Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Şehir için frenleme ve ellerin konumu.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    yalnız şöyle bir şeyi karıştırmış arkadaş, demiş ki 2 parmak frendeyken çarpmak sakat değil mi Vs
    Enable kardeş şimdi sen 2 parmak manet üstünde gitsen ve önüne bir şey çıksa fren yapacaksın duramayıp vuracaksın ve parmaklarının zarar göreceğini söylüyorsun. Peki, parmakların manet üstünde beklemediğinde ne olacak? Yine fren yapacaksın, sadece yaklaşık 0.5-1 saniye sonra.
    O mesele şudur; fren 2 parmakla mı yapılmalı yoksa 4 parmakla mı? 4. Çüler der ki ;
    Manete yeterli gücü veremezsin, parmakların ezilir(içeride kalan) veya maneti dibine kadar sıkamazsın. 2 ciler der ki gidon kontrolümüz daha iyi, parmaklar manet üstünde olduğundan tepki süremiz daha iyi Vs.
    İkisi de haklı ve ikisi de haksız. Bu durum motordan motora ve kişiden kişiye değişir. Her yeni motorda denemek, tarafı seçmek lazım. Ha şehir içine gelirsek, her An fren yapacak gibi gitmek tepki süresini azaltır. Ben de istemeden 2 parmak manet üstünde gidiyorum. Ha birinin refleksi iyidir, sen fren yapmayı düşünene kadar parmakları manete getirir o ayrı. Zaten yavaş hızlarda büyük farklar da yaratmaz. 30-40 la giden adam 1 saniyeden az bir sürede ne kadar mesafe kat edecek?
    Ama şu da var ki şehir içinde bolca ani fren yapmamız gerekiyorsa sürüşte veya trafik okumada eksik var demektir, söylemeden geçemedim
    enable ve Cls35 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    ben tek parmak yapıyorum sıkıntılardan kurtuldum. iki parmak yok 4 parmak yok sol elle de destek yapmak lazım sağ ele falan tartışmaları bana ters..

    mantığım şudur. evet şehir içinde üzerinde durusa tepki zamanı kısalır. bastın otobana çıktın abi gidonu bırak zaten en az 200 metreyi görebiliyorsun aniden gelecek bir tehlike 100-120km hızda değil parmağın dirseğine kadar frenin üzerinde olsan bile tehlikeye sokar seni.

    velhasıl evet şehiriçi manet üstü iyidir hojdur. ama öncelikle fren yapmayı öğrenmek lazım isterseniz o manet değil parmağınızın altında kçınızın altına olsa bile sağlıklı duramazsınız.
    LynXMaSTeR ve Cls35 bunu beğendiler.

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Evet arkadaşlar 50. Geleneksel fren kullanma tartışmamıza hoş geldiniz.
    Yeni gelenler ön sıralara otursun.
    Eskiler karışmasın.
    telike ve eren3736 bunu beğendiler.

  4. #24
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    sağ el iki parmak fren maneti üzerinde, sağ ayak arka fren üzerinde, sol ayak ise asla vitesle peg arasında değil. benim olayım budur.
    saltuque bunu beğendi.

  5. #25
    dundanbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir/Bandırma
    Motosikleti
    Pulsar NS 200
    Ön sıralardan yerimizi aldık

    Elbette sabırlı, fedakar ve vakti olan bir mod olsa, benzer konuları birleştirse hatta kimilere ip' ban verse fena olmazdı

    Öte yandan bu işler hep sıkıntılı.
    Lucas bunu beğendi.

  6. #26
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    fren için sol elini kullanan bi tek ben miyim ya?

  7. #27
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Her zaman işaret ve orta parmak fren üzerinde giderim. Çok faydasını gördüm. Hatta geçenlerde sağa çekmiş bir salak birden kapıyı açınça anında fren yapabildim. Abs sayesinde ön tekeri kitlemeden durabildim. Parmaklar frende olmasa kesin kapıyı götürmüştüm. Sadece otobanda giderken parmaklarımı elcik üzerine koyarım. Parmakların kaza durumunda zarar göreceği kısmına katılmıyorum. Gidondan darbe alsak parmaklarımızı fren maneti mi koruyacak ?
    telike bunu beğendi.

  8. #28
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    İki parmağın frende beklemesi gerçekten de tepki süresini oldukça azaltıyor. Ancak yanlış fren yapma riskini de arttırıyor. Yeni bir sürücü iki parmağı manetteyken ani fren yapmak zorunda kaldığında gazı serbest bırakmadan (kesmeden) fren yapabilir, ki bu da bir yandan fren yaparken diğer yandan da motora güç vermeye devam ediyor demek. Frenin etkisini azaltacaktır. Fren anında debriyaj da sıkılırsa tekere giden güç kesilir, sorun olmaz. Ben kendi adıma bir kaç defa fren anında gazı kesmediğimi debriyajı sıkıp da motor bağırmaya başlayınca farkettim.

  9. #29
    evural - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara, Eryaman
    Motosikleti
    Xmax 300
    İki parmak manette kullanmak benim bildiğim yarış tekniğidir. Bu şekilde aynı anda hem gaz hem de fren yapmaya imkan tanır. Ama şehir sürüşünde gazı tam kapatamadığın için durma mesafesini uzattığından önerilmiyor diye biliyorum.

  10. #30
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Şehir içinde kargaşada ben de genelde iki parmağımı manetin üzerinde tutarım, otoyolda vs ise gazı tam kavrar sadece ileride yanından geçeceğim bir araç ya da ileride bir sapak ya da başka herhangi bir tehlike oluşturacak durumdan önce iki parmağımı manete koyarım. Tehlike bölgesinden uzaklaşınca parmaklarımı geri alırım.

    Olabildiğince defansif ve frene hazırlıklı olmaya çalışırım.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  11. #31
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    2 parmak kullananlar

    1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
    2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?

    Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.
    VESPERA bunu beğendi.

  12. #32
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 parmak kullananlar

    1. parmak manetteyken gazi nasil kapatiyorsunuz ani frenajda?
    2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?

    Benim her daim elim gidondadir, gazi kapatir freni 4 parmakla dozlayarak sıkarım.
    hocam öyle bi yazmışsın ki 2 parmakla fren yapanlar sanki gaz açık durmaya çalışıyor :D kimi motor vardır 4 parmağını bırak 5 parmağınla sıksan maneti durmayacak gibi olur. Kimisini tek parmağınla arkasını kaldırırsın. değişir yani. 2 parmakla tekerlekleri kilitleyebilecek kadar güç uygulayabiliyorsan tartışma bitmiştir. uygulayamıyorsan da tartışma bitmiştir.
    Cls35 bunu beğendi.

  13. #33
    TimFx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ninja300SE ABS
    ABS'li motor için söyleyeyim : dalgınlıkla önfrene basmaya cüret ettiğiniz anda abs maneti kıpratır . Doğal olarak eğer frenlik bir durum yoksa zaten maneti sıkmayı anında bırakırsınız bu sürede motor henüz abs fren yapılmasına müsade etmemiştir anlık bir olaydır bu. Bunun dışında çok panikleyip maneti anında köküne kadar sıkıyorsanız binmeyin motora zaten

  14. #34
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Scooter için konuşuyorum, benim iki parmak her zaman arka frendedir kesinlikle faydasını gördüm çok daha çabuk durabiliyorum. Kombine sistem olduğu için arka frene basınca ön frende bir miktar tutuyor ve ön amortisörlere yükleme yapıyor bu arada ön frenede gerekli miktarda bastığımda gayet iyi durduğumu düşünüyorum.

  15. #35
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 parmak kullananlar


    2. 2 parmakla mi on tekere gucu daha iyi iletirsiniz yoksa 4 parmakla mi?
    ayağımla

    fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.
    TimFx, mozgur ve Cls35 bunu beğendiler.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  16. #36
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayağımla

    fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.
    eksik bilgi vermeyelim lütfen, ayakta mutlaka motosiklet botu olması lazım bu tekniği kullananlar buna dikkat etmeli...
    telike bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  17. #37
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eksik bilgi vermeyelim lütfen, ayakta mutlaka motosiklet botu olması lazım bu tekniği kullananlar buna dikkat etmeli...
    her zaman

    size katılmadığımı şakayla belrttim ve aldığım tepkiden anlıyorum ki bu sitede hala daha şaka kaldırabilen arkadaşlar varmış
    mutlu oldum
    Darkcity2000 bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  18. #38
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hiç bir parmağım fren de değil. Nazikçe elciği tutmuş şekilde kullanıyorum. Eminim acil fren mesafesini uzatıyordur. Ama eldivenlerle fren ve gazı birbirinden bağımsız ne derece başarılı kullanabilirim bilemiyorum. Alışmak biraz vakit alır herhalde. Benim için fren kadar, hatta daha fazla, gaz kontrolü de önemli. Özellikle virajlarda.

  19. #39

    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    Copenhagen
    Motosikleti
    Tracer700
    Levent aynen yazdıklarının altına imzamı atarım

  20. #40
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayağımla

    fren yapacağım zaman ayağımı ön lastikle maşa arasına sıkıştırırım. sonuçta ayağım 4 parmağımdan daha kuvvetlidir.


    Dostum sol ayak mı sağ ayak mı?

    Bir de kaç parmağınla basıyorsun lastiğe?

    Son olarak bir de benimkiler dişli lastik, çıplak ayak bassam parmakların arasındaki kiri temizler mi?

    Teşekkür ederim.
    Cls35 ve telike bunu beğendiler.
    Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
    Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
    Ataol Behramoğlu


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)