Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Hatalı olmadığınız halde hiç kaza yaptınızmı ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Pandoranın kutusunu açalım....

    Fuar haftası bitene kadar , hiç hatanız olmadığı halde kaza yaptığınızı düşündüğünüz durumları buraya yazalım. Bakalım aramızda gerçekten kazaya karışıpta hiç hatası olmayan kimse varmı.???

    Şimdiden söylemeliyimki , tartışması bol bir başlık olacak . Fikirlerimizi birbirimizi kırmayacak bir üslup ile ortaya koymalıyız.


    Ben kendi adıma sadece bir kazaya karıştım.

    Yağışlı havada gece saatlerinde ve yorgun olarak yaptığım bir sürüş esnasında yakın takip ettiğim bir kamyonun perdelediği yol üzerine akmış çamur birikintisini çok geç farkettiğim için uçtum. Full koruma ve Allahın yardımı ile burnum bile kanamadı ama BEN HATALIYDIM.
    Hatasızdım diyebileceğim başka bir kazam olmadı.

    Saygılar
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    her kazada mutlaka bir miktarda olsa hatamız vardır, önce bunu bilmemiz gerekir diyerekten ilk ve tek kazamı anlatayım.
    kontrollü bir kavşakta kırmızı ışıkta sol şeritte duruyordum. yeşil yandı kalktım daha 20 metre gitmemiştimki sağımdaki kartal marka araba sağ şeritten ilerideki babaya dönmek için önüme kırdı ve ona sol arka tekerinden çarpıp düştüm. sağ omzum ve dizimin üzerinde 1-2 metre kaydım. dizliğim ve kıyafetim tam olduğu için birşey olmadı ama çok korktum. Artık kavşaklarda sağ şeritte duruyorum

  3. #3
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her kazada mutlaka bir miktarda olsa hatamız vardır, önce bunu bilmemiz gerekir diyerekten ilk ve tek kazamı anlatayım.
    kontrollü bir kavşakta kırmızı ışıkta sol şeritte duruyordum. yeşil yandı kalktım daha 20 metre gitmemiştimki sağımdaki kartal marka araba sağ şeritten ilerideki babaya dönmek için önüme kırdı ve ona sol arka tekerinden çarpıp düştüm. sağ omzum ve dizimin üzerinde 1-2 metre kaydım. dizliğim ve kıyafetim tam olduğu için birşey olmadı ama çok korktum. Artık kavşaklarda sağ şeritte duruyorum
    YORUM:

    Işık duruşlarında mümkün olduğu kadar en önde olmaya gayret ediniz ve ışık yeşile döner dönmez seri bir şekilde kalkıp , araç güruhunun ilk kalkış anındaki kaosundan uzaklaşıp olmanız gereken şeride geçiniz yani motosiklet olmanın avantajını kullanınız. En basit scooter bile ilk 50 mt de bütün arabalar ile arayı rahatça açar (eğer ben artçı değilsem )


    Bunu yapamadığınız durumda mümkün olduğunuz kadar gideceğiniz yöne yakın kalın ve ilk karmaşa anının bitmesini bekleyin.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  4. #4
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Aha hileli soru Sazan avı açıldı, dikkat
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Otoburkaplan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aha hileli soru Sazan avı açıldı, dikkat
    Yok öyle birşey kedicik

    Tercrübelerimizi paylaşarak mümkün olduğu kadar kazalardan uzak kalmayı öğreneceğiz. Biliyorsun motorumuzun kaportası biziz.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her kazada mutlaka bir miktarda olsa hatamız vardır, önce bunu bilmemiz gerekir diyerekten ilk ve tek kazamı anlatayım.
    kontrollü bir kavşakta kırmızı ışıkta sol şeritte duruyordum. yeşil yandı kalktım daha 20 metre gitmemiştimki sağımdaki kartal marka araba sağ şeritten ilerideki babaya dönmek için önüme kırdı ve ona sol arka tekerinden çarpıp düştüm. sağ omzum ve dizimin üzerinde 1-2 metre kaydım. dizliğim ve kıyafetim tam olduğu için birşey olmadı ama çok korktum. Artık kavşaklarda sağ şeritte duruyorum
    ÖZ HAKİKİ YORUM:

    Şehiriçi yoğun trafikte aniden önünüze kırılmasından korunmak için alacağınız önlemler vardır ve fakat içiçe koyun koyuna gidilen yolda kendinizi "önünüze kırılması" gerçeğinden tamamen koruyamazsınız. tek kesin tedbir o motorla o yola çıkmamaktır.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ÖZ HAKİKİ YORUM:

    Şehiriçi yoğun trafikte aniden önünüze kırılmasından korunmak için alacağınız önlemler vardır ve fakat içiçe koyun koyuna gidilen yolda kendinizi "önünüze kırılması" gerçeğinden tamamen koruyamazsınız. tek kesin tedbir o motorla o yola çıkmamaktır.
    Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz.

    Saygılar
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz.

    Saygılar
    En azından "uygun takip mesafesi" kısmının İstanbul'da işe yaramayacağına eminim.

  9. #9
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz.

    Saygılar

    dedim bile.

    Hörmetler



    Uploaded with ImageShack.us
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  10. #10
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dedim bile.

    Hörmetler



    Uploaded with ImageShack.us
    O zaman siz sabah işe gidebilmek için Anadolu bulvarını yada İstanbul yolunu kullanmadan bir kestirme buldunuz , yada işe motorla gitmiyorsunuz.

    Yok yok eminim siz Batıkentte oturuyor işe yürüyerek gidiyorsunuzdur.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  11. #11
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman siz sabah işe gidebilmek için Anadolu bulvarını yada İstanbul yolunu kullanmadan bir kestirme buldunuz , yada işe motorla gitmiyorsunuz.

    Yok yok eminim siz Batıkentte oturuyor işe yürüyerek gidiyorsunuzdur.
    tehlike benim göbek adım

    "özellikle şehiriçinde" tek çözümü o an o noktada bulunmamak olan yüzlerce tehlikeli pozisyonla karşılaşabilirsiniz. korumalarınızı tam ve kaliteli olanlardan kullanın, gözünüzü dört açın. selametle..
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  12. #12
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek çözümü o an o noktada bulunmamak olan yüzlerce tehlikeli pozisyonla karşılaşabilirsiniz. korumalarınızı tam ve kaliteli olanlardan kullanın, gözünüzü dört açın. selametle..
    Evet aslında tam ve net çözüm aynen yukarıda yazdığınız gibidir. Ama "orada bulunmamak" motoru evde bırakmak anlamına gelmez . Yeterli gözlemi yapar ve riski algılarsanız doğal sonuç olarak zaten orada olmayacaksınızdır.

    Saygılar
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  13. #13
    Otoburkaplan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mobilette > Titan > GV650 > VERSYS > F650 CS
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani "uygun takip mesafesi" , " güvenlik balonu" , " doğru pozisyon" gibi teknikler işe yaramaz diyorsunuz.

    Saygılar
    "Güvenlik balonu" hmm Ayıp olmuyor mu abi "şey" demek ulu orta Ama haklısın gerekli bence de

    Bir de "doğru pozisyonu" biraz açar mısın

    Aslında şöyle özetleyebiliriz : Pozisyon ne kadar da doğru olsa güvenlik balonu gereklidir
    Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better

  14. #14
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    eğitmenlerin "şehiriçi" için B planları hiç olmamıştır ne hikmetse.
    hep makul yoğunluklu trafik ve yol şartları öngörürler.

    ve tekrar diyorum ki bu tip durumların tek kesin çözümü o motorla o trafiğin içinde olmamaktır.
    "haftasonu motorcuları" ve "şehirdışı motorcuları" şehiriçinde motora binerek bu riskleri almak istemeyenlerden oluşur genelde.
    sağlıklı ve emniyetli bir tercihtir.
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  15. #15
    Salihyet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2010
    Şehir
    Bosphorus
    İstanbul Vatan caddesinden millet caddesine çıkan paralel yolu bilenler bilir oğuzhan caddesini, tam bu dönüşü tamamladığımda sol şeritteyim diğer yoldan kopmuş gelen bir opeldi sanırım beni refüşte sıkıştırıp düşürdü. Allaha şükür korumalıklar vs. sorunsuz atlattım.

    Bunun dışında bu sefer millet caddesinden oğuzhan caddesine girerken iett otobüsü beni arabayla kendisi arasında sıkıştırdı. Burda BEN suçluydum tabiki çünkü yolu kapatacağını bile bile geçerim diye düşündüm ama bi ayna kırığıyla geçiştirdik
    Yorum yok!

  16. #16
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    benimde hatalı olduğum kesindir ama nasıl olduğunu anlayamadığım bir kazam oldu şehir içinde pastanadan sabah kahvaltısı için simit almıştım motoru calıştıdım harekat eder etmez vites değişiminde motor bik bakmışım kendi başına ğidiyor tabi bu arada ben aspalt ın cakıl taşlarını sayıyorum bide baktım motor kendini duran ve rolantide çalışan bir tırın altında parka çekmiş, hemen asfaltın taşlarını saymayı bırakıp rolantide calışan tırın kapısına koştum Allahtan tırda kimse yok odamı ne pastaneye gitmiş kazadan ufak bir kac sıyrıkla sıyrıldık ama motor az kalsın şehir içinde tırın üstünde değilde altında tur atmaya başlayacaktı sonra motor ustasına itekleyerek cek işte benim nasıl olduğunu anlayamadğım vede hatalı olduğumu düşündüğüm kazam....
    Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.

  17. #17

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    İlk motorumla Hızım 20 km civarı sağ tarafa sinyal verdim park etmiş araçlarla aramda 1 metre var 2 araç arasına park edicem direksiyonu sağa doğru kırmamla asvaltı öpmem bir oldu 1 metre mesefeden geçmeye çalışan öküz cinsi bir mahlukat çarpıp tam gaz kaçtı olan motora oldu hızım yavaş olduğu için bende birşey yok
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  18. #18
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    hiç hatam olmadığı gibi sütten çıkmış kaşık kadar pak bir halet içerisinde bulunan bir zat-ı möhterem olduğum halde kazalarım olmuştur
    şok edici de olsa inanınız efendiler!!!

    Türkiye şartlarında hele ki şehiriçinde motor sürebilmenin yolu ufak tefek te olsa birsürü hata yapmaktan geçer; sürmekten marifet bu hataları bertaraf etmektir. Powerfull un türkçesi nickli biladerim haklıdır.
    tecrübe ve refleks gibi kavramlar burda altın değerinde

  19. #19
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hiç hatam olmadığı gibi sütten çıkmış kaşık kadar pak bir halet içerisinde bulunan bir zat-ı möhterem olduğum halde kazalarım olmuştur
    şok edici de olsa inanınız efendiler!!!

    Türkiye şartlarında hele ki şehiriçinde motor sürebilmenin yolu ufak tefek te olsa birsürü hata yapmaktan geçer; sürmekten marifet bu hataları bertaraf etmektir. Powerfull un türkçesi nickli biladerim haklıdır.
    tecrübe ve refleks gibi kavramlar burda altın değerinde
    teknik, tecrübe, refleks eyvallah abi de o trafiğe çıktıysan herşeye rağmen her an açık verebilirsin demektir. ki dediğin gibi hata yapmak bu işin hakikati, doğası.

    http://www.youtube.com/watch?v=O1cHIYL_ppA

    cumartesi görüşek ha
    "laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Benim kafama kerkenez çarpti.
    Onu napicaz?
    Maktulle konusmaya çalistim ama ben yanina gidene kadar son nefesini vermisti.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)