Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

rektifiye gören motorda rodaj gerekli mi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    f terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Pioneer xf200-2a
    konu hakkında önceki konuları araştırdım ama herkes farklı bişey söylüyor o yüzden tekrar böyle bi konu açıp hem kendim hem de merak edenler için bilgi almak istedim

    motorum 2007 model pioneer xf200-2a çinli chopper görünümlü bişey, satmak istedim yazın yurtdışına çıkacağım için fakat tam aynı zamanlarda motordan tuhaf sesler gelmeye başladı o şekilde satmak yerine tamir ettirmeyi seçtim

    sanırım krank kolu bollaşmış ondan ötürü yatakları falan da aşındırmış bişeler olmuş motora
    krank değişecek
    rulman piston sekman keçe baskı balata sibop sibop keçesi değişecek

    silindir rektifiye edildi ve üst kapak taşlama yapıldı sanırım ekzantrik mili yonttular her neyse anlamam ben ustanın bana söylediklerini yazıyorum sadece

    e şimdi bu motor toplandığında çalıştırıp gezmeden önce benim öğrenmek istediğim şeyler var

    1 buna nasıl bir yağ koymak gerek hatta direk marka verebilirseniz sevinirim
    2 sonuçta yepisyeni olmasa da yeni traşlanmış bi yatak var ve aşınma payı için bi rodaj süresi oluyor galiba ve bu motoru kaç km boyunca kaç devir aralığında sürmeliyim kaç kmden sonra yağı değiştirmeli hangi yağı kullanmalıyım zahmet olmaz ise beni biraz bilgilendirebilirseniz çok müteşekkir olurum
    motor sanırım bu linkteki
    http://shandongpioneer1.sell.everych...a-chopper.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    -
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R 20016
    bence azicik bi rodaj yapiver motor 8 devirse 4000 5000 deviri gecme boyle bi 300-500 km bence benim dusuncemdir

  3. #3
    f terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Pioneer xf200-2a
    kimse görmemiş başlığı upluyorum

  4. #4

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Fıtı fıtı kafadan 1000km , rodaj.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru ilk 500km zorlama sonra keyfine bak

  6. #6
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Üst kapak taşalama yapıldı demişsiniz. hava soğutmalı motor aşırı hararet mi gördü de alüminyum üst kapak yamuldu? üst kapak taşlanması tuhaf geldi. siz bu işten anlıyormusunuz yoksa denilenleri mi yazdınız?

  7. #7
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    üst kapağın yamulmasından dolayı taşlama yapılmaz. çoğu açılan motorda üst kapak zaten taşlanır, bir kaç sebebi vardır ama ben bir sebebini söyleyeyim, sıkıntı çıkan motorda bu aşınan parçalar bu üst kapağa yapışabilir orda kalabilir. onun için taşlanabilir.

    arkadaşımızın sorusuna gelecek olursa. kaliteli bir yağ koy ve 1000kmye kadar sakin sür. ve 1000kmde değiştir bence. aşınmış parçacıklar çıksın yağla beraber.

  8. #8
    Bartas3010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Activa, 98 zx6r
    Rodaj yapılır tabiki. Sonuçta bir değişim yaptın birbiriyle etkileşimdeki parçalarda zaten usta bunu söyler. Yağı bol bol değiştir rodaj esnasında olası bir çapağın kopup yağda dolaşıp silindiri pistonu çizme gibi bir durum olabilir. Zaten çok da pahalı değil bir litre motor yağı.

  9. #9
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kapağın yamulmasından dolayı taşlama yapılmaz. çoğu açılan motorda üst kapak zaten taşlanır, bir kaç sebebi vardır ama ben bir sebebini söyleyeyim, sıkıntı çıkan motorda bu aşınan parçalar bu üst kapağa yapışabilir orda kalabilir. onun için taşlanabilir.

    arkadaşımızın sorusuna gelecek olursa. kaliteli bir yağ koy ve 1000kmye kadar sakin sür. ve 1000kmde değiştir bence. aşınmış parçacıklar çıksın yağla beraber.
    bilginiz doğru katılıyorum ama yinede arkadaşın hava soğutmalı makinasında üst kapağın taşlanacak kadar zarar gördüğünü düşünmüyorum. bu tip motorlarda üst kapak zarar görmüşse taşlama ile bile adam olmuyor.
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  10. #10
    f terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Pioneer xf200-2a
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kapağın yamulmasından dolayı taşlama yapılmaz. çoğu açılan motorda üst kapak zaten taşlanır, bir kaç sebebi vardır ama ben bir sebebini söyleyeyim, sıkıntı çıkan motorda bu aşınan parçalar bu üst kapağa yapışabilir orda kalabilir. onun için taşlanabilir.

    arkadaşımızın sorusuna gelecek olursa. kaliteli bir yağ koy ve 1000kmye kadar sakin sür. ve 1000kmde değiştir bence. aşınmış parçacıklar çıksın yağla beraber.
    ben de kaliteli yağ koymaktan yanayım da internette araştırdığımda rodaj görecek motorlara özel farklı bir yağ kullanılmalı tarzı bişeyler gördüm

    bide sentetik - mineral yağlar arasındaki fark nedir ben hangisini tercih etmeliyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------

    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst kapak taşalama yapıldı demişsiniz. hava soğutmalı motor aşırı hararet mi gördü de alüminyum üst kapak yamuldu? üst kapak taşlanması tuhaf geldi. siz bu işten anlıyormusunuz yoksa denilenleri mi yazdınız?
    hiç anlamam sadece bana söylenenleri yazdım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

    bu konu bence önemli ya neden hiç ilgi görmedi

  11. #11
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı f terapist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de kaliteli yağ koymaktan yanayım da internette araştırdığımda rodaj görecek motorlara özel farklı bir yağ kullanılmalı tarzı bişeyler gördüm

    bide sentetik - mineral yağlar arasındaki fark nedir ben hangisini tercih etmeliyim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:54 ----------



    hiç anlamam sadece bana söylenenleri yazdım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

    bu konu bence önemli ya neden hiç ilgi görmedi
    dostum zaten cevabını verdik. cevabı vermemiş olsakta 1000km bi rodaj yapsan çok zor bir şey değil. sormaya bile gerek yok yani

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Rodaj esnasinda sentetik yağ iyi değilmiş, her ne kadar bazı yüksek teknolojili motorlar fabrikadan sentetik yağla geliyor olsalar da...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)