Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites gecisinde zorlama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125 yamaha
    Arkadaslar ybr 125 motorum var 4000 km bakimini yeni yaptirdim ancak vites gecislerinde dusururken degil ozellikle yukseltirken zorluk cekiyorum tam gecip gecmedigi belli olmuyor ayakkabi olarak bot giyiyorum bunun sebebi nedir simdiden degerli yorumlariniz icin tesekkurler...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Vites koluna kibar davranma..

  3. #3
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Bakımdan çıktığına göre yağ yeni değişmiştir değişen yağ nedir
    Yağ kaliteli ise debriyaj telini ayarla ve debriyaj balatalarının durumuna baktır

  4. #4
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Bakımdan öncede aynısı ise acemiliktendir.Uygun devirde atmıyorsundur vitesi

  5. #5
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Yamalube koydularsa normal, leş gibi yağ

  6. #6

    Üyelik
    09 Eylül 2015
    Vites tarağı olabilir. Özellikle devir yükseldikçe daha zor geçer. 30 40 lira gibi birşey.

  7. #7

    Üyelik
    29 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125 yamaha
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamalube koydularsa normal, leş gibi yağ
    Aynen yamalube koyuyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

    Alıntı UNdocab adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımdan öncede aynısı ise acemiliktendir.Uygun devirde atmıyorsundur vitesi
    Bakimdan oncede ayniydi genelde dusuk devirde kullaniyorum 4 5 bin devirde vites attiriyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------

    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakımdan çıktığına göre yağ yeni değişmiştir değişen yağ nedir
    Yağ kaliteli ise debriyaj telini ayarla ve debriyaj balatalarının durumuna baktır
    Yamalubenin yagini koyuyor servis telden olabilir 4000 km balata eskiye bilirmi

  8. #8
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Yağdandır o. Devir düşüklüğüyle alakalı değil.

  9. #9

    Üyelik
    29 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ybr 125 yamaha
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vites koluna kibar davranma..
    Sanirim biraz kibar kullaniyorum sert kullanimlarda motoru yipratirmi kusura bskmayin motosiklet hakkinda fazla bilgim yok ondan soruyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------

    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağdandır o. Devir düşüklüğüyle alakalı değil.
    Yamalube servisin koydugu yag kalitesibhakkinda bilginiz var mi

  10. #10
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı Fatihkjan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanirim biraz kibar kullaniyorum sert kullanimlarda motoru yipratirmi kusura bskmayin motosiklet hakkinda fazla bilgim yok ondan soruyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:08 ----------


    Yamalube servisin koydugu yag kalitesibhakkinda bilginiz var mi
    hakikitekerin dediği gibi kötü bir yağ. istersen servisten habersiz değiştir motul veya castrol ile öyle dene ama servise söyleme garanti yüzünden sorun çıkarmasınlar.

  11. #11
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    bence bi dene..

    Muhtamelen gec vites atiosun... devir degil gazi kapatmanla vitesi degistieme arasindaki sure..

    Orta derecede ivmelen, ayagini vites koluna gotur ve cok hafif yukariya dogru basi uygula.. gazi kapa ve debriyaja bas ve vitesi at (ayni anda )

    Yokus yukari biraz daha zor gecebilir bunun icin daha yuksek devirde daha fazla ivmeyle vites atmalisin

  12. #12

    Üyelik
    01 Mayıs 2014
    1- Zincirini gazyağı veya uygun bir temizleyici ile temizleyip tekrar yağla
    2- Vites kolundaki hareketli küresel mafsallara WD40 sık
    Muhtemelen bu ikisini yapınca viteslerin ilk günkü gibi geçecek, ben de TVS apache motorumda benzer sorunu bu şekilde çözdüm. Vites geçişleri tekrar zorlaşmaya başlarsa bu işlemleri tekrar edersin.

    Motorun 4000 km'deymiş. Mekanik bir arıza için çok yeni gibi görünüyor.

  13. #13
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı Fatihkjan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen yamalube koyuyorlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------



    Bakimdan oncede ayniydi genelde dusuk devirde kullaniyorum 4 5 bin devirde vites attiriyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------


    Yamalubenin yagini koyuyor servis telden olabilir 4000 km balata eskiye bilirmi
    Tamamen motoru kullanmana bağlı debriyaj balatası 60.000 km de de bitebilir 3.000 km de de
    Vites yükseltirken 5000 ile 6000 devir arasından yükselt ayrıca debriyaja basıp vitesi yükselttiğinde ara gaz verip debriyajı yavaş bırakırsan vitesler daha rahat geçer



    Ben castrol yağ kullanıyorum 1500-2000 km kullanınca vitesler zor geçmeye başlıyor yağı değiştirince vitesler şıkır şıkır geçiyor eğer yağdan şüpheleniyorsan yeni yağ alıp kendin değiştir

  14. #14
    bkgzl34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2024 Honda PCX
    motul5100, 10-40 koy devam et, vites geçişlerin kaymak gibi olur

  15. #15
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı bursagsli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen motoru kullanmana bağlı debriyaj balatası 60.000 km de de bitebilir 3.000 km de de
    Vites yükseltirken 5000 ile 6000 devir arasından yükselt ayrıca debriyaja basıp vitesi yükselttiğinde ara gaz verip debriyajı yavaş bırakırsan vitesler daha rahat geçer



    Ben castrol yağ kullanıyorum 1500-2000 km kullanınca vitesler zor geçmeye başlıyor yağı değiştirince vitesler şıkır şıkır geçiyor eğer yağdan şüpheleniyorsan yeni yağ alıp kendin değiştir
    Debriyaj motoru sanziman ve arka tekerden ayiriyyo.. debriyaj basili iken verdigin gaz in sanziman ve viteslerde hicbir etkisi yok

  16. #16
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Aragazın etkisi tabiki var eski arabalardaki aragaz kavramı neden var sanıyorsun. Motosiklet viteside hala karadüzen olduğu için aragazla daha rahat geçiyor arabalarda senkromeç olduğu için aragaz vermiyoruz artık.

  17. #17
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı A.Türker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aragazın etkisi tabiki var eski arabalardaki aragaz kavramı neden var sanıyorsun. Motosiklet viteside hala karadüzen olduğu için aragazla daha rahat geçiyor arabalarda senkromeç olduğu için aragaz vermiyoruz artık.
    Hocam eski arabalarda kamyonlarda ara gaz verirken cift debriyaj yapiosun yani ilk once vitesi bosa alip debriyaji cekip gazini verip sonra vitese takiosun.. vites bosda ve debriyaj basili deil ise verdigin gaz sanzimani etkiliycektir..

    Bunun sebebi ise senkromesh vitesleri.. eski arabalarda bunlar olmadigi icin ara gaz verme zorunlulugu var yoksa gecmez.. motosiklettede senkromesh yok fakat sekansiyel sanziman oldugu icin gerek de yok sadece dogru zamanda degistirmek gerekir

  18. #18
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Ucuz yollu olarak Shell alabilirsin, vites geçişleri iyiydi. Motul 5100'ü denemedim, o kadar paraya muhtemelen daha iyidir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)