rektifiye gören motorda rodaj gerekli mi
-
konu hakkında önceki konuları araştırdım ama herkes farklı bişey söylüyor o yüzden tekrar böyle bi konu açıp hem kendim hem de merak edenler için bilgi almak istedim
motorum 2007 model pioneer xf200-2a çinli chopper görünümlü bişey, satmak istedim yazın yurtdışına çıkacağım için fakat tam aynı zamanlarda motordan tuhaf sesler gelmeye başladı o şekilde satmak yerine tamir ettirmeyi seçtim
sanırım krank kolu bollaşmış ondan ötürü yatakları falan da aşındırmış bişeler olmuş motora
krank değişecek
rulman piston sekman keçe baskı balata sibop sibop keçesi değişecek
silindir rektifiye edildi ve üst kapak taşlama yapıldı sanırım ekzantrik mili yonttular her neyse anlamam ben ustanın bana söylediklerini yazıyorum sadece
e şimdi bu motor toplandığında çalıştırıp gezmeden önce benim öğrenmek istediğim şeyler var
1 buna nasıl bir yağ koymak gerek hatta direk marka verebilirseniz sevinirim
2 sonuçta yepisyeni olmasa da yeni traşlanmış bi yatak var ve aşınma payı için bi rodaj süresi oluyor galiba ve bu motoru kaç km boyunca kaç devir aralığında sürmeliyim kaç kmden sonra yağı değiştirmeli hangi yağı kullanmalıyım zahmet olmaz ise beni biraz bilgilendirebilirseniz çok müteşekkir olurum
motor sanırım bu linkteki
http://shandongpioneer1.sell.everych...a-chopper.html
Reklamlar
-
bence azicik bi rodaj yapiver motor 8 devirse 4000 5000 deviri gecme boyle bi 300-500 km bence benim dusuncemdir
-
kimse görmemiş başlığı upluyorum
-
Fıtı fıtı kafadan 1000km , rodaj.
-
Motoru ilk 500km zorlama sonra keyfine bak
-
Üst kapak taşalama yapıldı demişsiniz. hava soğutmalı motor aşırı hararet mi gördü de alüminyum üst kapak yamuldu? üst kapak taşlanması tuhaf geldi. siz bu işten anlıyormusunuz yoksa denilenleri mi yazdınız?
-
üst kapağın yamulmasından dolayı taşlama yapılmaz. çoğu açılan motorda üst kapak zaten taşlanır, bir kaç sebebi vardır ama ben bir sebebini söyleyeyim, sıkıntı çıkan motorda bu aşınan parçalar bu üst kapağa yapışabilir orda kalabilir. onun için taşlanabilir.
arkadaşımızın sorusuna gelecek olursa. kaliteli bir yağ koy ve 1000kmye kadar sakin sür. ve 1000kmde değiştir bence. aşınmış parçacıklar çıksın yağla beraber.
-
Rodaj yapılır tabiki. Sonuçta bir değişim yaptın birbiriyle etkileşimdeki parçalarda zaten usta bunu söyler. Yağı bol bol değiştir rodaj esnasında olası bir çapağın kopup yağda dolaşıp silindiri pistonu çizme gibi bir durum olabilir. Zaten çok da pahalı değil bir litre motor yağı.
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
üst kapağın yamulmasından dolayı taşlama yapılmaz. çoğu açılan motorda üst kapak zaten taşlanır, bir kaç sebebi vardır ama ben bir sebebini söyleyeyim, sıkıntı çıkan motorda bu aşınan parçalar bu üst kapağa yapışabilir orda kalabilir. onun için taşlanabilir.
arkadaşımızın sorusuna gelecek olursa. kaliteli bir yağ koy ve 1000kmye kadar sakin sür. ve 1000kmde değiştir bence. aşınmış parçacıklar çıksın yağla beraber.
bilginiz doğru katılıyorum ama yinede arkadaşın hava soğutmalı makinasında üst kapağın taşlanacak kadar zarar gördüğünü düşünmüyorum. bu tip motorlarda üst kapak zarar görmüşse taşlama ile bile adam olmuyor.
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
üst kapağın yamulmasından dolayı taşlama yapılmaz. çoğu açılan motorda üst kapak zaten taşlanır, bir kaç sebebi vardır ama ben bir sebebini söyleyeyim, sıkıntı çıkan motorda bu aşınan parçalar bu üst kapağa yapışabilir orda kalabilir. onun için taşlanabilir.
arkadaşımızın sorusuna gelecek olursa. kaliteli bir yağ koy ve 1000kmye kadar sakin sür. ve 1000kmde değiştir bence. aşınmış parçacıklar çıksın yağla beraber.
ben de kaliteli yağ koymaktan yanayım da internette araştırdığımda rodaj görecek motorlara özel farklı bir yağ kullanılmalı tarzı bişeyler gördüm
bide sentetik - mineral yağlar arasındaki fark nedir ben hangisini tercih etmeliyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
satoyama adlı üyeden alıntı
Üst kapak taşalama yapıldı demişsiniz. hava soğutmalı motor aşırı hararet mi gördü de alüminyum üst kapak yamuldu? üst kapak taşlanması tuhaf geldi. siz bu işten anlıyormusunuz yoksa denilenleri mi yazdınız?
hiç anlamam sadece bana söylenenleri yazdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
bu konu bence önemli ya neden hiç ilgi görmedi
-
f terapist adlı üyeden alıntı
ben de kaliteli yağ koymaktan yanayım da internette araştırdığımda rodaj görecek motorlara özel farklı bir yağ kullanılmalı tarzı bişeyler gördüm
bide sentetik - mineral yağlar arasındaki fark nedir ben hangisini tercih etmeliyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------
hiç anlamam sadece bana söylenenleri yazdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
bu konu bence önemli ya neden hiç ilgi görmedi
dostum zaten cevabını verdik. cevabı vermemiş olsakta 1000km bi rodaj yapsan çok zor bir şey değil. sormaya bile gerek yok yani
-
Rodaj esnasinda sentetik yağ iyi değilmiş, her ne kadar bazı yüksek teknolojili motorlar fabrikadan sentetik yağla geliyor olsalar da...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)