Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

DİSK FREN HAKKINDA..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Ocak 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    -
    Günaydın arkadaşlar,butcem ıtıbaryle baktıgım motorlar genelde on dısk arka kampana oluyor,fakat on dısktekı olcunun onemı nedır,mesafeye etkılımıdır,çapı buyuk olan dahamı makbuldur?

    mısal bajaj discoverde 200mm on dısk yazılmıs , hero glamour da 240 mm.. bu durumda heronun frenlemesi dahamı iyidir ?

    teşekkürler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    1- çapı büyükse daha iyi tutar
    2- kaliper sayısı fazla ise daha iyi tutar
    3- papatya disk ise daha iyi soğur ve daha iyi tutar
    4- iyi kalite balata daha iyi tutar
    5- çelik fren hortumu varsa daha iyi tutar (büyük cc ss ler için, bizim gibi fani sürücüler için gerek yok)
    6- yumuşak hamurlu iyi kalite lastik fren masadesini kısaltır.

    Herşeyden önemlisi yolu/trafiği okumayı öğren, çıkabilecek engennleri sorunları önceden ön görmeyi öğren. en iyi fren budur. Gerisi hikaye.
    iguven bunu beğendi.

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Birbirinin aynısı iki motorun birine büyük birine küçük disk takarsan diski büyük olan daha etkin frenleme yapar.Ama başka faktörler de var. Motorun son hızı da önemli. Motor ne kadar hızlı ise o kadar büyük disk gerekir ki erken durabilsin. Tabi kaliperlerin piston sayısı da önemli.3 piston, 2 pistondan daha fazla baskı uygular disk üzerine. Yani sadece disk boyuna bakarak bu daha iyi fren yapar diyemeyiz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------

    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5- çelik fren hortumu varsa daha iyi tutar (büyük cc ss ler için, bizim gibi fani sürücüler için gerek yok)
    Diğerlerine katılsam da buna pek katılmıyorum. Motosiklette çelik fren hortumu tamamen gereksizdir. Büyük cc bile olsa motosikletin fren hidroliği basıncı büyük araçlardaki gibi 500-1000 psi gibi değerlere asla ulaşmaz. O yüzden motorda kauçuk hortumun genleşmesi gibi birşey sözkonusu değil. Para fazlaysa taktırılır tabi. Zevk meselesi.

  4. #4
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Teorik olarak büyük olan daha iyi tutar, fakat tek etken çap değildir. Tundzhay'ın da saydığı gibi birsürü madde var. En önemlisi bunların birbirine uyumudur. Kağıt üzerinde bunları hesaplamak imkansızdır, denemek gerekir. Ama ön fren kesinlikle disk olmalı bence. Ve alındığı gibi fren çalışılmalı yoksa benim gibi tekeri kitleyip asfaltla tanışabilirsiniz. (kampanadan sonra çok güçlü geldi acemilik işte zamanla öğreniliyor)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)