Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Eşimle binebileceğim bir motor yok!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Joymax 250i
    Senin alacağın tek motor tartışmasız 2014 kasa çift silindir Honda Cb500 F titreşim sıfır artçı selesinin rahatlığına diyicek yok bir dene derim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlarım ve Sayın Abilerim;
    Şu sıralar bi kaos yaşıyorum.Ben Türkiye sınırları içerisinde orta sınıfta (250 CC) eşimle binebilecek bir motor bulamıyorum. Kafayı yiicem. Buluyorum ya tarzım değil, kuyrukta oturulacak yer yok (eşim için)...

    Scooter diyorum; Xmax 250 düşünüyorum, forumları okuyorum. Güzel motor diyorlar, fakat sarsıntı var arka amortisör çok çırpıyor diyorlar. Hiç scooter kullanmadım hiç... Otomatik olması... Çok da keyif alarak kullanacağımı sanmıyorum, sırf eşim için.

    Kawasaki Z300 diyorum; Naked hoş motor, Cbr 250R kullanıyorum... bakıyorum şöyle benim motorun grenajsız hali. Arka sele uygunsuz.300 ara cc ilerde satabilir miyim...

    Suzuki İnazuma diyorum; Bi bakıyorum şöyle bu motora oldum olası ısınamadım.Tipi hep itici geldi. "O ön çamurluk nedir öyle yaa" demişimdir her seferinde... Belki de eşimle binebileceğim en uygun motor ama... cık!

    KTM Duke 390 diyorum; Bu motorunda kasa çok keskin hatlarla dizayn edilmiş. Bu da uygun değil... Bu motoru da eliyorum...

    Son 2 gündür'de Yamaha WR125X diyorum; Kendim bineyim eşimde arada biner dedim. Motoru eşime gösterdim. Azar işittim

    Mondial Rx3i diyorum;Hah! Tamam işte aradığım motor bu dedim ama isim Mondial olunca ürküyor insan. gibi gibi...

    250 lik sınıfta neden bir Enduro yok? Neden bir tenere, versy, v-strom, varadero, fazer, cbf, nc, er25f,n yok arkadaş?
    Dış ülkelerde her segmentin 250 si varken bu sport sınıfın 250 lik olarak patlaması genç kesime yaradı.
    Bekarken her modeli beğeniyorsun ama evlenince bu iş neden zorlaşıyor?
    İlla 600 e mi geçmek gerekiyor? Bu açığı markalar neden kapatmıyor. Bir mondial mi farkında bu meselenin?

    Motoru mu bırakalım illa ki?
    honda nc serisinin dct şanzuman (otomatik) modeli sizin aradığınız makinadır kanımca

  3. #63

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Şimdi burada kararsız kalma nedenimiz motosikletin hem tek sağladığı avantaj ve keyifleri yaşamak hemde bunlardan ödün vermeden artçılı motor kullanmak. Ama öyle bir motor olmalıki artçının varlığı kullanım kalitemizi düşürmemeli. Maxi Scooter kategorisi rahatlık ve konfor seviyesi en üstte bulunan, şehir içi ulaşımında, trafikte çok avantaj sağlayan tek kategori. Üstelik asfalttan ayrılmadığınız sürece hemen her yere gitme imkanıda sunuyor. Artçılı olarak maxi scooter lardan daha rahatı yok.

    Ancak bu bir takım dezavantajlarıda beraberinde getiriyor. Virajlarda yatma kabiliyeti düşük, küçük lastikler, farklı ağırlık merkezi konumları, devre müdahale edemiyor olmak, motosiklet sürme keyfinden ziyade üreticilerinde vermekte olduğu bilgilere baktığımızda çoğunun ulaşım aracı olarak şehiriçi kullanımının öneriliyor olması, parça ve servis fiyatlarının yüksek olması...

    Ben eşimle binmek istiyorum ama şehir içi ağırlıklı olacak ve yakın uzak tüm illeri gezerim diyorsanız maxi ailesi çok uygun. Sorun şu uzun yollarda bir arıza durumunda ustasını bulabilmek lazım. Garantisi var vs.

    Ben eşimle bineceğim ama sınır olmasın, dünyanın her yerine gidebilirim hafif arazi, köy yolları vs de olur diyorsanız enduro ailesine ve 600cc civarı motorlara bakmak gerekiyor. Bu motorlar tamda bu amaç için üretilmişler.

    Ama genel itibariyle motosiklet zaten fiziksel aktivite gerektirdiğinden yoğun yorucu bir makinedir zaten.

    Konu motosiklet olunca ben büyük işinde uzmanlaşmış motor üreticilerini tercih ediyorum. Honda, Yamaha, Kawasaki vs gibi... Bu yüzden mondi gibi markalar bana itici geliyorlar. Zaten korkuyoruz bari altımızda ki at safkan olsun. Ucuz atın yahnisi yavan olmasın. Sakat-ata binmeyelim. Sebebi şu, mondinin ilgili modeline baktığımda halen şambelli lastikler kullanıldığını, abs vs olmadığı gördüm.

    Belki tuhaf gelebilir ama o gruptaki bir motosiklet için fiyatı "Aşırı Ucuz"...

    Evet malesef motosiklet pahalı bir uğraş... Bi motora 20-50 bin gibi rakamlar vermeden motora biniyorum diyemiyorsunuz. Ama onun sapı bunun çöpü değil konu. Mesela abs... Şu zamanda böyle bir imkan varsa neden abs olmayan modellere bakalım ki?

    Arabada çoğu zaman işimize yaramayacak pek çok ekstraya para ödüyoruz. Analog yada dijital klima gibi. Çok yönlü vs. Ama abs motosiklet için öyle mi?

    Teknoloji ne veriyor ne sağlıyorsa almak kullanmak lazım. Kaldıki ben tekrar söylüyorum tüm isteklere artçılı, çantalar vs, uzun yol, hafif arazi, keyifli kullanım cevap veren motor serisi endurolardır.

    Ama ne scooter ne diğerleri kesinlikle araba konforu sunmaz. Biniciyede sunmaz. Motosiklet size farklı şeyler vaad eder. Motosiklet sizi gerçek hayata davet eder, araba rahat ama sahte bir hayat sunar. Arabada yol alırken hoşunuza gidecek tek şey yeni arabanızın kanserojen kokusudur. Ulaşım ve statü amaçlıdır. Bunu anlamak için 4x4 reklamlarına bakma yeterlidir.

    Hiç kimse ihtiyaçları için araç almıyor. Onunla yaşayacaklarına para ödüyor.


    Motora binmek hayatın içinde bizzat farkında olmaktır.

    Matrix... Arabayı almak mavi hap gibi.

    Hikaye biter evinde uyanır arabanla gezmeye devam edersin.

    Ya da kırmızı hapı alır ve motorunun gittiği harikalar diyarına adım atarsın.


    O yüzden bir kere motora binen bir daha geri dönemiyor...

    Sonuç olarak motosiklete binmek bazı şeylerden vazgeçmeyi, fedakarlık gerektiriyor...

    Alıntı ramcixx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akadaşlarım ve Abilerim;
    Hepinizin yorumlarını tek tek okudum ve kafamda şu an değerlendiriyorum.Şayet bir karar veremezsem sanırım sağdan soldan biraz borç bulup 500 yada 600 cc bir klasmana geçeceğim. Şimdi şunu da düşünüyorum. Yazmayı unutmuşum. İşe gelip gidiyorum mevcut motosikletimle. 500 600 lük bir makineyle şehir içinde dur kalk manevra gibi sıkıntılar olacak. O yüzden Yamaha WR125X alayım demiştim. Eşimi de bir şekilde razı edeceğim. Ne yapayım, aklıma çok da birşey gelmiyor açıkcası. Artçı devasa bir problem oldu içimde. Nasıl olacak bilmiyorum...

    Bi diyorum al cbf 150 fıtı fıtı bin. Daha önce de kullandım, küçük cc sıkıntı. En aşağı 250 ve üstü olsun diyorum.

    Pufff ...
    ramcixx, onurordek ve YERUÇAĞI bunu beğendiler.

  4. #64

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    inazuma f olmaz mı?

  5. #65
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı Adl Belge adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi burada kararsız kalma nedenimiz motosikletin hem tek sağladığı avantaj ve keyifleri yaşamak hemde bunlardan ödün vermeden artçılı motor kullanmak. Ama öyle bir motor olmalıki artçının varlığı kullanım kalitemizi düşürmemeli. Maxi Scooter kategorisi rahatlık ve konfor seviyesi en üstte bulunan, şehir içi ulaşımında, trafikte çok avantaj sağlayan tek kategori. Üstelik asfalttan ayrılmadığınız sürece hemen her yere gitme imkanıda sunuyor. Artçılı olarak maxi scooter lardan daha rahatı yok.

    Ancak bu bir takım dezavantajlarıda beraberinde getiriyor. Virajlarda yatma kabiliyeti düşük, küçük lastikler, farklı ağırlık merkezi konumları, devre müdahale edemiyor olmak, motosiklet sürme keyfinden ziyade üreticilerinde vermekte olduğu bilgilere baktığımızda çoğunun ulaşım aracı olarak şehiriçi kullanımının öneriliyor olması, parça ve servis fiyatlarının yüksek olması...

    Ben eşimle binmek istiyorum ama şehir içi ağırlıklı olacak ve yakın uzak tüm illeri gezerim diyorsanız maxi ailesi çok uygun. Sorun şu uzun yollarda bir arıza durumunda ustasını bulabilmek lazım. Garantisi var vs.

    Ben eşimle bineceğim ama sınır olmasın, dünyanın her yerine gidebilirim hafif arazi, köy yolları vs de olur diyorsanız enduro ailesine ve 600cc civarı motorlara bakmak gerekiyor. Bu motorlar tamda bu amaç için üretilmişler.

    Ama genel itibariyle motosiklet zaten fiziksel aktivite gerektirdiğinden yoğun yorucu bir makinedir zaten.

    Konu motosiklet olunca ben büyük işinde uzmanlaşmış motor üreticilerini tercih ediyorum. Honda, Yamaha, Kawasaki vs gibi... Bu yüzden mondi gibi markalar bana itici geliyorlar. Zaten korkuyoruz bari altımızda ki at safkan olsun. Ucuz atın yahnisi yavan olmasın. Sakat-ata binmeyelim. Sebebi şu, mondinin ilgili modeline baktığımda halen şambelli lastikler kullanıldığını, abs vs olmadığı gördüm.

    Belki tuhaf gelebilir ama o gruptaki bir motosiklet için fiyatı "Aşırı Ucuz"...

    Evet malesef motosiklet pahalı bir uğraş... Bi motora 20-50 bin gibi rakamlar vermeden motora biniyorum diyemiyorsunuz. Ama onun sapı bunun çöpü değil konu. Mesela abs... Şu zamanda böyle bir imkan varsa neden abs olmayan modellere bakalım ki?

    Arabada çoğu zaman işimize yaramayacak pek çok ekstraya para ödüyoruz. Analog yada dijital klima gibi. Çok yönlü vs. Ama abs motosiklet için öyle mi?

    Teknoloji ne veriyor ne sağlıyorsa almak kullanmak lazım. Kaldıki ben tekrar söylüyorum tüm isteklere artçılı, çantalar vs, uzun yol, hafif arazi, keyifli kullanım cevap veren motor serisi endurolardır.

    Ama ne scooter ne diğerleri kesinlikle araba konforu sunmaz. Biniciyede sunmaz. Motosiklet size farklı şeyler vaad eder. Motosiklet sizi gerçek hayata davet eder, araba rahat ama sahte bir hayat sunar. Arabada yol alırken hoşunuza gidecek tek şey yeni arabanızın kanserojen kokusudur. Ulaşım ve statü amaçlıdır. Bunu anlamak için 4x4 reklamlarına bakma yeterlidir.

    Hiç kimse ihtiyaçları için araç almıyor. Onunla yaşayacaklarına para ödüyor.


    Motora binmek hayatın içinde bizzat farkında olmaktır.

    Matrix... Arabayı almak mavi hap gibi.

    Hikaye biter evinde uyanır arabanla gezmeye devam edersin.

    Ya da kırmızı hapı alır ve motorunun gittiği harikalar diyarına adım atarsın.


    O yüzden bir kere motora binen bir daha geri dönemiyor...

    Sonuç olarak motosiklete binmek bazı şeylerden vazgeçmeyi, fedakarlık gerektiriyor...
    Elinize sağlık, zevkle okudum

    Sukutere haksızlık etmişsiniz bence, 250'lik sukuterle uzun yol yapan çok var. Rahatlık konusu biraz göreceli ama şurası kesin ki ne kadar konforlu olursa olsun motorsiklet arabaya kıyasla daha rahatsız olacaktır.

    Mondi inanılmaz ucuz bir fiyata motosiklet sunuyor. Üstelik çok çok iyi olmasa da, japonlar kadar kaliteli olmasa da idare eder bir kalite sunabiliyor. (unutmayın ki birçok modeli 10 yıldan fazla süredir piyasada hala satılıyor ve hala üretiliyor)

    1000-2000-5000-10000km sonra tamamiyle dağılmıyor. Tamiri bakımı kolay, parçaları çok ucuz (ve düşük kaliteli) toplamdaki işletme giderleri büyük motorlara kıyasla resmen bedava. Gerçi küçük hacimli motorların birçoğu bu şekilde:

    https://motosikletliyasam.wordpress....m-izlenimleri/

    Neyse tekrardan elinize sağlık
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  6. #66
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Rx3'i yi görünce diğerlerini okumadım bile. Ben olsam cevabım belli olurdu .

  7. #67
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    scooter olarak söylüyorum
    23-24 bin liran varsa suzuki burgman 400
    13-14 bin liran varsa sym maxsym 400

  8. #68
    ARçİL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    yamaha crypton/Honda cbf150
    250cc kaliteli,güzel enduro yok.kawasaki versys 250 cc olsa of of.. ülkemize adam gibi motor getirmiyorlar
    ramcixx bunu beğendi.

  9. #69
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Mükemmel motor arayışı içine girmenin bi manası yok, zaten öyle bir motorda yok. Xmax 250 her türlü işinizi görür. Caddelerde xmaxde artçının intagramda gezdiği bir çok ana şahit oldum. Kendimde artçı oldum o motor, oldukça rahat. Sissy bar veya topcase ile tadından yenmez.

  10. #70
    ismail kozan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Benim önerim BMW R 1150 GS veya F 650 GS DAKAR 2 side bmw nin ömürlük motorlarından biri 2001-2004 modelleri 15-20 bin TL arasında değişmekte
    Dakar'ı arkadaşım kullanıyor tavsiyesi üzerine öneriyorum r 1150 GS e ise artçı olarak binmiştim 250 km yatak'dan daha rahat aradığın motor bu olmalı yanlara ve arkaya bide topcase mis bir videoda görmüştüm yeni marka japonlarla eski bmw leri sağlamlık testine sokuyolardı belli bi press den sonra motorların blokları kırılıyodu japonların bmw de 3.4 tık fazla press uygulayıp kırıyolardı motor bloğunu bulamadım bulsam linkini koyucaktım yoruma bulan bi arkadaş varsa atıversin hatta
    OğuzÖztürk bunu beğendi.

  11. #71
    Whitehair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/Levent
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Honda nx4 kullaniyorum. Esimde cok rahat ediyor. Sifiri olsa onu al derdim. Saygilar.

  12. #72

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Ben 250cc kalfalık denilen geçiş döneminin inazuma f ile mükemmel olacağını düşünüyorum. Sonrasında 600-1000cc bir enduro ncx750 veya africa twin gibi bir motosiklet ustalık dönemine yakışır.

  13. #73

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    hocam kesinlikle rx3i evo diyorum. Mondial senin gözünü korkutmasın. Adamların yani kullanıcıların facebook gruplarına üyeyim. yaklaşık 3 aydır da takipçisiyim. Her türlü doğan sorun karşısında fabrikanın tutumu inan bana normalin çok üstünde alakadarlar. Öncelikle şunu söyleyebilirim rx3i sadece Türkiyede olan bir motorsiklet değil ve Amerika, Avrupa da özellikle rüştünü ispatlamış durumda, bu motosiklet sağlam bir motosiklet sadece ülkemiz iklimine uygunluktan kaynaklanan bir sensör hatası ilk partilerde yaşandı ama adamlar bu durumu anında garantiyi devreye sokarak bahse konu oksijen sensörünü değiştirmek suretiyle sorunu giderdiler. Ben açıkçası çok beğendim. Hatta çakma gs falan diyorlar motosiklet için iri cüsseli rahat konforlu, sorun çıkarmayan bir motosiklet e daha ne olsun ben 2016 sından turuncu olanı alacağım nasip ise. Bu arada unutmadan sorunsuz bir şekilde 20 bin kilometreyi deviren arkadaşlar var grupta.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)