Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Enduro tipi motorsikletlerde kilo sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Merhabalar enduro veya dual sport kategorisindeki motor arastirmalarim hala devam ediyor fakat tecrubeli arkadaslardan bilgi almak istiyorum.

    Bildigim kadariyla benim kafamda olan modeller ( tek silindir cross goruntulu hem asfalt hem arazi performansli olanlari , wr250r, te310 , klx 250 vb.) hafif olmalariyla unluler. Hatta yeni modelde 2-3kg hafifletildu diye ortaligi ayaga kaldiriyor bazi firmalar. Buna hitaben benim kilom simdi 110 e boyda var 1.90 , cok performans dususu yasar miyim ? Kilolu birisi icin sikintu yasatir mi yoksa senin kilon etkilemez fizik kurallari v.b. midir bunun asli ? Bi aydinlatirsaniz sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosiklet konusunda oldukça muhafazakar olduğumdan 1987'den beri toplamda 4 motosiklet değiştirdim. Şu an 5. motosikletimi kullanıyorum. Ancak her ne olursa olsun "Enduro olsun, çamurdan olsun" diyecek kadar iddialıyım.
    Boy ve kilonuzda sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Ancak, bazı endurolardaki koltuk genişliğinin dar olması uzun yolda sıkıntı yaratabilir. Bu konuya dikkat etmenizi öneririm. Bir başka unsur da yedek parça durumu. Bu konuda ülkemizde parça fiyatı olarak en uygun Honda görünüyor. Takdir sizin...

  3. #3
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    Alıntı APM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet konusunda oldukça muhafazakar olduğumdan 1987'den beri toplamda 4 motosiklet değiştirdim. Şu an 5. motosikletimi kullanıyorum. Ancak her ne olursa olsun "Enduro olsun, çamurdan olsun" diyecek kadar iddialıyım.
    Boy ve kilonuzda sıkıntı yaşayacağınızı sanmıyorum. Ancak, bazı endurolardaki koltuk genişliğinin dar olması uzun yolda sıkıntı yaratabilir. Bu konuya dikkat etmenizi öneririm. Bir başka unsur da yedek parça durumu. Bu konuda ülkemizde parça fiyatı olarak en uygun Honda görünüyor. Takdir sizin...
    Kesinlikle katılıyorum bu mesaja ve CRF250L kullanıcısı olarak öneriyorum bende.WR250 çok kaliteli bir motor imkan varsa öneririm yoksa CRF kesinlikle güzel bir motor. Motorda siz sıkıntı çekmezseniz lakin artçı olayına girmeyin sakın ben 82 kiloyum buna rağmen artçı almam gerektiğinde çaktırmıyorum ama yüzüm asılıyor resmen.

  4. #4

    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Tesekkurler yorumlariniz icin. Honda kesinlikle dusunmuyorum aklimda yamaha , ve husqvarna var , yani kilom pek problem olmaz degil mi ?

  5. #5
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    dar sele uzun yolda araya kaçar. artçı alamazsın o da kuyruğa oturur. hiç tavsiye etmem
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  6. #6
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    bütceni ögrenebilir miyim?

  7. #7

    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    4000 - 6000 euro butcem var ekipman haric.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dar sele uzun yolda araya kaçar. artçı alamazsın o da kuyruğa oturur. hiç tavsiye etmem
    Artci alirsam sadece kiz arkadasimi alirim hocam oda zaten 50kg bile degil , sigar oraya :D evet selesi dar ama o kadar rahatsiz etmedi beni ktm lerin seleleri bildigin tas gibi en azindan yamaha wr serisinin o kadar sert degil. Keza kawasaki de oyle. Tecrubem olsa husqvarna te610 alicam sele de genis rahat rahat ama hep tek teker gezerim diye alamiyorum.

  8. #8
    Vmaxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2008
    Şehir
    Hamburg , Denizli
    Motosikleti
    yamaha MT-09 MT-07 WR250r
    WR250R
    kullaniyorum , daha öncede husqvarna te250im vardi.
    normal kullanisda kilosunun fazla önemi yok (yani hafif arazide yada toprak yolda).
    zor arazide motorun hafif olmasi cok büyük avantaj
    1. kolay manevra , kivrak kullanis (agir motor illa gider o tasin üstüne cikar )
    2. hafif olmasi fazla motor gücüne gerek kalmaz , motor agirlastikca fazla güce ihtiyac olur ve o gücü arazide kontrol etmesi ayri zordur.
    cross motorlarda 250-350 arasi optimum güc olarak gecer , fazlasinin kontrolü zordur (hem agirlik hem güc )

    tabiki motorun üstündeki agirlikda fark eder (hic iri yari jokey gördünüzmü? ) , ama ikiside agir olursa dahada zor olur.
    Sizin ufalamayacaginiza göre motoru hafif ve güclü almaniz lazim KTM ,Husqvarna ,Husaberg ,gasgas Kawa/suzi/Yama/Honda-Cross/Enduro olur

    tam arazi kullanmayacagim artcida var dersen , 30ps üstü bak derim / agirligida 150kg gecmesin

    saygilar

  9. #9

    Üyelik
    27 Ekim 2015
    Şehir
    Philippines
    Motosikleti
    DavidmipAJ
    Alıntı Vmaxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    WR250R
    kullaniyorum , daha öncede husqvarna te250im vardi.
    normal kullanisda kilosunun fazla önemi yok (yani hafif arazide yada toprak yolda).
    zor arazide motorun hafif olmasi cok büyük avantaj
    1. kolay manevra , kivrak kullanis (agir motor illa gider o tasin üstüne cikar )
    2. hafif olmasi fazla motor gücüne gerek kalmaz , motor agirlastikca fazla güce ihtiyac olur ve o gücü arazide kontrol etmesi ayri zordur.
    cross motorlarda 250-350 arasi optimum güc olarak gecer , fazlasinin kontrolü zordur (hem agirlik hem güc )

    tabiki motorun üstündeki agirlikda fark eder (hic iri yari jokey gördünüzmü? ) , ama ikiside agir olursa dahada zor olur.
    Sizin ufalamayacaginiza göre motoru hafif ve güclü almaniz lazim KTM ,Husqvarna ,Husaberg ,gasgas Kawa/suzi/Yama/Honda-Cross/Enduro olur

    tam arazi kullanmayacagim artcida var dersen , 30ps üstü bak derim / agirligida 150kg gecmesin

    saygilar
    oncelikle cevabiniz icin tesekkur ederim.

    artci meselesi zaten ayda yilda bir keyfine 10 dk lik yere giderken arkaya atarim kaldi ki benim cok motor tecrubem yok o yuzden artci riskini tasiyamam. bu yuzden o konu disi hocam. benim merak ettigim olay kilomun bu tarz motorlardaki performansina cok etkili olup olmayacagiydi ama eger dediginiz gibi sadece cok zorlu arazide sikinti yapicaksa o zaman pek problem olmayacagini dusunuyorum. aklim benimde husqvarna motorlarinda hem cok bilinip kullanilmamasi hem de cok hafif olmalari dolayisi ile 250 veya 300 luk bir te benim isimi cok rahat gorucektir.

    Gelgelelim her ne kadar da arazi motoru almis olsamda genel olarak asfaltta da kullanacagim ise gel git vesaire. Amacim %40 asfalt %60 arazi kullanimi. Bu yuzden bircok kisi bana gerek forumumuzda gerekse yabanci forumlarda bu tarz bir kullanim husky icin buyuk bir kayip olacagini cunku bu husky nin motorlarinin tamamen arazi odakli oldugunu ve bu yuzden benim drz,wr,crf veya klx serilerine yonelmem gerektigini soyledi. Bizzat kullanicilardan aldigim yorumlar oldugu icinde dinleme karari aldim. wr250 uzun zamandir arastirdigim bir motor suan icin saticilari ile bile gorusmelere basladim ama hala aklim husqvarna da. bu kararsizliklar beni oldurecek noktaya geldi artik 6 aydir param hazir ha aldim ha alacam diye bekliyorum. Ogrenci olmam dolayisi ile ve suan an itibari ile harclik biriktirdigimden dolayi alacagim motor en en en en az 5-6 yil beni goturmeli , hatta eger evladiyelik bir motor bulursam belkide tekrar para biriktirip 2-3 yil sonra cocukluk hayalim olan iron 883 u alabilirim ve alacagim motorda benim tam arazi motorum olur. Doga ile ask yasayan bir insanim suan bile doga gezintilerimi bisikletle yapiyorum ama hem cok yorucu hem de zor oluyor. O yuzden hayatimda illaki bir cross motoru veya dual sport olmali. Kafamdaki bu sorulari bitirebilecek bir yorum , cevap veya ozel mesaj bekliyorum bu kardesinize yardimci olursaniz onun uzun zamandir kafasinda donen sorularida bitirmis olursunuz. Tesekkurler.

  10. #10
    Vmaxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2008
    Şehir
    Hamburg , Denizli
    Motosikleti
    yamaha MT-09 MT-07 WR250r
    selamlar ,
    anlattigin sekilde kullanacaksan yani asfalt ve arazi , ve arasira artci alacaksan yanina.
    alacagin motor YAMAHA WR250R

    neden wr husqy veya ktm degil?
    1. fiyat farki
    2. yaris motorlari olduklari icin sen yarismayacagina göre (istanbul ici ferrari kullanmak gibi)
    3 cok bakim gerektirdikleri icin belirli saat veya km sonrasi piston silindir vs degismesi gerektigi icin (yüksek performansin bedeli)
    4. lastik degistirmen lazim ek masraf.,hatta bazilarinda lamba sinyal vs yok

    peki neden klx veya honda crf degil
    1. 7-8 ps güc farki yani 30% yakin daha fazla güc ... az degil
    2. kalite farki ,wr nin yüzde 90i wr250f yada yz lerin aynisidir.
    3. ayarlama imkanlari, amasörleri süper !!!!zaten motoru motor yapan amasörleridir

    wr yi hic görmeden binmeden mayisda aldim ve asfaltda yol tutusuna hayran kaldim iki kisiyle bile süper gidiyor (su an kullandigim motorlar MT-09 ve MT-07 bunlarla kiyasla)
    razisi husqy kadar degil ama üstündede dual purpose lastikler vardi ondan zaten fazla zorlamadim. Arazi lastigiyle husqy kadar olmasada tatmin edecek gibi.

    abi sözü dinle al bir wr , sonra dua edersin ..yenisini al muhakkak.
    uzun gezi yapip buralarda yayinlayan bir arkadas vardi , xt660 miydi tenere miydi sonra wr almis , keske daha önceden alsaydim diye yazmis

    sormak istediginiz varsa yazin buraya

    saygilarimla


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)