Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Devir sayısı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Motosikleti
    125cc
    Bu devir saatinde 1000devir gosterdiginde ne ifade ediyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı muratk10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu devir saatinde 1000devir gosterdiginde ne ifade ediyor
    Motorun dakikada 1000 tur döndüğünü ifade ediyo

  3. #3
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun dakikada 1000 tur döndüğünü ifade ediyo
    Motorun neresinin 1000 tur döndüğünü ifade ediyor ?
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  4. #4
    MazhaRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2015
    Şehir
    MANİSA
    Motosikleti
    Ybr200 ESD->R25
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun neresinin 1000 tur döndüğünü ifade ediyor ?
    Cevap veriyorum; krank mili
    Ali Bircan bunu beğendi.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun neresinin 1000 tur döndüğünü ifade ediyor ?
    Krank milinin dönüşünü. krank mili nerede peki

    Aha burda işte alttaki çubuk

  6. #6
    CrazyBullet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2016
    Şehir
    Assen
    Motosikleti
    Honda RCV213, Yamaha YZR500
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun neresinin 1000 tur döndüğünü ifade ediyor ?
    saatte 1000 tur olduğuna gore teker olabilir mi ustad

  7. #7
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    1000 devir, 2000 tura denk gelmiyo mu? 4 zamanlı motorlarda 1 devir için krank 2 tur atıyo diye biliyodum ben?

    piston aşağı 1: hava çek, benzin çek
    piston yukarı 1: hava-benzin karşımını sıkıştır
    piston aşağı 2: karışımı ateşle
    piston yukarı 2: egzoz

    bunların hepsi 2 tur=1 devir değil mi?

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 devir, 2000 tura denk gelmiyo mu? 4 zamanlı motorlarda 1 devir için krank 2 tur atıyo diye biliyodum ben?

    piston aşağı 1: hava çek, benzin çek
    piston yukarı 1: hava-benzin karşımını sıkıştır
    piston aşağı 2: karışımı ateşle
    piston yukarı 2: egzoz

    bunların hepsi 2 tur=1 devir değil mi?
    Devir sayısı aynı fakat 2 zamanlı motorda 2000 devirde 2000 patlama olurken. 4 zamanlı motorda 2000 devirde 1000 patlama gerçekleşiyor.
    essegesse bunu beğendi.

  9. #9
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    İnek nerde dağa kaçtı dağ nerde ?

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnek nerde dağa kaçtı dağ nerde ?
    Muhahahaha insanlar neden motornksinklete binerler neden krankla seyahat etmezler.
    Mengu16 ve essegesse bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Bizi ilgilendiren kısmı şu ki, bu devirle ilgili olarak:
    Motor bağırmaya başlıyorsa vites büyütüyorsun; ölüyor gibi oluyorsa da vites küçültüyorsun.
    Yapmazsan n'olur?

    Vites büyütmezsen, hızı artmaz, bağırmaya devam eder, daha çok benzin yakar, ama daha hızlı gitmez. İleri aşamada motoru eline alabilirsin...

    Vites küçültmezsen, stop etme riskin var, motoru yine yorup eline alma ihtimalin yine var. Yine daha çok benzin yakarsın.

    Sonuçta, kulağınız seste olacak. Bebek gibi, kendi halinde oynuyorsa, mesele yok. N'oluyor dedirtiyorsa, ses, vitesinizi kontrol etmeniz gerekmektedir.

    AEA, yanılmıyorsam Honda 125 CE modelinin tanıtımında devir göstergesinin olmamasını şöyle yorumluyordu: Gerek de yok; iki de bir göstergelere bakacağınıza yola önünüze bakın; kulağınızı sese verin...

    Hatta, devir göstergesini, hız göstergesini, vites göstergesini bantlayın, öyle sürün diye de önerdiğini hatırlıyorum; yeni başlayanlar için...

    Nedense devre ve vites göstergesine bakmaya alıştım; bundan vazgeçsem iyi olacak. Kawasaki'de mesela 250'liğinde vites göstergesi yok. TVS RTR'de de yok. (Gerçi bi dereden bi tepeden örnek vermiş gibi oldum da)...

    Velhasıl, makine mühendisliği falan okumuyorsanız; kulağınızı sese verin ...

    Öğrenmek yine de iyidir tabii; bu nedir diye...

  12. #12
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir sayısı aynı fakat 2 zamanlı motorda 2000 devirde 2000 patlama olurken. 4 zamanlı motorda 2000 devirde 1000 patlama gerçekleşiyor.
    Peki 4 zamanlı 4 silindir motorlarda durum nedir ?
    Silindir sayısına göre patlama azalır mı çoğalır mı?
    Yoksa silindir sayısının devir sayısındaki patlamaya bir etkisi yokmudur?
    essegesse bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  13. #13
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki 4 zamanlı 4 silindir motorlarda durum nedir ?
    Silindir sayısına göre patlama azalır mı çoğalır mı?
    Yoksa silindir sayısının devir sayısındaki patlamaya bir etkisi yokmudur?
    Motor 4 zamanlıysa devir sayısını 2 ye böl. Bulduğun sayıyı 4 ile çarp işte sana dakikadaki patlama sayısı

    2 ve 4 zamanlıları biliyoruz. Bir de 6 zamanlı var. Kafasının karışmasını seven arkadaşlar bir araştırsın
    Mengu16 bunu beğendi.
    http://ikitekersizasla.blogspot.com.tr/

  14. #14
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    Wankel motor kaç zamanlı piston nerde krank nerde
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...61307010/detay

  15. #15
    essegesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul kadıköy
    Motosikleti
    Kymco New Grand Dink 250--Honda CB 900F Hornet
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki 4 zamanlı 4 silindir motorlarda durum nedir ?
    Silindir sayısına göre patlama azalır mı çoğalır mı?
    Yoksa silindir sayısının devir sayısındaki patlamaya bir etkisi yokmudur?
    Geç dalganı kardeşim)

  16. #16
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    İş çıkışı bu konu tutmaz demiştim ama muhabbet efsane

  17. #17
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    İnsana benzetirsek kalbinin dakikada 1.000 kere atması yani 1.000 kere kan pompalaması demek.

    Krank mili, piston kısacası iç motor hakkında bilgin olmadığını varsayarak böyle basite indirgedim.
    Kırıkpedal bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    bu muazzam bir şaheser böylesini ilk defa gördüm. Arkadaşlar biliyorsunuz 4 zamanlı motorlarda emme sıkıştırma iş ve ekzoz olarak 4 zaman dilimi bulunur. Bu zamanlar birbirinin ardı sıra pistonun aşağı ve yukarı hareketi ile birlikte ve ardı ardına oluşur. Şimdi şöyle düşünelim öyle bir piston olsun yukarı aşağı değilde kendi ekseni etrafında dönsün ve aynı anda 3 zaman birden işlesin. İşte wankel motorlar böyledir. Kendi ekseni etrafında dönen üçgen bir pistonun 8 şekline benzer bir silindir içerisinde kendi ekseni etrafında dönmesi ile üçgen şekilli pistonun bir kenarı emme yaparken bir kenarı sıkıştırma ve peşi sıra iş, diğer kenarı da eksoz yapmaktadır. hareket ise bu pistonun iç kısmına yerleştirilen bir çember dişli ve bu dişliye kavraşık krank miline bağlı bir dişli takımı ile iletilir. sekmanlar üçgen pistonun köşelerinde yer alır ve yüksek miktarda basınca maruz kaldığından sıklıkla sekman atmak ister. Yüksek akselerasyon, ani hızlanma, düşük silindir hacimlerinden elde edilen muazzam beygiri ile performans aşıklarının gözdesi olan bu motorların beraberinde getirdiği bakım maliyetleri yüzünden pek tercih edilmezler.

  19. #19
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    biri kuyuya taş atmış

  20. #20
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Teker dönüş sayısı diyince yıllar önce televole programında mankenlere sordukları "takip mesafesi" sorusu geldi aklıma. Bir manken kızımızın müthiş cevabı yaklaşık şöyleydi:
    Muhabir: Pelinsu! Pelinsu... Bir sorumuz olacak sana
    Manken: Evet?
    - Trafikte "takip mesafesi" ne kadar olmalıdır?
    - Eee... İşte o anda kaç km hızla gidiyorsak önümüzdeki araçla o kadar mesafemiz olcak.
    - Mesela saatte 100km hızla gidiyoruz?
    - Eee. Evet işte önümüzdeki araçla aramızda 100km mesafe bırakmamız lazım.
    - Yani Ankara- İstanbul arasında aynı anda en fazla 4 tane araba olabilir öyle mi?
    - Evet ama işte kimse uymuyor kurallara..

    Aklıma nasıl kazınmışsa heralde en az bi 20 sene olmuştur, unutamıyorum
    oguzhanlal, Lucas, Kırıkpedal ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)