Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Lastiklerin tam merkezli olmaması nelere neden olabilir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    Merhaba;

    Bugün çok sevdiğim Yamaha VMAX kullanan bir büyüğümle bunun tartışmasını yaptık ve işin içinden çıkamadık. VMAX ta arkada tek taraflı maşa kullanılmakta ve şaft aktarma mevcut. 180 taban lastiğini 190 tabana çıkarttı. buradan 10mm lik bir fark oluştu zaten. Birde şaft tarafındaki maşaya dokunmaması için aradaki 10mm parça tornada 15mm ye çıkartıldı. Yani lastik merkezden (15mm-10mm) + ((190mm-1800)/2) = 10 mm uzaklaştı. Durumun daha iyi özeti için aşağıda bulunan basit resmi çizdim umarım anlaşılmıştır durum. Konu hakkında bilgisi olan sayın üstadlardan ricam bu durumun dezavantajlarından bahsetmeleri ki benim üzerinde durduğum en önemli konu bu kadar güçlü bir makine çap sağa kaydığından sağ virajda daha çok basarken yere sol virajda nasıl bir durum oluşacak. Yada benim düşüncemin aksine bir dezavantajı olmayacak mı? Tamamen yoruma açık bir konudur nasıl yorumlar çıkacak merak ediyorum.

    Saygılar.




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    motorun arkası ağırsa, sola çeker muhtemelen. zamanla o arka salıncak yamulabilir?

  3. #3

    Üyelik
    08 Şubat 2016
    mantık olarak virajlarda çok sıkıntı olması gerekiyor. diye düşündüm bir anda ben.

  4. #4
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Ufaktan şöyle bir yorum yapabilirim ;

    Ön teker merkezde yani çizgisinde bir sapma yok.

    Fakat arka tekerin ağırlık noktası sağ tarafa doğru , motor sağa çekebilir , virajda ciddi sıkıntılar meydana getirebilir sağ veya sol viraj farketmez çünkü ön teker ile doğru orantıyı sağlaması imkansız. Bunu düşük süratlerde anlayamayabilir ama 80 ve üzeri hızlarda çok daha rahat hisseder. Popoyu savurabilir motor.
    Hepimiz biliyoruz ki virajlarda %85 lastik yanakları yola tutunur. Bundan dolayı ;
    Virajlarda lastiğin az tutması durumu yaşanabilir özellikle sola çünkü lastiğin denge ağırlığı genel olarak sağda ve taban ciddi anlamda nokta kadar değecek yere . Sağ virajda ise tabanda işin içine ciddi anlamda gireceği için dengesizlik yaratır. Yani bir tarafta %100 yanak var diğer tarafta ise baya % 40 taban % 60 yanak var asfaltta.

    En başta dediğim üzere ön ve arka lastik doğru orantıda olmayacakları için ciddi sıkıntılar yaratır ve o popo her dakika oynar...

  5. #5
    bagriacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha XT600E - Custom Cafe Racer
    Arkadaşınız düz bir çizgide gidebiliyorsa kendisini tebrik edin ardından bu videoyu izletin lütfen;


  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Prensipte şase yamulması motosikleti nasıl etkiliyorsa, benzeri daha düşük etkide olacaktır

  7. #7

    Üyelik
    18 Haziran 2012
    "180 taban lastiğini 190 tabana çıkarttı. buradan 10mm lik bir fark oluştu" hesap hatası
    tornaya gelince; normal, makina akla ziyan
    "Bizde ne akıl kaldı ne de fikir, bittik. O endam"

  8. #8

    Üyelik
    16 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    gt250r
    Bunca şeye rağmen neden 180yerine 190? Lastik bedava geldi galiba


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)