Konu hala bajaj iyi bir motormudur ekseninde devam ediyor.
Bajaj sahipleri panikte.
Bu söylenti yayilirsa motosikletlerini satmakta zorlanacaklar çünkü.
Bu nedenle gelip burada bajaji savunuyorlar ve çok hakliar.
Halbu ki herkesin bildigi bir gerçek ortada duruyor.
Maddi imkani olan kimse gidip Bajaj almaz.
Aldiysa da ilk imkanda elinden çikarip daha iyi bir markaya yönelir.
Yani bu bile kalite hakkinda bir fikir veriyor.
Ama gerçekten tartismanin konusu bu degil.
Bir kaç defa aslolanin yöntemi tartismamiz gerektigini söyledim.
Ama duygusal sebepler konuyu kim hakliya getiriyor.
Anket bile açilmis.
Hafizanizi bir yoklayin.
2008 yilinda Honda CBR 1000 RR modelinde radikal bir degisiklige gidip hem kasa degistirdi hem de motorunda revizyon yapti.
Bir süre sonra bu modellerin yag yaktigi söylentisi ortaya çikti.
Bu gün bile biri kalkip 2008 model CBR diyecek olsa, hemen alma kardesim o modeller yag yakiyor diye yorumlar geliyor.
Gerçekten de yag yakma sikayetiyle servise giden motosikletler oldu.
Bu modelden ben de satin almistim ve hiç bir problemim yoktu.
Yaklasik 3 yil bindim ve daha sonra baska bir motosikletle degistirdim.
Ne bir sorun yasadim, ne de burada yasayan birine rastlamadim.
Ama sorun yasayanlar vardi ve Honda kaç tane motorda bu oldu kardesim deyip millete ihtarname çekmedi.
Gitti tamir etti, gerekirse motor blogunu komple degistirdi ve magduriyeti giderdi.
Sonra bir basin açiklamasi yapti Honda.
CBR 1000 RR modelinin züntürübükc burclarinin hangsgrigoto parçasinda bulunan simdrefisk parçasinin püskürtme haznesininin 0.00152 mm çapindan bu sorunun kaynaklandigini parçanin algoritmasini ve hazneyi degistirerek bu sorunu hallettiklerini söylediler.
Böylece 2009 yilinda ve sonraki yillarda da ayni modeli boyayip boyayip satmaya devam ettiler.
Kimseden bir sikayet de duymadik.
Yukarida yazdiklarimdan bir sey anlamadiniz biliyorum ama inanin Honda'nin açiklamasi da buna yakin bir seydir.
Aslinda bir halt degismedi yani.
Ama müsterinin bakisi degisti.
Muhtemelen meydana gelen arizalar da kullanici hatasiydi ama Honda ben hakliyim demedi.
PR böyle yapilir.
Bunlari niye yazdim.
Büyük firma sadece kaliteli mal üretmekle olmuyor.
Olaylara karsi gelistirilen davranislar, müsteriye bakis açisi gibi bin tane done var bunlari saglayan.
Sen her elestiride mahkemeye gidersen, ben senden motosiklet almam kardesim.
Yarin bir sorun yasayip hakkimi aramaya kalkissam demekki git hakkini mahkemede ara ben öyle yapiyorum diyeceksin.
Benim elestirdigim konu budur.
Yoksa banane kim hakli kim degil.
Ben kullaniciysam yapilan eyleme bakarak kendi basima gelebilecek olani hesaplarim.
Yoksa dünyanin en iyi motosikletini üretsen kime ne fayda.