Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

scooter ağır bakımda neler yapılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kymco Agility 200i
    motorum kymco agility 200i 25 bin km ye geldi ve bu zamana kadar lastik ve yağ değişimi dışında hiç birşey yapılmadı motorumu ömrünü uzatmak ve güvenliğim açısından ağır bakıma sokturmak istiyorum yetkili serviste ama servise vermeden öncede scooter in nelerine bakım yapılması ve nelerinin değişmesi gerekir kişisel bilgi dağarcığım açısından bilmek isterim bilgi sahibi arkadaşlardan?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    segman piston silindir dişli zincir krank vs ne varsa alt takıda değiştir gitsin hocam ne güzel mis gibi en ağırından bakım
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  3. #3

    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kymco Agility 200i
    hocam motorda bu zamana kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım maşallah kale gibi motormuş kymco nun malzeme kalitesi ve işçiliği gerçekten süper ama bu saydığınız herşeyin gerçekten değişmesi gerekiyor mu?

  4. #4
    osiosborn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Kitapçığında neyin ne zaman değişmesi gerektiği yazar.

  5. #5
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Yetkili servisinde buji şanzıman dişli yağı 90 numara olmak kaydıyla ve varyötör bakımı yaptır kayışın durumuna baktır ve sbobların vurup vurmadığını zor ve ayarını yaptı 25 bin km rede ilaki kaymıştır

    Her 10 binde bir buji ilaki değiştir motor ömrü ve yakıt sarfiyatın etkiler ve hava filtreni her yağ bakımına gitiğinde temizlet ve 10 binde bir değiştir kayış ömrü saten 20 25 bindir hidrolik firen yağlarını değiştir disklerin firen balatalarına bak durum kötüyse değiş

    Debraj balatalarını ve varyatör misketlerine baktır mayı unutma gerekirse değiş

    Tabi kayışı kontürol ettir bir sorunu yoksa sağlamsa devam et ama ben olsam 25 bin yol gitmişim değişirdim orjinal 150 tl sanırım
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  6. #6
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Kayış degiseli 15k olduysa veya hiç degismediyse değiştir. Varyator elemanlarını kontrol edin,
    Genel kontrol yaptirin eksikleri tamamlayın. Fren hidroligi, sanziman yağı gibi sıvıları değiştirin.

  7. #7
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı burakfbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam motorda bu zamana kadar hiç bir sıkıntı yaşamadım maşallah kale gibi motormuş kymco nun malzeme kalitesi ve işçiliği gerçekten süper ama bu saydığınız herşeyin gerçekten değişmesi gerekiyor mu?
    O zaman standart bakımı uygula. Nedir ?

    Yağ+yağ filtresi+hava filtresi+buji+balatalar+hidrolikler+kayış

    Bunları değiştir sonra subab ayarına baktır 20 binde motor subab ayarı ister genelde temiz kullandıysan 30 binde de ister ama yine de bir baktır sen.

    motor aksamında bakımlar tamamsa başka birşeye ihtiyacı yoksa motorun frenlere ve lastiklere bak değişmesi gerekiyorsa değiştir.

    bunların haricinde aklıma bir şey gelmiyor. ama ben yine de ağır bakım yapacaksak şu motor bloğunu bi açıp sekman piston silindir ne alemde diye bi bakar gerekirse benzinler temizler sonra yine takardım.
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  8. #8

    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kymco Agility 200i
    ayrıntılı ve açıklayı cevaplarınız için çok teşekkür ederim herkese 😊

  9. #9
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    25binde blok mu açılır arkadaşlar.yakıt artar, performans düşer ne biliym yağ falan yakar öyle açılır. durduk yere motor açmakta nedir.
    25bin km niye bu kadar büyütüluyor anlamış değilim.

  10. #10
    barismanco - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ekim 2016
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25binde blok mu açılır arkadaşlar.yakıt artar, performans düşer ne biliym yağ falan yakar öyle açılır. durduk yere motor açmakta nedir.
    25bin km niye bu kadar büyütüluyor anlamış değilim.
    Zarar gelir mi ? Gelmez. Faydası olur mu ? İllaki olur. E niye açmayalım o zaman hacı
    Yağmurda kullanmıyorsan motosiklet kullanıyorum deme.

  11. #11
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    bujiyi değiştir. Bagaları,debriyaj tasını ve kayış ne durumda kontrol et. Şanzıman yağını ve motor yağını değiştir. Fren ne durumda hidrolik olsun balatalar olsun. Gevşeyen vidaları kontrol edilsin. Yağ ve hava filtresi kontrol edilsin. Büyük bir ihtimalle de değişmek zorunda kalacaktır. Subapları kontrol ettir ve direksiyonu da unutma.

  12. #12

    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kymco Agility 200i
    teşekkür ederim herkese bilgisini paylaştığı için

  13. #13

    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25binde blok mu açılır arkadaşlar.yakıt artar, performans düşer ne biliym yağ falan yakar öyle açılır. durduk yere motor açmakta nedir.
    25bin km niye bu kadar büyütüluyor anlamış değilim.
    Motordada sıkıntı yokken motora piston sekman atacak adam o paraya gitsin sıfır motor alsın. Zararı yoksa sıfır motor almanında zararı yok. Hem model yükselir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)