşık 100 bin devir çeviren bir sistem. Onu çok iyi yağlamak lazım. o yağlamayı sağlaması için yağ pompasından bir hortum çekmen lazım.
    Kısacası zahmetli iş öyle ha deyince yapılacak bi sistem değil motorun yağ hava ve egzoz haritalarıyla uğraşacaksın. Ki ayrıca turbo sistemleri yüksek devirlerde motorun çekişini arttırmaz AZALTIR.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

    onun yerine bir tane süperşarj al, bir tane de krank mili
    Tam tersine alt devirleri öldürürür , üst devirlerde supecharger verimli değildir. Bu nedenle bazı araçlarda ikisi birden kullanılır.

    Sevgilerimle
    jimi_hendrix ve essegesse bunu beğendiler.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tersine alt devirleri öldürürür , üst devirlerde supecharger verimli değildir. Bu nedenle bazı araçlarda ikisi birden kullanılır.

    Sevgilerimle
    turbo yüksek devirlerde yoktur hocam vallahi yoktur... Hatta bu sebeple honda civic type r de (yeni kasa) tork 2.000 devirde ortaya çıkar ve 4 bin küsür devirden sonra turbo otomatik kapanır ve motor atmosferik çalışmaya devam eder hocam.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #7
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Tak anasını satayım... Çelik jant, rüzgarlık gibi birşeydi zaten. Bit pazarlarına bile düşmüş garett turbolar geçen hafta perşembe gezerken gördüm. Her motosiklete de uyumluymuş.
    sey_47 bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Motosikleti
    R25
    Teşekkür ederim jimi.
    Turbonun devir aralığı motorunun torkuyla orantılıdır. Kısacası Torkun başladıgı rpm de başlar maximum torkta 10000 rpm de biter. saygılar

  9. #9
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Parçaları alıp takarak yapılabiliyor olsa yapanları görmezmiydik?

  10. #10
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı MazhaRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Parçaları alıp takarak yapılabiliyor olsa yapanları görmezmiydik?
    ankaralılar motorcu olsaydı yaparlardı. Kesin yaparlardı ama hep çakal kasaya çalışıyorlar
    MazhaRR bunu beğendi.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  11. #11
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    turbo yüksek devirlerde yoktur hocam vallahi yoktur... Hatta bu sebeple honda civic type r de (yeni kasa) tork 2.000 devirde ortaya çýkar ve 4 bin küsür devirden sonra turbo otomatik kapanır ve motor atmosferik çalışmaya devam eder hocam.
    Bahsettiğin sistem bildiğimiz turbocharger değil sanırım. İkinci olarak typeR da 2000cc atmosferik motor var.

    Turbo belirli bir devirden sonra başlar. Bu böyledir sebebi ise sistemin egzoz gazlarindan kendini beslemesidir. Düz mantıkla gidersek egzoz basıncı ne kadar yüksek ise turbo okadar yüksek devre çıkar. Bu yüzden turbolu araçlarda belirli bir devirden sonra ani bir ivmelenme yaşanır.

    Alt devirler ölüdür. Bunu önlemek için ralli arabalarında vs antilag sistemleri eklenir.


    Edit : TypeR larin yeni modellerinde turbo var sanırım. Şimdi bakınca öğrendim bende

  12. #12
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin sistem bildiğimiz turbocharger değil sanırım. İkinci olarak typeR da 2000cc atmosferik motor var.

    Turbo belirli bir devirden sonra başlar. Bu böyledir sebebi ise sistemin egzoz gazlarindan kendini beslemesidir. Düz mantıkla gidersek egzoz basıncı ne kadar yüksek ise turbo okadar yüksek devre çıkar. Bu yüzden turbolu araçlarda belirli bir devirden sonra ani bir ivmelenme yaşanır.

    Alt devirler ölüdür. Bunu önlemek için ralli arabalarında vs antilag sistemleri eklenir.
    Typer yeni kasa hocam.

    https://honda.com.tr/otomobil/type-r/teknik-ozellikler

  13. #13
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin sistem bildiğimiz turbocharger değil sanırım. İkinci olarak typeR da 2000cc atmosferik motor var.

    Turbo belirli bir devirden sonra başlar. Bu böyledir sebebi ise sistemin egzoz gazlarindan kendini beslemesidir. Düz mantıkla gidersek egzoz basıncı ne kadar yüksek ise turbo okadar yüksek devre çıkar. Bu yüzden turbolu araçlarda belirli bir devirden sonra ani bir ivmelenme yaşanır.

    Alt devirler ölüdür. Bunu önlemek için ralli arabalarında vs antilag sistemleri eklenir.


    Edit : TypeR larin yeni modellerinde turbo var sanırım. Şimdi bakınca öğrendim bende
    tamam da 1500 devire 2000 devirde tork veren bi sistem neden alt devirleri öldürsün. Basınç ne kadar yüksekse o kadar devir attırmıyor. Bir noktada havaya verilen enerji ile egzoz gazının ısı enerjisi eşitlendiği zaman turbonun vereceği güç sıfırlanıyor devir arttırılırsa da verim negatif oluyor.
    bir de düz mantıktan bakmışsınız; düz mantıktan bakarsak egzoz gazına karşı bir basınç oluşturuyorsunuz motor o gazı bu sebeple daha zor atıyor:D
    turboda etkili olan şey motorun egzoza verdiği basınç değil motorun egzoza verdiği ısıdır.

    (bkz; rejenerasyonlu brayton çevrimi) rejenerasyonlu brayton çevrimi turbonun çalışma mantığını açıklar.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  14. #14
    SweentLy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2015
    Alıntı Mucit23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin sistem bildiğimiz turbocharger değil sanırım. İkinci olarak typeR da 2000cc atmosferik motor var.

    Turbo belirli bir devirden sonra başlar. Bu böyledir sebebi ise sistemin egzoz gazlarindan kendini beslemesidir. Düz mantıkla gidersek egzoz basıncı ne kadar yüksek ise turbo okadar yüksek devre çıkar. Bu yüzden turbolu araçlarda belirli bir devirden sonra ani bir ivmelenme yaşanır.

    Alt devirler ölüdür. Bunu önlemek için ralli arabalarında vs antilag sistemleri eklenir.


    Edit : TypeR larin yeni modellerinde turbo var sanırım. Şimdi bakınca öğrendim bende
    Fk2 yani yeni kasa Type-R lar turbo, eskiler atmosferik

  15. #15
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    parçayı bilmem de işçilik uğraştırır. türbin kısmının egzozdan basması kompresoun da hava borusundan basması lazım hava girişinin olduğu boruya intercooler takmak lazım. turbo dediğin o ufak pervane sistemi dakikada yaklaşık 100 bin devir çeviren bir sistem. Onu çok iyi yağlamak lazım. o yağlamayı sağlaması için yağ pompasından bir hortum çekmen lazım.
    Kısacası zahmetli iş öyle ha deyince yapılacak bi sistem değil motorun yağ hava ve egzoz haritalarıyla uğraşacaksın. Ki ayrıca turbo sistemleri yüksek devirlerde motorun çekişini arttırmaz AZALTIR.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

    onun yerine bir tane süperşarj al, bir tane de krank mili
    Aksine düşük devirleri öldürüp üst devirlerde motora güç sağlar.


    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tersine alt devirleri öldürürür , üst devirlerde supecharger verimli değildir. Bu nedenle bazı araçlarda ikisi birden kullanılır.

    Sevgilerimle
    Turbo hakkındaki bilgileriniz doğru fakat superchargerlar üst devirlerde verimsizdir tezi maalesef doğru değil hocam. Supercharger en alt devirden en üst devire kadar güç artışını bozulumsuz arttırır. Superşarjlanmış bir Subaru BRZ'nin güç-tork grafiği : http://www.ft86club.com/forums/attac...2&d=1394549951




    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam da 1500 devire 2000 devirde tork veren bi sistem neden alt devirleri öldürsün. Basınç ne kadar yüksekse o kadar devir attırmıyor. Bir noktada havaya verilen enerji ile egzoz gazının ısı enerjisi eşitlendiği zaman turbonun vereceği güç sıfırlanıyor devir arttırılırsa da verim negatif oluyor.
    bir de düz mantıktan bakmışsınız; düz mantıktan bakarsak egzoz gazına karşı bir basınç oluşturuyorsunuz motor o gazı bu sebeple daha zor atıyor:D
    turboda etkili olan şey motorun egzoza verdiği basınç değil motorun egzoza verdiği ısıdır.

    (bkz; rejenerasyonlu brayton çevrimi) rejenerasyonlu brayton çevrimi turbonun çalışma mantığını açıklar.
    Turbo sistemi egzoz gazını kullanarak çevrilen türbinin dışarıdan daha fazla hava 'emmesini' sağlayıp yanma odasına daha fazla ve basınçlı hava girdirmesidir. Alt devirlerde turbo sistemi atmosferik araçların hali hazırda çektiği havanın seviyesine ulaşmadığı için egzoz gazlarının atılımını yavaşlattığından dolayı motora fazladan yük bindirir. Lakin belirli bir devri geçtikten sonra ve turbo sistemi, aracın turbosuz halinden çekebileceği hava seviyesini geçtikten sonra yanma odasına basınçlı havayı gönderip daha fazla performans vermesini sağlar. Bu devirden sonra egzoz gazına uygulanan basınç elde edilen güçten daha azdır.


    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    turbo yüksek devirlerde yoktur hocam vallahi yoktur... Hatta bu sebeple honda civic type r de (yeni kasa) tork 2.000 devirde ortaya çıkar ve 4 bin küsür devirden sonra turbo otomatik kapanır ve motor atmosferik çalışmaya devam eder hocam.
    Bahsettiğiniz aracın turbo sisteminin yazılımla ona özel hale getirilmiş olma ihtimali çok yüksek. 4000 küsür devirlerden sonra pistona turbo tarafından yüklenecek basıncın kaldırılamaması durumunda piston kollarından kranka kadar bir çok motor bileşeni zarar görebilir. O devir aralığını kurtarmak adına güzel bir çalışma. Honda mühendislerini tebrik etmek lazım.

  16. #16

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Motosikleti
    R25

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ucuza mâl etmek istiyorsan tarifi veriyorum.
    Yaz:

    - 1 adet elektrikli siüpürge egzozdaki gazı çekmek için( anneye çaktırmadan alınacak)

    - 1 adet pompa basınç için ( babaya çaktırmadan alınacak )

    - 2 adet elastik boru ( janjanlı kımıl kımıl )

    - çeşitli çap ve boyda kelepçe vida vs.

    Daha detaylı anlatmama gerek yok herhalde çakmışsındır.
    NoWyld bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ucuza mâl etmek istiyorsan tarifi veriyorum.
    Yaz:

    - 1 adet elektrikli siüpürge egzozdaki gazı çekmek için( anneye çaktırmadan alınacak)

    - 1 adet pompa basınç için ( babaya çaktırmadan alınacak )

    - 2 adet elastik boru ( janjanlı kımıl kımıl )

    - çeşitli çap ve boyda kelepçe vida vs.

    Daha detaylı anlatmama gerek yok herhalde çakmışsındır.
    Hocam Garrett mühendisleri bu ucuz yöntemi ifşa ettiğin için seni topuğundan vurduracaklarmış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

    Alıntı TrailBraking adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Turbo hakkındaki bilgileriniz doğru fakat superchargerlar üst devirlerde verimsizdir tezi maalesef doğru değil hocam. Supercharger en alt devirden en üst devire kadar güç artışını bozulumsuz arttırır. Superşarjlanmış bir Subaru BRZ'nin güç-tork grafiği : http://www.ft86club.com/forums/attac...2&d=1394549951
    Sanırım tam ifade edemedim. Üst devirlerde turbo kadar verimli değildir demek istedim. Supercharger ın motora katkısı lineer dir , turbonun ise logaritmik ...

    Sevgilerimle
    COQ bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  19. #19
    TrailBraking - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2015
    Şehir
    Dünya
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım tam ifade edemedim. Üst devirlerde turbo kadar verimli değildir demek istedim. Supercharger ın motora katkısı lineer dir , turbonun ise logaritmik ...

    Sevgilerimle
    Şimdi çok daha net

  20. #20
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı TrailBraking adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aksine düşük devirleri öldürüp üst devirlerde motora güç sağlar.




    Turbo hakkındaki bilgileriniz doğru fakat superchargerlar üst devirlerde verimsizdir tezi maalesef doğru değil hocam. Supercharger en alt devirden en üst devire kadar güç artışını bozulumsuz arttırır. Superşarjlanmış bir Subaru BRZ'nin güç-tork grafiği : http://www.ft86club.com/forums/attac...2&d=1394549951






    Turbo sistemi egzoz gazını kullanarak çevrilen türbinin dışarıdan daha fazla hava 'emmesini' sağlayıp yanma odasına daha fazla ve basınçlı hava girdirmesidir. Alt devirlerde turbo sistemi atmosferik araçların hali hazırda çektiği havanın seviyesine ulaşmadığı için egzoz gazlarının atılımını yavaşlattığından dolayı motora fazladan yük bindirir. Lakin belirli bir devri geçtikten sonra ve turbo sistemi, aracın turbosuz halinden çekebileceği hava seviyesini geçtikten sonra yanma odasına basınçlı havayı gönderip daha fazla performans vermesini sağlar. Bu devirden sonra egzoz gazına uygulanan basınç elde edilen güçten daha azdır.




    Bahsettiğiniz aracın turbo sisteminin yazılımla ona özel hale getirilmiş olma ihtimali çok yüksek. 4000 küsür devirlerden sonra pistona turbo tarafından yüklenecek basıncın kaldırılamaması durumunda piston kollarından kranka kadar bir çok motor bileşeni zarar görebilir. O devir aralığını kurtarmak adına güzel bir çalışma. Honda mühendislerini tebrik etmek lazım.
    ben standart yol araçlarına göre bakıyorum duruma... 1750 devirde max torkunu veren araçların alt devirleri nasıl ölüdür hala anlayamadım. turbolu yol araçlarının geneli 2.500 devire varmadan max torku sağlıyor. fakat bahsettiğiniz devirler 1000 devir civarı ise o devirler de aracın egzoz gazları turbo olan yoldan değil ona paralel başka bir borudan geçiyor devir 2.000 devir civarlarına geldi mi ( değişebilir bu) o yol kapanıp turbo olan yoldan geçiyor.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)