Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kampana Disk Arasında Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nissan Juke + Honda PCX
    Merhabalar,

    2 senedir motor kullanıyorum. Ağırlıklı olarak scooter kullandım. Vitesli 3 tane motorum oldu. 2'sinden düştüm bu kızaklama yüzünden. Tamamen frenlemeyi bilmediğimden kaynaklı. Ayrıca %80 eşimle birlikte bindiğimden aşırı derecede temkinli kullanıyorum. Araba gibi diyebiliriz. Aralara derelere girmem kolay kolay. Hızım şehir içi 70-80 arası hep.

    Bana bu kızaklamayı yapmayacak bir model lazım. Konuları okuyorum kimisi kampanada kızaklamanın daha zor olacağını yazmış. Ben Bajaj Boxer modelini alırsam kızaklama olayı yaşarmıyım. 90 km hızı geçmeyeceğim için kampana yeterli olur mu? SYM Fiddle Scooter'da mesela arka freni ne kadar sıkarsam sıkıyım hiç kaymazdı. Ön frenle de destekleyip dururdum. Böyle birşey arıyorum ama vitesli halini. Yardımlarınızı rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Aralık 2015
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BAJAJ BOXER
    Mrb ben boxer kullanıyorum sıfır aldım şuan km 2500 oldu ilk zamanlar ani fren yaptığımda arka lastik kitliyordu şimdi bir problem yok . isterseniz test sürüşü yapın boxer ile kendiniz bir bakın . benim ilk motosikletim fren konusunda biraz çalışınca nerde nasıl tepki verir anlıyor insan

  3. #3
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    ABS modelli bi motor alabilirsiniz

  4. #4

    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nissan Juke + Honda PCX
    Alıntı ozgurrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mrb ben boxer kullanıyorum sıfır aldım şuan km 2500 oldu ilk zamanlar ani fren yaptığımda arka lastik kitliyordu şimdi bir problem yok . isterseniz test sürüşü yapın boxer ile kendiniz bir bakın . benim ilk motosikletim fren konusunda biraz çalışınca nerde nasıl tepki verir anlıyor insan
    Evet eğer net bir sonuca ulaşamazsam alıp alışacağız zamanla teşekkürler

    Alıntı osmanico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS modelli bi motor alabilirsiniz
    İnşallah bir gün oda olur diyelim
    Mondial Loyal / Salcano Wolf / Motoran Karry / Regal Raptor 150 / Bajaj Discover 125 ST/ SYM Fiddle 2/ Honda Pcx 125 Motorsuz Araştırma İçerisinde

  5. #5
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Bir cift lastik ve 1 egitim ile mevcut motorunuzda da bu sorunu asabilirsiniz bence. Hem de cok daha ucuza gelir size.

  6. #6
    mustafa42121 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2016
    Şehir
    konya
    Butce nedir?

  7. #7

    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nissan Juke + Honda PCX
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir cift lastik ve 1 egitim ile mevcut motorunuzda da bu sorunu asabilirsiniz bence. Hem de cok daha ucuza gelir size.
    evet bu da aklımda hocam daha geçen eğitim için bir yerle görüştüm çok güzel bir çözüm seçeneği

    Alıntı mustafa42121 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Butce nedir?
    Yeni bir araba aldığım için şuan ne kadar düşük olursa o kadar iyi frenleri sağlam istediğim gibi olması şartıyla.
    Mondial Loyal / Salcano Wolf / Motoran Karry / Regal Raptor 150 / Bajaj Discover 125 ST/ SYM Fiddle 2/ Honda Pcx 125 Motorsuz Araştırma İçerisinde

  8. #8
    Draconian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2015
    Şehir
    Beylikdüzü/İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Boxer'a iki kişi binecekseniz 80-90'la giderken durduramazsınız o motoru. Frenler tek kişi normal hızlarda tatmin etse de ani frenlerde çok sıkıntı oluyor. Ön amortisörleri ayarlayabilirsem ilk fırsatta disk fren taktıracağım motora.

    Bir de yağışlı havalarda kampana frenler dezavantajlı. Balatalar daha çabuk ıslanacağından çok kolay teker kilitlersiniz.

    Bu motorun tek kötü yanı frenleri. Sınırlarımı bilirim, alışana kadar da artçı almam derseniz problemsiz uzun yıllar gider.

  9. #9

    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nissan Juke + Honda PCX
    Alıntı Draconian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boxer'a iki kişi binecekseniz 80-90'la giderken durduramazsınız o motoru. Frenler tek kişi normal hızlarda tatmin etse de ani frenlerde çok sıkıntı oluyor. Ön amortisörleri ayarlayabilirsem ilk fırsatta disk fren taktıracağım motora.

    Bir de yağışlı havalarda kampana frenler dezavantajlı. Balatalar daha çabuk ıslanacağından çok kolay teker kilitlersiniz.

    Bu motorun tek kötü yanı frenleri. Sınırlarımı bilirim, alışana kadar da artçı almam derseniz problemsiz uzun yıllar gider.
    Boxer şart değil benim için kampana olduğu için yazdım onu sadece. Başka modellerde olur. Yağmurlu havalarda motor hep yatar çıkmam ani bir yağmura yakalanmadığım sürece. Araba olduğu için motoru sadece karşıya geçerken trafikten kurtulmak için ve sahilde turlarken kullanıyorum ( Sezonda )
    Mondial Loyal / Salcano Wolf / Motoran Karry / Regal Raptor 150 / Bajaj Discover 125 ST/ SYM Fiddle 2/ Honda Pcx 125 Motorsuz Araştırma İçerisinde

  10. #10
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Sadece arka ile durmaya çalışıyorsunuz sanırım. Panik frende kampanada kayar.
    Abs den başka çözüm yok. Tabi bunlardan önce lastiginizin iyi olduğunu varsayiyorum.

  11. #11
    KURT-BOZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TVS APACHİ RTR 150 2014
    Babacim şehir içi 70-80 arası kullanıyorsan helvani hazirlat o işin şakası en fazla 80 diyebilirsiniz. Fren isindede duzde %70 on %30 arka kullanın eğer virajdaysaniz arkayi kullanin

  12. #12

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    abs olmayan her motorda kızaklarsınız,sizin ilacınız abs

  13. #13

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Valla ne desek boş. Bana göre fren ne kadar erken kavrıyorsa o kadar iyi. Dozajlamayı iyi bilmen lazım. Sen motorun ne zaman nasıl fren yaparsan, nasıl tepki verdiğini bilirsen; her türlü durdurursun. Yeter ki frenler zımba gibi olsun, bastınmı erken kavrasın.

  14. #14
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    4000 km'dir boxer kullanıyorum. Bence motorun en kötü yanı frenleri. Hele iki kişiysen kamyon gibi gider o motor. Eğer sen fren yapmayı bilmiyorsan beceremiyorsan kampana-disk farketmez ikisini de kızaklarsın. Bence absli bi motor al. Freni beceremeyip kaydırsan bile abs devreye girer düşmezsin. Ayrıca unutmamak gerekirki abs bir güvenlik önlemidir. Yani fren mesafesini kısaltmak gibi bir iddiası yoktur. Amacı tekerin kitlenip kaymasını önlemektir. Sen absyi devreye sokmadan fren yapabilirsen daha kısa bir mesafede durabilirsin. Eğitim al fren pratiği yap. Yinede güvende hissetmek istiyorsan absli motor kullan.

  15. #15

    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5, Bajaj Discover 125 st
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4000 km'dir boxer kullanıyorum. Bence motorun en kötü yanı frenleri. Hele iki kişiysen kamyon gibi gider o motor. Eğer sen fren yapmayı bilmiyorsan beceremiyorsan kampana-disk farketmez ikisini de kızaklarsın. Bence absli bi motor al. Freni beceremeyip kaydırsan bile abs devreye girer düşmezsin. Ayrıca unutmamak gerekirki abs bir güvenlik önlemidir. Yani fren mesafesini kısaltmak gibi bir iddiası yoktur. Amacı tekerin kitlenip kaymasını önlemektir. Sen absyi devreye sokmadan fren yapabilirsen daha kısa bir mesafede durabilirsin. Eğitim al fren pratiği yap. Yinede güvende hissetmek istiyorsan absli motor kullan.
    Arkadaş uzun uzun anlatmış valla helal olsun. Ben bu kadar yazmaya üşendim

  16. #16
    nuwanda324 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj PULSAR 200 RS
    Şimdi dikkat ettimde arkadaş scooter kullanıyormuş. Scooterda fren yapmak ayrı sıkıntı. Ağırlık merkezi arkada olduğu için ön teker daha rahat kitleniyor. Ve arka teker kitlendiğinde dengede kalmak çok zorlaşıyor.(teker küçük olduğundan herhalde) Boxerla bazen pratik olsun diye frene asılıp kitliyorum tekrar toparlıyorum. Eski scooterımda arka kitlenince aklım çıkıyordu. Frenlere güvenmiyorsan scooterı satıp absli düşük cc bir motor bakabilirsin. Ktm duke 250 diyorlardı galiba absli. Başka düşük cc absli model bilmiyorum. Bilen arkadaşlar söylerlerse öğreniriz.

  17. #17

    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Nissan Juke + Honda PCX
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece arka ile durmaya çalışıyorsunuz sanırım. Panik frende kampanada kayar.
    Abs den başka çözüm yok. Tabi bunlardan önce lastiginizin iyi olduğunu varsayiyorum.
    Alıntı KURT-BOZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Babacim şehir içi 70-80 arası kullanıyorsan helvani hazirlat o işin şakası en fazla 80 diyebilirsiniz. Fren isindede duzde %70 on %30 arka kullanın eğer virajdaysaniz arkayi kullanin
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abs olmayan her motorda kızaklarsınız,sizin ilacınız abs
    Alıntı storm_shadow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ne desek boş. Bana göre fren ne kadar erken kavrıyorsa o kadar iyi. Dozajlamayı iyi bilmen lazım. Sen motorun ne zaman nasıl fren yaparsan, nasıl tepki verdiğini bilirsen; her türlü durdurursun. Yeter ki frenler zımba gibi olsun, bastınmı erken kavrasın.
    Alıntı nuwanda324 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4000 km'dir boxer kullanıyorum. Bence motorun en kötü yanı frenleri. Hele iki kişiysen kamyon gibi gider o motor. Eğer sen fren yapmayı bilmiyorsan beceremiyorsan kampana-disk farketmez ikisini de kızaklarsın. Bence absli bi motor al. Freni beceremeyip kaydırsan bile abs devreye girer düşmezsin. Ayrıca unutmamak gerekirki abs bir güvenlik önlemidir. Yani fren mesafesini kısaltmak gibi bir iddiası yoktur. Amacı tekerin kitlenip kaymasını önlemektir. Sen absyi devreye sokmadan fren yapabilirsen daha kısa bir mesafede durabilirsin. Eğitim al fren pratiği yap. Yinede güvende hissetmek istiyorsan absli motor kullan.
    Herkese ayrı ayrı teşekkürler. ABS'li modellere gücüm yetmeyeceği için bir tane seçip eğitim ve zamanla alışa alışa öğrenicem artık. Anladığım kadarıyla ben düzgün fren yapamadıkça kampana + disk fark etmez asfalt affetmez

  18. #18
    kurye13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    ybr 125
    Bence frenlere alışamama sebebi 2 sene içinde çok fazla motor değiştirmeden kaynaklanıyor.Sabırlı olmak motora alışmak lazım.Her motorun freni farklı.Aynı model iki motorun bile farklı oluyor.

  19. #19

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Bir kaç hususa açıklık getirmek isterim arkadaşım. Burada görebildiğim kadarı ile 2 sorun var bunlardan bir tanesi lastikler diğeri senin fren hissiyatının olmayışı, şimdi bu sorunların çözümü ile ilgili olarak önce teknik kısma bakalım lastikler seni yuvarlanma sürtünmesi denen bir sürtünme oranı ile kütlenin çarpımından oluşan bir oranda durdurabilirler. Yuvarlanma sürtünmesi bir lastiğin kaymaya başlamadan hemen önceki tutuş performasına verilen addır. Kayma başladıktan sonra frenleme olmayacağından seni durdurmaz. Dolayısı ile durmak istediğimizde aslında kayma işlemi başlamadan hemen önceki an en fazla fren yaptığımız andır. Bunu sağlayabilmek için abs fren sistemi saniyede 50 kez pompalamak suretiyle her seferinde seni bu sınıra kadar getirir ve kayma başlamadan tekeri tekrar serbest bırakarak kaymanın başlamasını önler. 1. düzeltme Abs fren sistemi senin yapabileceğin en son fren beygir gücünü sana verir. Abs çalışıyorsa daha üstü yoktur. Lastik kalitesine gelince adi lastikler ile yani yuvarlanma sürtünmesi düşük lastikler ile abs dahi olsa verim alamazsın. Bu oranı yüksek lastikler yumuşak ve kauçuklu yada 2 katman denilen lastiklerdir. Lastiğin önemi zaten burada kendini gösteriyor. Bu anlattıklarım disk frenler için tabi. Gelelim senin fren hissiyatının olmayışına bunu ayarlayabilmek için öncelikle fren pedalına ne kadar basarsan aracın ne kadar fren yapar yada ne zaman kaymaya başlar bunları ancak ayağının altından hissedebilirsin. Bunun için mümkün mertebe ince tabanlı spor ayakkabılar giymeli ve ayağının altında fren pedalını hissedibilmelisin. Gerekirse sürüşe odaklanma esnasında fren pedalına odaklanamıyorsan eğer boş bir arazide yolu düşünmeden fren tepkilerini ölçmek suretiyle fren hissini geliştirmeye çalışmalısın. Boxer zaten reklamında bile köy yerinde binilsin diye yaptık diyor. Orada disk frene ihtiyaç yok. Hacı dayım sabah namazından sonra tarlaya gidip su motorunu çalıştırıp gelecek ona lazım bu amca ne yapsın abs yi disk freni. Sen şehir trafiğinde kullanacaksan tavsiyem önce abs gücün yoksa disk fren iyice bitiksen kampana Kal sağlıcakla

  20. #20
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    eğitim!
    boshaft bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)