Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

naked şehir içi - uzun yol kullanımı?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    arkadaşlar merhaba,

    4000 km oldu duke mle burdayız. iki gün önce de ilk uzun yol tecrübemi ist ankara gidiş dönüş 1000 km yaptım. tecrübelerimden bahsedip bir kaç konuda fikir danışmak istiyorum. öncelikle motorumu daha çok şehir içi kullanıyordum. sık sık 20-30 km mesafeler olarak gidip geliyordum. duke 200 bu konuda çok eğlenceli bir makine, hakkını vermek lazım. ama otobanda ve uzun yolda rahat edemedim. en uzun 150 km kullanabildim molasız. bunda kamp çantasını önce sırtımda sonra depo üstüne bağlamam da bagaj derdi ve motorda çantaları çirkin bulmam kısmını düşündürdü. motorumun son hızı yetmedi. soldan kaptırıp biraz hızlanayım derkin sürekli kıçımın dibinde yeni model bi alman arabası belirdi. dönerken özellikle hava rügarlıydı. o daha zor oldu. aslında 120 km hız ile rüzgar yemek hiç de hafife alınacak bir şey değilmiş onu anladım.

    anlicağınız tarzımı gözden geçirmeye ve yeni motosiklet bakmaya yöneldim. tavsiye istiyorum ama bütçemde çok yok. eski verys 650 olmadı er6n bakıyorum bir yandan.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Hem maddi olarak imkanım olsun hem fiziksel yapım duke için uygun değildeancak sym wolf 250 için yeterli oldu 120 km ve üstü hızlarda rahat seyahat edip hızlanabiliyorum 140 a kadar his var ben motorumu 600 km de aldım yakında 5000 olacak hayırlısı ile yeni açıldı çok mutluyuz kendisi ile tavsiye ederim.

  3. #3
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Daha çok erken.motoru yeni yeni tanıyorsun(tanıdığını zannedebilirsin ama daha değil)
    20bin km ye ulaş ondan sonra konuşalım bu mevzuyu.
    Pisman bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr esd
    dostum hiç bir zaman uzun yolda rahat edemezsin naked motorla.rüzgar adamı peril perişan ediyor.dediğin gibi verys, er6n rüzgarı yarıp gider.imkanın varsa sat onlardan al
    blackfish bunu beğendi.

  5. #5
    oktay33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BMW 1600 GTL
    Naked motorlar hep ruzgar alir. Adi ustunde ciplak.
    E6N ayni sekilde, daha hizli gittigin icin daha fazla ruzgara maruz kalirsin.
    Ruzgar istemiyorsan Touring motor alman gerek. Ama senin daha 15-20.000 km daha yapman gerek.
    blackfish bunu beğendi.

  6. #6
    twona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400 & Bajaj BOXER 150
    ER 6N de naked motosiklet olduğu için rüzgar alacaksın yine. ER 6F desen anlarım. Bunların dışında her tarz motosi,klet kullanmış biri olarak sana tavsiyem en az 250 cc imkan varsa 400 yada 500 cc Maxi Scooter alman. Eğer uzun yolda gerçekten konfor isytiyorsan Maxi scooter senin ilacın. İleride bütçe uygun olursada Enduro alabilirsin...
    blackfish bunu beğendi.

  7. #7
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Uzun yola gidince bende sıkılıyor ve yoruluyorum ama şehir içinde çok kıvrak olduğu için seviyorum motorumu..
    blackfish bunu beğendi.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  8. #8

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    Cevaplar için teşekkürler. Aslında asıl kafamı kurcalayan motora 1-2000 arası masraf yapıp bu sezon kullanmak mı doğru olur, masraf yapmadan satıp üstüne 5 bin koyup versys tadında bişey almak mı? Yazın ara ara uzun yola çıkmayı düşünüyorum. Duke ile bi İzmir İst da yapıp sanırım kararımı vereceğim. Her türlü tavsiye için tekrar tşk
    antilop_skul bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Şubat 2016
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS
    90 kmh den sonra rüzgar çok rahatsız edecek 90 kmh yi geçmeyeceksen güzel bir montun varsa olabilir

  10. #10

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    versys ya da benzeri alacağın makinalar ağır olacağı için şehir içinde zorlanacaksın. Arada şehir dışına çıkacaksan bence motorunu değiştirme. 1 yıl daha bin tecrübeni arttır, eğitim al vb. Duke e ön cam da yapabilirsin, göğse vuran rüzgarı bayağı kesiyor. puig yakışan güzel ön camlar var. Bir de işin söyle bir gerçeği var büyük endurosu olan bütün tanıdıklarımın şehiriçinde kullanmaya 200-250 cc scooterleri mutlaka var. Yani motorları çiftliyorlar. Amacına göre motor kullanıyorlar. Tabiki imkan meselesi. Bu arada uzun yolu asfaltta yapacaksan hep, rc 250 ya da r25 gibi karenajlı bir motorada geçebilirsin br müddet daha km yaptıktan sonra.
    blackfish bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Rüzgar açısından ER-6n veya ER-6f Duke'ten pek farklı olmayacaktır. Rotayı virajlı yollardan oluşacak şekilde tasarlamak da düşünülebilir. Böylece yüksek hız ihtiyacı da azalacaktır, rüzgara maruz kalma da. Yani İstanbul Ankara arasını Akyazı virajları ile veya Bolu Gölcük Kıbrısçık üzerinden gelmek var bir de otobandan gelmek. Virajlı rotada çıplak motor çiçek gibi olur. Bir de zaman içinde -eğitim sonrası gelen pratiklerle- sürüş geliştikçe rüzgardan veya motoru sürmekten daha az yoruluyor insan. Ben ilk zamanlarda kesinlikle çıplak motorla (MT-03 veya 390 Duke) uzun yolda gidilmez diye düşünüp Versys veya V-Strom filan şart derken şimdi 390 Duke ile de bir tam günlük 400 km'lik virajlı bir rotayı sürüşüm sonrasında gayet rahat ve eski günlerdeki kadar yorulmamış olarak eve döndüm. Daha uzununu da çıplak motorla yapılabilir görüyorum. Bir depo üstü çanta bir kuyruk çantası. Yetmezse bir de göğüsten bağlanan bir sırt çantası... Sonra gelsin virajlı dağ yolları. Otobandan Yunanistan olayı için R1200RT lazım ama...
    blackfish ve COMTAN bunu beğendiler.

  12. #12
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    200 cc motosiklet ile uzun yol pek gidilmiyor zaten.Rüzgar yüzünden 120 130 da takılırsınız ,olması gerekende bu.Nakedlar genelde şehir içi kullanılır.Çıplak olduklarından rüzgarı absörde edemezler haliyle.Bu yüzden daha kuvvetli birşey alabilirsin.Cbf ve türevleri sport touringler yol için dizayn edilmiştir.Pazar günü 250km yol yaptım 200 cc ile benim motosikletimde gitmedi rüzgar sebebiyle.Sorun motosiklette sende değil.
    blackfish bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    90 kmh den sonra rüzgar çok rahatsız edecek 90 kmh yi geçmeyeceksen güzel bir montun varsa olabilir
    açıkcası gidiş dönüş ortalama hızım 90 civarıydı. genelde 120 civarında kullandım.

    zaferce
    Rüzgar açısından ER-6n veya ER-6f Duke'ten pek farklı olmayacaktır. Rotayı virajlı yollardan oluşacak şekilde tasarlamak da düşünülebilir. Böylece yüksek hız ihtiyacı da azalacaktır, rüzgara maruz kalma da. Yani İstanbul Ankara arasını Akyazı virajları ile veya Bolu Gölcük Kıbrısçık üzerinden gelmek var bir de otobandan gelmek. Virajlı rotada çıplak motor çiçek gibi olur. Bir de zaman içinde -eğitim sonrası gelen pratiklerle- sürüş geliştikçe rüzgardan veya motoru sürmekten daha az yoruluyor insan. Ben ilk zamanlarda kesinlikle çıplak motorla (MT-03 veya 390 Duke) uzun yolda gidilmez diye düşünüp Versys veya V-Strom filan şart derken şimdi 390 Duke ile de bir tam günlük 400 km'lik virajlı bir rotayı sürüşüm sonrasında gayet rahat ve eski günlerdeki kadar yorulmamış olarak eve döndüm. Daha uzununu da çıplak motorla yapılabilir görüyorum. Bir depo üstü çanta bir kuyruk çantası. Yetmezse bir de göğüsten bağlanan bir sırt çantası... Sonra gelsin virajlı dağ yolları. Otobandan Yunanistan olayı için R1200RT lazım ama...
    aslında aradığım cevap buydu. zaten giderken basit olur diye otobandan gitmeyi düşünüyordum. dediğin gibi rotaları iyi seçmek güzel bir fikir. ama yine de arada sıkıştım mı elimin altında bira daha güç olmadı diye düşünmeden edemedim. en azından duke 390, cbf 500 gibi... tarzım kesinlikle naked. motorun şehir içi hafif ve kıvrak olması çok önemli benim için. ama bu güzel havalarda da bir yere gitmeden duramam. depo üstü, sele arkası çanta ufak da olsa şart şimdi. motora çanta demiri, çanta takmak hoş olmuyor. hele de naked motora. eğitim 1 i aldım, 2 yi de ikinci motora geçmeden alırım diye düşünüyorum hep. o konunun önemi tartışmasız.

    MimTolga
    versys ya da benzeri alacağın makinalar ağır olacağı için şehir içinde zorlanacaksın. Arada şehir dışına çıkacaksan bence motorunu değiştirme. 1 yıl daha bin tecrübeni arttır, eğitim al vb. Duke e ön cam da yapabilirsin, göğse vuran rüzgarı bayağı kesiyor. puig yakışan güzel ön camlar var. Bir de işin söyle bir gerçeği var büyük endurosu olan bütün tanıdıklarımın şehiriçinde kullanmaya 200-250 cc scooterleri mutlaka var. Yani motorları çiftliyorlar. Amacına göre motor kullanıyorlar. Tabiki imkan meselesi. Bu arada uzun yolu asfaltta yapacaksan hep, rc 250 ya da r25 gibi karenajlı bir motorada geçebilirsin br müddet daha km yaptıktan sonra.
    hocam 1 sene daha binmek de diğer seçeneğim. racing düşünmüyorum. motora en az 2000 lira (lastik, bakımları, aksesuar falan) ayırmam gerek bu durumda. enduro ya geçmeyi düşünmüyorum açıkcası. iki motor fikri de bana göre değil. duke e ön cam yakışmıyor abi. taktım bir hafta sonra çıkardım. rüzgarı da kafaya doğru itiyor. kafa tokat manyağı oluyor benim tecrübem.

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    bu seyahate çıkmadan önce açtığın başlıkda sana bir tavsiyede bulunmuşdum
    blackfish bunu beğendi.

  15. #15
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Yaklaşık 1 yıl kadar Duke 200 kullandım. Duke 200 şehir içi gerçekten süper bir alet ama uzun yolda gitmiyor gerçekten. Gitmiyor derken kendi kapasitesi dahilinde gerçekten iyi gidiyor. Örneğin Sabit 120 km hızla rahatlıkla gidilebiliyor. Belki daha fazlada gider.

    Bu konuda bu motor hakkında bayağı tecrübe edindim. Motordaki amaç zaten şehir içi kıvrak sürüş gibi birşey. Uzun yol hem motoru hemde kullanıcıyı yoruyor. 120 km hızla gitmek için 9 bin devire çıkıyor motor. Haliyle sürekli redline da kullanıyorsun. Buda motoru yoruyor.
    Bana kalırsa hen uzun yol hemde günlük kullanım hedefleniyorsa ve duke isteniyorsa ne 200 nede 250 doğrudan 390 ile devam etmek lazım
    blackfish bunu beğendi.

  16. #16
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    20bin duke 200 sürekli uzun yol ( çanakkale - kocaeli ) kullandım
    sırtımda o gunlerden kalma hafif zorlamada pert olacakmıs hissiyatı hiç gitmedi
    grenajlı aldım simdi 140-150 Allah ne verdiyse gidebiliyorum
    hatta yazarken o nokta sızlıyor
    blackfish bunu beğendi.

  17. #17
    RyuujinJakka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 390
    müdür 390 var rüzgar çok zorladığı için hızlanmıyorum. çözüm touring motor.

  18. #18

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Şimdi bende eskiden bir araç vardı motor gücü baya düşük aerodinamik yapısı zayıftı. Motor gürültüsünü içeri çok alıyordu. 100-110 km hızlara çıkınca hele birde rüzgar varsa araç sağa sola uçuyor ve yol tutuşu azalıyordu. Üzerinde birazda meraktan baya çalışıp uğraştım ve bir takım iyileştiemler sonrasında daha iyi olduysada tatmin etmemişti. Bir sene sonra 2000cc sert amortisörlü daha ağır üst sınıf bir araç aldım. Değişim muhteşem olmuştu. İçeri motor sesi almıyordu, virajlarda amortisör sertliği yol tutuşu artırıyordu, hızı hissetmiyordun çünkü içeri titreşim ses vb almıyordu.

    Aradan uzun yıllar geçtiğinde benzer bir sonucu motosiklette de gördüm görenlerde onayladılar. Daha büyük daha ağır daha yüksek cc ve daha az titreşime sahip motorlarda hız algısı ve kullanım rahatlığı çok fark ediyordu. Son hızı yüksek devirde 130 olan bir motorun 100km/h hızla gidişiyle, son hızı 160-180 km/h olan bir motorun 100km/h hızla gidişi arasında çok ama çok ciddi bir fark oluyor. Yol tutuşu titreşimi gidişi ve verdiği güven çok fark ediyor. Bu durum amortisör, titreşim, motor gücü ve lastik gibi çok sayıda bileşkenin birleşimi. Sert lastikler yol tutuş kaybına neden olurken (ve yumuşak amortisörler) rüzgarda salınmayı azaltıyor. Ortasını bulmak lazım.

    Motosiklet size rüzgarı ne kadaer az hissettirir, titreşimlerden sizi ne kadar korursa hız algınız daha güçlü oluyor. Tıpkı kulağınızla rüzgar sesini tıkayıp duymadığınızda elde edilen rahatlık gibi. Bu arada bakışında hız ve rüzgarda sürüş üzerine yadsınamaz bir etkisi var. Çoğu yeni sürücü sadece bakışlarını hafifçe yukarı kaldırıp daha ileri ve biraz daha yukarı konumladırdığında gerek rüzgarda sürüş gerekse daha hızlı ve güvenli gidiş konusunda doğrudan basamak atlıyor. Daha ileriye bak ama tüm görüş alanına hakim ol kuralı işe çok yarıyor. Ancak çoğu kez bakışlarımız önümüzdeki yakın bir araca veya bize yakın nesnelere ODAKLANIYOR..! Buda çok hızlı olmasak bile önce duruşumuzu sonra sürüşümüzü bozuyor aniden 2 kademe geri düşüyorsunuz.

    Sadece bakışla bir kademe kazandınız. Sonra ellerin dirsek ve omuzların gevşek dizlerle depoya sarılma ve hafif öne eğik pozisyonda sabit oturduğunuzda bir kademe daha iyileşiyorsunuz ve sürüşünüz anında fark edilir düzeyde iyileşiyor.

    Smooth doğru bir sürüş için doğru oturmak ve doğru bakış sürüş kalitenizi (tabi motosikletinize de bağlı olarak) çok etkiliyor.

  19. #19
    125cm3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2009
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ilksahibinden-kazasiz-hasarsiz-servisleri-tamam-vtr250-296993069/detay/

    650cc gerek yok biraz daha tecrübe yap hemde şehir içinde küçük makine rahatlığına devam edersin . hemde şehirler arası devam edersin.

  20. #20

    Üyelik
    14 Aralık 2015
    Gsxr600 veya 600rr mt 07'den daha az rüzgar alır diyebilir miyiz uzun yolda?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)