bu karbüratörler beni öldürecek :(
-
Arkadaşlar 2012 model apache motorum ile bir sorunum var. Aslında sorun karbüratörde ama belki yenisini almaya gerek yoktur, sizlere danışmakta fayda var. Geleyim sıkıntıya;
Motorun en iyi tepkime verdiği 1. ve 2. viteste problem oluyor bana. Trafik sıkışık ve bende aralardan 2. viteste gidiyorum ve kimi zaman gazı bırakıp sonrada tekrar gazı açmak durumunda kalıyorum. Gazı bıraktığımda motor 3 bin devirde giderken ani bir şekilde kompresyona biniyor ve sanki arka frene asılmış gibi ön tarafa kapaklanıyorum.
Aynı şekilde tekrardan gazı açıp hızlanmak istediğimde bu sefer ani gaz yapmışım gibi direk 3 bin devire çıkmaya çalışıp sanki biri arkadan tekme atmış gibi hissediyorum.
Bunun sebebi kesinlikle karbüratör bence. Çözüm önerileriniz var mı arkadaşlar? gazı bırakıp tekrar gazı açmalarımda beni habire ileri geri sarsmasından sıkıldım.
yeni karbüratör takmadan bu iş halledilebilir mi? Bu arada deviri istediğim gibi sabitleyebiliyorum, yani kafasına göre yükselip alçalmıyor. Enjeksiyon takarlarmı bu makineye?
enjeksiyonu boşverelim karbüratör ile problemim için öneride bulunun lütfen.
Reklamlar
-
Kardeş sorun karbüratorde diyosan fazla sıkma canını zaten apachinin iki cesit karburatoru var kunfu marka 130 tl mikuni marka 200 tl al bitanesini degistir keyfine bak kolay gelsin
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar 2012 model apache motorum ile bir sorunum var. Aslında sorun karbüratörde ama belki yenisini almaya gerek yoktur, sizlere danışmakta fayda var. Geleyim sıkıntıya;
Motorun en iyi tepkime verdiği 1. ve 2. viteste problem oluyor bana. Trafik sıkışık ve bende aralardan 2. viteste gidiyorum ve kimi zaman gazı bırakıp sonrada tekrar gazı açmak durumunda kalıyorum. Gazı bıraktığımda motor 3 bin devirde giderken ani bir şekilde kompresyona biniyor ve sanki arka frene asılmış gibi ön tarafa kapaklanıyorum.
Aynı şekilde tekrardan gazı açıp hızlanmak istediğimde bu sefer ani gaz yapmışım gibi direk 3 bin devire çıkmaya çalışıp sanki biri arkadan tekme atmış gibi hissediyorum.
Bunun sebebi kesinlikle karbüratör bence. Çözüm önerileriniz var mı arkadaşlar? gazı bırakıp tekrar gazı açmalarımda beni habire ileri geri sarsmasından sıkıldım.
yeni karbüratör takmadan bu iş halledilebilir mi? Bu arada deviri istediğim gibi sabitleyebiliyorum, yani kafasına göre yükselip alçalmıyor. Enjeksiyon takarlarmı bu makineye?
enjeksiyonu boşverelim
karbüratör ile problemim için öneride bulunun lütfen.
çok anlamam; ama düşük viteslerin torkunun ve hâliyle motor firenin yüksek olması normal değil mi?
-
yorumlar için teşekkür ederim. sorun sanırım karbüratör diyaframı artık deforme olmuş ve değişmesi gerekiyor. evet torku yüksek bir makine ve dolayısıyla 2. viteste gazı bıraktığımda makine birden kompresyona biniyor ama sorun bu değildi.
2. viteste 3 bin devirde falan giderken hafiften gaz verdiğim halde arkadan tekme yemiş gibi oluyorum. dediğim gibi sanırım karbüratör diyaframı değişecek. eskiyen ve deforme olan esnek bir plastikmiş öğrendiğim kadarıyla.
-
Nurtopu gibi kompresyonu yerinde atak motorun var işte, bunda bir sorun yokki? aksine sıhhatli olduğunu gösterir..
O eski kompresyonu yakalamak uğruna bendeniz motorumu 18 binde neredeyse tamamen yeniledim, bir şeye elletme derim, gayet güzel bir motordasın şuan.
-
Aynı olay benim motorda da var (titan es) düşük viteslerde gazsız giderken gazı açtığında birden öne atıyor aynı şekilde tam tersi gazı kestiğinde birden kompresyona biniyor. Bu zaten her araçta olan bir olay arabalarda da oluyor. Bence karbüratörle hiçbir alakası yok ben karbüratör değiştirdim çünkü sıfırını taktım bir değişme olmadı.
-
yigitap adlı üyeden alıntı
Aynı olay benim motorda da var (titan es) düşük viteslerde gazsız giderken gazı açtığında birden öne atıyor aynı şekilde tam tersi gazı kestiğinde birden kompresyona biniyor. Bu zaten her araçta olan bir olay arabalarda da oluyor. Bence karbüratörle hiçbir alakası yok ben karbüratör değiştirdim çünkü sıfırını taktım bir değişme olmadı.
evet işte, enjeksiyon sisteme çevirsek bundan kurtulcaz ama oda masraflı biraz. yeni karbüratör alıp kendim taksam en iyisi öyle olur. yada karbüratör içinde diyafram değişince bu sıkıntı çözülcekmiş. arabalarda da karbüratör diyaframı bu şekilde zamanla esnekliğini kaybediyormuş.
edit: evet çok nurtopu gibi motor böyle güzel konuşan insanları seviyorum. her ne kadar teknikten uzak olsa da tatlı dille konuşmak ayrı bir konu. birde sivri dilli insanlar hayatı zindan ediyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)