Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Okuyun, Okutun...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Baska bir forumdan "Buyuk Savas" adli arkadasimizin verdigi link...

    http://www.tatd.org.tr/sagmenu/haber...afikkazasi.htm

    Yrd. Doç. Dr. Cem OKTAY Türkiye Acil Tıp Derneği, Yönetim Kurulu Başkanı tarafindan kaleme alinmis.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Gerçekten herkesin okuması gereken bir yazı.Özellikle kaskın öneminden bahsediyor.Donald_Duck, ilettiğin için teşekkürler.
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  3. #3
    ZipZip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim History
    Donald_Duck tesekkürler

  4. #4
    doziz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    "Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder."

    Süper...Okuyun...Teşekkürler DD

  5. #5
    Moderatör Ergin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İZMİR/ALİAĞA
    Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

    Bence bu yazılanları bütün motor severlerin beyinlerine kazımaları lazım özellikle yukardaki paragraf bence çok önemli gerçi hepsi çok önemli. saol Donald_Duck teşekkür ederim

  6. #6

    Üyelik
    09 Mart 2005
    Şehir
    Büyükçekmece
    Motosikleti
    Honda NT700VA DEAUVILLE
    Aslında bütün markalar ürünlerinde bir sınırlandırma getirmeli... nasıl bir sınırlandırma? Mesela Ferrari, F50 modelini her imkanı olan kişiye satmıyor; satın almak isteyen kişiyi belirli testlerden geçiriyor diye duymuştum umarım yanılmıyorumdur. Her imkanı olan kişi kullandığı aracı gerek motosiklet gerekse otomobil olsun motor hacminin, ürettiği beygir gücünün ve trafiğe çıktığı zaman kendisine yada diğer trafikte seyreden diğer bireylere karşı tehdit unsuru taşıdığının bilincinde olamayabiliyor.Bunun gibi bilinci yerinde olmayan iki kişi aynı trafikte yan yana geldiklerinde de ölümle sonuçlanabilen kazalar meydana geliyor. Bu gerçekten de üzücü bir durum. Gerek trafikte gerekse çevremde böyle bilinçsiz insanları görmemek mümkün değil bende her zaman bilinçi olduğumu iddia etmiyorum ama en azından kendime olan sorumluluğumu yerine getirmeye çalışıyor kask ve diğer güvenlik ekipmanlarımı kullanarak kendimi ve ailemi az üzmeye çalışıyorum. Bu sorumsuzluk ve bilinçsizlik otomobil kullananlarda bu kadar bariz belli olmasa da motosiklet kullanıcılarında kask takmama gibi bariz bir şekilde kendini belli etmekte. Benim düşüncem Tüm markaların da ürününü satacakları kişilerde bir eleme yapması yönünde. Bir yaşa bağlı olarak tecrübe yada km sınırlandırması olabilir yada Hacim sınırlandırması da olabilir Sport, Supersport Naked ve Sport Touring motorlarda 600cc üzerinde Cruiser' da da 800 cc üzerinde hacmi olan motorlarını almak isteyen kişilere Ferrari’ nin yaptığı gibi bir test uygulaması düşüncesindeyim. Eğer netice olumsuz ise yok kardeşim sen bu motoru kullanacak kapasitede bir insan değilsin (tabi bu kadar ağır bir dilde olmaz herhalde ) bunu aldığında kendine yada çevrendeki insanlara zararın dokunabilir. Bunu sana satamam diyebilmeli eğer istersen bunun daha küçük hacimli versiyonu var onu kullanabilirsin yada isterseniz sizi sürüş okulumuzda bir eğitime tabii tutar işin ciddiyetini anlamanızı sağlar sonra bu motoru size satabiliriz diyebilmeli yanlış mı düşünüyorum?

  7. #7
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Belki sayfa değişir diye kopyalıyorum buraya:

    MOTOSİKLET KAZALARI, KORUMA BAŞLIKLARI, ÖLÜM, YARALANMA

    1990 yılında tüm dünyada yaralanmalara bağlı 5 milyon kişi ölmüştür. 2020 yılında ise beklenen ölüm 8.4 milyon kişidir.

    Trafik kazaları ülkemizde yaralanmalara bağlı ölüm nedenlerinin ilk sırasında yer alır. Motosiklet kazalarının tüm trafik kazaları içindeki oranı ülkeden ülkeye şehirden şehre değişiklik gösterse de, motosiklet kazalarında yaralanma olasılığı araba kazalarına göre çok daha yüksektir. Araba kazalarında yaralanma oranı %20 iken motosiklet kazalarında bu oran %80'in üzerindedir.

    Motosiklet sürücülerinin trafik kazalarında araç içinde olanlara oranla 16 kat daha fazla ölüm ve 4 kat daha fazla yaralanma riskine sahiptir.

    Araba kazalarında sürücü ve yolcu güvenliğini artıran çok sayıda donanım vardır: kapı barları ve kaportası, emniyet kemerleri, hava yastıkları gibi. Motosikletlerde ise en önemli koruma malzemesi koruma başlığıdır. Yine deri ceket, pantolon ve eldiven yanında uygun ayakkabılar ve koruma gözlükleri de önemlidir.

    Motosiklet kazaları şiddetli olaylardır, motosiklet kazalarında yaralanma sıklıkla sürücünün fırlaması ve duran bir nesneye veya yere çarpmasına bağlı oluşur. Koruyucu başlıklar sert dış yapıları ile darbeleri emer ve dağıtır, ciddi kafa yaralanmalarını önler, nesnelerin doğrudan kafa ile temasını engeller.

    Motosiklet kazalarında ölüm ve ciddi yaralanmaların en önemli nedeni kafa yaralanmalarıdır: Bu nedenledir ki birçok ülkede koruma başlığı kullanılması yasalarla zorunlu kılınmıştır ve uygulanmaktadır. Tüm Avrupa Birliği ülkelerinde koruma başlığı kullanmayan motosiklet sürücüsü görmeniz mümkün değildir.

    Motosiklet kullanırken koruma başlığı kullanmak ülkemizde de zorunludur. Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde gerekli yasal düzenleme yapılmıştır. 2004 yılı trafik cezalarına bakıldığında 78/1-b maddesine göre Trafik polislerinin ve diğer yetkililerin “Motosiklet kullanırken koruma başlığı ve koruma gözlüğü, yolcu iken koruma başlığı bulundurmayan ve kullanmayanlara” 41,200,000 TL para cezası ve 5 ceza puanı uygulaması gerekmektedir. Ne yazık ki ülkemizde bu kurala hiç uyulmamaktadır.

    Koruma başlıklarının yararı nedir?

    Koruma başlıkları hayat kurtar, yaralanmaları azaltır, halkın ödediği vergilerin önlenebilir nedenlere boşa harcanması engellenir.

    Koruma başlığı takılması ile ilgili birkaç rakama bakarsak kullanılmasının önemini çok daha kolay anlarız: Koruma başlığı orta, ciddi ve ölümcül kafa yaralanmalarını %60 ile %75 arasında azaltır.

    Koruma başlığı kullanmayanlar kullananlarla karşılaştırıldığında:

    2.5-5 kat daha fazla ölümcül kafa travmasına maruz kaldıkları,
    1.5 kat daha fazla hastaneye yatış gerektiren yaralanmalarla sahip oldukları,
    2 kat daha fazla ölümcül olmayan kafa yaralanmalarına maruz kaldıkları görülür.

    Boyun omurgası yaralanmasının görülmesi kullanmayanlarda kullananlara göre %7'den %10'a çıkar.

    Araştırmalar motosiklet kazalarında koruma başlıklarının ölümcül yaralanmalardan korunmada %29 etkili olduğunu göstermiştir, diğer bir deyişle motosiklet kazası geçirdiyseniz, koruyucu başlık takmayanlara oranla %29 hayatta kalma şansına sahipsinizdir. Ciddi beyin dokusu yaralanmalarında ise bu oran %67'dir.

    Koruyucu başlıklar yaralanma ve ölümü azalttığı gibi hastane masraflarının, işgücü kaybının, yasal ve mahkeme giderlerinin ve toplumun net kaybının azalmasını sağlar. Tüm bu giderler dikkate alındığında 1994 yılında ABD'de maliyetin 48 milyon doları bulduğu bilinmektedir.

    Koruyucu başlık kullanmayan sürücülerin kazalarındaki hastane maliyetlerinin ve yatış oranlarının daha çok, hastanede kalış sürelerinin ve rehabilitasyon sürelerinin daha uzun olduğu bilinmektedir. Hastane ve rehabilitasyon maliyetlerinin ve işgücü kaybının vergi ödeyenler tarafından karşılandığını unutulmamalıdır. Motosiklet kazalarına bağlı gelişen kafa yaralanmalarının hastane maliyeti diğer kafa yaralanmalarına göre 2 kat fazladır. Bu kafa yaralanmaları bir koruyucu başlık kullanımı ile azaldığında her yıl trilyonlarca liranın kar edileceği açıktır.

    Koruyucu başlıklar kullanan sürücülerin trafiği görmesini engellemez, diğer şeritleri kontrol etme süresini uzatmaz. Ayrıca sürücünün işitmesini azaltmaz. Koruma başlıklarının etkili olması için belirli standartlara göre üretilmiş olması gereklidir. Yeterli şekilde darbeyi emebilecek sertlikte ve görmeyi etkilemeyecek şekilde tasarlanmalıdır.

    Trafik kazalarını önleme programları yanında motosiklet kazalarını önleme programları da başlatılmalıdır. Kazaları önleme, kaza sırasında yaralanmaların azaltma, yaralılara hızlı acil tıbbi bakımı ulaştırma ve uygun tıbbi bakımı sağlama konusunda etkinlikler düzenlenmelidir.

    Motosiklet kazalarında yaralanmanın şiddeti ve zaman önemlidir. Koruyucu başlık kullanılması ciddi kafa yaralanmalarını azaltması sayesinde tıbbi müdahalede bulunacak ekibe zaman da kazandırır.

    Motosiklet kullanımı ayrı bir beceri gerektirir, araba kullanma ehliyeti olan herkesin motosiklet kullanamayacağı bilgisi ile motosiklet için ayrı bir ehliyet alınmalıdır. Ancak motosiklet kazalarında ya sürücülerin ehliyetsiz oldukları ya da yeterli tecrübe ve kullandıkları motosiklete özgü kullanma özellikleri ve sınırlarını bilmedikleri ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle mutlaka ulusal sürücü eğitim programlarının oluşturulması, sürücü kurslarında yeterli ve tam eğitimin sunulması ve diğer araç sürücülerinin motosikletlerle aynı trafik içinde nasıl davranacağının öğretilmesi gerekir. Alkollü motosiklet kullanmak kazaların diğer bir nedenidir ki zaten koordinasyonu daha zor olan motosikletlerin alkollü sürücüler ile ne kadar tehlike olacağı açıktır.

    Motosiklet sürücülerinin kazalarda korunma ihtiyacı açıktır, koruyucu başlıklar sadece kullanıldıkları zaman etkili olurlar. Koruyucu başlık kullanımını artırmanın en etkili yöntemi ise yasaların çıkartılması ve bunların uygulanmasıdır. George Washington Üniversitesi Acil Tıp Departmanı profesörlerinden Dr. Tilman Jolly'ni şu sözü çok önemlidir: Bir hekim, bir meclis üyesinin sadece bir koruma başlığı yasasını çıkartmak ile kurtardığı kadar çok hayatı kurtarma şansına sahip olmayı hayal eder.” Trafik polislerinin bu kuralın uygulanması konusunda gösterecekleri duyarlılık ve kararlılık ile hekimlerin kurtarabileceğinden daha çok hastayı kurtarma şansına sahip oldukları da unutulmamalıdır. Yasal düzenlemenin yapıldığı ülkemizde bu kurallara uyulmasını sağlamak ve denetlemek de görevimizdir. Trafik polislerinin üzerlerine düşen görevi yapmaları sağlık çalışanları beklentimizdir.

    Yrd. Doç. Dr. Cem OKTAY
    Türkiye Acil Tıp Derneği
    Yönetim Kurulu Başkanı
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  8. #8
    muvattali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    cbf 600sa
    Doziz, tam da aklımdan geçen alıntıyı yapmışsın, aşkolsun Donald Duck'a bir kere daha teşekkürler..

  9. #9
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    DD amca sağol
    ERASER WİLL COME BACK

  10. #10

    Üyelik
    17 Haziran 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Mondial 250cc
    Herkez okumalı. tşk. DD

  11. #11

    Üyelik
    20 Haziran 2005
    Şehir
    İstanbul-G.O.Paşa
    Motosikleti
    ercüment erdun,benim kIrmIzI JInlun 250cc metal kIsragIm,oglumun 200 cc lIk yaban keçIsI sky team
    önemli bir istatistik

  12. #12
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    D.D bizde yani türk gencinde bir hava var: bana bir şey olmaz,kask beni bozar,benim tipimi göstermez.Onun için ben kask takmam,diyeni çok duydum.Gelde böyle maganda tipli adamlara kask takmanın önemini anlat.Yinede teşekkür ediyorum.
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  13. #13

    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    kanuni 250c
    tek kelimeyle "süpper bir yazı" sağol dd.hayırlı sürüşler

  14. #14
    hondaxl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf600
    Bize bi şey olmaz ...
    Bunlar daha çok kedilerini mikrodalga fırınlarda kurulamak meraklısı ABD liler için.!!

    Devamını istiyoruz...
    [B][I]Dayak nedir ? Kime atılır [/B]??[/I]

  15. #15

    Üyelik
    28 Mart 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio/Liberty
    Güzel! Benim bir önerim var: Oldukça genis bir camiamiz var. Motorlu sayisi da giderek görülür biçimde artiyor. Özellikle oto ehliyeti veren kurslari uyarmali ve baski yapmaliyiz ki, oto kullanicilarini motorculari görmeleri.. bilmeleri konusunda özellikle egitsinler.

  16. #16
    stenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    değişik segmentlerde var
    çok değerli bir yazı .

    DD de bizim için değerli bir ustadır . çünkü bilgisini paylaşması büyük bir erdemdir . ki söze dökülemeyecek kadar zor bir bilgidir motor bilgisi .

  17. #17
    BURNER_18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    CBR ?00 RR yada F olaCak İşallAh
    dd amca bundan sonra motosikletin uzerıne otururken bıle kask takıcam

  18. #18
    ossuruktan_teyyare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2005
    Şehir
    Milas
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı fericok adlı üyeden alıntı
    Güzel! Benim bir önerim var: Oldukça genis bir camiamiz var. Motorlu sayisi da giderek görülür biçimde artiyor. Özellikle oto ehliyeti veren kurslari uyarmali ve baski yapmaliyiz ki, oto kullanicilarini motorculari görmeleri.. bilmeleri konusunda özellikle egitsinler.
    Hep kusur kadı kızındaymış gibi davranıyoruz. Sanki sayısı artan motorcuların hepsi sudan çıkmış ak kaşık. Tabii, kurslara baskı yapmak filan iyi ama, daha bu camianın yarısından fazlasının ehliyeti yok herhalde. Olayı "deneyim" ile geliştirmişler. Birilerinin de motor sürücülerini eğitmeleri gerekiyor.

    İnternetteki sitelerin, forumlarda yazılanların çoğunun iz bile bırakmadığını düşünüyorum. Hem burada yazıp, tüm emniyet kurallarıyla ilgili görüşlere katılan hem de yola kasksız çıkan, 245 km. ile ... yolundan aktım diyen arkadaş sayısı hiç de az değil.
    Emniyet sadece kask, eldiven midir arkadaşlar? Hız da tedbirsizlik, emniyetsizlik değil midir?
    Her zaman \"yerçekimi\" kazanır.

  19. #19
    trasher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2005
    Şehir
    GöZtEpE
    Motosikleti
    GT250R
    D.D bizde yani türk gencinde bir hava var: bana bir şey olmaz,kask beni bozar,benim tipimi göstermez.Onun için ben kask takmam,diyeni çok duydum.Gelde böyle maganda tipli adamlara kask takmanın önemini anlat.Yinede teşekkür ediyorum.


    abi komple transparan kask yapıcaksın böle tipler için

  20. #20
    poseidon_20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2005
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    mondial mt 125
    dd tşk çok ciddi bir konuya parmak basmışsın bu yazıyı tüm motorculara okutmak gerek
    0 rh(+) Rüzgarın hissetmek ve iki teker üzerinde olmak kadar keyifli ne var şu hayatta


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler