Motosikleti Boşa Alma Problemi
-
Selam arkadaşlar,
Motosikletimi çalışmadığı zamanlarda 1. vitesten boşa almakta bazen zorlanıyorum. Debriyaj tamamen çekili olmasına rağmen vites geçişi çok zor oluyor ve 1. vitesten doğrudan 2. vitese geçiyor.
Bir de trafikte yavaşlarken bazen 2. vitesten 1. vitese almaya çalıştığımda boşa geçmiş oluyor. Az da olsa bocalayınca trafikte sıkıntı oluyor.
Birkaç kez de söyle bir problem yaşadım; boşta ışığı yanmasına rağmen debriyajı bıraktığımda motor stop etti.
Motorum Yamaha YBR 125 ESD, yeni aldım ve henüz 100 km yaptım.
Bu sıkıntılar normal mi? Ne önerirsiniz?
Reklamlar
-
Normal hocam daha 100 kilometrede diyorsun dur bakalım bir dişliler alışsın iyice.2-3 bin kilometrede şıkır şıkır çalışır hale gelir.Vites geçişlerinde zorlandığın zamanlarda debriyajı çok az bırakıp tekrar çek veya motoru çok az haraket ettir,1000 bakımında motul 5100 yağ kullanmanı tavsiye ederim.
-
Rodajda çok doğal. Motoru ileri geri hareket ettirip boşa alabilirsiniz.
Fazla zorlamadan, rodajı tamamlarsanız uzunu süre sorun yaşamazsınız.
http://opensproject.blogspot.com.tr
-
Ben rodajdan sonra vites geçişleri yumuşayan motor görmedim. Genelde motor eskidikçe vites geçişleri kötüleşiyor.
-
12 yıllık ybr ybr dem hiç yaşamıyorum böyle bir sorun dersem yalan olmaz. senin motor daha yeni, olabilir bazen, 2 den boşa alırken yavaşça dokun, vites atarkenki kadar sert olmasın dokunuşun, yağı iyisinden kullan.
-
Debriyaj teli ayarıyla ilgili bir sorun olabilir.
-
Gayet normal. Ben boşa almak için önce 2'ye alıyorum sonra çok hafif bi ayak darbesiyle boşa geçiyor. 1'den boşa geçmek daha zor bence.
-
Kimse de zorlanmiyormus vites geçişinde :D Motor hareket halindeyken rampa harici 2 den 1. vitese düşulmemeli oldukça sert bir geçiş oluyor. Durduğunuz yerde vites değiştirmek için ise motoru biraz ileri geri yapmanız yeterlidir
-
Sizinle alakalı bir durum.
Ayağınız henüz alışmamış..
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)