Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motoru komple söktüm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Merhaba arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce motorumun bozulduğuyla ilgili konu açmıştım videoda atmıştım genelde herkes supap kesmişdir dedi, bende bugün motoru komple bi açtım, piston ve silindir kapağının aşındığını gördüm sanırım bu aşınma rodaj döneminde biraz zorlamamdan kaynaklı, kapağı söktükten sonra silindiri sökmeden ayak marşıyla bi yokladım krankda birşey varmı diye ama yok gibiydi ayak marşı gayet rahat basıyodu ve sert bi basmada piston silindirin içinde 3-4 kere rahatca gidip geliyodu ve çıt çıkarmıyordu, şimdi merak ediyorum acaba çalışmamasının sebebi bu piston ve kapakmıdır yoksa krankda felan başka bir sorun varmıdır. Fotoğraflarını atacağım şimdiden teşekkürler.









    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    motor kaç km de

  3. #3
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Piston eğer kapağa vurduysa problem var demektir. Vurmaması lazım. Gömlek yani silindir tepesinden fazla tıraşlanmış ise yapabilir. Sübaplar da eğrilmiş olabilir. Kopan parçalar gömleği çizmiştir. Tavsiyem silindiri ve pistonu değiştirmeniz olur tabi contaları ile beraber. Eski contalar kullanılmazlar. Subaplara gelince onların kontrol edilmesi lazım oturdukları yerde kaçak yapıyorsa ya subaplar değişecek ya da yatakları alıştırma yani bir çeşit zımpara gibi bir şey yapılacak. Bu alıştırma ya da değiştirme işlemini herhangi bir motorcuya, rektefiyecilere de yaptırabilirsin. (ben öyle yaptım)

  4. #4
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piston eğer kapağa vurduysa problem var demektir. Vurmaması lazım. Gömlek yani silindir tepesinden fazla tıraşlanmış ise yapabilir. Sübaplar da eğrilmiş olabilir. Kopan parçalar gömleği çizmiştir. Tavsiyem silindiri ve pistonu değiştirmeniz olur tabi contaları ile beraber. Eski contalar kullanılmazlar. Subaplara gelince onların kontrol edilmesi lazım oturdukları yerde kaçak yapıyorsa ya subaplar değişecek ya da yatakları alıştırma yani bir çeşit zımpara gibi bir şey yapılacak. Bu alıştırma ya da değiştirme işlemini herhangi bir motorcuya, rektefiyecilere de yaptırabilirsin. (ben öyle yaptım)
    Motoru motordan çok iyi anlayan bir arkadaşımla beraber söktük, silindiri parmağıyla felan yaklaşık 1 dakika inceledi ve silindirde sıkıntı yok dedi ama piston ve kapağın değişmesi lazımmış

  5. #5
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Piston ve gömlek burdan pek anlaşılmıyor. Ama motorda ses varsa sübaplara bi bak. Eğrilmiş olabilir. Kapakta da sorun olabilir. Kapakçıya verebilir veya ucuzsa yenisini alabilirsin. Contaları da motoru takarken yenileriyle degiştir.
    gokberk6426 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    siboplardan birisi tam kapatmıyor gibi gözüküyor. sibop tam kapatmazsa sıkıştırma olmaz ve motor çalışmaz. üst kapak iyi gibi duruyor. işten anlayan birinin sibopları kontrol edip siboplar kötü durumdaysa yenisiyle değiştirip alıştırması lazım. bu işlemi tornacılar veya motor yenilemeciler yapar.

  7. #7
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Alıntı cool113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siboplardan birisi tam kapatmıyor gibi gözüküyor. sibop tam kapatmazsa sıkıştırma olmaz ve motor çalışmaz. üst kapak iyi gibi duruyor. işten anlayan birinin sibopları kontrol edip siboplar kötü durumdaysa yenisiyle değiştirip alıştırması lazım. bu işlemi tornacılar veya motor yenilemeciler yapar.
    Sibopun birisini ben çıkarttım geriye takarkende tam takmadım, silindir kapağının kenarları gördüğünüz gibi baya bi hırpalanmış sanki oyulmuş gibi sizce kurtulma ihtimali varmı ve kurtarsa bile verimli olurmu?

  8. #8

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    üst kapağı ucuzsa yenisiyle değiştir pahalıysa motor yenilemede taşlanması gerekir. bu arada motoru bayağı bir hırpalamışsın gibi. kaç binde motorun ?

  9. #9
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Alıntı cool113 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kapağı ucuzsa yenisiyle değiştir pahalıysa motor yenilemede taşlanması gerekir. bu arada motoru bayağı bir hırpalamışsın gibi. kaç binde motorun ?
    4.500 binde normalde arasıra tekteker yapmam dışında pek hırpalamadım ama ilk motorum olduğu için rodaj zamanı hevesimi alamadım hep tapagaz gidiyodum onun meyvesi bunlar

  10. #10

    Üyelik
    25 Nisan 2010
    o zaman seni tebrik etmek lazım

  11. #11
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Bugün bir ustaya gittim ve herşey ortaya çıktı tam tahmin ettiğim gibi oldu, aslında motorun emme sübapı pistona çarpmış ve yamulmuş bu uzun zamandırmı çarpıyodu yoksa birdenmi oldu bilmiyorum ama motor çalışmasında sıkıntı vardı ve son zamanlarda aşırı titremeye başlamıştı. Motorun servisini aradım ve hemen kapağı getirin fabrikaya gönderip değiştittirelim dedi bende götürdüm komple üst kapağı sübaplarla birlikte değişicekler ama pistonu malesef değiştirmiyorlarmış. Yarın fabrikaya göndericekler orda incelenicek ve büyük ihtimal yeni kapağı göndercekler motoruda arkadaşın motoruyla servise çekicem orda montajlanıp bana teslim edilcek, eğer kapağı değiştirirlerse yapıcağım tek masraf sanırım piston olucak.

  12. #12

    Üyelik
    03 Eylül 2010
    Şehir
    İSTANBUL-TRABZON
    Motosikleti
    MONDİAL 150 ZC (Alayına Gider)
    motoru yemişsin yegen, resimde görülen her yer değişsin.

  13. #13
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Alıntı clabber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yemişsin yegen, resimde görülen her yer değişsin.
    Kapak sübaplarla birlikte garantiden değişcek, pistonuda ben alıcam, başkada birşey yok sanırım

  14. #14
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motoru kendin sökmüşsün dağıtmışsın ama garantiden tamir oluyor, iyiymiş doğrusu. Bir de Arora kötü derler
    obarey bunu beğendi.

  15. #15
    Valentinik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Motosikleti
    ARORA AR 150-31 AVANTGARDE
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru kendin sökmüşsün dağıtmışsın ama garantiden tamir oluyor, iyiymiş doğrusu. Bir de Arora kötü derler
    Tanıdık yer olduğu için sıkıntı yok adam parçayı fabrikaya gönderiyo sadece, arora gelip onu sizmi söktünüz diye araştırmıyo. Zaten fabrikadan garanti kapsamına girmediği belirtildi bende kapağı aldım iyicene detaylı bir şekilde inceledim ve alınacak parçaların listesini çıkardım, servisdeki ustalara gösterdikden sonra herşeyi yazmışsın başka birşeye gerek yok dediler. Bende gidip parçacıdan aşşağıdaki parçaları aldım. Yarın veya cuma günü kapağı sanayiye götürüp orda kapağın alt silindir kısmını düzelttircem, artık taşlarmı, rektefiyemi yapar bilemem ve supap gaytlarınıda değiştirticem daha sonra motoru servise getirip burda toplatıcam herşeyi anlaştık. Aldığım parçalar;

    Supap (2 tane)
    Supap tırnakları
    Supap gaytları (2 tane)
    Supap lastikleri
    Piston
    Sekman takımı
    Conta takımı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)