Sıfır Tecrübeyle Aldığım Dandik Eğitim
-
Bu gün gittiğim sürücü kursunun ön eğitimi vardı 1-2 saat kadar eğitim vereceklerini söylediler.
Eğitim alanına gittim sadece motosiklet kullanmayı bilen bir eğitmen vardı . Motosikletler vasat. Mondialin 125lik bir motoru vardı sağı solu döküntü en iyi oydu sanırım. Benim eğitim aldığım motor ise motoran diye bir markanın cub motosikleti ama şanzımanını manuel yapmışlar sonradan 4 vitesli arka fren falan sonradan ekleme. Ayaüımı koyuyorum arkafren hemen çalışıyor ayağımı biraz geriye koyayım diyorum orda da kickstarter var parmak ucumla basmak zorunda kaldım zaten ön fren tutmuyor sağ ayak bileğim çok ağrıyor. Her neyse dediğim gibi sıfır tecrübem var sıfır sayılmaz da daha önce 10 km scooter kullanmışlığım var Gaz kolu senelerin yorgunluğu içerisinde gazı ayarlamam en az yarım saatimi aldı yine de stop ettirdim kalkışta . Pek iyi bir eğitim değildi bende de biraz korku vardı zaten düşerim diye kasklar makisumum 15 tl lik her kafaya uysun diye XL alınmış kaskı takıyorum önümü göremiyorum falan . Motoru döndürmekte çok sıkıntı çektim sürekli çok geniş dönüyorum dar dönersem düşerim diye korktum açıkçası hayalim r125 di bide nasıl süreceğim onu çok merak ediyorum .
Bu yazıyı niye yazdım bilmiyorum sanırım içimi dökmek istedim ama bazı konularda bana yardımcı olursanız çok sevinirim
Vites düşürürken sanki motor öne yığılıyor gibi oldu hep
Dönüşleri çok geniş döndüm veya hiç dönemedim
Reklamlar
-
Bende aralık ayında ehliyetimi aldım ve ilk dersim de ben de düştüm. parkurda 8 çizeceksin dediler 2 tane slolom vardı.dediğin gibi dönerken düştüğüm için sonrasında bende çok korktum ama inat ettim. Motosiklet hayalimdi ki 10 yaşlarında mobiletle başlamıştım yılmadım cesaretimi topladım. Önemli olan kendini güvenmek aslında kesinlikle.
Böylelikle hem sınavı geçmiş oldum. Hem de 4 günlük motor sahibiyim Klasik olacak ama 'inanmak başarmanın yarısıdır' demişler.
-
dilara.kckrt adlı üyeden alıntı
Bende aralık ayında ehliyetimi aldım ve ilk dersim de ben de düştüm. parkurda 8 çizeceksin dediler 2 tane slolom vardı.dediğin gibi dönerken düştüğüm için sonrasında bende çok korktum ama inat ettim. Motosiklet hayalimdi ki 10 yaşlarında mobiletle başlamıştım
yılmadım cesaretimi topladım. Önemli olan kendini güvenmek aslında kesinlikle.
Böylelikle hem sınavı geçmiş oldum. Hem de 4 günlük motor sahibiyim
Klasik olacak ama 'inanmak başarmanın yarısıdır' demişler.
8 falan çizebiliyorum ama motosikletten dolayı gaz fren olayını yapamadım diye düşünüyorum yapamayınca da negatif düşünceler geliyo aklıma nasıl büyük motoru süreceğim zapt edemem dönemem düşerim falan
-
Merhaba,
Motosiklet eğitimi için bence araştırmalara başla hemen. Kurs bişi öğretemez. Kaldı ki motosikleti sürmeden önce, teorisini öğrenmen gerekir. Geniş dönmenin de sebeplerinden bazıları, döneş öncesi hızlı olman ve başını döneceğin noktaya döndürmemiş olmandır. Bu tip teorik bilgilerin eksikliğini, bol bol pratik ile aşabilirsin. Ama benim tavsiyem bu aletin üstüne çıkıyosan mutlaka profesyönel eğitim alman. Şimdi buradan yazmıyim reklam olur , birçok marka bu eğitimleri veriyor. Ya da paket eğitimler alabilirsin. Masraflıdır tabi. Ancak dünyaya da bir kez geliyorsun.
-
çoğu sürücü kursunun eğitmeni maalesef sadece motorsikletle yolda düz gitmesini biliyor. sürücü kursundayken yeni sisteme de hazırlık olsun diye bir tane cbf250 almışlar duruyordu. Bizim eğitime gelen hoca Turing kurumundan ilkay hocaydı kendisini de tanırım. neyse 250liği verdi bana" gez dolaş biraz ben geliom 2 dakkaya" dedi. ben gezinirken diğer sürücü kursunun hocası bana parkurda hızlı gidiyom diye laf yapıyordu. Az sonra diğer sürücü kursunun hocası aldı motoru. benim yaptığım hızda bi slalom yapmaya çalıştı, biraz gitti ortadaki koniye çarpmamak için bi kırdı gidonu... çaat hoca yerde...
-
OMarkalarla bitlikte, bazı büyük ve köklü ehliyet kursları da bu tip eğitim kurumları ile anlaşma yaparak teorik ve pratik eğitim vermektedir. Zaten ücretlerinden de bunu fark edebilirsiniz. Araştırıp size uygun bir kurs seçin.
-
Faydası olacaktır diye tahmin ediyorum bi bakarsın.
https://www.youtube.com/watch?v=A2R44KRWbFQ
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
-
Sevgili kardeşim geçmiş olsun.
-
onu bulamayan da var; misal, ben...
-
ozwizard adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Motosiklet eğitimi için bence araştırmalara başla hemen. Kurs bişi öğretemez. Kaldı ki motosikleti sürmeden önce, teorisini öğrenmen gerekir. Geniş dönmenin de sebeplerinden bazıları, döneş öncesi hızlı olman ve başını döneceğin noktaya döndürmemiş olmandır. Bu tip teorik bilgilerin eksikliğini, bol bol pratik ile aşabilirsin. Ama benim tavsiyem bu aletin üstüne çıkıyosan mutlaka profesyönel eğitim alman. Şimdi buradan yazmıyim reklam olur , birçok marka bu eğitimleri veriyor. Ya da paket eğitimler alabilirsin. Masraflıdır tabi. Ancak dünyaya da bir kez geliyorsun.
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
çoğu sürücü kursunun eğitmeni maalesef sadece motorsikletle yolda düz gitmesini biliyor. sürücü kursundayken yeni sisteme de hazırlık olsun diye bir tane cbf250 almışlar duruyordu. Bizim eğitime gelen hoca Turing kurumundan ilkay hocaydı kendisini de tanırım. neyse 250liği verdi bana" gez dolaş biraz ben geliom 2 dakkaya" dedi. ben gezinirken diğer sürücü kursunun hocası bana parkurda hızlı gidiyom diye laf yapıyordu. Az sonra diğer sürücü kursunun hocası aldı motoru. benim yaptığım hızda bi slalom yapmaya çalıştı, biraz gitti ortadaki koniye çarpmamak için bi kırdı gidonu... çaat hoca yerde...
Maalesef burda alabileceğim eğitim yeri yok keşke olsa ekipmana ayırdığım parayı ona veririm sonra tekrar biriktirip alırım
-
ben hiç motosiklet kullanmayı bilmeden sürücü kursuna gittim 100lük mondial cg vardı ilk sınavda geçtim şuan eğitim almadım alamıyorum ama hep üstüne bir şeyler katmaya çalışıyorum
-
kursta motosiklet surmeyi ogrenemezsin bunun icin ayri egitim alman gerekli . honda gis akedemi delan gorusmen lazim
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
kursta motosiklet surmeyi ogrenemezsin bunun icin ayri egitim alman gerekli . honda gis akedemi delan gorusmen lazim
İstanbulda olsaydım hemen giderdim hocam
-
Reklam vermek dogrumu bilmedigim icin yeni ehliyet kursuna yazıldım kendi pistleri var egitim icin 26 27 mart taki sınava gireceğim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
Egitimde kullanılan motorlar nc750x cbr250r cbr125 a a2 ve a1 icin ben direk a ya basvuru yapacağım yarın ilk egitimine gidecem kademe kademe ogretilecek ve bana uygun 14 saatlik bir program hazırlandı 125 cc deki egitimim sınırsız oldugunu kullanöayı ogrenince 250 ye gectikten sonra 14 saatlik egitime başlanacağını extra egitim ucreti olmayacagını soylediler. Ama 250 ve 750 liklerde extra egitim icin extra ucret talepleri var 14 saatin uzerine
-
atheras adlı üyeden alıntı
İstanbulda olsaydım hemen giderdim hocam
Yazman gereken bence şu olmalıydı , xxx şehrinde yaşıyorum, burada tavsiye edeceğiniz kimse var mi ?
-
Emin ol parkurda yaşadığın talihsiz olaylar bazen senden kaynaklı olmayabiliyor ehliyetimi tek seferde geçerek aldım çok şükür yalnız eylül ayında sürücü kursu ararken civarımda sadece bir yerde bir gün de olsa eğitim veren bir sürücü kursu buldum diğerleri hep sınavdan bir yarım saat önce gelirsin bir tur atarsın sınava girersin diyen sürücü kursları ile doluydu.
Neyse gittim eğitime iki tane motor vardı biri yamahanın eski motorlarından biriydi diğeri ise oradaki eğitmenin çin malı bir motoruydu kursa kayıtlı olmayan yani, ben ilk eğitimi bu eğitmenin motoru ile aldım adamlar bana 8 çiz dediler yapamıyorum ne yaptım ettim yapamadım o gün çünkü gaz sabit durmuyordu sürekli silkeler gibi bir hareket yapıyordu eğitim bitti eve geldim dedim ben bu 8 çizme olayı yüzünden kalacağım sanırım başladım araştırmaya bu işin taktiği nedir diye sonra sınav zamanı geldi bana kursun motorunu verdiler dedim kesin kaldık 8 den sonra motora bindim 8 çizmeden önce birkaç defa gittik geldik slolom falan birde ilk sınav olacak kişi bendim onun heyecanı derken motora baktım gaz falan on numara o eski dediğim motor yağ gibi gidiyordu slolom yaptım platform üzerinden geçtim şimdi 8 çiziceksin dediler bana hemde iki defa baktım dönebiliyorum gayet güzel döndüm iki defa ve trafiğe çıktık sonrasında çok şükür geçtim yani ben o gün o çin malı motor ile girseydim sınava direk kalmıştım yada bana eğitimi bu yamaha ile verselerdi öncesinde pratik de yapacağım için korkusuz endişesiz rahat bi şekilde girerdim sınava sürücü kursların kesinlikle taviz vermeyin siz onlara muhtaç değilsiniz onlar size muhtaç sonuçta her konuda hakkınızı sonuna kadar arayın sonuçta para veriyorsunuz ve benden tavsiye hiçbir zaman kursu tamamlamadan sürücü kursunun ücretinin tamamını ödemeyin.Dünya para alıyorlar motorlarını düzgün hale getirsinler eğitimlerini düzgün versinler.
-
ottorock adlı üyeden alıntı
Reklam vermek dogrumu bilmedigim icin yeni ehliyet kursuna yazıldım kendi pistleri var egitim icin 26 27 mart taki sınava gireceğim
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:32 ----------
Egitimde kullanılan motorlar nc750x cbr250r cbr125 a a2 ve a1 icin ben direk a ya basvuru yapacağım yarın ilk egitimine gidecem kademe kademe ogretilecek ve bana uygun 14 saatlik bir program hazırlandı 125 cc deki egitimim sınırsız oldugunu kullanöayı ogrenince 250 ye gectikten sonra 14 saatlik egitime başlanacağını extra egitim ucreti olmayacagını soylediler. Ama 250 ve 750 liklerde extra egitim icin extra ucret talepleri var 14 saatin uzerine
Hayırlı olsun şimdiden ehliyetiniz. Fiyatını merak ettim kursun. Bu konuda bilgi verebilirmisin ?
youtube : motorcu hikayeleri (motovlog) youtube - facebook adaletsurucukursu / Antalya /
-
vites düşürdükten sonra debriyajla kavrama sağlayacağın zaman çok hafif gaz vermelisin, gaz verdiğin an debriyajın kavrama noktasında bulunduğu anla aynı olmalı. vites düşürürken motorun devrini yükselttiğin için motor freni dediğimiz diğer adıyla kompresyonu artacağından motor yığılır. aynı durum arabalarda da söz konusudur şayet araba kullanmayı biliyorsan dediğimi daha rahat anlayabilirsin.
-
bozok_54 adlı üyeden alıntı
vites düşürdükten sonra debriyajla kavrama sağlayacağın zaman çok hafif gaz vermelisin, gaz verdiğin an debriyajın kavrama noktasında bulunduğu anla aynı olmalı. vites düşürürken motorun devrini yükselttiğin için motor freni dediğimiz diğer adıyla kompresyonu artacağından motor yığılır. aynı durum arabalarda da söz konusudur şayet araba kullanmayı biliyorsan dediğimi daha rahat anlayabilirsin.
Yok hocam daha 17 yaşına yeni girdim araba falan tecrübem olmadı hiç
-
akbird adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun şimdiden ehliyetiniz. Fiyatını merak ettim kursun. Bu konuda bilgi verebilirmisin ?
ben A sınıfı ehliyet için başvurdum kursa vereceğim tutar 1130 261 lira da harçlar fln devlete toplamda 1391 liraya gelecek
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)